Net een eigen huis, (chaos en verbouwen)wie ook?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nsky86

Re: Net een eigen huis, (chaos en verbouwen)wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 12:45

ja precies, boven komen in de kamers wel allemaal moderne deuren zeg maar, balkon deuren blijven zoals ze zijn alleen in een nieuw kleurtje en benende van de woonkamer naar de gang wil ik wel weer een andere deur, met glas ofzo.. Mja eerst maar eens zover komen dat we er uberhaupt voor kunnen gaan kijken haha
vind het verbouwen nog steeds wel heel leuk, helemaal nu we (eindelijk) aan het opbouwen zijn, kan niet wachten tot ik er weer heen kan :D

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 20:52

Wij zijn aan het twijfelen over nieuwe deuren... Moeten we alleen redelijk de juiste maat vinden

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 21:19

Hangt er vanaf... Wij hebben eerst deuren gekocht en daarna bepaald hoe groot we de deurposten in de nog te bouwen muren gingen maken. Dat wil natuurlijk niet overal maar het beperkte ons wel minder in de mogelijkheden. Toen was het alleen nog zoeken naar tien min of meer dezelfde tweedehands jaren 30 deuren ;)

Bijschaven is ook altijd nog een mogelijkheid natuurlijk, maar als je se in 1 keer goed kan kopen is dat wel verreweg het makkelijkst :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 22:58

Sja, hier betreft het een bestaande woning waarbij de indeling etc allemaal hetzelfde blijft, dus ook de deurposten , dus als de deuren enigszins in de buurt komen qua maat is dat errug prettig... schaven zit natuurlijk ook een limiet aan :D
we hebben er niet eens heel veel nodig , die van de badkamer is te redden, die van de grote slaapkamer ook, de andere twee zijn erg , waarvan 1 met gaten er in , de wc deur daar zitten ook 2 gaten in
dus als ik voor boven vier leuke deuren kan vinden die enigszins in de buurt komen qua maat, graag :+
en de toiletdeur vervangen zou ook fijn zijn.
de andere deuren zijn in orde, het blijven alleen jaren vijftig kartonnen deurtjes :P

ik ken de mensen die in ons huis hebben gewoond niet(ex huurhuis) maar nu ik aan de grote slaapkamer ben begonnen vind ik ze in ieder geval niet lief meer :n
ik moet alle plinten, deurposten etc afkrabben en föhnen ivm zilveren verf...wat een troep is dat zeg

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 08:54

Wauw, zilver verf. Wie bedenkt dat dat een goed idee is...?

kartonnen deuren schaven is sowieso een lastig klusje, ging idd uit van hout :)

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-14 09:31

Zilveren verf... echt?

Hier wel 2 houten deuren ingekort, de voordeur twijfel ik nog over
Wij hebben nu een deur die praktisch uit elkaar valt, kleine deur met daarboven een raampje.
2 opties
- de nieuwe deur inkorten
- raampje eruit en de deur dezelfde lengte laten houden
Ik weet nog niet of een grote deur mooi is bij een oud huisje, we hebben wel grote ramen..

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 09:36

Ik zou proberen de lijnen in de gevel zo veel mogelijk op 1 lijn te houden voor een rustig beeld. Maar heb geen idee of dat kan bij jullie hoor :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 10:05

De deuren stellen echt niet voor. Maar goed.. Mailtje de deur uit gedaan naar een bedrijf in de regio die betaalbare oude deuren heeft dus eens even zien. Ik houd marktplaats ook in de gaten maar dat is echt een kwestie van geluk hebben.

Maar die zilververf he... Dat is echt zooi, hij reageert ook anders dan normale verf als je de fohn er op zet.. Maar goed... Vandaag hoop ik de deur die ik gisteren kaal heb gemaakt geschuurd te hebben en die zilveren bende er af te hebben en geschuurd te hebben... Kan ik mogen het restje schuren en de bende in de grondverf zetten.

Nsky86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 10:45

Zilvere verf..? Pfff lekker dan.. Ook niet verwacht trouwens dat dat van die hardnekkig troep zou zijn.

Wij hebben alleen de 4 buitendeuren (incl 2 balkon deuren) gehouden, deze waren nog van goede kwaliteit en passen mooi bij het extrieur van de woning.
Binnen word allles iets strakker dus gekozen voor hogere kozijnen.

Gister avond de achterdeur kaal gehaald, vanavond begin maken met de voordeur en dan kan het in de grondverf.. Wat zal dat opknappen! (Hoop ik :+ :D )

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 10:50

Hier een aantal jaren geleden een mega verbouwing gehad. Ik weet niet of ik daar nog een keer zin in zou hebben hoor. Het kost zo verschrikkelijk veel geld en je haalt het er niet uit bij verkoop.
Je valt van het ene in het andere en de kosten blijven maar oplopen. Brrr. Nee, niet mijn hobby.

