niet te geloven gewoon, mijn huis is weer schoon...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 10:48

Heel herkenbaar !!!
Vooral de afwas ....
We hebben een vaatwasser maar helaas kan die niet aangesloten worden hier dus moeten we afwassen.
Wij prikken zowizo 1 keer per week een dag dat we het hele huis doen en pakken we ieder iets grondig aan zoals bv keuken (en dan keukenkastjes uitsoppen ed) of de badkamer woonkamer of wat dan ook.
Moet eerlijk zeggen als je dat regelmatig doet blijft het over het algemeen ook netter.
Maar je er toe aan zetten .... dat zal nooit verbeteren :o

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 10:49

Ja precies.
En een uur later...
dus daarom: IK HEB GEEN ZIIIIIIIIIIIIIIN :+

Serieus he? Heb je je uren een slag in de rondte gewerkt, eindelijk klaar ...en dan zeggen je kinderen: mag ik een cracker met hagelslag?
>;)

rommulus

Re: niet te geloven gewoon, mijn huis is weer schoon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 11:09

_-:( _-:( _-:( Buiten mag je !!!

:')

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 11:12

nee.....hagelslag is verboden!!!

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 12:03

PRECIES! >;)
En nou voor de rest van de week...nee...máánd, stil zitten, niks eten en GEEN troep maken!

Maar oké... :')
Ik heb mezelf net maar naar boven gesleept en besloten één uurtje wat te doen, dus ons bed afgehaald, bed van dochter-want-oeps-een-plasje :(:), lapje over de oppervlaktes en de badkamer beetje gesopt. Toen bed-was erin en aangekleed en toen was het uur wel voorbij :+
*deelt schouderklopje uit aan zichzelf en sluit ogen voor de kruimels op de bank in de woonkamer die ik net zag...*

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 12:21

Je hebt je in ieder geval aan je planning gehouden MM, een uurtje wat gedaan en nu tijd voor iets anders :) Zo doe ik het in ieder geval altijd...
Jij bent tenminste al bezig geweest, ik mag straks na t werk nog...... :roll:

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 12:27

Ik heb vakantie :D

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 12:59

Hier hetzelfde. Drukke fulltime baan in de horeca met erg afwisselende tijden, elke dag naar het paard. Kom je terug thuis na zon dag en dan heb je de puf niet meer. Probeer wel dagelijks iets te doen waar ik tijd heb.
Vriendlief denkt dat ie in een hotel woont en doet dus zelden tot nooit iets. Je kunt er elke dag wat van zeggen, maar hij doet t gewoon niet. Alleen als we een keer fikse ruzie erover gehad hebben gaat t een dag of twee goed en daar is dan alles wel weer mee gezegd.
Ik hoef vandaag pas 18:00 te werken dus kort dagje. Vanmorgen de boodschappen gedaan ( jaja meneer ging mee ) Heb net het gras al gemaaid en te tuin gedaan. Nu ga ik verder met binnen.
Wasjes draaien, stofzuigen dweilen badkamer wc en keuken. Ga ik vast redden vandaag. Vanaf morgen heerlijk vakantie (En morgen jarig dus moet wel netjes zijn)
Alleen die was, hekel aan het opvouwen van de schone was :') :')

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 13:06

Jij zit in het onderwijs aan je onderschrift te zien MM??
Ik hopelijk over 3 jaar ook :)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 13:17

ohjee, hier helemaal hetzelfde
momenteel werk ik van woensdag tem zaterdag van 9-18, met totaal anderhalf uur reizen
ik heb een hond, twee katten, 4 chinchilla's en 2 cavia's, en 2 paarden (die staan op locatie)
op donderdag heb ik een poetsvrouw, maar de vloer blijft met de hond en de chins nooit lang proper
en zowel vriend als ikzelf zijn luilakken, halen savonds snoepgoed uit, papier blijft liggen, glazen blijven staan. geplooide was blijft 3 dagen op tafel liggen. Ikzelf ruim achter mijn kont wel op (of soms een dagje later), maar vriend laat zijn verse was rustig 4 weken in de wasmand liggen, of op tafel, tot de katten er in geslapen hebben en ik het mag herwassen. Blikjes blijven van hem makkelijk dagen rondslingeren, of zet hij op het aanrecht ipv in de prullenbak eronder.
ik vertrek om 8 uur naar werk, ben om 19 uur bij de paarden, en rond 20.00 thuis, daarna koken, opruimen, en bed in ...

