safina schreef:Wendy schreef:Oud topic, maar misschien toch leuk om te melden... ik sloot af met het verhaal dat het met glasvezel nog wel heel lang zou gaan duren... maar uiteindelijk dus toch niet!
Na het gedoe met de gemeente heeft zich een aanbieder gemeld die glasvezel wil aanleggen in het buitengebied. Alleen was daarvoor dus wel de eis dat 50% van de inwoners mee zou doen.
Gisteren is duidelijk geworden dat we die grens gehaald hebbenNa de vakantie beginnen ze met de aanleg, in het voorjaar volgend jaar hopen ze dit af te ronden. Dus toch een fatsoenlijke aansluiting zonder datalimiet voor ons!
Ze zijn op dit moment in meerdere gemeenten bezig, dus wie weet is dit ook iets voor anderen in dit topic om in de gaten te houden
Ben ik even blij dat ik niet gekozen heb voor de sattelietverbinding en alle investeringen die daar bij komen kijken!
Hier ook.Alleen weet ik nog niet of die grens bij ons gehaald gaat worden. Ik hoop dat mijn mede-prairiebewoners het belang snappen.
Mijn mede prairiebewoners lieten nogal op zich wachten

Bijvoorbeeld 1 buurvrouw: ja, maar via de schotel heb ik veel meer Duitse zenders. En ik doe nooit wat met internet

Tja, daar valt niet tegen te praten. Wel hebben een stel actievelingen echt alles op alles gezet. In het laatste weekend zijn ze bijvoorbeeld nog huis-aan-huis langs gegaan.
Voor het laatste weekend stond het nog op 43%. Gisteren op ruim 57%.