Nsky86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 11:07

Als ik het zo lees komt het een beetje over alsof jullie ook niet heel veel mazzel hebben met de verbouwing Suzanne F.?

Gelukkig kunnen we praktisch alles zelf doen en het huis is nu al aanzienlijk in waarde gestegen. Als het huis klaar is en de tuin aangepakt zoude we het al met grote winst kunnen verkopen. Niet dat we dat van plan zijn, want zo een mooi plekje krijgen we nooit meer en zeker niet in deze omgeving.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 11:32

Nsky86 schreef:
Als ik het zo lees komt het een beetje over alsof jullie ook niet heel veel mazzel hebben met de verbouwing Suzanne F.?

Gelukkig kunnen we praktisch alles zelf doen en het huis is nu al aanzienlijk in waarde gestegen. Als het huis klaar is en de tuin aangepakt zoude we het al met grote winst kunnen verkopen. Niet dat we dat van plan zijn, want zo een mooi plekje krijgen we nooit meer en zeker niet in deze omgeving.

Nou het zat ook niet tegen. Maar nieuwe keuken, nieuwe badkamer, overal nieuwe vloeren, gestuct, nieuwe kozijnen en deuren etc. loopt enorm in de kosten. En ik haal die verbouwing er nooit in zijn geheel uit bij verkoop. Natuurlijk is het huis meer waard geworden. Maar winst (dus huis plus verbouwingskosten) maak ik er nooit meer op. Daarvoor was de verbouwing te duur.

Nsky86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 12:10

Je moet ook wel mazzel hebben en veel kennissen die je kunnen en willen helpen binnen de vakgebieden welke je nodig hebt tijdens je verbouwing, die mazzel hebben we gelukkig wel.
Hoop dat je er wel een super mooi huis aan over gehouden hebt? Mooie paarden heb je trouwens.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 12:21

Tot nu toe valt het bij ons mee, afgezien van de onverwachte vondst van asbest dan, helaas valt dat dan gelijk weer behoorlijk tegen maar de dingen die wij begroot hadden komen goed uit of zelfs goedkoper. gelukkig hebben vrienden van ons heel kort geleden een vergelijkbaar project onder handen genomen dus kunnen we veel spullen van hun lenen en hebben ze bovendien hartstikke veel heeuuuule handige tips. Zo hebben we eindeloos lopen klooien met het aansluiten van het water, en stonden we bijna op het punt behoorlijk ingrijpend te moeten gaan boren in onze nieuwe badkamer toen zij met de suggestie van vet en hennep kwamen. Had ik nog niet aan gedacht en het werkte als een tierelier! in 1 x dicht! wonderspul :)) het blijft hier staan totdat alle kranen zijn aangesloten _/-\o_

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 12:53

Nsky86 schreef:
Je moet ook wel mazzel hebben en veel kennissen die je kunnen en willen helpen binnen de vakgebieden welke je nodig hebt tijdens je verbouwing, die mazzel hebben we gelukkig wel.
Hoop dat je er wel een super mooi huis aan over gehouden hebt? Mooie paarden heb je trouwens.

Huis is wel erg mooi geworden. Dank je wel! :)

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 13:01

In mei de sleutel gekregen. De stand nu:
-keuken staat *\o/*
-badkamer en wc in opbouw, muurtje verplaatst en raam erin, nu nog tegels en apparatuur.
- behang verwijderd, jammer genoeg is de muur te slecht: stucen dus.
-dan nog verven, ook wat buiten verven.
- dan vloer leggen

En wat ook nog moet: gordijnen overal, mijn spullen verhuizen en als ik de boel zo zie, nog grondig schoonmaken..

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 17:41

hardnekkig niet echt Nsky, wel rubberig, dus heb weer aardig wat brandblaartjes er bij na vandaag , maar het is er vanaf gelukkig .
Suzanne, verbouwingen haal je er vrijwel nooit uit bij verkoop...een flink deel kun je zo wegschrijven onder het kopje "woongenot" zullen we maar zeggen...hier nu geen grote verbouwingen , maar al die kleine/grotere normale klussen tellen ook al op, als je idd echt gaat verbouwen dan kun je er donder op zeggen dat je ook tijdens dingen overhoop halen, nog allerlei nieuwe klusjes vind ,

Mir, asbest is niet tof, als het nu een klein beetje is, kun je het zelf nog afvoeren, maar als je over substantiële meters gaat praten dan word het een stuk minder handig.