binnen twee weken verander ik van werk en dus van uurschema, werk ligt op 5 minuten fietsen, dus dat wordt wel een héél groot voordeel
dan werk ik als volgt
maandag vrij
dinsdag 8-11.30 13-18.30
woensdag 8-11.30 13-18.30
donderdag 8-11.00 13.30-18.30
vrijdag 8-12
grote voordeel is dat ik over de middag 2 maal in de week 1.5 uur pauze heb, dus vlug hond gaan oppikken en paarden gaan voeren en uitmesten, zou in principe moeten lukken, op donderdag heb ik 2.5 uur pauze, dus idem en bij droog weer vlug paard rijden/ beide longeren.
en op maandag en vrijdagnamiddag ben ik vrij om paarden intensief te werken, grondig uit te mesten, thuis grondig op te ruimen, hopelijk is het ook gemakkelijker om het properder te houden als het meer gesplitst is.
maar dit is dus effectief een wekelijks terugkerend probleem. Afgelopen zondag hadden we visite, ik heb me zaterdagavond en zondagmorgen een slag in het ronde gewerkt om te koken en alles proper te maken, en dat is wel zo gebleven tot maandagavond, dan was het al weer om zeep ...en deze week moet ik de ganse week van 9-18 werken ivm verlof van verantwoordelijke, dus dat helpt absoluut ook niet
zaterdag 9--18
groot

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 15:56

spottedponie schreef:
Jij zit in het onderwijs aan je onderschrift te zien MM??
Ik hopelijk over 3 jaar ook :)

:j
Al..ehh...ff tellen...OMG :oo 18 jaar :')

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 18:44

Haha mm hagelslag verboden.

Ik heb ml opgezadeld met de was vandaag. Vanmorgen snel de was vol gestopt en toen ik weg ging gezegd haal je het er straks even uit. Hij werd niet blij haha. Hij heeft nachtdienst dus was mooi thuis

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-15 09:17

schoonmaken is toch ook een goede therapie. Over een uurtje moet ik een van de moeilijkste dingen in mijn leven gaan doen (denk ik) en ik zie er zo tegenop. Ben nu gewoon aan het poetsen geslagen om mijn gedachten te verzetten... werkt wel!

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 17:41

Hoe is het gegaan Djoopie; huis schoon, maar verder alles goed?? :(:)

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-15 21:55

Jazeker dank je. Had niks met mij te maken op zich. Maar moest een kind verschrikkelijk nieuws gaan brengen. Dat wil ik echt nooooooit meer hoeven doen!

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 21:57

Oh jakkes... :(:)

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 11:09

Oh wat fijn dit feest der herkenning! Ik werk onregelmatig (40 uur), partner werkt ook 40 uur en we hebben katten dus eigenlijk zou dat huishouden wel aardig op de rit moeten zijn wil je niet struikelen over de stofvlokken en het haar, maar helaas... Ook hier geen huishoudelijk wonder. Ik vind het echt een ramp om te moeten doen en ook nog eens enorm ondankbaar! Wij hebben gelukkig een vaatwasser, dat scheelt al iets. En sinds we een droger hebben is ook de was nog wel enigzins op orde, maar voor de rest ligt er om de een of andere reden altijd wel ergens troep en rommel.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 11:52

Wat een heerlijk topic en zo herkenbaar.

Vent werk 40-50 uur en doet eigenlijk buiten altijd alles .. incl klussen.
Ik werk 32 uur ben wel schildklierpatient dus altijd chronisch moe en eigenlijk gaat mijn energie naar mijn werk.
3 katten, nog een stel kippen en een paard op pension.

Normaal was ik op dinsdag vrij maar sinds een maand of 4 werk ik dus de middag en de woensdag middag en ik hoop dat na mijn vakantie dit weer gewoon naar de hele dinsdag opgezet gaat worden want ik heb er gewoon de energie niet voor.

Ik probeer het weekend meestal te wassen en het gelijk op te vouwen, dan soms komt mams strijken... maarja die wordt ook een dagje ouder (75) en kan het soms ook niet.
Stofzuigen doe ik dan wel en maar gelijk wat dweilen maar pffff soms moet ik me er echt toe zetten.
Inderdaad visite is een goede remedie om weer wat in huis te doen.

