creatief! auto pimpen + tunen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

PreHungaro

Re: creatief! auto pimpen + tunen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 15:16

En trouwens voor de mensen die het interessant vinden wat meer info over de Golf:

Motortuning door Oettinger van 150PK naar 230PK, compleet aangepast uitlaat systeem van Oettinger.

Voorbumperspoiler, Achterbumper onderskirt, Side-skirts, Grille met air-in-take, Dakspoiler, Aluminium versnellingspook, Aluminium instaplijsten. Sportonderstel, 19” Rial Daytona velgen, Zwart / blauw Recaro interieur, GT alarm klasse III, Getinte ramen. (folie 30%), M3 spiegels. (originele elektrische spiegels bijgeleverd), Chromen led achterlichten, Aluminium deurpinnen, Aluminium teller, - en ventilatie ringen., Aluminium antenne.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 16:00

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zoals de 307 uit mijn eerste post nu is.. Even snel foto's gemaakt.. Hij is wel een beetje bah. Eigenlijk moet ie weer gewassen en dan in de meguiars.. Maar beetje tijd en zin gebrek..
Hier zit de Lion sticker en de 17 inch velgen er dus onder. Geplastidipte spiegelkapjes en de witte grill. Ook zie je iets wits op het dashboard daar zit het schermpje van de tijd en temperatuur etc. In. Gekozen voor plastidip omdat wit me erg gaaf leek maar het er makkelijk af wilde kunnen halen als ik het wel lelijk vond..

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 16:13

Meguiars <3 ik zweer erbij! Duurt inderdaad even voor het hele pakket erop hebt zitten, maar na de klei en wax is de auto zo zacht en glad als babybillen! :D

Moet mijn ibi ook nog steeds doen idd, die is meer zwart dan blauw nu :') maar ook zin en tijdgebrek! Voor de wax is het nu eigenlijk ook alweer te koud!

Wil mijn dash ook nog doen eigenlijk, mijn lieve hond heeft er wat krassen ingezet! :( plastidip, wrappen of flocken ben ik nog niet uit. Mijn handvaten aan de binnenkant moet ik ook nog wrappen, carbon look. Zo wordt mijn dak uiteindelijk ook nog! Maar wanneer... Geen id :)

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 16:22

Mooi topic :):)

Hier ook een fan van tunen, alhoewel het allemaal wel iets "rustiger" is geworden nu we een gezinnetje hebben :')

Mijn BMW E36 ondertussen de originele veren er weer ondergezet, verlaagd was niet te doen met alle drempels naar mij werk :+

Manlief zijn Seat Leon helemaal voorzien van nieuwe spoilers blindering en verlaagd, en plastidip op de motorkap en dak, I love plastidip :+:
Maar na een jaar rijden toch weer ingeruild tegen een BMW E46

Eens een BMW, altijd een BMW :o

kruimellover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 16:25

Haha dat ken ik, zoals jouw Corsa eruit ziet, keeyzie, zo zien mijn auto's er ook vaak uit. Daarom heb ik nu ook een Kia sportage naast m'n Bertje. Want dat vond ik zonde van m'n mooie autootje

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 16:59

Meer ga ik aan mijn Corsa ook niet doen, ik wilde gisteren met auto van vriendlief naar de paarden, dat was niet echt een succes :o Drempels zijn niet fijn, maar kuilen ook niet kan ik je vertellen.

Ik heb een tijd in de Golf van vriendlief gereden om brandstof te besparen, hij werkt 5 dagen in de week ik 3. Inderdaad remmen voor elke drempel en de hoge drempels creatief schuin oversteken :') Moet toegeven dat ik het nu wel weer fijn vind om met mijn Corsa overal overheen te scheuren.

Corsa had ik 4 dagen geleden helemaal gewassen, nu alweer helemaal onder de modder :(

Ik zie hier ook wat bijnamen voorbij komen haha, mijn vriend vraagt altijd gaan we met de beauty of met de beast {:)

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 17:00

keeyzie schreef:
Meer ga ik aan mijn Corsa ook niet doen, ik wilde gisteren met auto van vriendlief naar de paarden, dat was niet echt een succes :o Drempels zijn niet fijn, maar kuilen ook niet kan ik je vertellen.

Ik heb een tijd in de Golf van vriendlief gereden om brandstof te besparen, hij werkt 5 dagen in de week ik 3. Inderdaad remmen voor elke drempel en de hoge drempels creatief schuin oversteken :') Moet toegeven dat ik het nu wel weer fijn vind om met mijn Corsa overal overheen te scheuren.

