Internet in het buitengebied, via de schotel?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-16 16:08

safina schreef:
Wendy schreef:
Oud topic, maar misschien toch leuk om te melden... ik sloot af met het verhaal dat het met glasvezel nog wel heel lang zou gaan duren... maar uiteindelijk dus toch niet!
Na het gedoe met de gemeente heeft zich een aanbieder gemeld die glasvezel wil aanleggen in het buitengebied. Alleen was daarvoor dus wel de eis dat 50% van de inwoners mee zou doen.
Gisteren is duidelijk geworden dat we die grens gehaald hebben *\o/* Na de vakantie beginnen ze met de aanleg, in het voorjaar volgend jaar hopen ze dit af te ronden. Dus toch een fatsoenlijke aansluiting zonder datalimiet voor ons!

Ze zijn op dit moment in meerdere gemeenten bezig, dus wie weet is dit ook iets voor anderen in dit topic om in de gaten te houden ;)
Ben ik even blij dat ik niet gekozen heb voor de sattelietverbinding en alle investeringen die daar bij komen kijken!

Hier ook. *\o/* Alleen weet ik nog niet of die grens bij ons gehaald gaat worden. Ik hoop dat mijn mede-prairiebewoners het belang snappen.

Mijn mede prairiebewoners lieten nogal op zich wachten :') Die vonden het nodig om de laatste dagen pas massaal in te tekenen voor glasvezel.
Bijvoorbeeld 1 buurvrouw: ja, maar via de schotel heb ik veel meer Duitse zenders. En ik doe nooit wat met internet -O-
Tja, daar valt niet tegen te praten. Wel hebben een stel actievelingen echt alles op alles gezet. In het laatste weekend zijn ze bijvoorbeeld nog huis-aan-huis langs gegaan.
Voor het laatste weekend stond het nog op 43%. Gisteren op ruim 57%.

Anoniem

Re: Internet in het buitengebied, via de schotel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 16:11

Super dat je dat gelukt is!!! Voor welke argumenten zijn ze gezwicht? Dan kan ik die hier ook gebruiken! :)

Geldt die 50% trouwens voor het hele gebied? Of alleen voor je eigen buurt?

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 16:17

Was hier ook zo spannend. Maar gaat ook door. In eerste instantie was het gebied in drieën gedeeld en moest het duurste stuk 1000 euro aansluitkosten betalen. Nu gezakt naar 300

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 16:25

Fijn dat het gelukt is! In het dorp hiernaast hebben ze het heft in eigen hand genomen en zelf de kabel ingegraven. Ik verwacht dat ons dorp nog wel volgt, al zal het van de route afhangen of wij daar iets aan hebben, aangezien we buiten het dorp wonen. Ondertussen maken we gebruik van mobiel internet via KPN buitengebied. Qua kosten moet je niet willen vergelijken met glasvezel, maar we zijn er blij mee, want het functioneert prima en een beter alternatief is er momenteel niet. We wonen wel prachtig. *D

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 16:27

Wij zitten denk ik in hetzelfde gebied (berkelland) en ik ben zo blij dat we glasvezel krijgen! Geen haperende tv meer (hopelijk) en internet zo traag als wat (2mb kunnen wij niet bereiken) Ik ben ook zeer fanatiek aan het delen en posten geweest op facebook!!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-16 16:36

@daantjuh: zelfde gebied idd :j toen we hier kwamen wonen wilden ze ons dus niet eens een aanbod doen, omdat je de snelheid dus niet kunt halen. En dankzij de consumentenbond mogen ze je dan niks meer aanbieden :+
@goeroe: wat leuk dat ze dat gewoon zelf zijn gaan doen! De glasvezelmensen komen trouwens wel steeds dichter jullie kant op, ze moeten alleen die IJssel nog een keer over.
Trouwens, nav het idee van Choiix hier in het topic heb ik destijds een 4G data abonnement afgesloten bij KPN en zelf een modem aangeschaft. Toen KPN dat zelf ook ging aanbieden, kon ik dat alleen maar krijgen als ik het oude abonnement zou afsluiten, een nieuw abonnement zou aanschaffen en via KPN een modem zou kopen die ik hier dus zelf al in gebruik heb 8)7 Daar heb ik dus maar vanaf gezien, ik wilde namelijk eigenlijk erg graag die datalimiet van 50GB, maar dat kan dus niet met een 'gewoon' 4G data-abonnement. Maar nu hoeft dat dus niet meer. Maar op zich bevalt het hier ook gewoon goed!
@safina: een aantal buren noemde vooral de kinderen, het onderwijs wordt immers ook steeds meer aangeboden via Ipads e.d. Kinderen kunnen niet meer zonder internet eigenlijk. Een aantal ouderen was wel gevoelig voor het idee om langer thuis te blijven wonen via zorg op afstand.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 16:45

Hoeveel aansluitkosten moeten jullie betalen, Wendy? Weet je dat al?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-16 16:47

Geen aansluitkosten, wel een bijdrage van 9,95 per maand dacht ik. Eerst hadden ze het over 500 euro aansluitkosten, dat had ik eigenlijk liever gehad.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 16:50

Ja, snap ik. Nu zit je er voor weet hoe lang aan vast. Ik ben wel blij dat ze hier naar beneden zijn gegaan, gebied 1 zou 300 betalen, gebied 2 iets van 500 en gebied 3 (waar wij zitten) bijna 1.000. Die drempel was ook voor velen te hoog. De drie gebiedjes zijn ook klein en liggen dus vlak bij elkaar.

kitbits

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 16:52

Wendy schreef:
pmarena schreef:
Nope, ook internet :)

Wat ik op die site kan vinden is adsl of glasvezel via online... en dat is voor ons geen optie, helaas.

