Welke auto kiezen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nancy__

Re: Welke auto kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-14 20:36

Ik neig nu heel erg naar de ford ka en de Renault twingo.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 21:14

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 21:21

Twingo , makkelijk in onderhoud , niet snel wat aan kapot , geen zere kont ( heb ik verder in alle autos zowat haha ) , zuinig ik rij momenteel 1 op 20.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 21:27

Ik zou echt gaan voor een jap. Als je veel gaat rijden en ook korte stukjes dan wil je een betrouwbaar merk hebben en dat zijn toch echt de jappanse merken!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 21:34

Ik ben ook pro-Japans ivm Ford of Renault!

(Al heb ik laatst wel de motor van mijn 5-jarige Auris moeten laten vervangen, gelukkig onder garantie :+ )

NN44

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 21:39

Ik vind de Twingo een hele fijne betrouwbare auto! Heb daar ook nog naar gekeken.

Heb uiteindelijk toch gekozen voor de Citroën C2. Echt geen seconde spijt van gehad. Een heerlijke auto! Heb hem nu bijna 3 jaar en heb er nooit problemen mee gehad. Ben er vorig jaar zelfs mee naar Italië gereden. Dus ik zou een C2 ook zeker aanraden!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 21:46

Sure_lee schreef:
Ik zou echt gaan voor een jap. Als je veel gaat rijden en ook korte stukjes dan wil je een betrouwbaar merk hebben en dat zijn toch echt de jappanse merken!

Nee, een auto die goed onderhouden is. Een goed onderhouden Renault zal het beter blijven doen dan een mishandelde Jap........

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 21:49

Ja, dat klopt. Maar met een mishandelde Renault ben je helemaal de :7

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 21:51

Franse wagens hebben vaker problemen met de elektronica, dat heeft weinig met onderhoud te maken.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 21:54

Sure_lee schreef:
Ja, dat klopt. Maar met een mishandelde Renault ben je helemaal de :7

Zet de prijslijsten van onderdelen eens naast elkaar, praten we daarna verder.......
Daarbij is Renault (en Europees in z'n algemeenheid) beter in onderdelen op de langere termijn. Probeer maar eens aan onderdelen te komen voor een Datsun Y110... geweldig joh, die Jappen.... not......

NN44

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 21:54

Tegenwoordig zijn er geen echt slechte auto's meer.. Vroeger was er zo'n kwaliteits verschil, nu valt dat wel mee. Je moet ook maar net geluk hebben met een auto.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 21:58

Datsun? Dan noem je ook een merk... prijslijsten vind ik niet zo gek. Als er weinig kapot gaat heb je weinig onderdelen nodig dus is de prijs hoger...

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 22:06

Ik vind zelf mijn seat ibiza ontzettend fijn. Moet vast iets leuks tweedehands te vinden voor je zijn voor die prijs. Of een volkswagen polo. Zijn over het algemeen betrouwbare auto's als je ze goed behandeld en ze goed nagekeken worden. Mijne is zelf wat ouder, uit 2001 maar nog geen 100.000 kilometer mee gereden..

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 22:11

Nancy__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-14 23:18

De meningen zijn lekker verdeelt haha.
kimberly1995 schreef:
Ik vind zelf mijn seat ibiza ontzettend fijn. Moet vast iets leuks tweedehands te vinden voor je zijn voor die prijs. Of een volkswagen polo. Zijn over het algemeen betrouwbare auto's als je ze goed behandeld en ze goed nagekeken worden. Mijne is zelf wat ouder, uit 2001 maar nog geen 100.000 kilometer mee gereden..

Seat ibiza vind ik ook een leuke auto!

suuszzzz schreef:
Tegenwoordig zijn er geen echt slechte auto's meer.. Vroeger was er zo'n kwaliteits verschil, nu valt dat wel mee. Je moet ook maar net geluk hebben met een auto.

klopt hoor, mijn vader die heeft al 8 jaar een ford mondeo, maar er is nog nooit wat kapot aan geweest. Terwijl ik van sommige hoor dat ze niet meer aan een ford beginnen...

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 07:05

Zoals ik al zei.. het is met een auto maar net hoe je er zelf mee omgaat en hoe ze hem in de garage behandelen. Het zou je verbazen hoeveel mensen denken dat ze goed kunnen rijden en alsnog hun auto bijna naar de hemel rijden. Het is helaas niet algemeen bekend hoe je een auto perfect kan rijden. Plus hoe ze in de garage met je auto omgaan. Mijn vader is auto monteur (geweest) en als die soms auto's zag die in de garage een 'beurt' gehad hadden.. Niet alles wat vervangen moest was vervangen en wat niet vervangen hoefde was vervangen..

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 08:01

kimberly1995 schreef:
Zoals ik al zei.. het is met een auto maar net hoe je er zelf mee omgaat en hoe ze hem in de garage behandelen. Het zou je verbazen hoeveel mensen denken dat ze goed kunnen rijden en alsnog hun auto bijna naar de hemel rijden. Het is helaas niet algemeen bekend hoe je een auto perfect kan rijden. Plus hoe ze in de garage met je auto omgaan. Mijn vader is auto monteur (geweest) en als die soms auto's zag die in de garage een 'beurt' gehad hadden.. Niet alles wat vervangen moest was vervangen en wat niet vervangen hoefde was vervangen..

Klopt. Toen ik nog leaseauto's reed, klaagde een collega steen en been over z'n Ford terwijl ik nooit problemen heb gehad. Ik heb 'm toen "mijn garage" geadviseerd en daarna had ie opeens veel minder te zeuren.......

Stond overigens vanmorgen een stuk in de Metro over problemen van Nederlanders op vakantie en verrot gedraaide motoren. Klopt helemaal; ik ben het zelfs enkele keren in GB tegen gekomen dat mensen ernstig in de problemen kwamen omdat ze verkeerde keuzes maakten.
Ons koekblik had dit voorjaar nergens problemen mee, ook hellingen van 15% en meer nam ie zonder problemen.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 08:25

Misschien kun je ook kijken naar een Mazda 2 vanaf bouwjaar 2008. In jouw prijsklasse zijn er een paar te vinden. Ik heb hier een aantal jaren heerlijk in rondgereden. We hebben hem verkocht aan mijn zwager omdat we teveel km gingen maken voor een benzine auto. Het is echt alsof je in een grote wagen rond stuurt en heerlijk sportief en snel.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 10:29

Alweer een wat ouder topic, maar een nieuwe openen leek me niet nodig.

Hebben jullie ervaring met een Hyundai Getz (bouwjaar 2007)?

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 16:57

Zag eerder dat je de suzuki alto overwoog. Heb er 1 uit 2010, afgelopen april gekocht. Daarvoor had ik er 1 uit 1998 die zo goed als op was.
Vind het een fijne auto en kan prima gassen op de snelweg als ik dat wil. Kan ook wat rustiger rijden om wat zuiniger te zijn. Rij gemiddeld tussen de 1:18,5 en 1:20, beetje afhankelijk van mijn rijgedrag.
Misschien leuk om te kijken, want de alto gaat er uit, er is een nieuw model van suzuki, of dat garages aanbiedingen hebben om de alto kwijt te raken (een nieuwe auto dan he?)