Corsa had ik 4 dagen geleden helemaal gewassen, nu alweer helemaal onder de modder :(

Ik zie hier ook wat bijnamen voorbij komen haha, mijn vriend vraagt altijd gaan we met de beauty of met de beast {:)

_O- geweldig :')

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 17:24

loez schreef:
Meguiars <3 ik zweer erbij! Duurt inderdaad even voor het hele pakket erop hebt zitten, maar na de klei en wax is de auto zo zacht en glad als babybillen! :D

Moet mijn ibi ook nog steeds doen idd, die is meer zwart dan blauw nu :') maar ook zin en tijdgebrek! Voor de wax is het nu eigenlijk ook alweer te koud!

Wil mijn dash ook nog doen eigenlijk, mijn lieve hond heeft er wat krassen ingezet! :( plastidip, wrappen of flocken ben ik nog niet uit. Mijn handvaten aan de binnenkant moet ik ook nog wrappen, carbon look. Zo wordt mijn dak uiteindelijk ook nog! Maar wanneer... Geen id :)

Ja heeerlijk! Van de zomer de golf cabrio van mijn zus "effe snel" alleen gekleid. Omdat ze niet geloofde wat dat deed en ja een klein stukje doen zie je zo goed.. Dus dan maar niet zo heeel grondig de auto kleien.. Stonden we daar met zn tweetjes... De auto te aaien.... Haha maar ze geloofde het wel.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 17:49

keeyzie schreef:
Hierbij *\o/*

Allereerst de Golf van mijn vriend, ik het begin vond ik het een enorme sjakenbak, maar hij rijd heeeeerlijk!
Alleen een beetje frustrerend dat hij qua power wel een trailer mag trekken, maar het niet kan :')

[ [url=m/BRJXv3.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/B8TlGq.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/p133b1.png]Afbeelding[/url] ]

En dan mijn Opel Corsa 1,2, niet echt spectaculair, ben alleen wel blij met mijn velgen :)
Spiegels zijn in dezelfde kleur als de velgen gespoten
[ [url=m/EuiFNk.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/AKqdDG.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zo ziet mijn auto er meestal uit, twee keer per dag naar mijn paarden door een modderpad... :o
Hier met net nieuwe velgen ;)
[ [url=m/RvNPwH.jpg]Afbeelding[/url] ]

Leuk, een Corsa C! Welke motor heb je er in liggen?

Mijn vriendin rijdt ook een Corsa C 1.2 TwinPort automaat. Is qua looks helemaal standaard, maar heb er al wel het een en ander aan verbouwd:

-Carkit ingebouwd (Parrot 3200LS)
-AUX aansluiting op de originele Opel radio gebouwd (CD 30 MP3)
-Upgrade van de radio uitgevoerd (van de originele CD30 naar een CD30 MP3, zodat je MP3 CD's af kan spelen)
-iPhone Lightning aansluiting ingebouwd (puur opladen, maar wel weggewerkt)
-TomTom houder (TomTom GO 5000) ingebouwd (net boven 't scherm van de radio zit ie), kabel weggewerkt. Contact aan is TomTom aan, contact uit is TomTom uit.
-Kabel stoelverwarmingsmat (m'n vriendin heeft een slechte doorbloeding door haar handicap en daarom is zo'n matje ideaal) weggewerkt
-Ramen op afstand sluitbaar gemaakt (kan op elke Corsa, moet je alleen aanzetten met een OP-COM of Tech2)

En de, voor mij, allerbelangrijkste:

-Cruise Control (origineel Opel) ingebouwd.

Ik ben echt zo'n luiwammes die zelfs voor 200m binnendoor nog de Cruise gebruikt, dus vooral dat is écht een aanwinst en het is heel makkelijk te "retrofitten", was een half uurtje werk :D Die van haar is van 2006 overigens. Helaas geen foto's en hij ziet er momenteel niet uit op z'n winterslofjes :)

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 19:36

Die van mij is van binnen heel standaard en qua motor ook.
Het is een 1.2 benzine maar iedereen die erin rijd verbaast zich erover hoe snel hij is!

Ik rijd voornamelijk veel tussendoor dus cruise controle heeft niet echt zin. Als we lange stukken rijden nemen we meestal de golf :) al zou ik wel ooit nog een andere radio willen. Die van opel vind ik lelijk en te simpel, je kunt er niets op aansluiten helaas. Automaat lijkt me wel echt heeeerlijk!

Wil wel nog ooit een leuk geluidssetje inbouwen. Hebben nog een subwoofer in de berging liggen maar helaas is dan meteen de hele kofferbak gevuld hihi, en daar zit de hond altijd in.

Voor de golf hebben we laatst een nieuwe radio gekocht en twee speakers in de hoedeplank gebouwd dat klinkt toch net iets beter :)

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 19:41

kiwiwitje schreef:
loez schreef:

Ja heeerlijk! Van de zomer de golf cabrio van mijn zus "effe snel" alleen gekleid. Omdat ze niet geloofde wat dat deed en ja een klein stukje doen zie je zo goed.. Dus dan maar niet zo heeel grondig de auto kleien.. Stonden we daar met zn tweetjes... De auto te aaien.... Haha maar ze geloofde het wel.

