Auto gekocht, niet naar verwachting.. rechten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 13:47

GrumpyCat schreef:
Ik heb zeer positief nieuws! Ik heb een hele nette mail terug gehad van de dealer dat ze a.s woensdag mijn auto van nieuwe banden zullen voorzien en de lekkage zullen repareren. Ik ben helemaal (positief) verbouwereerd!! Er wordt zelfs een vervangende auto voor mij klaar gezet. Dit had ik absoluut niet verwacht!! :D

Jee *\o/*
Hij is dus ietwat geschrokken van jouw 'formele' aanpak en hij zal zelf ook wel door hebben dat het niet helemaal netjes is wat er is gebeurd.
Ga je nog wel de andere garage naar de auto laten kijken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 13:57

anneliesdj schreef:
GrumpyCat schreef:
Ik heb zeer positief nieuws! Ik heb een hele nette mail terug gehad van de dealer dat ze a.s woensdag mijn auto van nieuwe banden zullen voorzien en de lekkage zullen repareren. Ik ben helemaal (positief) verbouwereerd!! Er wordt zelfs een vervangende auto voor mij klaar gezet. Dit had ik absoluut niet verwacht!! :D

Jee *\o/*
Hij is dus ietwat geschrokken van jouw 'formele' aanpak en hij zal zelf ook wel door hebben dat het niet helemaal netjes is wat er is gebeurd.
Ga je nog wel de andere garage naar de auto laten kijken?

Of het is gewoon een keurig bedrijf dat ook wel eens een fout kan maken.

GrumpyCat

Re: Auto gekocht, niet naar verwachting.. rechten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-15 14:04

Bij nader inzien kan het inderdaad ook gewoon een fout zijn geweest van hun kant. Hoe dan ook, ik ben in iedergeval blij dat hun zo netjes hebben gereageerd en zal dan ook zeker een positieve review op hun website plaatsen, zodra de auto gerepareerd is. :)

@ anneliesdj: ik was wel van plan hem morgen alsnog even bij de andere dealer te laten nakijken. Die zouden de auto ook nog op andere punten bekijken, dus dat kan geen kwaad.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 14:08

Dat lijkt me wel verstandig ja.
Als het een gewone fout zou zijn geweest, snap ik niet waarom ze eerst geheimzinnig deden en jou niet meteen netjes te woord hebben gestaan. Dat spreekt toch niet echt in hun voordeel.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 14:21

Misschien is die dealer nog helemaal niet zo verkeerd als werd aangenomen.
Een oplichter is niet onder de indruk van zo een mailtje.
Super ts, hopelijk heb je er een fijne auto aan.

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-15 14:34

Boras schreef:
Misschien is die dealer nog helemaal niet zo verkeerd als werd aangenomen.
Een oplichter is niet onder de indruk van zo een mailtje.
Super ts, hopelijk heb je er een fijne auto aan.

Nee dat denk ik ook niet. Ik denk ook dat het een kwestie is van het bedrijf verkeerd ingeschat van mijn kant en een fout van van hun kant.

Voor de rest ben ik ook super blij met mijn kleine scheurijzer. :D

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 14:37

hetty007 schreef:
Ga er maar van uit dat alle dealers je een oor aannaaien, heb er nog nooit 1 meegemaakt die echt eerlijk is.

Ik wel. Ben niet voor niks al een kleine tien jaar klant bij hem... :j

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 17:48

wat een fijne ontwikkeling!

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-15 20:13

Denk ook wel dat er dealers zijn die wel te vertrouwen zijn. Hopelijk hoort deze dealer daar bij.

Zeker een fijne ontwikkeling, ben heel blij. :D

Dionnetjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 15:14

Wat een fijn nieuws! Na de reparatie kan je dan eindelijk echt van je autootje genieten! Yay :)

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-15 19:48

Zeker fijn nieuws! :D

Vandaag heb ik de auto even laten nakijken bij een andere dealer bij mij om de hoek. Die heeft vrijwel hetzelfde gezegd als wat de APK uitwees; banden in zeer slechte staat met droogtescheuren en de motor zweette, dus er is mogelijk een lekkage. Daarnaast waren de wisserbladen aan vervanging toe (hebben ze direct voor een kleine meerprijs voor mij vervangen) en moet de remvloeistof ververst worden. Dat laatste heb ik niet laten doen omdat dat nog ruim 60 euro extra zou kosten.. maar vind dat eigenlijk wel iets wat ze bij aflevering van de auto hadden kunnen doen.. maar goed.

