Schone was stinkt!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 11:26

biancaroze schreef:
Door de fabrikanten wordt ook aangeraden om regelmatig met gewoon waspoeder te wassen. Dit zou beter zijn voor de wasmachine dan vloeibaar. bij ons heeft het geholpen om weer 'frisse'was te hebben.

Klopt! Wij hadden laatst een kapot deurtje van de wasmachine en de monteur vertelde ook dat we gewoon weer met poeder moeten wassen. En af en toe op hoge temperaturen.

Relien

Re: Schone was stinkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 11:28

ik gebruik nu calgon voor de wasmachine en mijn was stinkt niet meer. ik doe het niet elke wasbeurt erbij maar om de 3 wasbeurten

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 11:34

Ik vind dat toch altijd maf, ik was altijd, al jaren met dezelfde machine, met vloeibaar wasmiddel en wasverzachter. Zelden/nooit hoger dan 60 graden maar bijna altijd 30 of 40 graden. Mijn was ruikt altijd lekker.

Zijn dit dan de 'goedkope' machines waarbij vetluis zich kan ontwikkelen?

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 11:41

Ik heb niet alle 4 de pagina's doorgelezen maar las wel dat je witte reus / color reus / zwarte reus gebruikt. Mijn vriend gebruikte altijd witte reus / color reus / zwarte reus en ik vond de was ook vaak erg muf ruiken. Ik gebruik nu Robijn en daar gaat het prima mee. Overigens heb ik de Reus wasmiddel in 2 verschillende machines gebruikt en bij beide vond ik het nogal muf ruiken. Met Robijn komt het altijd lekker fris van de lijn :) (en blijft t ook fris)

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 14:31

wij gebruiken altijd wat er in de aanbieding is aan poeder, het is elke keer weer wat anders.
meestal is dat Witte neus :+ soms Omo, Ariel, dash of weet ik veel...
Met witte neus geen last gehad van een stink machine. Dus of het aan het poeder ligt?
Ik was iig nooit meer met vloeibaar, wat een troep is dat zeg!

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 14:34

Heb niet alles doorgelezen maar ik zet regelmatig een lege wasmachine aan op 95 graden met een vaatwastablet erin.

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-14 15:12

Ja ik was af en toe wel met Robijn, in het verleden ook gedaan, maar het ruikt nog steeds muffig. De wasmachine is al grondig schoongemaakt met soda op 90gr, incl zeepbakje, rubberen rand en filter. Ik ben tot gister avond laat in de weer geweest met de was drogen in de droger. Alle was die al gedaan is ligt nu in de kast en ruikt toch wel fris, denk dat het door de geurbuiltjes komt. De was die ik op het rek heb laten drogen ruikt wél muf. Dat terwijl er een klapraam openstaan en nog een zijraampje. Ik ga straks een was draaien met poeder, ben toch wel benieuwd of dat verschil maakt.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 15:15

Kan je niet alsnog je was een x bij de buurvrouw/vriendin/moeder doen? Gewoon ff checken of het aan je wasmachine ligt of niet.

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-14 15:20

Heb trouwens een Bosch Classixx 5 1200 toeren.

Heb al een keer de was gedaan bij m'n moeder en dan stinkt het niet, maar die gebruikt vaak poeder en de droger. Soms gebruikt ze vloeibaar en dan stinkt het ook niet. Maar onze wasmachine stinkt zelf ook niet en de was komt er wel fris uit. Zodra het opdroogt gaat het stinken. Als ik de droger gebruik zoals gister blijft het wel fris.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 16:07

Ik zou toch proberen een poosje ander wasmiddel te gebruiken. Het wasmiddel wat jij gebruikt vind ik ook echt niet fijn wassen. Poosje wassen met bijvoorbeeld robijn en kijken of het verschil gaat maken. Af en toe lijkt me indeze niet heel nuttig want je zult toch overal de geur uit moeten wassen lijkt me.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 16:08

Laat je het deurtje en het bakje wel openstaan na het wassen?

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 16:09

vuurneon schreef:

Kan het bakje eruit, stop de mijne in de vaatwasser en dan is het bakje brandschoon.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 16:14

Dat is een goed idee! Ga ik ook proberen! :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 16:15

_Nelleke_ schreef:
Ik vind dat toch altijd maf, ik was altijd, al jaren met dezelfde machine, met vloeibaar wasmiddel en wasverzachter. Zelden/nooit hoger dan 60 graden maar bijna altijd 30 of 40 graden. Mijn was ruikt altijd lekker.

Zijn dit dan de 'goedkope' machines waarbij vetluis zich kan ontwikkelen?

Nee, jij gebruikt denk ik vooral de juiste hoeveelheid wasmiddel. Onze dure machine ging ook meuren door vetluis, bleek ik net te veel wasmiddel bij de was te mikken :o

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 16:19

vuurneon schreef:
Dat is een goed idee! Ga ik ook proberen! :D

Kan je vanalles in gooien: afwasborstels, bakje en bolletjes van de wasmachine, bitten :o

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 16:23

Bakje zit nu in de vaatwasser! :D
(Bit ook? O wow! Heb ik voor jan met de korte achternaam dat kreng staan uitkoken dus :+ )

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 16:25

Probeer anders is andere wasmiddel en wasverzachter misschien helpt het? Succes!

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 16:36

vuurneon schreef:
Bakje zit nu in de vaatwasser! :D
(Bit ook? O wow! Heb ik voor jan met de korte achternaam dat kreng staan uitkoken dus :+ )

Bitten worden echt super schoon in de vaatwasser!
Voor de zekerheid spoel ik ze wel nog een keer na onder de kraan voor ik ze ga gebruiken.

ABC321L

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 16:39

Wij hadden het doordat we hele oude handdoeken hadden!

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-14 16:47

Ik heb nu formil waspoeder gekocht. Zag die eerder in het topic voorbij komen. Zo proberen, ben benieuwd hoe fris het dan word.

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-14 20:46

vuurneon schreef:

Deurtje staat altijd open. Moet het bakje ook open staan dan?

Net gewassen met formil poeder, de was ruikt een stuk frisser *\o/*

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 21:50

Bakje ook :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 08:52

vuurneon schreef:
Bakje ook :j

Oh dat doe ik nooit! Ga ik ook doen. Heb zelf geen last van stinkende was meer, sinds ik weer met poeder was.

Deurtje heb ik wel altijd open (even goed checken of er geen kat in zit als je de was aanzet :+ ).

Qua hoeveelheid poeder doe ik "altijd maar wat". Iemand daar enig idee over? Ik vind het nl wel heel erg prettig als de was lekker naar waspoeder ruikt. Dat was voorheen nl de reden dat ik met vloeibaar ben gaan wassen.

Als ik dit topic zo doorlees gebruik ik volgens mij teveel poeder :?

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 09:02

Ik denk dat je het niet in het wassen moet zoeken maar in het drogen van de was. Als de was heel langzaam aan droogt of in een iets vochtige kast ligt krijg je ook die zurige lucht. Dat zou namelijk ook verklaren waarom je was wel fris blijft als hij bij je moeder in de droger geweest is.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 09:03

Ik gebruik precies de aangegeven hoeveelheid en ik heb nooit stinkende was. Al jaren in dezelfde machine en met vloeibaar wasmiddel op lage temperatuur.

Voor een lekker fris geurtje gebruik ik wasverzachter.