Joolien schreef:Mindfulness lijkt idd zweverig, maar dat is het juist niet. Ik dacht eerst ook 'wat is dit voor gedoe' maar toch is het juist heel down to earth en werk je met wat je hebt, je blijft heel erg in het hier en nu en zijn trainingen en oefeningen om je gedachtes en maalstromen in je hoofd te controleren en te beinvloeden. Het werkt bij mij heel goed, ik heb de bodyscan een aantal keer gedaan en ik kan nu mijn gedachtestroom uit zetten als het ware. Als ik mijn ogen dicht doe dan gaat er nog van alles door mijn hoofd, wat ik nog moet doen, of ik niet iets fout heb gedaan etc. Ik kan dan letterlijk zeggen, stoppen nu. En dan gaat die stroom uit. Ik slaap dan ook meestal binnen een paar minuten in. Ik was eerst ook van de onrustige dromen en nachtmerries maar ik heb dat nu veel minder. Ik sta ook uitgeruster op.
Hmmm ok, opzich klinkt dat wel goed.
Heb je misschien tips voor websites waar ik er goed meer over zou kunnen lezen?
. Overigens stuur ik ook foto's en whatsappjes in mijn slaap, tot nu toe gelukkig altijd naar mijn vriend of goede vrienden. Maar het blijft vervelend, hopelijk vind je een oplossing! 
Ga naar je HA, leg dit voor en laat je niet afschepen met een beker warme melk o.i.d. maar vraag goed onderzoek (google eens op centra voor slaapstoornissen) en goede behandeling die jij ziet zitten. Zo geef je jezelf de kans om dit probleem ook voor langere termijn op te lossen