wat voor een auto?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 08:45

talithalotje schreef:
janine1990 scheelt dat we niet allemaal zo zielig omgaan met dieren en ze in een veelste kleine trailer zetten en dan iemand als chauffeur die met 80 over drempels gaat.

maar mooi dat jullie het erover hebben laat iedereen is op de weegbrug gaan staan en kijken wat het weegt want een groot deel is over beladen of houd 10 kg over.

maar goed mensen ik weet wel beter! en ga me niet verlagen wat ik al zei.

maar ik ben blij met de auto en dat is het belangrijkste want moet er zelf in rijden!

Natuurlijk weet je beter want als 19-jarige kun je de hele wereld aan :j

Geeft niks, zullen de meesten hier ook wel gehad hebben rond die leeftijd. Hoort bij de leeftijd en zoals gezegd, er komt vanzelf een moment dat je er ook anders tegenaan gaat kijken, precies zoals je in de reacties kunt lezen. Hopelijk kom je tot dat punt zonder kruisje achter je naam........

Kruimeltje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 09:28

Hier een stille meelezer die het niet kan laten toch even te reageren. TS, als je beweerd meer verstand te hebben dan de meesten die reageren op jouw topic, start dan eerst eens met het gebruiken van interpuncties in je teksten....

Je krijgt hier, naar mijn mening, goed bedoelde adviezen van mensen die allemaal 19 zijn geweest, maar inmiddels al wat meer levens/rij ervaring hebben opgedaan. Nee, we weten inderdaad niet wat jij precies vervoerd in je trailer, maar kunnen wel een aardige inschatting maken. Het klinkt allemaal best gevaarlijk, dus willen we je alleen waarschuwen.

Ik heb van de week nog een bestelbusje op zijn kant zien liggen, omdat er met de aanhanger iets mis ging...als dit met een bestelbus kan gebeuren, dan is een klein autootje met trailer niet heel veilig...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 12:03

talithalotje schreef:
janine1990 scheelt dat we niet allemaal zo zielig omgaan met dieren en ze in een veelste kleine trailer zetten en dan iemand als chauffeur die met 80 over drempels gaat.

maar mooi dat jullie het erover hebben laat iedereen is op de weegbrug gaan staan en kijken wat het weegt want een groot deel is over beladen of houd 10 kg over.

maar goed mensen ik weet wel beter! en ga me niet verlagen wat ik al zei.

maar ik ben blij met de auto en dat is het belangrijkste want moet er zelf in rijden!

Lol, je hebt een auto die 900 kilo kan trekken...
Je weet neem ik aan dat een beetje een moderne polyester trailer 500 á 600 kilo weegt, LEEG!
Dan heb je dus nog een kleine 300-450 kilo over... En jij beweert dus met je paard er in nog 210 kilo over te hebben... Dus jij hebt een paard van 90 tot 240 kilo... :Y)

En eerlijk is eerlijk... Als jij voor zo weinig geld een auto wilt kopen, wat voor trailer heb je er dan achter hangen? Zo eentje met houten zijwanden? Dan ga je al snel over die 600 kilo heen...
En ik neem aan dat je niet meer zo'n uit de tijdse eenpaardstrailer hebt?

superpony

Re: wat voor een auto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 13:08

Al neemt ts een kleine ponytrailer met een shet achter de auto. Hoe ze praat en reageert maakt goed duidelijk dat ze nog lang geen verantwoordelijke chauffeur/persoon is. Op elke leeftijd kun je namelijk nog heel veel van anderen met meer ervaring en kennis leren. Daarnaast blijven het levende beesten en je neemt gewoon onverantwoorde risico's.
Als een compacte auto of middenklasser veel mag trekken is dat echt meer bedoeld om een aanhanger zoals een boedelbak erachter te hangen.
Kleine stukjes met trailer en paard/pony of groot stuk maakt niks uit.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 13:16

superpony schreef:
Al neemt ts een kleine ponytrailer met een shet achter de auto. Hoe ze praat en reageert maakt goed duidelijk dat ze nog lang geen verantwoordelijke chauffeur/persoon is. Op elke leeftijd kun je namelijk nog heel veel van anderen met meer ervaring en kennis leren. Daarnaast blijven het levende beesten en je neemt gewoon onverantwoorde risico's.
Als een compacte auto of middenklasser veel mag trekken is dat echt meer bedoeld om een aanhanger zoals een boedelbak erachter te hangen.

Precies!
Ik heb een slordige 2.000k vlieguren in vanalles op 4 of meer wielen, ik kan best een aardig stukje autorijden maar ik zal de laatste zijn om te beweren dat er niks meer te leren valt voor mij.......