Nu afwachten hoe het a.s woensdag gaat verlopen als ze er nieuwe banden onder gaan zetten en de lekkage gaan verhelpen. :)

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 20:23

Als de motor zweet is het waarschijnlijk een kapotte pakking.
Dit is alleen te verhelpen door deze te vervangen.
Kan zijn dat ze dat doen, maar kan ook zijn dat ze het blok schoon spuiten en het opgelost lijkt..

Hou ons op de hoogte.. ;)

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-15 21:44

Casarell schreef:
Als de motor zweet is het waarschijnlijk een kapotte pakking.
Dit is alleen te verhelpen door deze te vervangen.
Kan zijn dat ze dat doen, maar kan ook zijn dat ze het blok schoon spuiten en het opgelost lijkt..

Hou ons op de hoogte.. ;)

Kapotte pakking is ook mogelijk ja, dat zei de man van de dealer ook. Mag hopen van niet, want dat is een dure reparatie als ik internet mag geloven. Ben bang dat ze hem dan inderdaad schoon gaan spuiten voor het oog als dat het geval is..

Ik zal jullie op de hoogte houden. :j

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 23:26

Welk bouwjaar was de auto en welke kmstand? Kan idd een pakking zijn die lekt, maar sommige auto's met bepaalde kmstanden kunnen gewoon 'zweten'.

Wel fijn dat ze het op gaan lossen in elk geval!

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 11:08

lijkt me dan toch een verborgen gebrek, een dealer kan dit zien en moet dit melden of oplossen. ik zou dat gelijk woensdag even erbij vermelden.

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-15 18:15

Auto is van 2003 met een KM stand van 93.000. Dus vrij oud maar wel weinig op de teller voor zijn leeftijd.

Ik hou de papieren die ik van de dealer heb gekregen (waar dus op staat dat de motor zweet), even bij de hand als ik woensdag de auto weg breng. :)

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 18:44

Gewoon even bij de hand houden inderdaad. Daarna kun je het eventueel ook zelf in de gaten houden door de onderkant te laten wassen. Maar dan moet je wel een brug oid hebben om daarna te checken of het blok nog zweet.

Maar het is aan de garage om dat te kunnen verhelpen. Op die leeftijd is lichtelijk zweten niet altijd zorgwekkend in elk geval.

Zelf je oliepeil regelmatig controleren.

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-15 09:24

Mijn auto staat inmiddels in de garage bij de dealer. Vanmorgen om 8 uur heb ik hem afgeleverd en keurig een leenauto meegekregen. De man zei dat ze 2 banden gingen vervangen (alles beter dan niets zeggen we dan maar) en gingen kijken naar de lekkage. Het zal mij benieuwen. :)

DkimmelieD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 09:49

Ik zou mij in dit geval meer zorgen maken om de olie lekkage dan om de banden. Ik heb mijn Fiat Seicento uit 2000 (wel 210.000 op de teller) weg moeten doen omdat deze olie lekkage had. Hier heb ik overigens nog een lange tijd mee rond gereden tot het wel echt erg werd. De koppakking van mijn auto was namelijk stuk, hierdoor de lekkage uit de motor (zwetende motor zou daar ook een goede benoemer voor zijn). Deze reparatie zou een flink bedrag zijn geweest en het niet meer waard zijn voor een auto met deze leeftijd. Ik hoop voor jou dat het dus niet je koppakking is..

