Pakketje bij de 'buren' afgeleverd

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

chamion
Huisheks

Re: Pakketje bij de 'buren' afgeleverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 12:13

Hier hebben wij 2 vaste bezorgers. 1tje kan je afspraken mee maken en een fijne kerel om mee te werken de ander gebruikt mij als dumppunt omdat ik toch altijd thuis ben.

Met de eerste heeft de hele buurt afgesproken dat het in onze papierbakken wordt gedaan als we niet open doen. Tenzij het aangetekend/breekbaar/duur/enz. is dan mag het bij mij worden afgeleverd.
2de stopt standaard voor mijn huis zet tig pakjes op de stoep en rijd weer weg. Zonder aan te bellen of niks. Tegen die bestuurder een klacht gemaakt gezamenlijk met de hele buurt. Nu rijd hij hier alleen als vervanging.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 12:23

Ik had laatst bij een bestelling duidelijk op de bon laten zetten niet op huis nummer 78 bezorgen.
En waar staat het pakket, op nummer 78....
Kan ik de hele inhoud weggooien, mevouw 78 heeft een paar ongeholpen katers die heel graag sproeien in huis en met name kartonnen dozen zijn in trek.
De pakketten die wel worden bezorg op nummer 78, omdat ik weet dat het toch goed verpakt zit maak ik buiten open.
Dan kan ik de dozen direct in de container gooien.
Die lucht moet ik echt niet binnen hebben. Dat die mensen zo kunnen leven -O-

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 12:28

Een bezorger mag een pakket alleen op een ander adres bezorgen als jij als besteller daar toestemming voor hebt gegeven bij je bestelling.
Ze zijn verplicht om het opnieuw later aan te bieden als je niet thuis bent.

En je bent dus ook niet verplicht om pakketten voor anderen aan te nemen!
Ik doe dat alleen voor naaste buren, verder niet. Anders krijg ik de halve straat aan de deur!

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 12:40

jorika1986 schreef:
Ik had laatst bij een bestelling duidelijk op de bon laten zetten niet op huis nummer 78 bezorgen.
Kan ik de hele inhoud weggooien, mevouw 78 heeft een paar ongeholpen katers die heel graag sproeien in huis en met name kartonnen dozen zijn in trek.
De pakketten die wel worden bezorg op nummer 78, omdat ik weet dat het toch goed verpakt zit maak ik buiten open.

Ik vraag me wel eens af of die mensen van de post wel kunnen lezen. Toch volslagen belachelijk dat ze het dan toch daar af geven. (wat walgelijk dat die mensen de pakjes niet even veilig neerzetten, zodat hun katten er niet overheen sproeien)
De post heeft wel eens een doos bij mij voor de deur gezet, daar zat m'n nieuwe ipad in. Gelukkig stond ie er nog. En op m'n werk een doos met boeken, gewoon voor de deur neergekwakt, voor het weekend.

Ik woon nu op een flat en er wordt wel eens bij mij aangebeld, of ik een pakje aan wil nemen voor 1 van de buren. Nee dus. Ik heb ook liever niet dat iemand mijn pakketje aanneemt.
Het zou heerlijk zijn als je gewoon overal aan kon geven of je het pakket bij jou in de buurt op wil halen. Ik heb er werkelijk niks aan dat ze het bezorgen, ik werk dus ben niet thuis. En als ik een vrij dag heb dan heb ik ook geen zin om tussen 9 en 17.00 op de postbode te moeten wachten. :o

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 12:42

Wij hadden een keer een afgeleverd status waar ons Agradi pakketje achterom stond te wachten en een keer lag het onder onze trailer. Onze bezorger is heel erg creatief :') Ze pauzeren hier altijd om half 11 voor de poort van onze stallen dus kans dat we ons pakketje mislopen is verder erg laag.

Als je bij een webshop hebt besteld zou ik daarmee contact opnemen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 12:47

jorika1986 schreef:

Dan zou ik de mensen van nr 78 ook eens aanspreken op de staat van jouw pakket.
Echt te ranzig gewoon :r

mcfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 12:51

Een hele middag thuis zitten wachten en dan vervolgens op postnl de status "niet thuis" met een nieuwe bezorgtijd vinden. +:)+

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 13:28

mcfly schreef:
Een hele middag thuis zitten wachten en dan vervolgens op postnl de status "niet thuis" met een nieuwe bezorgtijd vinden. +:)+

Ja dat doet het ook altijd leuk. -O-

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 13:35

Ik heb ook zo vaak een briefje in de bus met dat ze het hebben afgeleverd bij de buren terwijl ik gewoon de hele dag thuis heb gezeten! Ik vraag me echt af wat voor die postbodes het voordeel is het bij de buren af te geven ipv bij mij?

LauraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 13:40

Wij hebben op dit moment een erg fijne pakketbezorger. Al een paar keer de eerste ronde 's ochtends gemist waarbij wij een briefje in de bus hadden ontvangen (dat hij het morgen weer kwam bezorgen) maar rond een uur of 5 komt hij nog een keer langs :). Zo heb je je pakketje toch nog op dezelfde dag :D

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 13:41

Ben toch wel blij dat we hier vaste bezorgers hebben.

Wij hebben een postbus aan de weg, pakketten die daar in passen gaan daar in (de postbode heeft de sleutel dus kan hem open maken) en anders toeteren ze een keer zodat je weet dat ze wat hebben. Ben je niet thuis dan is de volgend dag weer een nieuwe kans.
Ze is meestal ook op dezelfde tijd dus dat werkt ook makkelijk als je wat verwacht.

DHL is vaak ook dezelfde jongen. Deze toeteren ook (we hebben trouwens geen deurbel ofzo) en bij geen gehoor komen ze of later terug bij slecht weer, of de pakketten staan voor de deur.

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 13:47

Ik ben blij met mijn pakketbezorger als ik het zo lees. Altijd netjes op tijd, en ben ik een keer niet thuis ligt het bij de buren met netjes een briefje erbij.

laatst was ik toevallig van de kleine zijn luier aan het wisselen maar hij wist dat ik thuis was, is hij eerst een pakketje bij de buren wezen bezorgen en kwam daarna terug bij mij. (Er moest voor getekend worden)

Onze pakketbezorger bij ons vorige huis, was ook creatief, het lag soms in de schuur, konijnenhok of papiercontainer is ook wel eens voor gekomen. Of gewoon bij de buren.

1x heb ik trouwens wel zoiets schofterigs mee gemaakt bij mijn vorige huis, maar dat was niet postnl, maar packs. Ik zat op mijn testzadel te wachten (een 2 onder 1 kap huis maar alleen de deur van de buren was zichtbaar, ik had alleen een achter deur, buren gebruikte de voordeur trouwens nooit, ze hoorde de bel ook niet, en mensen dachten heel vaak dat dat mijn deur was) dus ik zie een man aan komen lopen met een grote doos, dus ik doe het raampje open en vraag of dat toevallig voor mij is, krijg ik toch een grote bek, dat het niet voor mij is en als dat zo was dan had hij wel bij mij gestaan. Nou dus raampje weer dicht en zo gelaten, komt na 3 uur de buurman aan de deur, ja er staat een grote doos voor onze deur maar jou naam staat erop. Was het dus gewoon mijn zadel, had voor getekend moeten worden! Maar meneer had het gewoon zo voor het grijpen voor de deur van de buren gezet en was weggereden.

TS ik hoop dat je ondertussen je pakje wel hebt?!

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 13:53

Cookies schreef:
mcfly schreef:

Ja dat doet het ook altijd leuk. -O-

Die herken ik ook.

Of status afgeleverd op mijn huisnummer.
Oke? Ik heb het niet en was gewoon thuis.
We hebben zo'n ouderwetse groene brievenbus aan straat staan waar iedereen in kan.
Daar zit het dan ingepropt. Soms met de deksel open.
Vaker dan eens gebeurt.

tweebelgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 15:31

Mijn pakketjes laat ik aankomen, ofwel in een Kiala punt, ofwel op mijn werk.
Als ik thuis ben, zit ik redelijk veel buiten en hoor dan niet altijd de bel.

_maaike_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 15:37

Veulen84 schreef:
_maaike_D schreef:
Laatst 3 weken gewacht op een brievenbusdoosje. Briefje van post-nl in de bus. Jullie brievenbus is te klein. We wachten 2 dagen zodat je je brievenbus kan vervangen en dan proberen we het opnieuw....
Maar die brievenbus kan er helemaal niet af...
Gebeld of ze niet aan de deur konden afgeven, maar dat kan niet.
Een brievenbusdoosje moet echt door de brievenbus.

Dat is grote flauwekul. Brievenbuspakketje wordt eerst voor aangebeld als het niet past, vervolgens bij de buren links en rechts. Daarna komt er inderdaad een briefjes brievenbus te klein. Dan wordt brievenbuspakketje een pakketje en wordt binnen de 1 en 4 dagen opnieuw aangeboden via de pakketservice. Hooguit dat je wat langer wacht of dat het bedrijf de extra betaalde kosten aan je doorberekend.

Flauwekul dus maar het gebeurt wel. Inclusief het briefje over het vervangen van de brievenbus. We waren niet thuis, het pakketje zou immers in de brievenbus gedaan worden...
Uiteindelijk mochten we het pakje op het postkantoor ophalen.
Eenmaal daar aangekomen bleek het retour afzender.
Toen laten versturen in een grote doos via DHL.

