Eerste auto.... Maar wat???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

6marly6

Re: Eerste auto.... Maar wat???

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 08:46

Leuk! Voor verzekering even kijken op independer.nl, die vergelijkingssite. Ik denk dat ZLM bij jou het goedkoopste zal zijn, zij zijn nogal mild als je jong bent en weinig schadevrije jaren hebt en dat scheelt veel!

Ilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 09:19

Ik rij mijn 5,5 jaar nog steeds mijn eerste auto. Het is een Toyota Corolla uit 1994. Het is een kleine en fijne auto. Zijn gewicht ligt rond de 1000 kilo wat ik persoonlijk erg prettig vind. Als het hard waait heb ik er niet veel last van. Hij blijft dan mooi op de weg liggen en ik wordt niet opzij geblazen door vrachtwagens. Iets dat nog wel eens gebeurd bij hele lichte auto's. Het is een 1.6 en ontzettend snel. Ik raad je af om een 1.8 of 2.0 te nemen. Ze zijn misschien wel lekker snel, maar ook snel door hun brandstof heen. Vaak drinken die auto's veel. Je moet je vooral goed voelen bij een auto en het treffen. Ik heb de mijne destijds in de sloopregeling over kunnen nemen voor 1500 en heb daar heel veel geluk mee gehad. Ga af en toe een bij een bovag garage kijken. En neem geen overhaaste beslissingen. Heel veel succes met je zoektocht ;)

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 09:26

Tip, let niet op het goedkoopste maar op de voorwaarden.

Ik heb als beginnend bestuurder een clipje van een andere auto de bumper gereden (handig I know..) en kwam op - 5 te staan. Dit is een heeeel duur grapje geweest. Ik wist ook niet dat ik de schade af kon kopen waardoor ik honderden euro's nu weg heb gegooid. :(

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 09:27

Ah mooi, je hebt het Fiatje dus genomen?

Dat afslaan is een kwestie van wennen hoor! Ik heb gelest in een diesel en heb toen ook een benzine auto gekocht, een Nissan Almera. Op zich sloeg die niet heel snel af, maar vooral met hellingproef toch wel lastiger dan die lesauto. Maar je leert de auto wel aanvoelen en dan heb je dat steeds minder.

Je moet gewoon nog wat kilometers maken... Als je net je eerste auto hebt dan rijd je toch nog wat minder goed dan wanneer je al een poos je rijbewijs hebt (en veel rijdt...).

Mijn Twingo rijdt weer heel anders dan de Almera, moest ik ook even aan wennen, maar nu rijd ik daar ook net zo vertrouwd mee als met de Almera.

Veel veilige en fijne kilometers gewenst! :)

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-15 13:07

Dankjulliewel :)

Ik heb ook in een diesel gelest. Ging altijd super goed totdat ik in de auto van m'n ouders stapte :') dat is benzine en stond toen een keer stil voor rotonde en kwam niet meer weg :(

Als iemand nog verdere tips heeft over een verzekering, heel graag!!! :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 13:24

Ruby1995 schreef:
Dankjulliewel :)

Ik heb ook in een diesel gelest. Ging altijd super goed totdat ik in de auto van m'n ouders stapte :') dat is benzine en stond toen een keer stil voor rotonde en kwam niet meer weg :(

Als iemand nog verdere tips heeft over een verzekering, heel graag!!! :)

Gas is alles :D

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-15 13:41

Ja gister avond met de proefrit gaf ik te veel gas.
Normaal geef ik te weinig en dan slaat die altijd gelijk af :')
Te veel gas is ook niet goed. Maarja je komt er wel beter mee voorruit dan zonder gas whaha.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 13:45

Ruby1995 schreef:
Ja gister avond met de proefrit gaf ik te veel gas.
Normaal geef ik te weinig en dan slaat die altijd gelijk af :')
Te veel gas is ook niet goed. Maarja je komt er wel beter mee voorruit dan zonder gas whaha.

Aaah joh, geeft helemaal niks. Daarvan leer je straks snel genoeg hoe je je auto vooruit krijgt.
Een benzine auto kan voor een rijschool nu eenmaal niet uit. Maar een diesel kan voor jou waarschijnlijk niet uit.

Maak je geen zorgen, als je auto afslaat geef je gewoon wat extra gas ben je zo weer weg ;)
En je hebt een voordeel dat je een klein en licht autootje hebt. Die van je ouders is waarschijnlijk een stuk groter en zwaarder, waardoor die veel meer nodig heeft in verhouding.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 13:47

Leuk dat je een Seicento hebt gekocht! Ik rij al jaren rond in een Seicento en vind het een heerlijk bakkie! Die van mij is flink pittig in het optrekken, mankeert zelden iets en met 45 euro per kwartaal aan wegenbelasting natuurlijk ook spotgoedkoop. :D

Sarah_Fons

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 13:50

Oei, dat van die Ford Ka's wist ik helemaal niet! Is ook mijn zus haar eerste auto, ze heeft deze nu al ongeveer 7 jaar en gelukkig nog geen roest! Toont toch maar weer dat je altijd wat chance moet hebben :)
Mijn eerste auto was een Fiat 500 <3 Geweldig auto'tje, maar deze blijven wel redelijk duur in aankoop.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-15 13:52

Nou mijn vader had gister avond eerst even erin gereden want we moesten tegen een dijk op wat ik niet durfde whaha. En mijn vader rijd benzine en diesel en voelde dat hij niet snel af sloeg want hij reageerde best goed zei die.

