Hij schijnt te bestaan...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-14 21:45

Joolien schreef:
Mindfulness lijkt idd zweverig, maar dat is het juist niet. Ik dacht eerst ook 'wat is dit voor gedoe' maar toch is het juist heel down to earth en werk je met wat je hebt, je blijft heel erg in het hier en nu en zijn trainingen en oefeningen om je gedachtes en maalstromen in je hoofd te controleren en te beinvloeden. Het werkt bij mij heel goed, ik heb de bodyscan een aantal keer gedaan en ik kan nu mijn gedachtestroom uit zetten als het ware. Als ik mijn ogen dicht doe dan gaat er nog van alles door mijn hoofd, wat ik nog moet doen, of ik niet iets fout heb gedaan etc. Ik kan dan letterlijk zeggen, stoppen nu. En dan gaat die stroom uit. Ik slaap dan ook meestal binnen een paar minuten in. Ik was eerst ook van de onrustige dromen en nachtmerries maar ik heb dat nu veel minder. Ik sta ook uitgeruster op.

Hmmm ok, opzich klinkt dat wel goed.
Heb je misschien tips voor websites waar ik er goed meer over zou kunnen lezen?

Anoniem

Re: Hij schijnt te bestaan...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 21:49

Floemii

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 21:50

Tja als je contact met de buren miniem is dan is dat niet echt prettig inderdaad! :P
Slaap ze vannacht :z :+

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-14 21:51

Dank je, komt goed! Ik zal morgen wel laten weten of k weer gekke dingen heb gedaan :P

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 21:53

heb dit topic nu al 5x aangeklikt omdat ik steeds denk dat het gaat over God/Sinterklaas/Kerstman _O-

Floemii

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 21:54

Tja set maar met zo'n wolk van een veulen als jij hebt, zit je ook continu in een droomwereld :') <3

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 21:57

_O-

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 22:28

Misschien geen leuke tip, maar zet snachts je wekker een paar keer op de momenten dat je in REM slaap zit. Dit zijn ook de momenten waarop je droomt en even een paar nachten dit onderbreken zou misschien kunnen helpen? :)

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 22:59

Ik denk dat dit wel iets is dat je batterij flink leeg trekt, therapie vind ik geen slecht plan of overbodige luxe.

Mindfulness is trouwens een wetenschappelijk aangetoonde techniek en zeker niet zweverig. Het boek mind funest en depressie is erg goed (ook zonder depressie).

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 09:12

ENOMIS schreef:
Er schijnt een app te bestaan waarbij je voor je, je wekker uit kan zetten een rekensom moet maken. Wie weet bestaat het ook als beveiliging voor je telefoon? Of kan je in je slaap ook moeilijke sommen uitrekenen?

oh wat gemeen! _O- :')
Als ik er niet langs moest liggen zou dat nog wat voor mijn man zijn. :')

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 09:25

Wat voor android heb je?
Ik heb een galaxy s5 en die heeft een batterij bespaar stand. Daarbij kun je aangeven welke apps je nog kan gebruiken tijdens de bespaarstand. Dan kun je nog wel gebeld worden en zelf bellen, maar als je whats app uit zet, kun je dat iig niet doen.

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 09:35

Denk je er alsjeblieft om wat je doet?
Een collega haar man had het zelfde..
is alleen op een nacht van het balkon gevallen..dood....
Laatst bijgewerkt door Froukje_J op 03-09-14 09:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-14 09:37

Vannacht heb ik relatief rustig geslapen, wel actief gedroomd (gezien het feit dat mijn kussen aan de andere kant van de kamer lag) maar geen gekke dingen :)

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 09:45

Heb je geen thuis telefoon dan? Dat je aan je stalbaas en wie nog meer in nood je huis telefoon gaan bellen, want je gaat niet bellen in je slaap toch?
Dan ben je wel bereikbaar en kun je je moniel uitzetten :)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-14 10:08

ierusju schreef:
Heb je geen thuis telefoon dan? Dat je aan je stalbaas en wie nog meer in nood je huis telefoon gaan bellen, want je gaat niet bellen in je slaap toch?
Dan ben je wel bereikbaar en kun je je moniel uitzetten :)

Als ik een huistelefoon had dan hoefde ik idd mijn mobiel niet aan te laten. Maar dan had ik dat nadat de "zet je telefoon uit" tip al 10x gegeven is ook zelf wel verzonnen :)

Ies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 10:20

Ik heb last van exact hetzelfde, ik zou er een boek over kunnen schrijven hihi. Gister nog werd ik wakker met de deurstopper in bed (zwaar metalen ding). Maar helemaal als ik stress heb is het elke nacht feest. Een vriendin van mij wees me op dit linkje: http://www.neurowiki.nl/?p=1429 . Dit was voor mij een feest van herkenning. Als je een naam weet kan je gericht gaan zoeken, dus misschien heb je er wat aan en anders kom in je elk geval een hoop lotgenoten tegen :j . Overigens stuur ik ook foto's en whatsappjes in mijn slaap, tot nu toe gelukkig altijd naar mijn vriend of goede vrienden. Maar het blijft vervelend, hopelijk vind je een oplossing!

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 10:30

Wat een lastig probleem! Je kunt nu natuurlijk allerlei kunstgrepen toepassen om de symptomen te bestrijden, maar daarmee los je het probleem niet op. Voor de meeste oplossingen geldt bovendien, wat je zelf al zegt, dat je het waarschijnlijk na een tijdje door hebt en dat het dan niet meer werkt. En dan?!

Ik zou je van harte adviseren om dit probleem bij de kern aan te pakken, dit is namelijk geen normaal slaapgedrag :n Ga naar je HA, leg dit voor en laat je niet afschepen met een beker warme melk o.i.d. maar vraag goed onderzoek (google eens op centra voor slaapstoornissen) en goede behandeling die jij ziet zitten. Zo geef je jezelf de kans om dit probleem ook voor langere termijn op te lossen

Sleep tight ;)

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 15:39

Pak dit aan bij de oorzaak, zou ik zeggen. Ik denk dat je daar meer baat bij hebt!
Eigenlijk vraag je ons om iets wat zo ingewikkeld is dat je jezelf er ook mee voor de gek zou houden als je hetzelfde wilde doen wanneer je wakker was! :')
Ik bedoelde mijn opmerking een paar pagina's terug over een bewegingssensor of iets wat je wakker maakt serieus. Maar het belangrijkste is denk ik wel om langs de ha te gaan. Het lijkt voor jezelf of je je aanstelt, maar er zijn zat meer mensen die hetzelfde probleem hebben.
Bovendien vind ik het best eng dat je in je slaap je balkon oploopt...

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 15:50

Persoonlijk vind ik het wel degelijk gevaarlijk als iemand zo "bewust" kan slaapwandelen en bijvoorbeeld op het balkon kan eindigen. Dat jij je alleen maar zorgen maakt om het feit dat je je baas misschien een boze mail kan sturen zie ik alleen maar als een vervelend iets.
Voor hetzelfde geldt sta je een keer op straat, val je een keer van de trap, spring je van je balkon....het zijn allemaal situaties die kunnen gebeuren als je slaapwandelt.
Ik denk ook dat jij veel te zwaar tilt aan het woord "therapie". Het is in mijn ogen niets meer dan dat je met een professioneel iemand je probleem bespreekt en als het goed is kan zo'n persoon jou helpen bij dit probleem.
Ik zou echt hulp gaan zoeken als je zo heftig droomt en veel slaapwandelt wanneer je gestrest bent.