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 13:17

superpony schreef:

Ik denk dat de manier waarop ze reageert voornamelijk voortkomt uit onzekerheid, die ze zelf probeert te 'overschreeuwen'.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 13:23

Janine1990, dat snap ik wel. We zijn inderdaad allemaal 19 geweest en heb zelf een zoon van 17.

Maar alsnog wil ts als volwassene behandeld worden. Je start een topic op bokt met vragen. Als je dan advies krijgt van mensen, mag je daar beleefd voor bedanken. Wat je ermee doet is aan jezelf, maar mensen zeggen nooit iets voor niets. Meeste reacties waren ook gelijk aan elkaar.

Geheel off topic, is het misschien mn leeftijd, maar ik kom uit DE stad( :) ) heb best een grote mond, maar vind mensen op internet snel onbeschoft reageren. Waarschijnlijk omdat het zo makkelijk anoniem kan vanachter een pc, het wordt er imo alleen niet vrolijker en beter op helaas........

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 13:27

superpony schreef:
Janine1990, dat snap ik wel. We zijn inderdaad allemaal 19 geweest en heb zelf een zoon van 17.

Maar alsnog wil ts als volwassene behandeld worden. Je start een topic op bokt met vragen. Als je dan advies krijgt van mensen, mag je daar beleefd voor bedanken. Wat je ermee doet is aan jezelf, maar mensen zeggen nooit iets voor niets. Meeste reacties waren ook gelijk aan elkaar.

Geheel off topic, is het misschien mn leeftijd, maar ik kom uit DE stad( :) ) heb best een grote mond, maar vind mensen op internet snel onbeschoft reageren. Waarschijnlijk omdat het zo makkelijk anoniem kan vanachter een pc, het wordt er imo alleen niet vrolijker en beter op helaas........

Ooh, ik ben het verder ook absoluut met je eens hoor! En ik denk dat het ook een stukje opvoeding is.
Hoewel ik mezelf in de puberteit ook vet overschatte en dat vast nu nog steeds wel eens zal doen, zou ik vijf jaar terug niet zo hebben gereageerd als TS.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 13:32

Zucht. ... zijn er echt nog mensen die zo naïef zijn zoals TS?
De reacties die zij geeft klinken meer van een puber dan van iemand met verstand....

Ik zou nooit, maar dan ook nooit het leven van mijn paarden op het spel zetten door zo goedkoop mogelijk een auto te vinden die daarbij ook nog eens en super licht is en ook nog eens weinig mag trekken. Serieus 900 kilo!!!! Denk eens na!!!
Ik heb dan weliswaar een mooie zware auto voor mijn trailer die 1500 kilo kan trekken met een lichte trailer waardoor ik nog ruim 250 kilo over heb, maar ik schrik serieus van de reacties van TS.
Ik ben nu 25, voorzien van een BE rijbewijs en rijd jaarlijks ruim 30.000 kilometer, maar als je pas 19 bent, hoeveel rij ervaring heb je dan?

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 13:36

Haar vader is meegeweest en heeft de boel nagekeken. Mag toch hopen dat die zijn dochter niet met een gevaarlijke combinatie op pad laat gaan.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 13:39

Mensen plaatsen zelf een topic met bepaalde vraag op BOkt. Ik zie ook wel dat ze soms erg aangevallen worden en dat is moeilijk. Maar soms is het ook gewoon het geschreven woord dat rot overkomt.
In veel topics zie je de ts heel heftig reageren als ze goed bedoeld advies krijgen, wat niet in hun straatje past. Wanneer ik denk dat het dan een klein meisje is van 12/13 jaar, is het juist vaak iemand die toch al iets ouder is. En eerlijk gezegd verwacht ik toch een bepaald gezond verstand ofzo. Als je ziet wat zoonlief op school moet leren, zou dat ook niet moeilijk moeten zijn.
Degene die op een gegeven moment WEL iets doen met adviezen zijn vaker de 12 jarigen.
Ik kan het mis hebben, maar het valt mij soms wel op.
De weg naar volwassenheid langs de pubertijd is ook echt niet makkelijk. Ik probeer nog uit de pubertijd te komen. Waarschijnlijk heeft zoonlief er minder last van dan ik en is hij er sneller vanaf.
Niks mis mee verder, leven moet leuk zijn.

Maar Bokt is een informatief en gezellig forum. Als je ziet welke vragen gesteld worden, ook qua rijden, omgang, voeding met paarden, is het belangrijk dat er goede info gegeven blijft worden en mensen van elkaar blijven leren!