Toen ik mijn bmwtje nog had(zilver) kreeg ik mijn eerste meguiars set van vriendlief!

Voor de grap de motorkap voor de helft gedaan om het verschil te zien, de BMW was gewoon 5 tinten lichter!!! Zo smerig was de lak! Helaas geen foto van!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 20:28

Mijn peugeotje bleek metallic te zijn zagen we na het poetsen haha. Ook leuk. en de golf van mijn Zus bleek ook Zilver te zijn in plaats van dof grijs.. Haha

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 21:34

Keeyzie, heb je een CD30 of CD30 MP3? Op de laatste is met wat soldeerwerk prima een AUX aansluiting te maken.

De 1.2 is behoorlijk pittig ja, rijdt in NL erg lekker!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 21:44

Afbeelding

Dit gebeurt er als je tijdens het rijden een foto maakt haha zo ziet het er van binnenuit met mijn paase lichtjes. Ook de lichtjes die aangaan als je de deur open doet Zijn paars.

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 22:08

Dat ziet er gaaf uit Kim! Ben je zelf zo handig?
Choixx: dat zou ik even moeten nakijken, ben zelf gelukkig erg handig met een soldeerbout :)

Wil de velgen van de golf mat zwart gaan spuiten, denk met motip. De velgen zijn ooit zilver gecoat alleen zitten overal krassen en zijn er stukjes af. Misschien dat de velgen door het zwart ook iets minder "sjonnie" worden.

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 22:10

Dat Meguiars waar kun je dat halen en hoe duur is dat ongeveer? Mijn corsa is namelijk ooit verkeerd gewassen waardoor er nu allemaal kringen op zitten :(

Kim: die van jou is ook wel erg gaaf zo met die motorkap!

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 22:32

Meguiars is aardig aan de prijs, maar je doet er echt lang mee omdat je de wax en klei niet altijd gebruikt! Ik klei en wax mijn auto standaard 2x per jaar. Tussendoor houdt ik hem bij met de shampoo en de detailer en dat is voldoende om de zachtheid vd lak weer terug te krijgen!

Het is echt het fijnste spul wat ik ooit gehad heb! Autoglym vind ik bijv niet fijn! Spul van meguiars laat zich fijn bewerken!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 22:46

Mequiars kun je bij bijna alle autoshops halen denk aan brezan of automat ofzo. Dat paarse heeft mijn vriend gedaan. Zijn steeklampjes en op de tellerplaat en raambediening ledjes die gesoldeerd moeten worden. Best makkelijk zelf te doen maar mijn vriend zit in de electra alarm en camera systemen dus een eitje voor hem.
De motorkap is origineel carbon. Was een koopje want stond iemand in de weg..

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 22:51

Meende al te zien dat je kap carbon was idd! Gaaf!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 23:02

Had er voor gekeken maar ze zaten tegen de 400/500 euro op.. Deze kostte me 30 euro.. Die kerel moest er echt vanaf.. Moest er een uur voor rijden maar dat vond ik echt geen probleem haha
Heb alleen met wrap folie de stukken naast mijn logo gedaan want anders zag het er best apart uit..

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 23:08

Afbeelding
ik meld me ook!

Onze vorige auto Mazda6 166 pk sport uitvoering..
Helaas 2 maal ongeluk mee gehad dus weg gedaan...

nu hebben we een Ibiza erg fijn wagentje
nog niet veel aan verandert alleen xenon pitten er in zijn beetje inspiratie loos...
en het geld kunnen we op dit moment wel beter gebruiken reden pb

Afbeelding

ook wij gaan wel naar Streetmaxx Assen

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 23:11

Heb je dan de gehele koplampen moeten vervangen voor dat xenon? Of alleen het lampje zelf?
Zie die lampjes namelijk wel eens hangen maar vraag me af of die ook echt zo wit schijnen.

Seat Ibiza's vind ik echt gave auto's!

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 23:14

Nee er moest een nieuw kastje in
setje koste 60 Euro met bedrading en alles en ik ben er zo blij mee! heb voor mezelf ook veel meer zicht!
en Ibiza ze rijden echt heerlijk zo soepel! +:)+

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 23:16

keeyzie schreef:
Heb je dan de gehele koplampen moeten vervangen voor dat xenon? Of alleen het lampje zelf?
Zie die lampjes namelijk wel eens hangen maar vraag me af of die ook echt zo wit schijnen.

Seat Ibiza's vind ik echt gave auto's!

Xenon is Xenon, dus wit licht, maar je kunt niet zonder meer elke auto ombouwen.

kruimellover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 23:20

Ik heb ook xenon in m'n Kia. Bi-xenon om precies te zijn en ik vind het heerlijk! Geeft echt serieus meer licht en dus heb je beter zicht. Koop m'n setjes altijd bij hidxenon en dan 8000k

Edit: typfoutjep