Nog meer IKEA fans??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 23:12

Lienepien95 schreef:
Heb ik al gekeken! Ook al gebeld of ze ergens nog wel te koop waren (de laatste stuks)

Waarschijnlijk gaat het om Lekman blauw? Die is eerder dit jaar naar mijn weten 'uitgaand' geweest. Staan nog wel op marktplaats.

Door relatief lange tijd dat artikelen omgeruild mogen worden komen er wel 'ns artikelen terug die al uit het assortiment zijn.

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 10:18

moonsparkle schreef:
Ik heb twee billy's als schoenenkasten met daartussen een malm tv meubel die we dus als gangbank gebruiken :D

Creatief met ikea

Haha leuk! :D Ik heb 1 brede Billy met links en rechts 2 smalle billys. En dan 1 met een deurtje die ik gebruik als opbergkast. :)

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 10:22

IKEA <3 ik ben echt gek op de meubels, heb mijn lampen,bureau,bed,nachtkastje en een kastje met spiegel ervan :)

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 11:03

moonsparkle schreef:
Ik heb twee billy's als schoenenkasten met daartussen een malm tv meubel die we dus als gangbank gebruiken :D

Creatief met ikea

Dat wil ik misschien met mijn Hemnes tv meubel gaan doen :) zat inspiratie op IkeaHackers :D

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 12:45

Hier nog een Ikeafan. Telkens als wij naar Ikea gaan, hebben we véél meer bij dan gepland. :D

Badkamermeubels en spiegels van de badkamer boven en beneden, de hele zithoek, nachtkastjes, grote schoenenkast in de garage, bureau, een hele hoop keukenmateriaal, verlichting, accessoires...
Zelfs een aantal speeltjes voor de katten (en hond) komen van ikea vandaan. De kleine pluche ratjes zijn hier favoriet. :+

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 12:47

tesseke schreef:
Hier nog een Ikeafan. Telkens als wij naar Ikea gaan, hebben we véél meer bij dan gepland. :D

Badkamermeubels en spiegels van de badkamer boven en beneden, de hele zithoek, nachtkastjes, grote schoenenkast in de garage, bureau, een hele hoop keukenmateriaal, verlichting, accessoires...
Zelfs een aantal speeltjes voor de katten (en hond) komen van ikea vandaan. De kleine pluche ratjes zijn hier favoriet. :+

Ja inderdaad die ratjes bij de kinderafdelimg, had de witte voor mezelf gekocht voor de leuk.. Maar waar lag hij 2 dagen later? Bij de katten :+

Ik kijk eigenlijk bijna nooit bij de kinderafdelimg maar die knuffeltjes zijn gewoon leuk :')

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 13:20

Leuk, een Ikea topic :D

Wij hebben in ons appartement bijna alleen maar Ikea-spul. Dat krijg je als je de inboedel van twee studentenkamers samenvoegt...

Het meest trots ben ik op onze witte 5x5 Expedit, die functioneert als propvolle boekenkast. Daarnaast hebben we allemaal losse prutjes van Ikea, een bartafel voor de computer, stoelen, een bank, lampen, eigenlijk bijna alles.

Verder hebben we nog drie Expedit kasten van 2x4 vakken die we straks (als we vervangende meubels hebben gevonden) willen gaan hacken met de link die iemand al eerder gaf :D Hoe weten we nog niet, maar sowieso worden een of twee kasten gebruikt om als bar te gaan functioneren, zoals dit:

http://www.ikeahackers.net/2013/01/hack ... t-bar.html
Of deze, maar dan wel in een wat andere stijl: http://www.ikeahackers.net/2014/02/expe ... -post.html

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 13:37

Oja, de Billy heb ik ook nog lange tijd gehad. Staat nu bij mijn broertje en fungeert daar als kleding/boekenkast :)

Mini Billy staat hier overigens in de gang als gangkastje.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 14:29

Het prettige aan Ikea vind ik dat ze echt briljánt zijn in het bedenken van oplossingen om een klein huis zo efficiënt mogelijk in te richten. Daarnaast is het fijn dat je geen levertijd hebt op bijv een keuken. Jammer alleen dat het zo weinig origineel is.