Juist met deze adviezen hier kunnen we zoveel ellende besparen op de weg. Maar goed, ik begrijp het wel, het is alleen heel erg jammer.

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 13:42

Dat klopt ook wat je zegt, en door de toon blijven mensen met goed advies ook weg. Geen zin in de ergernis van een puberaal antwoord. Mijn dochter is 15 maar heeft voorzover meer verstand, met doen en laten.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 14:02

Gea99 schreef:
Haar vader is meegeweest en heeft de boel nagekeken. Mag toch hopen dat die zijn dochter niet met een gevaarlijke combinatie op pad laat gaan.

Wordt wel vaak verwacht van mannen... Maar je hebt ze ook wel die nog nooit een boormachine vast hebben gehouden (oftewel, twee linkerhanden hebben), die ik ook beslist niet om autoadvies zou willen vragen :D

inverda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-14 20:09

wat een trieste mensen hier.
net wat ik al zei zorgen jullie maar net zo goed voor jullie kinderen als dat mijn ouders doen en daar kan een gemiddeld mens niet tegen op.

maar het boeit me niet en intresseert mij niets wat jullie nog zeggen. proberen jullie eerst is met mensen om te gaan en normaal te reageren dan mensen af te kraken maarja jaloezie he best jammer hoor mensen kunnen jullie ook niks aan doen dat je niets hebt en te lui bent om er voor te werken maar een meisje van 19 het wel doet!

en tja als jullie konden lezen had je allang door dat ik een auto heb inmiddels. en tja geen shet nee maar jullie weten alles zo goed dus weten wat voor auto, trailer, paard ik vervoer en jullie weten hoeveel KM ik heb gereden met en zonder aanhanger hoe ik rijd. jullie weten wat voor baan ik heb. mensen oordeel lekker verder zonder maar iets te weten of vragen

inverda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-14 20:12

ook mooi dat jullie over mijn ouders oordelen, weten wat ze kunnen, weten hoe ze ons hebben opgevoed.

ga lekker door met oordelen mensen! mij heb je er niet mee.

misschien ff na gaan hoe slecht jullie zelf wel niet zijn opgevoed? om zonder iets te weten te kunnen oordelen? is mij thuis en op school bij geleed nooit zomaar te oordelen over iets wat je niet weet en als je graag wat wilt weten er om vragen.

Respect voor elkaar hebben is mij altijd bij geleerd!

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 20:14

Wauw TS, hoe oud was jij ook alweer???

En serieus.... 900 kilo trekvermogen.... ben je gewoon echt dom om daar een paard mee te vervoeren?

En hoezo oordelen wij te snel..... lees je eigen tekst eens terug..
Ik werk net zo hard als ieder ander om mijn spullen voor elkaar te krijgen, dus niet te snel oordelen he :+

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 20:36

talithalotje schreef:
wat een trieste mensen hier.
net wat ik al zei zorgen jullie maar net zo goed voor jullie kinderen als dat mijn ouders doen en daar kan een gemiddeld mens niet tegen op.

maar het boeit me niet en intresseert mij niets wat jullie nog zeggen. proberen jullie eerst is met mensen om te gaan en normaal te reageren dan mensen af te kraken maarja jaloezie he best jammer hoor mensen kunnen jullie ook niks aan doen dat je niets hebt en te lui bent om er voor te werken maar een meisje van 19 het wel doet!

en tja als jullie konden lezen had je allang door dat ik een auto heb inmiddels. en tja geen shet nee maar jullie weten alles zo goed dus weten wat voor auto, trailer, paard ik vervoer en jullie weten hoeveel KM ik heb gereden met en zonder aanhanger hoe ik rijd. jullie weten wat voor baan ik heb. mensen oordeel lekker verder zonder maar iets te weten of vragen

Het interesseert je blijkbaar wel zoveel dat je de moeite neemt om te blijven reageren.

Wat wij weten (zie mijn reactie met berekeningen) is simpelweg af te leiden uit de info uit je eigen posts. Het moge duidelijk zijn dat wij meer uit jouw info kunnen destilleren dan je lief is.
Statistiek heet dat en ik ben duidelijk bij lange na niet de enige die daar kaas van gegeten heeft......

Leg eens uit wat er jaloezie is aan het waarschuwen voor combi's die wel erg op het randje zitten (meer waarschijnlijk, er overheen).
Binnen 690kg (je eigen bewering!!) een paard op een trailer hebben, is wel een zeer uitzonderlijke combi; uitzonderlijker dan een tweepaards vrachtwagen op B-rijbewijs met meer dan 1200kg netto laadvermogen (die bestaan namelijk wel, maar zijn zeeer zeldzaam).

