Auto kopen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 20:25

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 20:40

Ah dat had ik ff gemist, dacht mooi onder budget (haha 1 euro), nette km, hatchback, VW gerelateerd, benzine, maar helaas -O-

Niet een handig iemand in de buurt die met je mee kan?
Mijn pa is automonteur van vroeger uit, die neem ik altijd op sleeptouw voor dit soort zaken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 21:41

ikke schreef:
2 ton, drijfstanglagers eruit........

Dus? Wat wil je daarmee zeggen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 21:43

Siersma schreef:
Tobbes niet altijd hoor, verschilt ook een beetje pererk. Maar een ketting is nog beter, al hebben helaas niet alle autos dat. Kan zelf bin hetzelfde type verschillen.

Ketting is beter mits die als een riem tijdig vervangen wordt.
Echter wordt een ketting vaak als onderhoudsvrij gezien met als gevolg dat je met een tijd bom rijdt.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-12-15 21:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 21:45

Renee1991 schreef:
ikke schreef:

Zal wel persoonlijke ervaring zijn ;) Zit zelf ruim over de 2 ton.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 22:41

Renee1991 schreef:
ikke schreef:

Dus zelfs een oersterk blok krijg je kapot.
Geen idee van de oorzaak, had 'm net een week......

Anoniem

Re: Auto kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 10:39

Ja, oke, maar elke auto valt of staat met goed onderhoud. Dus ook al zit er een oersterk blok in, dan nog kan falen in onderhoud er voor zorgen dat er zulke dingen gebeuren. Feit blijft dat Volvo's technisch hele goede en betrouwbare wagens zijn.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 10:43

Renee1991 schreef:
Ja, oke, maar elke auto valt of staat met goed onderhoud. Dus ook al zit er een oersterk blok in, dan nog kan falen in onderhoud er voor zorgen dat er zulke dingen gebeuren. Feit blijft dat Volvo's technisch hele goede en betrouwbare wagens zijn.

Ik heb sterk de indruk dat er ook nog wel een andere factor zou kunnen spelen: het nieuwe rijden.......

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 10:47

Renee1991 schreef:
Mits ze goed onderhouden zijn, zijn het oersterke blokken die makkelijk over de drie-vier ton heen gaan. Echt niet kapot te krijgen. En een S40 is wat lichter dan de V40 dus maandelijks prima te doen. :j

Welke blokken? Automerken werken zoveel samen dat het ene benzineblok niet altijd vergelijkbaar is met een ander benzineblok in hetzelfde model. Laat staan benzine vs diesel. Zo heeft als ik me niet vergis Volvo een tijdlang diesels van Franse makelij gebruikt.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 10:48

Kia is tegenwoordig ook een prima merk.

Zelf ben ik me aan het orienteren op een Kia Picanto met airco. Dat of een oerdegelijke Opel Corsa, daar ben ik ook wel naar aan het kijken. Niet heel spannend, maar wel betrouwbaar.

Naar mijn mening heb je bij andere merken dan VW voor minder geld veel meer auto/opties.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 10:55

Wat vind je van de Fiat punto?

Ik ben blij verrast door de kwaliteit van Fiat. Wij hebben er nu 2 voor de deur staan. Een fiat 500 van 4jr oud en een Fiat punto van 8jr oud. Beide heerlijke, betrouwbare auto's. En de punto voldoet aan al je eisen en is betaalbaar.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 11:01

Rex_Rolfo schreef:
Renee1991 schreef:
Mits ze goed onderhouden zijn, zijn het oersterke blokken die makkelijk over de drie-vier ton heen gaan. Echt niet kapot te krijgen. En een S40 is wat lichter dan de V40 dus maandelijks prima te doen. :j

Welke blokken? Automerken werken zoveel samen dat het ene benzineblok niet altijd vergelijkbaar is met een ander benzineblok in hetzelfde model. Laat staan benzine vs diesel. Zo heeft als ik me niet vergis Volvo een tijdlang diesels van Franse makelij gebruikt.
de 2.0 hdi blokken.. Heb die ook in de 307 liggen. Zit nu over de 3 ton.. En hoop de 4e er toch wel bij te rijden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 11:24

Rex_Rolfo schreef:
Renee1991 schreef:

In de V40 en S40 modellen van 96 tot 2000 (phase 1) zit een originele Volvo motor, gemaakt in Born. Het enige Franse dat daar in zit is de schakelbak, die is van Renault.
Diesels weet ik niet, daar ben ik niet zo in thuis. De phase 2 modellen (2000-2004) hebben veel overeenkomsten met Mitsubishi.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 11:52

BMHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 12:03

kiwiwitje/Rex_Rolfo/Renee1991 schreef:

de 2.0 hdi blokken.. Heb die ook in de 307 liggen. Zit nu over de 3 ton.. En hoop de 4e er toch wel bij te rijden..

met de huidige commonrail diesels is het eerder een brandstofpomp of een turbo die het economische einde inluid

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 12:29

ikke schreef:

Was dat die V70 die je pas gekocht had? Balen zeg! Ja alles kan idd kapot :o

Van Renault geld voornamelijk voor de diesels ;-)
https://nl.wikipedia.org/wiki/Volvo_S40

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 12:45

Tobbes schreef:
ikke schreef:

Was dat die V70 die je pas gekocht had? Balen zeg! Ja alles kan idd kapot :o

Ik had (en heb) volledige garantie, pfieuw........

Dus ja, er ligt een ander blok in en op wat details na loopt ie nu als een zonnetje. Voor die details gaat ie maandag even terug; niks spannends maar in combi met een wintercontrolebeurtje is het in een keer klaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 13:41

Fijn, coulance of garantie is altijd fijn met dat soort dingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 16:31

Ok, de zoektocht naar een auto wordt wat opgeschroeft. Die van ons is zo lek als een mandje. :oo had wat jassen in de achterbak liggen, zijn gewoon gaan schimmelen. Mijn chaps zijn compleet doorweekt, hoop dat ze dat overleven. Cap zeiknat. En ik het maar vreemd vinden dat ie auto steeds zo vochtig was aan de binnenkant. :') Daarnaast begint ie steeds meer te trillen. Als ik 80 rijd en praat, heb ik gewoon een trilstem _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 16:31

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 16:37

Dat denk ik ook... maar dat is toch redelijk snel op te zoeken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 16:43

Holy crap, tussen de €429 en €461.- euro per kwartaal, laaaaat maaaaar _O-

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 16:45

Joolien schreef:
En deze vind ik leuk, maar zal wel retezwaar zijn en duur in de wb.
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/land ... ousPage=lr

Voor de kosten kun je het beste altijd de MP app gebruiken, staat alles incluis het verwachte verbruik keurig op een rijtje! Ideaal!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 16:46

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 16:50

Ik zou je eerder zorgen maken om zijn ''dorst'' :P Die lusten nogal een slokkie.. :) (die freelander