Het leed dat de ANWB heet

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Suusje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 15:10

purny schreef:
Suusje1986 schreef:
Jij bereikt serieus door dit je kookpunt?? Wow...

Nou er was meer aan de hand. Ook gister kon ik achter m'n eigen medicijnen aan bij een andere apotheek en afscheid moeten nemen van 2 paarden tegelijk.

Ah dat verklaart een hoop. Dat is rot :(:)

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 10:27

Suusje1986 schreef:

Jij trekt serieus uit dit topic meteen een conclusie, terwijl je niet weet wat eraan vooraf is gegaan? Wow...

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 10:42

linnnh schreef:
Suusje1986 schreef:

Jij trekt serieus uit dit topic meteen een conclusie, terwijl je niet weet wat eraan vooraf is gegaan? Wow...

Zo staat het er, dus dan vind ik het wel logisch dat zij daaruit die conclusie trekt. Anders zou je nooit een conclusie kunnen trekken. Daarnaast voegt jou reactie ook niet echt iets toe.

TS, sterke met het verlies van de twee paarden! Hopelijk kan het gedoe met de ANWB snel worden opgelost.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 10:54

De ANWB is niet de enige die zich zo strikt houd aan hun "jaarabonnement"
Ik heb hetzelfde met de FNV meegemaakt.
Zoveel jaar geleden lid van geworden en wilde het afzeggen. Bleek een maand te laat te zijn en ik kon nog gewoon 11 maanden betalen.....
Aan de telefoon werd gewoon gezegd: "Daar heb je als lid zelf voor gestemd"
Een gemiddeld telefoonabonnement is nog makkelijker op te zeggen....

Ik heb pechhulp via mijn autodealer. Is op kenteken, wat wel zo makkelijk is met de auto.
Aangezien mijn man en ik er allebei in rijden.
Bij de ANWB moet je dan perse een Partnerlidmaatschap hebben. Kost ook weer extra.... Geldklopperij.

Suusje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 14:00

linnnh schreef:
Suusje1986 schreef:

Nee ik stel een vraag. Zie vraagtekens.

Isaboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 14:54

Wij wilden ons aanmelden voor de ANWB vanwege de aanschaf van auto.
Met info vragen telefonisch zo onbeschoft behandeld dat we hebben gezegd laat maar zitten gelijk weer hebben opgezegd. En zitten nu bij blij dat ik rij. Ook voor ons geen ANWB meer !!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 14:59

Isaboy schreef:
Met info vragen telefonisch zo onbeschoft behandeld dat we hebben gezegd laat maar zitten gelijk weer hebben opgezegd. En zitten nu bij blij dat ik rij. Ook voor ons geen ANWB meer !!

Die hanteren alleen dus wel dezelfde opzegvoorwaarden als de ANWB, dus wat dat betreft geen verschil http://blijdatikrij.nl/pechhulp/faq/

Isaboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 15:01

qua prijs is er zeker wel een heel groot verschil en voor dat geld kan ik niet wakker liggen mocht het
niet bevallen :) buiten dat betaal je pas echt wanneer er hulp moet komen. en per jaar betaal je een klein bedrag.
Laatst bijgewerkt door Isaboy op 12-06-15 15:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 15:04

Isaboy schreef:
qua prijs is er zeker wel een heel groot verschil en voor dat geld kan ik niet wakker liggen mocht het niet bevallen :)

De hele opzet is anders, dus ook een andere prijs :j

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 15:29

Bij ons was het zelf zo erg dat we begin december ons lidmaatschap wilden opzeggen voor aankomend jaar. Want 2x lid bij de ANWB is een beetje overbodig (vriend en ik) Dit moest dus voor 15 november gebeuren, jammer voor ons maar we waren 2 weken te laat en moeten weer voor het gehele jaar betalen!! -:(-

Liezel1

Re: Het leed dat de ANWB heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 15:36

Onthou ook dat je lidmaatschap persoonsgebonden is en niet kentekengebonden.
Dus als jij Wegenwacht hebt afgesloten op jouw naam en je vriendin leent de auto en komt met pech te staan, kan ze de wegenwacht niet bellen... dat mag alleen als je zelf rijdt/erbij bent, want het staat op JOUW naam en niet op het kenteken van de auto.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-15 22:28

Isaboy schreef:

Ik vond mevrouw aan de telefoon ook vrij sarcastisch overkomen. En kinderachtig. Toen ik haar een fijne vakantie wenste van mij en nog alle andere mensen hun bijdrage wenste ze mij hetzelfde. Had haar net uitgelegd dat ik m'n auto eruit had gedaan omdat ik geen geld meer had. Dus luisteren kunnen ze ook niet echt.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 22:39

purny schreef:
Isaboy schreef:

Ik vond mevrouw aan de telefoon ook vrij sarcastisch overkomen. En kinderachtig. Toen ik haar een fijne vakantie wenste van mij en nog alle andere mensen hun bijdrage wenste ze mij hetzelfde. Had haar net uitgelegd dat ik m'n auto eruit had gedaan omdat ik geen geld meer had. Dus luisteren kunnen ze ook niet echt.

Het is toch goed bedoeld? Je kan ook een fijne vakantie hebben zonder geld;)
Mensen wensen mij ook zo vaak een fijn weekend terwijl ze weten dat ik het hele weekend werk... Ze bedoelen het goed...

