Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Kostolany schreef:Is die ruitersport zaak wel te vertrouwen? Bedoel engels bandje? Enz? Ik weet niet? Gebruiken foto's van google? Ruikt naar oplichting? OF denk ik dan heel raar? Geld maken? Van die webshops die misbruik maken van geld vangen?
Als is dit natuurlijk wel keus aan jou, aangezien jou kijk hierop alleen telt.
Anthea schreef:Ik had het laatst ook, ik heb ze een mailtje gestuurd en ze hebben de foto zo verwijderd en excuses aangeboden. Klaar.
Het is stom, slordig en onprofessioneel maar aangezien ik geen professionele fotograaf ben die hier mijn brood mee verdien en het bedrijf in kwestie er ook niet rijk van is geworden, meh.
Wat wil/verwacht je zelf? 50% korting? Een tegoedbon? 200 euro? Heb je ze een voorstel gedaan?
KoudbloedKim schreef:nah.. ik weet niet, maar 10% korting geven omdat zij gewoon google gebruiken als ze zelf geen leuke foto kunnen vinden.. Ten eerste wat is dat voor een instelling…? (zij willen een bedrijf, maar zijn te belabberd om geld uit te geven aan promotiemateriaal) Ten tweede zijn ze totaal niet op de hoogte van de regels, dus wie zegt dat ze het wel nauw nemen met retourrecht etc.. Ten derde en dat vind ik zelf eigenlijk nog het belangrijkste in deze zaak, ze vragen géén toestemming, maar geven als compensatie 10% korting. Wat dus inhoudt dat ts geld moet uitgeven aan hun toko, terwijl zij al weken, wellicht maanden al geld hebben verdiend aan de foto van ts… Hoe krom wil je het hebben, denk ik dan.. En dan 10 procent.. Besteedt 100 euro, moet je er nog 90 betalen, omdat zij een foto jatten... En die 10 euro... hebben ze alsnog de inkoopprijs terug. Heeft hen dus nog eens gewoon 90 euro extra opgeleverd, naast de inkomsten vanwege een foto waarvoor ze geen toestemming hebben gevraagd en het heeft ze uiteindelijk helemaal niks gekost.Dat wel, maar om er nou gelijk een deal uit te willen halen en niet tevreden zijn met 10% korting.
Sammie schreef:KoudbloedKim schreef:nah.. ik weet niet, maar 10% korting geven omdat zij gewoon google gebruiken als ze zelf geen leuke foto kunnen vinden.. Ten eerste wat is dat voor een instelling…? (zij willen een bedrijf, maar zijn te belabberd om geld uit te geven aan promotiemateriaal) Ten tweede zijn ze totaal niet op de hoogte van de regels, dus wie zegt dat ze het wel nauw nemen met retourrecht etc.. Ten derde en dat vind ik zelf eigenlijk nog het belangrijkste in deze zaak, ze vragen géén toestemming, maar geven als compensatie 10% korting. Wat dus inhoudt dat ts geld moet uitgeven aan hun toko, terwijl zij al weken, wellicht maanden al geld hebben verdiend aan de foto van ts… Hoe krom wil je het hebben, denk ik dan.. En dan 10 procent.. Besteedt 100 euro, moet je er nog 90 betalen, omdat zij een foto jatten... En die 10 euro... hebben ze alsnog de inkoopprijs terug. Heeft hen dus nog eens gewoon 90 euro extra opgeleverd, naast de inkomsten vanwege een foto waarvoor ze geen toestemming hebben gevraagd en het heeft ze uiteindelijk helemaal niks gekost.Dat wel, maar om er nou gelijk een deal uit te willen halen en niet tevreden zijn met 10% korting.
En met wat ze nu ook komen, het zou ts verdikkeme geen enkele cent moeten kosten..
Ik zou trouwens ook de ‘deal’ niet bij hun neerleggen, maar zelf bepalen wat je wil. En zo niet.. dan volgt er gewoon een realistische, maar veel hogere onkostenvergoeding.
annemerel schreef:maar wat is dan realistisch om te vragen? ze hebben al gezegd dat ze met de deken niet akkoord gaan.
Als je kijkt naar de marktprijzen in foto’s als promomateriaal mogen ze eigenlijk erg blij zijn dat ts slechts een deken vraagt. En dan is het wellicht nog als leuke grappige opmerking geplaatst ook (hier ga ik dan maar even vanuit, ik weet niet hoe ts het heeft omschreven). Dan hadden ze eigenlijk gelijk sorry voor het ongemak en hij is onderweg of wordt lastig we hebben nog wel een dekje voor hier liggen moeten roepen. Nu hebben ze ook nog eens dít topic aan hun broek hangen. 

ElCamino schreef:Vind je het ook nog grappig als je je paard tegenkomt op marktplaats? En dat die te koop staat voor een paar duizend euro? En dat ze aan jou gaan vragen waarom je paard te koop staat?Ben ik nou de enige die het gewoon leuk vindt als ze een foto van mij paard zouden gebruiken![]()
Ik zou het juist grappig vinden en het zou me echt geen drol uitmaken of ze er wel of geen toestemming voor vragen...