Weekend van Pinksteren komt de familie uit Zeeland dus dan moet alles weer netjes schoon zijn, al denk ik dat ik niet heel veel hoef te doen.

Wij zitten nu 3 wekenin Denemarken en passen op het huis van een kennisje van me en mijn ouders passen op ons huis dus ik denk wel dat het huis helemaal schoon is. hihihi

Ik heb ook altijd het idee dat er geen einde aankomt.... heb je net alles schoon dan komt de rommelkabouter weer langs... en waar dat kreng woont... geen idee maar leuk vind ik hem niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 18:16

Hier nog eentje. Geen kids, geen paarden, geen tijdrovende baan maar gewoon simpelweg te lui om de boel netjes te houden := Woon op een studentenkamer dus je zou denken dat het zo gepiept is, maar elke week stofzuigen e.d lukt me gewoon op een of andere manier niet. Ben nu ook weer bezig met puinruimen, heb het zo lang uitgesteld dat het echt weer een zooi is geworden.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 18:38

Wat ik wel merk is dat we nu in een oppas huis zitten met 2 katten en een hond en dat toen we kwamen we eerst alles schoon hebben gemaakt naar onze eigen wensen en dat ik het toch hier netjes wil houden en dus even om de dag stofzuig, dweil en opruim.
Dan denk ik... waarom kan ik dat thuis niet... nouja niet om de dag bedoel ik

Nu hebben we verder niets om handen deze 3 weken dus dat is dan denk ik makkelijker maar toch....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 18:40

Ik heb een tijdje zelfs bij mensen thuis schoongemaakt als baantje.. Helemaal geen problemen mee. Alle dingen die ik hier thuis zo vreselijk vind deed ik daar met gemak. Hier thuis probeer ik vaak ook de knop om te zetten en te doen alsof ik voor iemand anders aan het opruimen ben, dat helpt wel.

ilsevg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 19:41

Hoe herkenbaar dit allemaal...
Bedrijf aan huis waar man en ik behoorlijk druk mee zijn (lees een uurtje of 40 pw voor mij en 50/60 voor ml), 2 jonge kinderen, paarden aan huis en hond en kat in huis. We wonen buitenaf aan een onverharde weg dus als het geregend heeft loopt iedereen alles mee naar binnen.
Wassen, de vaat, stofzuigen en dweilen lukt nog wel iedere dag maar de rest van de klussen... We hebben het wel eens over een schoonmaakster gehad maar omdat we het bedrijf aan huis hebben vind ik het zo stom om iemand anders mijn huis te zien schoonmaken... Maar daar moet ik me misschien maar eens overheen zetten. Man draagt overigens ook zo veel mogelijk zijn steentje bij maar hij heeft al zo weinig tijd dat ik probeer zoveel mogelijk zelf te doen.
Nu in de vakantie is het helemaal drama, doordat de kinderen thuis zijn heb ik overdag minder tijd om te werken en daardoor dus 's avonds geen tijd voor mijn huishouden...

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 21:52

Emma ik kan me jouw topic nog wel herinneren :) is het inmiddels weer een beetje op orde?

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 22:17

Nou ik heb sinds vandaag toch een reden om de boel goed schoon te houden en elke dag stof te zuigen. Mijn kleine meid stopt alles in der mond. Ze kruipt ineens fanatiek rond en vind dat toch wel gevaarlijk. Vanmiddag bij m'n schoonouders stukje plastic uit der mond gevist. En thuis zag ik een dood torretje in de woonkamer op de grond liggen bleh

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 22:29

Hier eigenlijk geen last van. We zijn beiden volwassen en werken beiden fulltime, hier dus geen excuses. Met twee katten in het appartement ook geen keuze, dat word snel smerig. Hier gaat iedere dag de stofzuiger door de gehele woning en ieder weekend samen schoonmaken, dus de keuken + badkamers, alles afstoffen etc. en dan is het ook wasdag. Daarnaast ruimt ieder zijn eigen rommel op. Is gewoon een kwestie van gewoonte, want dat was eerst wel eens anders, geen zin, altijd uitstellen en excuses verzinnen. Nu doe we allebei evenveel en delen we de taken dus gaat het ook nog eens heel snel. We hebben twee stofzuigers, één grote voor het grondige en een soort bezem stofzuiger van Dyson voor de snelle ronde iedere dag, heel handig!