Veel succes. Hopelijk kunnen ze het probleem vandaag voor je oplossen. Het is altijd zo balen dat niet alle garages altijd eerlijk zijn.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 09:56

laat je hem daarna wel weer na kijken door die andere auto dealer. want ze willen nog weleens zeggen iets gemaakt te hebben waar niks van klopt.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 09:59

GrumpyCat schreef:
Mijn auto staat inmiddels in de garage bij de dealer. Vanmorgen om 8 uur heb ik hem afgeleverd en keurig een leenauto meegekregen. De man zei dat ze 2 banden gingen vervangen (alles beter dan niets zeggen we dan maar) en gingen kijken naar de lekkage. Het zal mij benieuwen. :)

Pas wel op met het te snel concessie's doen.
Ik zou wel even goed doorvragen wat er aan de hand is en wat ze ermee gedaan hebben, en ook wbt die banden zou ik niet te snel accoord gaan. Als ze de slechtste 2 vervangen oke mits die andere 2 nog goed genoeg zijn en dan zou ik wel 2 nieuwe willen en niet weer 2 gebruikte banden. En wbt die lekkage weet je nu dat het ook te maken kan hebben met koppelingen ed, dus ik zou daar wel naar vragen en niet accoord gaan met een half antwoord. Bedenk wel dat jij er nog jaren in wilt rijden en als je nu te snel toegeeft kan je dat later weer een hoop geld kosten.

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-15 13:12

Bedankt voor de tips. :) Kapotte koppakking is ook iets waar ik heel erg bang voor ben. Heb ook het gevoel dat ze even vluchtig de auto bekijken en er verder niks aan veranderen, maar ik mag geen aannames doen.

Weet iemand trouwens hoe het zit met zo'n leenauto? Heb een hartstikke leuke kleine leenauto meegekregen om mij naar mijn werk te kunnen vervoeren (is maar circa 7 km van de dealer vandaan), maar ben ik nu verplicht om die leenauto af te tanken? Niemand heeft er een woord over gesproken, maar mijn vader zei dat je hem hoort af te tanken. De tank zat overigens niet vol toen ik weg reed..

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 13:16

Vaak noteren zij de begin en eindstand van de KMteller en krijg je een nota voor de gereden kms :)

Laat je niet met een kluitje in het riet sturen. Van alle banden stond de profieldiepte erbij en van geen van allen klopt het kennelijk. De helft vervangen en de andere helft niet zonder overleg lijkt me niet de logische oplossing. Dingen worden vaak gebracht als een mededeling maar dat ik met name om jou te overrompelen, het blijft namelijk een vraag aangezien hun werk in eerste instantie niet klopt en zij met jou in overleg moeten hoe dat opgelost moet worden.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 13:18

Een leenauto hoort altijd afgetankt teruggebracht te worden

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 13:22

StalNollie schreef:
lijkt me dan toch een verborgen gebrek, een dealer kan dit zien en moet dit melden of oplossen. ik zou dat gelijk woensdag even erbij vermelden.

Nee, sommige motoren zweten gewoon, of je dat nou leuk vind of niet.
Fiat Panda blokjes hebben die onhebbelijke eigenschap op de aansluiting van de inlet op de kop. Daar zeikt altijd wat olie uit en ik moet de eerste nog vinden die een echte oplossing heeft.
Je kunt de pakking vervangen en na verloop van tijd begint ie vrolijk weer te zweten.

GrumpyCat schreef:
Bedankt voor de tips. :) Kapotte koppakking is ook iets waar ik heel erg bang voor ben. Heb ook het gevoel dat ze even vluchtig de auto bekijken en er verder niks aan veranderen, maar ik mag geen aannames doen.

Weet iemand trouwens hoe het zit met zo'n leenauto? Heb een hartstikke leuke kleine leenauto meegekregen om mij naar mijn werk te kunnen vervoeren (is maar circa 7 km van de dealer vandaan), maar ben ik nu verplicht om die leenauto af te tanken? Niemand heeft er een woord over gesproken, maar mijn vader zei dat je hem hoort af te tanken. De tank zat overigens niet vol toen ik weg reed..

Yep, een leenauto tank je af, in ieder geval tot het niveau waarop je 'm mee kreeg, tenzij er uitdrukkelijk iets anders afgesproken is.
Laatst bijgewerkt door ikke op 16-09-15 13:25, in het totaal 1 keer bewerkt