Komt goed!!! Moet gewoon veel oefenen! Maar houd ook altijd de koppeling te lang vast :')

Sarah, jaaaa FIAT 500 <3 die wil ik hierna wel, super leuk.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 13:54

Vanaf t begin ben ik verzekerd bij ZLM. Veel veilige km's gewenst

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 13:56

kiwiwitje schreef:
Vanaf t begin ben ik verzekerd bij ZLM. Veel veilige km's gewenst

En daar heb ik dus mijn -5 opgelopen met veeel geld in de prullenbak als gevolg :)

Ik zou zeggen ga voor een verzekering waar je niet onder de 0 kunt komen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 14:26

Ik heb daar gelijk de mogelijkheid gekregen tot afkopen..

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 17:01

Bij mij staat mijn auto op de naam van mijn vriend, die rijd al 10 jaar schade vrij. Verzekering kost mij nu 29,31 bij interpolis

NatalieLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 18:13

Ik ben verzekerd bij aegon. Heb de tussen verzekering. Betaal iets van 50 euro per maand. Dus dat valt nog wel heel erg mee

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 20:27

Ik zit bij Klik & Go voor 39 euro per maand met 0 schadevrije jaren :) Voor een verzekering dus super goedkoop!

_Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 07:38

Ruby1995 schreef:
Nou mijn vader had gister avond eerst even erin gereden want we moesten tegen een dijk op wat ik niet durfde whaha. En mijn vader rijd benzine en diesel en voelde dat hij niet snel af sloeg want hij reageerde best goed zei die.

Komt goed!!! Moet gewoon veel oefenen! Maar houd ook altijd de koppeling te lang vast :')

Sarah, jaaaa FIAT 500 <3 die wil ik hierna wel, super leuk.

Haha leuk is dat he, ik heb t ook heb nu sinds gisteren me eerste eigen autotje en trek op het moment ook op als iemand die doof is ofzo xd veelte veel gas haha, maja beter zo dan steeds uitslaan dat gevoel krijg je vanzelf wel, ging vanmorgen naar me werk al een stuk beter als gisteren!
Dus lekker oefenen dan komt het vanzelf goed!
Van harte met je nieuwe eerste eigen auto! *\o/*

Ik zit nu bij independer als verzekering, 40 pm met 0 schade vrije jaren en gratis diefstal dekking. Als ik in april 23 wordt stap ik over naar all secure denk ik daar kost het voor mijn autotje en mijn leeftijd maar 26 Euro! Maar daar mag je pas als je 23 bent verzekeren.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 23:00

met de koppeling wel oppassen hoor. koppeling laten slippen is het slechtste war je kunt doen rijd je de hele koppeling met kapot. beter een keer af laten slaan en gevoel krijgen ermee

Shylah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 23:05

Ik had hetzelfde budget als jij, TS. En ik ben enorm blij met mijn Nissan Micra uit 1999. :D Ik heb voorkeur voor automaat en ik wilde minimaal 1 airback. Dat is allemaal gelukt. Loopt als een zonnetje en ik cross er heel Nederland mee door. Het enige nadeel is dat er geen airco in zit. :P Al is dat meer een luxe probleem.

Kimmm_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 23:14

Wij hebben ook een fort ka, niks mis mee.. volgens mij gaat die inmiddels alweer een jaar of 6 mee..

Melisding

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 18:01

Ik schop even dit topic omhoog, omdat ik ook aan het zoeken ben naar een eerste eigen autootje,

Wat ik zoek:
Benzine
Handgeschakeld
De auto mag niet rood of wit van kleur zijn :+
Mag niet groter zijn dan een peugeot 206. Ik ben dus echt op zoek naar een compacte auto
Geen Ford ka!

Budget: tot 1500 ongeveer

Pieter25

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 18:13

Melisding schreef:
Ik schop even dit topic omhoog, omdat ik ook aan het zoeken ben naar een eerste eigen autootje,

Wat ik zoek:
Benzine
Handgeschakeld
Mag niet groter zijn dan een peugeot 206. Ik ben dus echt op zoek naar een compacte auto
Geen Ford ka!

Wellicht is een Fiat Punto wel iets :)
http://www.autowereld.nl/fiat/punto/1-2 ... tails.html

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-15 18:39

Melisding schreef:

Wat ik zoek:
Benzine
Handgeschakeld
Geen Ford ka!

FIAT seicento, die heb ik nu, ideaal ding

Melisding

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 18:49

Zijn Fiats ook wel betrouwbaar qua motor?