Goede en leuke eerste auto?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 16:46

Hebben jullie tips voor auto's die jullie qua rijcomfort heel goed bevallen? Liefst tweedehands ongeveer max. 2500 euro, diesel, niet te hoog in de wegenbelasting, maar ook niet zo'n licht veertje dat ik met 130 van de snelweg opstijg. Rijcomfort is natuurlijk persoonlijk, maar het is altijd fijn om te weten bij welke modellen je kan beginnen met proefrijden.

Er gaat zo'n 140 km per dag mee gereden worden, tenminste 5 dagen per week. En dan wil ik graag aan het eind van de week nog steeds lekker in mijn autootje zitten :D

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 22:17

Szan schreef:
Hebben jullie tips voor auto's die jullie qua rijcomfort heel goed bevallen? Liefst tweedehands ongeveer max. 2500 euro, diesel, niet te hoog in de wegenbelasting, maar ook niet zo'n licht veertje dat ik met 130 van de snelweg opstijg. Rijcomfort is natuurlijk persoonlijk, maar het is altijd fijn om te weten bij welke modellen je kan beginnen met proefrijden.

Er gaat zo'n 140 km per dag mee gereden worden, tenminste 5 dagen per week. En dan wil ik graag aan het eind van de week nog steeds lekker in mijn autootje zitten :D

Seat ibiza

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 22:21

Szan, qua rijcomfort zeggen mijn ouders altijd Franse auto's! Wij hebben Peugeot en Citroën gehad en daar zit je echt lekker in. Daarvoor Audi gehad en dat is een stuk harder. BMW ook, tenzij je een BMW van dik 60k rijdt want dat zit wel heerlijk weet ik uit ervaring :P

Persoonlijk vind ik Peugeot hele fijne auto's, maar ik heb geen ervaring met 'kleine' modellen alleen met stationwagens. Citroën zit ook prima, maar dan heb ik het wel over een C4 Cactus :+

_Nancy

Re: Goede en leuke eerste auto?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 22:32

Collega van mij heeft een Peugeot 107 gekocht, nog met cassette bandjes :+ _O-
Uit 1994.
Maar dat ding loopt als een tierelier!

Ze heeft m voor 500 euro gekocht.. Was goedkoper, omdat er hagelschade was en dus een aantal deukjes op de moterkap en op het dak.

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 22:37

Peugeot 206!
Leuk sportief bakkie en kost niet zo veel. Ik betaalde 3.000 euro ervoor (4 jaar terug) maar volgens mij kun je die ook rond de 1.000/1.500 euro prima vinden nu.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 22:55

Ghostattack schreef:
Citroën zit ook prima

Mijn Citroen Saxo is een heerlijke auto, maar niet voor de snelweg :n
Het is gewoon een klein scheurijzer wat het beste tot zijn recht komt op de B-wegen, maar op de snelweg is hij niet heel comfortabel omdat ie nogal stijf is afgeveerd.

Dus nee, niet alle Citroens zijn comfortabel op de snelweg. Maar ik heb wel jarenlang minimaal 600 km per week gereden met deze auto, geen centje pijn.

SemperFi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 23:15

Szan schreef:

Peugeot 206. Mijn eerste auto, wel diesel overigens, en baalde enorm dat ie weg moest. Reed superfijn (ik rij ong 30.000km/jaar voornamelijk snelwegen) Vriendlief heeft nu ook een 206 diesel, ook zeer tevreden. Mijn moeder had destijds een 206 benzine, vond dat wel veel schelen qua rijcomfort en wegligging, vooral met harde wind. Heb nu een VW Polo Bluemotion diesel. Rijdt ook heel fijn, maar in aanschaf wel een stuk duurder.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 23:25

Wendy schreef:
Ghostattack schreef:
Citroën zit ook prima

Mijn Citroen Saxo is een heerlijke auto, maar niet voor de snelweg :n
Het is gewoon een klein scheurijzer wat het beste tot zijn recht komt op de B-wegen, maar op de snelweg is hij niet heel comfortabel omdat ie nogal stijf is afgeveerd.

Dus nee, niet alle Citroens zijn comfortabel op de snelweg. Maar ik heb wel jarenlang minimaal 600 km per week gereden met deze auto, geen centje pijn.

Als je goed leest zie je ook dat ik het heb over een C4 Cactus, dat is wel iets heel anders dan een Saxo. De Cactus is prima op de snelweg, nergens last van. Behalve dat er iets mis is en de auto nu nogal vaag trilt :')

Mijn moeder blijft toch bij de Peugeot 407sw wat betreft comfort. Helaas is die van ons overleden :=

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 23:32

Fifo schreef:
Is dit niks?

Hyundai Accent 1.3I LS / AIRCO / (bj 2000), €1450, 115.000KM.

[ Afbeelding ]

http://link.marktplaats.nl/m1007128347

Misschien net wat over budget, maar je zult er vast nog wel wat af krijgen. Nieuwe banden en een nieuwe APK. Modern kleurtje. In 16 jaar nog maar 2 eigenaren gehad. +:)+ +:)+

Anders inderdaad een Suzuki Alto, maar zo'n Hyundai is wel wat veilig en wat moderner..

hmm

115.000 dat is voor mij een alarmbel, ook de leeftijd

deze combinatie roept: mijn distrubutieband en luchtfilter moeten vervangen worden..
kortom, grote beurt inclusief groot onderhoud komt er aan..

kun je er zo'n 500-1000 bij optellen of zelfs nog meer.

Mikkiej

Re: Goede en leuke eerste auto?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 23:40

Mijn eerste autotje een toyota yaris uit 1999. Toen rond de 160.000 km op de teller. Inmiddels de 200.000 ruim gepasseert en heb hem nog steeds. Nog nooit problemen mee gehad.
Ja eens een lekke uilaat en de remschijven zijn aan vervanging toe. Maar dat heb je met alle auto's..

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 23:43

Ik zou voor de kia picanto gaan! Ze geven niets voor niets 7 jaar garantie, zijn leuke autootjes en er zijn modellen met extra sterke motor! Oja en ze rijden ook nog eens heerlijk en stil.