Anudi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 16:01

Bij ons heeft een pakketbezorger een keer het pakketje van epplejeck in de trailer gelegd toen we niet thuis waren. De trailer staat een eind van de straat af aan het eind vd oprit. Lag er een briefje in de brievenbus met daarop: 'Het pakketje ligt in de trailer'. Dat vond ik een erg leuke en handige actie. :P Hoefde ik tenminste niet wéér naar de buren..

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 17:11

Alles valt en staat met de juiste bezorger, dat is wel duidelijk. Ben blij met 'onze' bezorgers. De meneer van PostNL is zelfs inmiddels al zo ver dat hij ondanks zijn mega angst voor honden, en die komt hij in de meeste gevallen echt tegen als bezorger in het buitengebied, nu zelfs koekjes voor de honden in de auto heeft en zelfs al over een groot deel van zijn angst heen is :)

Chay_Flame

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 17:22

He wat vervelend! Ik hoop dat je je pakketje snel krijgt. Raar dat er niet open wordt gedaan...

Ik was altijd ontzettend blij met onze pakketbezorger toen wij nog in Vorden woonde. Ik wist altijd dat als het pakket via postNL kwam, onze standaard bezorger kwam. Goeie gozer was dat. Kon hem via fb gewoon even een berichtje sturen om te kijken of mijn pakketje erbij zat. Als het er bij zat, zei hij ook hoe laat hij er zou zijn. Als er niemand thuis was, spraken we gewoon een plek af om het pakketje achter te laten :P Heb 1x gehad dat er iemand anders kwam, die was zo origineel geweest om het pakketje ergens achter te laten. Alleen stond er niet op waar. Wij zoeken en zoeken naar dat pakketje :') Uiteindelijk volgende dag wilde ik wegrijden met de auto, en voila daar lag het dus :P

Helaas in Apeldoorn komen er allerlei verschillende pakketbezorgers en diensten aan de deur dus regelmatig pakketjes bij de buren liggen...

Pancake93

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 17:24

Had je toestemming gegeven om het op een ander adres te laten bezorgen ? En anders een klacht indienen bij de bezorgfirma.

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 12:06

Xmercury heb je inmiddels je pakketje?

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 12:28

Hier mis ik wel mijn oude bezorgster.
Als ik tussendoor bv even weg was om de kinderen uit school te halen dan zat er een briefje in de bus met haar telefoonnummer erop. En dan met de tijd tot hoe laat ze in het dorp was.
Handig, even bellen en dan kwam ze nog een keer. Scheelde voor haar ook een hoop gedoe.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 12:34

Ik had ook zo een vriendelijke postbode die het gewoon in de hele flat afleverde (13 verdiepingen) of een die dacht ik zet het gewoon voor de deur waar iedereen het mee kan nemen...
Ik hoop dat je het snel te pakken krijgt!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 12:48

Hier hebben we dat ook hoor. We hebben een vaste bezorger van post NL die op maandag de pakketten bezorgd. Alleen rijd deze ALTIJD door. Geen briefjes in de bus, niks. En dan komt er een ZZP-er op di t/m za. En die heeft de dinsdag altijd een hele lange dag.. Want die kan heel de route dan op nieuw rijden om als nog te bezorgen. Deze appt meestal hoe laat hij er is. En doe je niet open, belt hij gewoon waar je bent, zodat hij het daar kan bezorgen, je het bij hem op kan halen of waar hij het neer mag leggen.
Helaas stopt hij door de nieuwe regels in 2016..

x_annelies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 12:59

Toen wij op vakantie waren in Duitsland, huurden wij een particulier appartement. Boven ons woonden de kinderen van de verhuurders (zat heel vaag in elkaar). Die mensen heel erg fan van online bestellen, en dus kregen ze vaak pakketjes. Alleen was er wel het probleempje dat die mensen fulltime werkten, waardoor ze niet thuis waren als de pakketjes werden afgeleverd. Dus moesten wij die pakketjes aannemen. Maar dat was niet de enigste keer, na de vierde keer dat het gebeurde heeft mijn vader in zijn beste Duits (en in zijn pyjama, want ze werden al om half 9 afgeleverd) duidelijk gemaakt dat dit de laatste keer was dat hij het pakketje aannam. Blijkbaar is dat goed aangekomen, sindsdien niets meer gehad. Maar mijn ouders waren er niet zo enthousiast over, want we waren hier om vakantie te vieren en niet om 's ochtends vroeg al gestoord worden door pakketjes aan te nemen.

Bentuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 13:06

Ik zat laatste ook op een pakket te wachten en toen belde de bezorger mij op, dat hij vertraging had opgelopen en dat het wat later zou worden. Als dat een probleem was zou hij het op een andere gewenste tijd brengen. Dit vond ik echt super netjes. :D zo zat ik niet nutteloos de hele middag te wachten..

Ben benieuwd of jij jouw pakketje al hebt ontvangen :D