Waarom ik nooit meer een iPhone koop

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 11:02

Goed om dat te weten ga ik daar iedergeval niets bestellen!!!

Heb nu een iphone 4 ga nu het 4e jaar te gemoet. Hij is zeker al 1000 keer gevallen alleen de buitenrand is wat lelijk maar geen barst te bekennen! Verbaas me er elke keer weer over als die weer eens valt!!

Over een paar maanden/weken/dagen(haha geen idee) ga ik de 6 kopen zal daar wel wat zuiniger mee moeten doen haha.

Ondanks dat de 4 het super doet wordt die nu wel steeds wat trager, valt scherm soms weg of moet ik paar tellen wachten voordat die het doet. Ook wel eens gehad dat die plots uit valt zonder rede maar daarna doet die t altijd weer :D

Maar die peg wat jij mee gemaakt hebt is wel uitermate teleurstellend!

Tazzey

Re: Waarom ik nooit meer een iPhone koop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-15 11:05

Mijn vriend heeft de 5S en die is echt ontzettend tevreden, het ding is al tig keer gevallen zonder screen protector maar er is geen kras op te vinden.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 11:06

@wortelsussie, mijn telefoon is dus precies dezelfde als die van jou. Die doet dat ook soms :') maar ik denk dat het komt dat hij wel 'oud' is en dat het nieuwste versie van het besturings stysteem er niet op kan en daarom sloom is soms? Nou ja het zal wel hij doet het gewoon prima dus ik ben tevreden :P

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 11:18

Jij hebt wel erg veel pech TS :=

Hier thuis een heuse Apple collectie aanwezig; 2 iPods, iPhone 4s en 5s, mcBook pro 13'' en 15''. iMac en 2 iPads. Met geen van deze apparaten ooit terug hoeven gaan naar de winkel. Wij zijn tevreden Apple gebruikers :)

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 11:28

BeSen schreef:
@wortelsussie, mijn telefoon is dus precies dezelfde als die van jou. Die doet dat ook soms :') maar ik denk dat het komt dat hij wel 'oud' is en dat het nieuwste versie van het besturings stysteem er niet op kan en daarom sloom is soms? Nou ja het zal wel hij doet het gewoon prima dus ik ben tevreden :P

Ja denk wel dat je gelijk hebt hoor!! Batterij is ook snel leeg en ook als ik er niet opzit is die snel leeg. Ouderdom.... Krijgen ze kwaaltjes het zijn net mensen!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 11:32

Ik heb de 4 gehad maar deze had te weinig geheugen dus dat was op een gegeven moment klaar ipv zware software.

Nu heb ik een 5c met veel geheugen en dat werkt ook goed. Geen screen protector en valt ook wel eens. Deze is alweer bijna 2 jaar oud.

De 3G is ook een achterhaald toestel en de 4 heeft ook een slechte resolutie als je dat met de 5 en 6 gaat vergelijken. Alles blijft ontwikkelen.

Ik ben tevreden. Niks makkelijker qua besturing als een apple.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 11:32

Tillie20 schreef:
CrazyCat schreef:
Sorry ik kon het niet laten :+ (en please een beetje humor kan geen kwaad ;) )

[ Video ]

Ik snap niet goed waarom je je steeds op een negatieve manier richting Apple of bezitters van Apple eigenaren(algemeen, niet persoonlijk) uitlaat. Van de dingen die je noemt als negatief is eigenlijk niet eens echt iets waar. De bouwkwaliteit van Apple is beter en dat is algemeen bekend, zelfs op Android forums zie je mensen vragen voor een Android met de bouwkwaliteit van een Iphone. Nu met de nieuwe Androids is het verschil in bouwkwaliteit aan het vervagen, maar dit is wel degelijk een lange tijd aan de orde geweest.

Verder is de firmware gewoon een kwestie van persoonlijke voorkeur. Over het algemeen kan je bij Android meer aanpassen, maar is Ios wat stabieler. Verder is de App Store ook beter onderhouden van Apple(Geen virussen etc.).

Ja, Apple's zijn duur. Maar de top toestellen van Android ook. Wil je een vergelijkbaar toestel, moet je ook een vergelijkbaar abonnement pakken. Het komt dus weer allemaal neer op persoonlijke voorkeur. Android is op sommige vlakken beter, en Apple is op sommige vlakken beter. Fijn dat jij dus blijkbaar helemaal pro Android bent, maar ik zie nog steeds niet in wat het nut is van in dit topic bashen over hoe goed je Android wel niet vindt en hoe slecht Iphones wel niet zijn. Overigens gaan alle smartphones ongeveer even snel kapot, ben je zuinig dan zal geen een smartphone bij je kapot gaan. Laat je alles uit je klauwen vallen, tsja, dan zal je smartphone ooit schade oplopen en misschien zelfs kapot gaan. Soms is er een Iphone die na een kleine val helemaal kapot is, en de andere keer is het een Android.

Hier is bijvoorbeeld een onderzoek:
http://www.zdnet.com/article/apple-v-sa ... he-market/

En hieruit blijkt dat Apple net iets beter uit de bus komt qua betrouwbaarheid. Nu kan ik je garanderen dat er ergens op het internet een onderzoek staat waar het omgedraaide wordt beweerd. Dus nogmaals: persoonlijke voorkeur.