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 22:40

purny schreef:
Isaboy schreef:

Wat wil je dan horen op zo'n moment?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 22:52

Ik snap al deze verhitte reacties over de ANWB niet helemaal... Ik vind het niet heel raar dat je een abonnement waarvoor je voor een jaar betaalt niet kan "opzeggen" (je hebt immers al betaald voor een jaar). Nooit problemen gehad ook.
Ik vind het heel logisch dat ANWB persoonsgebonden is... Je treinabonnement is toch ook persoonlijk :7 En als je veelal samen reist heb je er alsnog maar één nodig. Ik vind het ideaal, draai het maar eens om: als het autogebonden is en ik leen één keer de auto van een vriendin (die hem misschien wel bar slecht onderhoudt) dan sta ik daar langs de weg met mijn jaarlidmaatschap -O-

Niemand dwingt iemand om lid te worden van de ANWB hoor. Slecht voor je hart, om je zo druk te maken.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 22:59

Precies. Alsof je een tijdschrift voor een jaar wilt en dan halverwege niet meer wilt.. Je weet t van te voren

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 23:03

Jolandaa_ schreef:
Precies. Alsof je een tijdschrift voor een jaar wilt en dan halverwege niet meer wilt.. Je weet t van te voren

En dat kan je vervelend of oneerlijk vinden maar daar wordt de ANWB flink duurder van denk ik, als ingecalculeerd moet worden dat er mensen halverwege het jaar afhaken :7

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 23:30

purny schreef:

Dat is toch net zo goed flauw? Denk je nu echt dat de mevrouw die je aan de lijn had enige invloed op de voorwaarden heeft?
Er wordt hier steeds gesproken over stilzwijgend verlengen, in hoeverre is dat hier het geval?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 23:36

Echt 3 seconden googelen ....
Art 3:
Van wanneer tot wanneer loopt het lidmaatschapsjaar?
Het lidmaatschap loopt van 1 januari tot en met 31 december en wordt ieder jaar automatisch met 1 jaar verlengd.
Art 9:
Hoe kan het lidmaatschap worden opgezegd?
Het lidmaatschap dient bij voorkeur telefonisch via 088 269 22 22 te worden opgezegd. Een opzegging kan ook, onder vermelding van het lidmaatschaps- nummer, per post worden verzonden naar ANWB Leden Service Center, Postbus 93200, 2509 BA Den Haag. De opzegging moet vóór 15 november door de ANWB zijn ontvangen.

Het staat in de voorwaarden duidelijk vermeld, in hoeverre is Hey dan stilzwijgend?

En ts: heel vervelend dat je van alles mee maakt op het moment, maar daar kan de ANWB natuurlijk niks aan doen

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 00:07

LadyMadonna schreef:
Het staat in de voorwaarden duidelijk vermeld, in hoeverre is Hey dan stilzwijgend?

Stilzwijgend is dat de klant niets hoeft te laten weten (de klant is degene die zwijgt) om het contract voort te zetten. Bijna alle contracten worden stilzwijgend verlengd.

Er is echter een wet gekomen, de Wet Van Dam, die een aantal beperkingen heeft gesteld aan de meeste stilzwijgend verlengde contracten, namelijk dat ze per maand opgezegd mogen worden met een opzegtermijn van een maand.

Helaas zijn er ook wat uitzonderingen, en hoewel die uitzonderingen er vooral gekomen zijn omdat kleine verenigingen niet de ruimte hebben om dat allemaal per maand te doen, is het bij de ANWB pure onwil om de intentie van de Wet Van Dam te honoreren.

De ANWB kan natuurlijk best wat doen: hun beleid verbeteren en in bepaalde gevallen iets coulanter zijn. Ze zijn niet verplichti te kiezen voor flauwste, strictste interpretatie.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 00:32

Ik vind het dan weer flauw dat de ANWB in de helft van de posts flauw genoemd wordt :') Nogmaals, de klant beslist, je bent niet verplicht lid te worden van de ANWB

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 09:38

Magrathea, fijne dooddoener. De mensen die de ANWB flauw noemen hebben dat voor een groot gedeelte aardig onderbouwd, inclusief waarom het argument 'je hoeft geen lid te worden' zo'n suf argument is. Waarom alleen zo'n non-statement posten en daar niet op ingaan?

Suusje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 10:03

Helemaal eens met magrathea :j Kijk als je zeurt over de belastingdienst ok, kan ik me iets bij voorstellen. Maar over de anwb? Dan word je toch lekker geen lid?

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 10:07

Het punt is dat je er vaak pas achter komt hoe een bedrijf/instantie is als er wat aan de hand is.
Ik heb bijvoorbeeld stormschade gehad aan mijn auto, mijn auto is all-risk verzekerd dus ook voor stormschade. Ze hebben me een partij moeilijk gedaan over de stormschade, je moet je echt niet zo maar uit het veld laten slaan anders kon ik mijn geval de schade zelf gaan betalen.
De ANWB doet het voorkomen alsof alles zo vanzelf sprekend is, totdat er echt wat aan de hand is.

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 21:46

Toen ik in februari 2013 naar het buitenland verhuisde werd mijn lidmaatschapsbijdrage wel evenredig gerestitueerd. Ik moest toen een brief schrijven met een kopie bewijs van uitschrijving gba. Dus in enkele uitzonderlijke gevallen doen ze het wel.