Wij hebben desalniettemin ook redelijk wat spul van Ikea :D.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De Billy vind ik trouwens niet zo'n handige kast. Voor mappen is hij net niet diep genoeg. Ik had op kantoor eerst een aantal Billly kasten maar die heb ik onlangs vervangen voor een Besta combinatie <3. Zal kijken of ik daarvan ook nog een foto kan plaatsen want ik vind die kast echt ubermooi!

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 15:00

Ziet er mooi uit! Vooral die keuken :j.

Ik heb helaas geen ruimte voor een diepere kast, andere had ik ook een andere gekozen denk ik :).

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 21:11

Ik gebruik een marktplaats kinderstoel van €5,- zo een witte plastieke als stoel om mijn kindje in te douchen.En om haar tandjes in te poetsen op "werkhoogte"dit nadat ik wekendelenreuma en artrose bleek te hebben in m'n rug! En dat is zo handig ik wil iedereen dat aanraden met rug problemen.! *\o/*
Maar ook het baby badje met antislip ribbels is zo fijn in gebruik, zelfs als het warm is in de tuin om te spetteren :D

En zoals bekend is het zo gemakkelijk mee te nemen voor vakantie feestjes en logeren!

dat er al een 2e exemplaar is gekocht! ;)

o0eefje0o

Re: Nog meer IKEA fans??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 21:22

Jhaaaa ikea!!!!!! Heb alweer een verlanglijstje de hemnes secretaire en sparen voor een nieuwe keuken

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 17:20

Ziet er mooi uit Plien91!

Na de vakantie ga ik kijken voor een nieuw bureau bij de ikea :)

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 18:56

Ik ben begonnen met pimpen van mijn Lack-tafeltjes :)) Ze gingen anders volgende week naar de stort, dus veel heb ik niet te verliezen als het mislukt.

Het wordt een combinatie van verschillende hacks die ik had gevonden. Ik heb twee donkerbruine tafeltjes, die ik samen ga voegen tot 1 examplaar:

Afbeelding
( Misschien met extra tafelpoten ertussen: https://www.google.nl/search?q=ikea+lac ... _sILyuM%3A )

Het bovenste blad wordt bedekt met gelakte verfstokjes. De lak die ik daarvoor gebruik, is dezelfde waarmee we onze eettafel gelakt hebben. Ik ga ongeveer de helft van de stokjes in hetzelfde aantal lagen als onze tafel lakken (zodat het dezelfde kleur krijgt), en de andere helft van de stukjes maak ik donkerder (extra laag lak of 2).

Afbeelding
http://amykrist.org/2013/06/ikea-hack-t ... int-sticks

En onder het bovenste blad schroef ik een laag plastic bakje, waar we de afstandsbedieningen in kunnen leggen. Misschien werk ik ook nog af met kleine wieltjes onder het tafeltje.

Inmiddels ligt de helft van de latjes te drogen van de eerste laklaag :D

ilserenate

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 18:58

Jaa, hier nog een fan!
Ben er vandaag nog geweest :P
Ik heb me bureau, kast, bakken en tafel allemaal van de ikea, TOP!!!

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 22:50

Ik vind het altijd geweldig om er ideetjes op te doen en ze hebben geweldige dingen voor kastinrichtingen! Mijn zadelkast heeft bv. allemaal uittrekbare elementen dankzij IKEA (behalve de zadelsteun, die heeft vriendlief gemaakt :)) ).