Jeetje echt geen enkel gevoel voor humor he :)

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-15 11:36

Crazycat zou je alsjeblieft willen stoppen met dat gezeik? We begrijpen nu wel dat je anti-Apple bent en iedereen die ook maar een Apple product heeft als sekte schaapjes ziet. Prima, moet je helemaal zelf weten maar kan je daar dan je eigen topic voor openen?

Zonnetje, qua besturing zijn de iPhones inderdaad heel erg fijn. Ik heb ook Android en Windows toestellen gehad maar de iPhone is toch een stuk simpeler in gebruik.

lolotjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 11:37

heb nooit problemen gehad met apple. doe al vier jaar met een Ipad 2 en heb zelf een Iphone 5S daar is een kleine reparatie bij geweest na een val... hij doet het nog gewoon goed en zelfde voor me Ipad.
wel heb ik hier en daar krassen en af en toe een beetje traag dat mag ook wel voor een toestel van vier jaar oud :D

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 11:37

Ik post een leuk filmpje als geintje. Ik wens jullie veel plezier djeez.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 13:12

oh jeetje, kunnen jullie echt geen grap waarderen ? Ik ben zelf grote Apple-fan, CrazyCat weet dat, en ik vind het filmpje gewoon hilarisch. Jesus, neem jezelf toch niet zo serieus. :)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 13:28

Ik heb wel even moeten lachen om de OP. Hoeveel pech kun je hebben? :=

Mijn 4 heb ik 4 jaar mee gedaan en gaat nu een 2e ronde in bij mijn mams (die zweerde noooooit aan de smartphone te gaan, een oude Nokia had, maar de 5c van mijn pa toch stiekem wel een fijn ding vond en steeds vaker subtiel informeerde wanneer ik eens een ander abonnement moest :') ).
Mijn Samsungs voor de iPhone hebben het nooit langer dan 2 jaar vol gehouden, zaten onder de krassen en beschadigingen. De 4 doet het dus nog steeds, zitten een paar krasjes op maar verder ziet hij er super uit. Bij hetzelfde gebruik. Ik heb nu een 5c en hoop dat hij weer even meegaat (bij mij 2 jaar waarschijnlijk, want mams merkte al subtiel op dat zij 'm dan wel wilde hebben als mijn abo afloopt _O- )

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 15:19

jokari schreef:
oh jeetje, kunnen jullie echt geen grap waarderen ? Ik ben zelf grote Apple-fan, CrazyCat weet dat, en ik vind het filmpje gewoon hilarisch. Jesus, neem jezelf toch niet zo serieus. :)

En ik mag je nog steeds hoor Joke :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 17:56

Ah jij hebt echt pech met je iPhones gehad. :')

Ikzelf vind iPhones wel heel fijn, het enige grote nadeel vind ik de vreselijk slechte batterijduur. Dat valt me echt zo tegen altijd.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-15 17:57

Dat vond ik bij de 6 wel meevallen, mijn HTC was sneller leeg.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 18:42

Ik heb inmiddels al 3 jaar mijn 3S. Bevalt me prima, is al zo'n 1000x gevallen en heeft slechts een klein barstje in de rechterbovenhoek (niet in de buurt van het scherm). Wel een keer de batterij vervangen, want was erg snel leeg.
Na mijn emigratie snel een goedkope telefoon gekocht voor mijn Zweedse Simkaart (Nederlandse abonnement liep -en loopt, Vodafone heeft tegen de afspraak in weer gewoon afgeschreven...-). Een Huawei. Wat een dramatelefoon. Volgende wordt gewoon weer een iPhone.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 18:45

Ik heb geen Iphone omdat het schermpje van mijn Nokia maar niet kapot wil gaan. :Y)

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 23:33

Zoolgangster schreef:
Ik heb geen Iphone omdat het schermpje van mijn Nokia maar niet kapot wil gaan. :Y)

Maar daar weet ik wel wat op hoor!

_-:( linker poppetje is dan je telefoon +:)+

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 23:39

Zelfs dan gaan zo'n Nokia niet kapot :P

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 23:54

Ook de nieuwere Nokia's niet?
Ik mis mijn Nokia's van vroeger wel, stiekem.. Die waren iets praktischer met paardrijden := en snake!

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-15 09:50

De Nokia's van vroeger waren met geen mogelijkheid stuk te krijgen.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-15 11:55

Net gebeld door Coolblue. Ze hebben per ongeluk aangegeven dat ik akkoord ga met de omruil van €395, het nieuwe toestel hebben zij al binnen. Omdat zij de fout gemaakt hebben door akkoord te geven krijg ik het nieuwe toestel. Hij wordt vandaag nog verzonden.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 11:59

:oo
je moet een staatslot kopen, dat is geluk hebben zeg :=
Dat is ook best wel eerlijk van ze trouwens

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 12:05

Niobe schreef:
:oo
je moet een staatslot kopen, dat is geluk hebben zeg :=
Dat is ook best wel eerlijk van ze trouwens

Dat mag ook wel eens... Na zoveel pech was het statistisch niet eens meer mogelijk om nog een keer pech te hebben :P :D

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 12:07

Ook hier al vanaf de 3G echt alleen maar positieve ervaringen met Apple :j.
Enige wat hel was, was een update, dan was ik elke keer een halve nacht bezig omdat het nooit goed ging, maar sinds je die updates gewoon via je telefoon kunt doen en 'm niet aan iTunes hoeft te hangen, ook hier geen problemen meer mee. Voor mij nooit meer een ander merk :n