Ik ben blij dat ik op een behoorlijke afstand zit waarmee het risico dat we elkaar op een verkeerd punt tegen komen wel erg klein is.

inverda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-14 20:41

hahahahahahahhahahahahahah

Mirashiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 20:47

mijn eerste auto is een Toyota Starlet, ben er erg blij mee!

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 20:47

Oh jemig, word jij nooit moe van jezelf TS?

Citaat:
"Misschien ff na gaan hoe slecht jullie zelf wel niet zijn opgevoed? om zonder iets te weten te kunnen oordelen?"

..

"maarja jaloezie he best jammer hoor mensen kunnen jullie ook niks aan doen dat je niets hebt en te lui bent om er voor te werken"
Juist ja; wat doe je hier zelf?

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 20:53

joleinn schreef:

Die zijn betrouwbaar :j
Heb zelf een daihatsu charade, goedkoop en best mooi vind ik!

Hmm.
TS is gewoon een beetje aan t flippen, laat het d'r gewoon ondervinden.
Ze komt er vanzelf achter dat haar eisen ronduit belachelijk zijn.
Ik kan er wel om lachen eigenlijk.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 20:57

Oke excuseer nu ga ik me eens moeien.
Je beseft toch wel dat je jezelf aan het tegenpraten bent he? Paar pagina's terug geef je aan dat je ouders deze auto gaan betalen, nu heb je het over hoe hard een 19-jarige moet werken. Als je ouders de boel gaan betalen ( wat ik overigens lief vind van je ouders, met zo een grote mond zouden mijn ouders me gewoonweg op straat zetten om af te koelen ). Dus wat ik het nu? Betalen je ouders of jij zelf?

Ga maar een keer werken voor een auto, is inderdaad geen lachertje. Heb het zelf gedaan. Ik als 18-jarige met mijn grote mond wou een auto, die heb ik na een dik jaar hard werken voor mijn geld. Ik weet waar ik over praat. Ben nu 20 en werk nog iedere vrije dag om alles te betalen. Zit dagelijks op de weg naar school door het spitsuur maar durf nog altijd niet zeggen dat ik een goede chauffeur ben omdat ik mezelf en mijn vriendinnen veilig van en naar school kan rijden.

Een beetje meer respect kan er echt wel vanaf hoor. Weet niet hoe het daar zit maar moest ik zo een mond opzetten zouden mijn ouders me toch even een lesje leren wat betreft respect voor anderen.

Wens je heel veel veilige rij-uren en veel werkgenot voor het geld waarmee je ouders de auto hebben betaald :)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 20:59

Pfoei en dan oordeel je over onze opvoeding?
Een auto van 1000 euro waar je een trailer achter wil hangen noem ik bezuinigen op de verkeerde dingen. Dat zwembad/jacuzzi/stoomcabine in huis en dat paard aan huis verbetert je veiligheid niet.

Ik krijg hier met mijn 22 echt kromme tenen van. :(
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 01-11-14 21:01, in het totaal 1 keer bewerkt

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 21:00

Suzz14 schreef:
joleinn schreef:

Hmm.

Zolang jij niet die andere auto bent waar ze haar Waterloo vindt, maar een degelijke boom, is het helemaal TS d'r probleem. Het wordt een stuk vervelender als jij (of wie ook) die andere auto is en je er niet zonder kleerscheuren vanaf komt........

Mijn eerste toetoet was een Opeltje Corsa. dik 50k mee gereden, veel van geleerd (en ja, ook dingen mee gedaan die achteraf niet zo verstandig waren).

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 21:06

ikke schreef:
Suzz14 schreef:

Hmm.

Zolang jij niet die andere auto bent waar ze haar Waterloo vindt, maar een degelijke boom, is het helemaal TS d'r probleem. Het wordt een stuk vervelender als jij (of wie ook) die andere auto is en je er niet zonder kleerscheuren vanaf komt........

Mijn eerste toetoet was een Opeltje Corsa. dik 50k mee gereden, veel van geleerd (en ja, ook dingen mee gedaan die achteraf niet zo verstandig waren).

Helemaal waar hoor! Maar ik verwacht niet dat ze d'r perfect samengestelde autootje gaat vinden en anders vraag ik me af of ze er uberhaupt mee weg komt mocht ze er een paard mee willen vervoeren (als ze een kleinere vindt). :+