Vind het ook leuk om er heen te gaan en lekker rond te snuffelen en ideetjes op te doen, maar koop er eigenlijk zelden iets. := Van de afgelopen 4x dat ik er geweest ben heb ik ook 4x niks gekocht. _O-

Houd van creatief, slimme oplossingen, maar vind het zooo jammer dat IKEA zo standaard is geworden. Zo'n beetje elk huishouden in NL heeft wel iets van de IKEA in huis, dat vind ik dan weer jammer waardoor ik naar andere oplossingen ga zoeken. Zelf kasten e.d. maken bv. maar dan wel de uittrekbare oplossingen van IKEA erin verwerkt etc. :P :o

Gaaf hierboven met die roeistaafjes voor verf! Echt super leuk!

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 23:27

Leuke hack Szan, kom hierdoor wel op het idee om van mijn Lack TV meubel die al een tijdje werkloos in de berging staat een bankje te maken. Beetje schuim en een stuk stof en het is een prima bankje, misschien nog even wat extra pootjes er onder.

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 09:54

Officieel kunnen die dingen alleen niet echt veel gewicht aan, zonnebloem

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 10:01

Ik ben gek van de Ikea geurkaarsjes en de schapenvachtjes!

Verder vind ik dat je er hele leuke dingen kan vinden maar bv een schilderij zou ik er ook niet kopen. Ook vind ik dat Ikea de laatste jaren best een beetje aan de dure kant is.

recent heb ik een keuken zitten uitrekenen maar er toch voor gekozen deze bij een keukenzaak te kopen, daar was ik uiteindelijk ook goedkoper uit voor heel wat meer keuken.

Maar Ikea blijft leuk om even lekker te neuzen en wat makkelijke dingen in huis te halen.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 10:35

Klopt Manon, hij is dan ook bedoeld voor onze dochter dus dat moet de eerste jaren nog wel lukken.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 11:54

Leuk, die Ikea hacks!

Wij zijn er gisteren nog even geweest, maar alleen in het magazijn :)). Heb nog een extra bovenkast voor de keuken gekocht, die komt op het stuk muur boven de wasmachine en droger te hangen. Dat is dan wel makkelijk aan Ikea, het is gewoon op voorraad. Geen gedoe met nabestellen, gewoon hop tjop op de kar en klaar.

Nou ja, klaar...

Ik wilde 'm zo wel even gaan ophangen maar de boor ligt bij m'n schoonvader dus dan kom ik niet zo ver :7

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 11:59

wacht ff…je bent naar de Ikea geweest, maar alleen in het magazijn????? Hoe krijg je het voor elkaar hahahaha!

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 12:02

Hooi ik kom me ook melden als het mag, mijn kamer bestaat voor de helft uit IKEA :') nu nog even in verbouwing maar ik zal later wel een foto posten,

Alleen het magazijn heb ik van de week ook gedaan, showroom is altijd druk en ik heb er eigenlijk nooit wat te zoeken :')

Lonni

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 12:03

Ik meld me ook <<)
Heb een bureau met stoel, bed en matras in mijn kleine mini-kamer staan (geen groot huis en ik werd als laatste geboren -O- ) Papa twijfelde nog of de stoel lekker zou zitten, uh NATUURLIJK! Ook misten er een paar schroefjes van het bureau maar hij is nog niet uit elkaar gevallen :Y)
Oja ook heb ik nog 4 planken voor aan de muur, 2 wit glanzende en 2 matte, de kleine waren er niet meer in glanzend |(

whoopylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 12:05

Ik vind Ikea ook geweldig! Ik kan m'n ogen uitkijken van al die schattige opbergmogelijkheden die ze aanbieden!

Ik heb vorige week zelf een hack gemaakt! :D
Van 2 kruidenplankjes heb ik een snijplankenhouder gemaakt voor in het keukenkastje.
De bovenste mist z'n onderplaat, die is er dus alleen om ze aan de bovenkant tegen te houden en de onderste daar staan de snijplanken dan echt op.
Vond het echt fantastisch om dat te doen :D

Oh en heb zo'n 17 Detolf vitrinekasten van de Ikea in m'n kamer staan voor m'n verzameling :+
Ik zet ze tegenwoordig in 15 min. in elkaar :Y)