Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Shadow0 schreef:Ik denk dat dat persoonlijke antipathie is
Maar hij is nu 8 jaar oud en werkt, hoewel traaaag, nog steeds.. dus punten voor HP
). Ik ben toen overgestapt op een mac voor de goede accuduur, de trackpad en het besturingssysteem (moest voor mijn studie o.a. programmeren en heb geen desktop, dus had ook een virtuele Windows via VMware). Hij doet het nog steeds prima. Het enige nadeel is dat de koeling van in elk geval de 2011 serie niet zo sterk was en dit heeft van de zomer dan ook geresulteerd in een GPU die was los geraakt door de warmte (gelukkig is mijn vriend goed in elektronica repareren, zonder beeld heb je toch eigenlijk een paperweight van 2000 euro
)
(Ik hou nu de temperatuur wel wat beter in de gaten
) Inmiddels heeft er al Snow Leopard, Mavericks en nu Yosemite op gestaan en dat gaat prima.
).
persoonlijk heb ik niet de behoefte om me samen te voegen met bejaarden en onervarenen die baat hebben bij OSX's gebruiksvriendelijkheid 

. Persoonlijk vind ik daar gewoon niets aan, het kan wel maar als ik een ander ook kan betalen om het te doen doe ik het niet. Zie het net als het kopen van een vaatwasser of een wasmachine, ik kan best afwassen of wassen want ik heb gewoon handen maar ik vind er niets aan dus koop ik een machine die het voor me doet
. 
danzzz schreef:Wat wil je eigenlijk doen met je laptop?
Mijn dochter zegt namelijk dat als je geen ervaring hebt met Mac, dat de overschakeling van een Windows OS naar een Mac OS voor sommige mensen heel moeilijk is.
Het voldoet echt aan al mijn eisen en ik heb nog nooit een virusscan hoeven installeren.
Shiloh schreef:@ Thesserd. Jammer dat je zo bij de hand moet doen met je scharen bij bejaarden opmerking. Lekker denigrerend en behoorlijk ongepast in een fatsoenlijk gesprek.
Nee, veel games werken niet op Mac, maar het zijn er steeds meer en een macbook pro kan veel games prima draaien. Maar goed, ik heb dan ook geen laptop om te gamen, dat doe ik eventueel wel op de xbox, maar ik heb helemaal geen behoefte om te gamen op mijn computer.
Verder heb ik zoals ik eerder al aangaf nog geen enkel programma gevonden die ik nodig had die ik niet op Mac kon installeren of anders geen net zo goed zo niet beter alternatief had op de Mac.
Ik ben geen ICT'er, geen programmeur, dus ik heb die behoefte aan sleutelen totaal niet. Ik wil gewoon een systeem dat soepel werkt, waar ik alles snel kan vinden, en waar alles logisch en simpel is. Dat is Mac zo voor mij.
Tuurlijk gaat het over persoonlijke voorkeuren en wat je zoekt. Dat is toch bij alles zo? Dat is toch ook waarom de 1 in een mercedes auto rijdt, de ander in een fiat, en weer een ander liever de trein pakt. De TS vraagt ervaringen en meningen en die worden gedeeld. Ik snap niet waarom een persoonlijke ervaring en mening constant weerlegt hoeft te worden of neerbuigend over moet worden gedaan.
Er stond niet voor niets een ":')" bij....
Lastig aan internet discussies, een onserieuze ondertoon is daar toch lastiger te identificeren, ondanks de smileys...
Ik vertel verder ook gewoon over mijn ervaring. Omdat er écht genoeg mensen zijn die beide systemen hebben ervaren en toch niet voor Apple kiezen.
of een
komt een stuk vriendelijker over.
Macbooks gebruiken hun capaciteiten anders.
Shiloh schreef:Excuus dat ik zo reageer dan. MAar die smiley komt hier helemaal anders over. Ik zie die smiley echt als "zie mij iemand eens even kei hard uitlachen of te kakken zetten". Juist door dat traantje erbij en in combinatie met een toch wel lichtelijk sarcastische opmerking. Een gewoneof een
komt een stuk vriendelijker over.
vind ik juist altijd een beetje betweterig ofzo...
En het was ook wel een sarcastische opmerking hè, maar sarcastisch zie ik niet perse als negatief, meer grappig
Maar dat blijft lastig achter een beeldscherm. In het echt kun je elkaar beter inschatten wat dat betreft.
Ik gebruik mijne ook voor alles; photoshop, sims, schoolwerk etc. en het werkt allemaal. Voor mij nooit meer windows.
MarlindeRooz schreef:Sinds ik een macbook heb ben ik om.
Het WERKT gewoon, hij is altijd snel en loopt NOOIT vast.
. Absoluut de beste koop die ik in mn leven gemaakt heb.
Cyella schreef:juudii5 schreef:Hmm lastig allemaal.
Diegen die mac air hebben.. kan photoshop daar op?
In de winkel zeiden ze dat die dat niet trok.en je dan voor en pro moet gaan maar een stuk duurder ook.
Ik heb een MacBook air van mid 2012(11", 4gb ram). Photoshop werkt er gewoon perfect op

Oehlalala schreef:Ik zit op dit moment met hetzelfde dilemma, dus interessant topic!
Mijn Asus van 4 jaar is inmiddels aan het aftakelen en dus wordt het tijd voor een nieuwe. Nooit een Apple/Macbook voor mij zei ik altijd, maar de twijfel begint nu toch toe te slaan.
Belangrijke eis voor mij is dat mijn nieuwe laptop licht moet zijn, makkelijk vervoerbaar (niet groter dan 14") en snel (minstens i5).
Bij een Windows laptop kom je dan al gauw uit op 700 euro en meer.
Of legt 200 euro bij en je hebt een Macbook Air. Die gebruiksvriendelijker is, enorm lange accuduur heeft, veel mooier en fraaier dan een windows laptop en daarnaast ook minder snel aftakelt..
Ik ga denk ik afwachten of de Macbook Air in de aanbieding komt tijdens de BTW actie van MediaMarkt en dan wellicht overstappen naar Apple..
Groot nadeel vind ik wel dat je maar 128 GB opslag ruimte hebt..