TV via de schotel internet via adsl de ouderwetse koperlijn.

Ben ook wel benieuwd, hier hetzelfde probleem. Heb ook gehoord dat je kunt verdubbelen mits je twee lijnen hebt. Hier iemand die dit heeft?
Verder werk ik ook soms thuis. Gebruik dan het 4g van mijn mobiel, gaat eerlijk gezegd prima, maar ik heb dan ook een fors abonnement.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 19:19

Goed nieuws voor een aantal Bokkers zie ik +:)+

Van wie gaat dat uit dan, dat initiatief om kabel door te trekken? Zwengelt de gemeente dat aan of de kabelmaatschappij...?

En ik neem aan dat iedereen die in het gebied in aanmerking komt, dan gewoon een brief in de bus krijgt? :)

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 19:34

Bij ons een soort buurtvereniging.die, die heeft contact gelegd met Ziggo. In een dorp verderop een actiecomité gevormd door inwoners. Daarna heeft de gemeente het opgepikt daar.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 20:58

Oud topic, maar ik ben even benieuwd of er nog ontwikkelingen zijn. Zijn er mensen die goede alternatieven gevonden hebben of waarbij de snelheid verhoogd is?

Hier is de situatie helaas nog steeds hetzelfde...

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 21:04

Wij hebben zelfde probleem, gelukkig een buurman die via straalzender betaalbaar en snel internet levert.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-17 21:20

Helaas schiet het hier nog niet bepaald op met de glasvezel. Wel heb ik inmiddels een 4G abonnement afgesloten bij t-mobile, die hebben hier inmiddels ook goede dekking en geen datalimiet.
Dus we kunnen ook weer streamen!

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 21:21

Enige alternatieven zijn 4G voor thuis van KPN of het onbeperkte abonnement van T-Mobile waar je na 5GB op 1 dag even wat GB's bij moet kopen, of hun 4G voor thuis abbo.

KPN heeft de grootschalige investering in VDSL weer op een lager pitje gezet. Alle buitenring opleveringen worden opnieuw bekeken dus geduld is het enige wat hier telt. Of glasvezel natuurlijk...

kitbits

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 20:03

Choiix schreef:
Enige alternatieven zijn 4G voor thuis van KPN of het onbeperkte abonnement van T-Mobile waar je na 5GB op 1 dag even wat GB's bij moet kopen, of hun 4G voor thuis abbo.

KPN heeft de grootschalige investering in VDSL weer op een lager pitje gezet. Alle buitenring opleveringen worden opnieuw bekeken dus geduld is het enige wat hier telt. Of glasvezel natuurlijk...

Weet iemand wat de prijs is voor 4G voor thuis van KPN? En of dit overal verkrijgbaar is?
Heb nu tele2 onbeperkt dat voor 17,95 maar zo onbeperkt is dit niet. De limiet is 5G per dag en dan mag je steeds 1Gb bij smssen maar dat gaat moeilijk als je de sim in een router heb gestopt. T-Mobile ook getest die heeft wel een app waarmee je makkelijk kunt verhogen maar ik vond hem niet stabiel.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-17 20:19

KPN is niet overal verkrijgbaar. Er staat een kaart op hun site.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 21:22

Wij hebben KPN buitengebied 50G per maand voor 50 euro (daar ging nog 5 euro korting af). Toevallig hebben we net bericht ontvangen dat dit automatisch wordt omgezet in onbeperkt internet voor 39 euro (daar gaat geen korting meer af). Toch ga ik als ons contract bijna afloopt eens goed rondkijken, want ik heb het vermoeden dat er ondertussen meer mogelijkheden zijn. Het zal vast niet voor niets zomaar goedkoper worden. Destijds waren er voor ons geen andere opties (behalve internet via de satelliet, maar daar zaten ook nadelen aan).

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-17 10:09

Klopt hoor, er zijn ondertussen inderdaad meer mogelijkheden.
Zo zijn wij dus overgestapt naar T-Mobile, onbeperkt 4G (nou ja, in de praktijk een datalimiet van 5GB per dag) voor 35 euro per maand.
Deze is bij ons zelfs stabieler dan KPN.

SincereQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 21:06

Wij wonen ook in het buitengebied. Internet lijkt trager en trager te worden. Glasvezel ligt voor de deur, maar door omstandigheden wordt het in onze straat waarschijnlijk pas half november aangesloten. Heel frustrerend |o