Destination schreef:Quad schreef:Ik ben overigens benieuwd naar de reacties waarom mensen Windows 8.1 slecht vinden, heb je het van horen zeggen? Vindt je het onhandig werken? Maakt Windows 8.1 je systeem instabiel of praat je met de meute mee?
En waarom zou Windows 10 dan beter zijn denk je?
Ikzelf was heel blij met Windows 8, maar het lukte maar niet om mijn administrator-rechten terug te krijgen. Uiteindelijk moeten resetten lm hem weer goed te krijgen. Helaas toen ook weer Windows 7

Ik had wel altijd moeite met het vinden van dingen. De zoekfunctie werd zeer veel gebruikt.
Dat is een vervelende issue helaas, kan ook met Windows 7 of ander OS gebeuren. 
Het mooie van Windows 8.1 is dat je het startmenu juist kan indelen in een overzicht, je gebruikt 1 keer de zoekfunctie, pin to start en voila. Je kan dan een groep maken en naam geven, indien gewenst.
Daarnaast is het handig om het toetsenbord te gebruiken als je iets zoekt, je drukt op de Windows toets en begint meteen met typen, app of bestand is dan reuze snel gevonden!
Ladybird schreef:Nee hoor, ik vind windows 8.1 gewoon prut werken met die apps, Heb er altijd ruzie mee en gebruik ze nu bijna niet. dat vind ik dus echt jammer, want dat HET dingetje van windows 8. verder vind ik de werking van de startfunctie nog altijd niet fijn, en mis ik dat zoals dat bij de oude windows. Gewoon, dat je op start kon klikken, en dan naar bestanden ofzo, je weet wel waar ook ontspanning enzo stond, waar je paint kan vinden. Geen idee of dat in Windows 10 weer terug komt hoor, maar ik mis het
ik heb hem nnu zo ingesteld, dat ik nooit meer op het appbureaublad kom. en ik ben van Windows vista naar Windows 8 gegaan, dus hoe windows 7 eruit heeft gezien en hoe dat werkte weet ik niet precies.
Hier geldt eigenlijk hetzelfde als ik hierboven gezegd heb, het manier zoals je gewend ben duurt feitelijk langer dan als je bijvoorbeeld de Windows toets in drukt en vervolgens Paint intypt. En vervolgens kan je ook dan op de enter toets drukken of aangeven dat je hem wilt pinnen aan Start.
Ja, het is iets anders, maar wel intuïtiever. In Windows 10 gaan beide mogelijkheden wel weer terug komen, het zit alleen niet meer onder bureauaccessoires.
Paint zit in Windows 10 onder alle apps -> Accessoires:

Maar ik durf te wedden dat ik hem 10 keer sneller heb geopend dan jij, simpelweg door Windowstoets + Paint + Enter te gebruiken. (sterker nog, ik type pa + enter en het is al geopend.
)