Hoeveel vuilniszakken hebben jullie per week?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 08:46

Wat een verschil bij iedereen! Ook qua inzameling methode.
Wij zijn met z'n vieren, met 2 konijnen en 2 (binnen) katten.
Ik ben fanatiek in afval scheiden, maak alleen geen pakken plat. Dan heb ik ongeveer 1 gewone vuilniszak per week, 2 pmd zakken, in 2 weken is mijn (grote) groenkliko best vol (en loodzwaar :=)
Papier kliko is ook vol in 2 weken, maar dat zal wel beter worden want de krant krijg ik in 2016 alleen nog digitaal.
Ook nog 1x per maand een krat glas, dat breng ik weg.
Wij hebben een afval breng station waar je afval gescheiden in kan leveren, daar ga ik ook nog regelmatig heen (opruim projecten :D)

palousa_boy

Hier gaat alles apart en moeten we het meeste inleveren op een soort containerpark zegmaar. Deze heb je best veel hier.

Dus wat er thuis echt in de kliko voor aan de weg gaat is misschien net een kleine 30l zak per 1,5 of 2 weken.

Dat is dan voor 2 mensen, 3 honden, 2 papegaaien, 3 katten, 4 paarden, 5 kippen en en wisselend aantal konijnen.

Maar voerzakken gebruiken we bijvoorbeeld weer als vuilniszak omdat ze lekker stevig zijn, papier gebruiken we om de kachel aan te steken, gft gaat bij de compost of naar de kippen/konijnen.

Qimm

Hier halen ze 1x per maand grijs en oranje (plastic) en 2x groen. Wij hebben de container lang niet altijd vol op ophaal dag en dan blijftie gewoon nog een maandje staan. De groen container gebruiken we niet. We hebben kippen en een compostbak. Papier en glas moeten we zelf weg brengen. Wij zijn met z'n tweeen en scheiden behoorlijk braaf
Laatst bijgewerkt door Qimm op 29-12-15 08:49, in het totaal 2 keer bewerkt

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 08:48

Wij zijn met 2 volwassenen en hebben 1 zak restafval per maand en 1 zak plastic per 2 weken.

Ik schrik echt van de hoeveelheden die ik hier bij sommige lees.

De biologisch afbreekbare zakken liggen ook bij de action/big bazaar

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 08:56

1 grote restafvalcontainer per 14 dagen, die is dan meestal ook vol.We hebben geen groencontainer dat gaat allemaal op de mesthoop.
Daarnaast veel plastic afval dat brengen we zelf naar de plastic container, het glas brengen we naar de glascontainer. Het papier wordt opgehaald door de gemeente en daar hebben we 2 grote containers van vol in de 6 weken maar we vouwen ook niet alle doosjes plat enz. We zijn met 4 personen , 2 honden en 2 katten en van de paarden gaan alleen de brokzakken in de papiercontainer.

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 09:08

ik heb 1 zak afval (incl de plasjes en poepjes van de katten die ik er tussendoor uit haal) en 1 halve zak vies grit als ik de bak volledig verschoon :) Ik heb trouwens 50L zakken.

Ik woon trouwens alleen en ik heb 2 katten
Laatst bijgewerkt door Flowery op 29-12-15 09:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 09:08

Cayenne schreef:
Waar kun je die biologische zakjes halen? Misschien mogen die dan weer wel (maar ze zijn bij ons nogal zeurderig helaas).

Bij action verkopen ze die voor in de bak. Zijn van die hele grote die in de bak passen. Dus geen vuilniszak formaat.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 09:56

Dat kan natuurlijk ook, 1 grote zak voor in de kliko :j die ik gebruik gaan in een pedaalemmertje wat op het aanrecht staat, en waar ik gft afval in doe zodat ik niet iedere keer naar buiten hoef als ik fruitschillen oid heb.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 10:01

Tilmar schreef:
Wat een verschil bij iedereen! Ook qua inzameling methode.

Nou idd!
Ik heb hier een ondergrondse container voor alle restafval en dan nog 3 containers in de tuin staan! Ik vind dat echt van de zotte. Ze nemen belachelijk veel plek in. Ik heb ze inmiddels gestapeld achter de schuur staan. de enige die ik gebruik is de groene voor tuinafval. De rest gaat allemaal op 1 hoop de ondergrondse container in.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 10:02

Toen ik nog thuis woonde scheidden we ook alles en toen hadden we geen bio pedaalemmerzakjes maar normale en dan leegden we het gewoon in de groene container en het zakje in de grijze.. :P Wij deden grijs, groen, papier, plastic, glas alles apart dus dat was wel even wennen voor mij maar kan nu eenmaal niet anders (woon anti-kraak en alleen 1 grote grijze container waar alles vuilniszakken in moeten) behalve dan het glas.

MissBambi

Re: Hoeveel vuilniszakken hebben jullie per week?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 10:24

Ik heb zo'n 2 a 3 zakken per 3 weken. Ik hou het plastic, oud papier en glas apart en ben alleen. De kliko wordt hier iedere 3 weken geleegd ;)

Evi84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 10:33

Hier moet alles gescheiden worden: voor een gezin van 2 volwassenen:

- 1 kleine zak per week restafval (+ GFT want we hebben hier geen groene container)
- 1 kleine zak PMD per 2 a 3 weken
- Papier is apart
- glas gaat ook apart naar de glascontainer

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 10:36

X
Laatst bijgewerkt door 44Myrthe44 op 03-11-25 23:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 10:38

Hier wordt de ene week de groenbak (120 L) geleegd, de andere week het restafval (1x 240 liter voor een gezin van 5 personen met huisdieren, 1x 120 liter voor de stal) . Een keer per maand de pmd zak (verpakkingen van drinken) en een keer per maand papier /karton.

Plastic is geen aparte inzameling.
Glas brengen we naar de glasbak.

De grijze bakken komen nipt toe, de groenbak wordt vooral gebruikt voor groottuinafval en voor het verschonen van de kippen want die krijgen het keukenafval en zoveel mogelijk getrokken onkruid.
Pmd zijn maandelijks 2-3 zakken maar ik druk niet plat.

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 10:39

2 zakken per week, voor 2 personen + 1 kat

Niks wordt gescheiden hier, enkel glas

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 10:41

Momenteel met drie personen (+ een huisdier) te veel vuilniszakken om te tellen. Ik denk elke dag wel één of twee 8)7
Papier en plastic wordt al gescheiden. GFT is geen aparte bak voor helaas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 10:52

1 huisvuilzak(kleintje) per 2 weken, elke 2 weken mijn groenton aan de weg, 1 keer per 2 weken een plastic zak vol met plastic afval. Glas en papier gaan apart. Grijze ton gaat 4x per jaar aan de weg.
Moet per handeling betalen dus prop m vol.
Vanaf januari kunnen ook de melkpakken ed in de plastic zak.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 11:00

Hier geen afvalscheiding, helaas. Ook geen containers trouwens, zak moet gewoon aan de weg. (Vooral in de zomer heel fijn :roll: )
Wij hebben 1 zak van 40L per week voor 2 personen. Daar zit alleen geen papier in. Glas hebben we eigenlijk nooit, dus meestal smokkel ik dat ene potje per twee maanden in de gewone zak mee :o

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 11:02

Ik gebruik plastic zakken die je in de winkel krijgt voor m'n afval. Het ligt er dus een beetje aan hoe groot de plastic zak is. Meestal gebruik ik er 1 of2 per week. Aan afval scheiden doe ik niet, álles gaat in 1 zak.

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 11:19

Wij hebben een ondergrondse container voor de deur staan, daar gooien we max 3 vuilniszakjes (want maar een heel klein prullenbakje :D ) in. Scheiden van afval kan veel beter, maar glas gaat wel naar de glasbak.

Verder hebben we amper papier, want een sticker dat we geen reclame willen ontvangen. Dat lees ik online wel en scheelt zoveel papier. Grote stukken karton breng ik naar de stort. We nemen altijd zelf een tas of zak mee met boodschappen doen, zodat je ook niet zoveel plastic tassen in huis haalt.

Huishouden bestaat uit 2 volwassenen.

En door dit topic word ik er aan herinnerd dat ik nieuwe vuilniszakken moet halen!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 11:24

Evi84 schreef:
Hier moet alles gescheiden worden: voor een gezin van 2 volwassenen:

- 1 kleine zak per week restafval (+ GFT want we hebben hier geen groene container)
- 1 kleine zak PMD per 2 a 3 weken
- Papier is apart
- glas gaat ook apart naar de glascontainer

Ik wou ook net zeggen, hoezo scheiden zoveel mensen niets? Volgens mij is dat in België gewoon verplicht! Of dan heb 'k dat toch jaren gedacht :P

We hebben ook niet zoveel afval (restafval in de grijze container), papier/karton gaat apart, glas gaat apart, brik en plastic gaat apart, groenafval gaat apart. Dan blijft er niet veel meer over, gok ongeveer één vuilniszak per twee à drie weken (gezin van twee personen met twee huisdieren)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 11:39

Wij scheiden een hoop,
Scheiden van afval word hier heel erg gestimuleerd door het betalen per leging van de restafval container en gratis legen van de groene.

Om de week op zaterdag word er papier opgehaald
,plastic om de week op woensdag , gft de ene week op maandag en restafval de andere week op maandag.

Blik en glas breng ik zelf weg en drinkpakken mogen vanaf 1 januari ook bij het plastic.

We hebben expres een kleine vuilnisbak in huis omdat het anders te lang duurt voor ie vol is .
De grijze kliko gaat 1 keer per 2 tot 3 maanden aan straat en de groene in de winter een keer, in de zomer wat vaker ivm stinken en groenafval uit de tuin.
(Wij hebben kleine maat containers en zijn met 2+grote hond)
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 29-12-15 11:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Evi84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 11:44

Hier wordt alles gescheiden buiten GFT, dat moet bij restafval. Het varieert per gemeente/stad hoe we exact moeten sorteren

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 11:51

Bij mijn pleegouders met 9 kinderen 4 honden en 2 katten hebben ze gemiddeld een vuilniszak per dag. Ze hebben dan ook zo een grote grijze metalen kliko :)

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 11:53

Hier wordt alles gescheiden.
PMD in de blauwe zak
Papier en Karton
GFT afval gaat in de compostbak in de tuin.
Glas in de glasbak

Vroeger deden we het plastiek gewoon bij de restafval, maar plastiek mag je hier eigenlijk gewoon gratis naar het containerpark brengen. Dus nu wordt het plastiek apart bewaard en als het vol is naar daar gebracht.
En dat scheelt gi-gan-tisch. Ik denk dat we 3 keer langer toekomen met de restzak dan anders.