Nsky86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 10:40

Sonja_vR ik hoor het al, geen zilvere verf voor ons dus :9

Uiteindelijk is het een investering in de toekomst, in je zelf en je woongenot zoals je zegt. Het kost echt bakken met geld en vind de boekhouding doen op het moment ook echt niet leuk, maar het is iedere cent waard.

Altijd handig om goede tip te krijgen M_i_R en fijn dat mensen hun ervaringen willen delen. Is het gelukt om alle asbest in 1 dag te verwijderen?

Dammie1 Klinkt alsof jullie lekker opweg zijn! Jammer van de slechte kwaliteit van de muren, maar dan zit straks wel alles mooi in de stuc.

Wij hebben nu:
+ huis volledig gestript van binnen
+ nieuwe betonvloer + vloerverwarming en afdekvloer
+ alle kamers boven ander ingedeeld (badkamer o.a. naar voren gehaald) Daardoor hebben we nu 3 grote slaapkamer en grote badkamer boven.
+ alle muren, dak en plafonds geisoleerd
+ water, gas, electra doorgetrokken naar de garage
+ leidingwerk en electra totaal vervangen
+ Vaste trap benende kunnen behouden = gerestoreerd
+ extra raam gemaakt in een van de slaapkamers
+ voor/ achter en 2 balkondeuren gerestoreerd
+ benende verdieping alles anders ingedeeld
+ Badkamer + keuken besteld = staan op afroep
+ vaste trap naar zolder geplaatst
+ dakramen boven trap in het dak geplaatst

Er staat nog heel wat op de planning maar het gaat gelukkig allemaal voorspoedig!

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 10:53

Dan hebben jullie al mooi wat gedaan Nsky! Heerlijk om lijstjes te maken. Ik het begij vooral van datgene wat je gedaan hebt maar gaandeweg meer wat er nog gedaan moet worden.

Asbest verwijderen is (natuurlijk) niet in 1 dag gelukt. Leek me ook onmogelijk maar goed, ze hadden geen flauw benul van de omvang van de klus voordat ze hier kwamen. Niet de goede apparatuur en het is gewoon heel erg veel. Dus nu zijn ze nog steeds bezig en ik denk morgen ook nog wel. De grootste tegenvaller was wel dat er ons eerst verteld was dat het originele plafond kon blijven zitten en we nu te horen kregen dat dat er toch uit moet. Niet alleen ontzettend onhandig (doorzonwoning van vloer tot nok) maar ook een forse extra kostenpost om er weer even een houten vloer in te moeten leggen. Groot huis is leuk maar extra kosten worden ook al gauw hoger dan je hoopt... Gelukkig hele lieve ouders :o

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-14 11:15

Oei wel een tegenvaller wat betreft het plafond zeg

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 11:40

voor het rollercoaster effect: er is mij net verteld dat het plafond toch grotendeels kan blijven zitten....

Nsky86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 13:18

De lijst van wat we nog moeten doen is bijna net zolang denk ik, maar nu ben je aan het opbouwen, alles krijgt vorm en het huis begint te leven. Dat vind ik ook veel makkelijker werken.

Hopelijk is de schuifpui voor de bouwvak binnen dan kan die mooi geplaatst worden en de wanden afgemaakt.
Het belangrijkste nu is het electra, want dan kan alles dichtgemaakt en gegipst worden.

Vanavond gaan we de vloerverwarming in de badkamer leggen en dan kan het beton erin en dan de badkamer :D

Wat een goed nieuws M_i_R dat is wel super fijn!

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 13:27

Zeker! Alleen na zoveel veranderingen geloof ik het pas als ze weg zijn en het plafond er nog in zit ;)

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 13:33

Ik mag dit topic eigenlijk niet lezen :')

3 Jaar geleden een huis gekocht met de intentie er slechts een klein stukje aan bij te bouwen.

Op 3 jaar tijd wel de tuin 'tuin' gemaakt (moet alsnog heraangelegd worden blijkbaar -_- ), inkomhal en toilet in orde gemaakt en een tuinhuis gezet.

Verder trap gezet, ramen vervangen en nog wat klein spul.

Nu zijn de plannen van de architect net afgerond.
Volgend jaar beginnen wij dus met:

- afbraak achterbouw (waar nu mijn keuken en berging staan)
- uitbraak terras
- plaatsen riolering en waterput
- opbouw nieuwe GROTE achterbouw
- opbouw zijbouw (open bebouwing wordt gesloten bebouwing) met badkamer

Mijn huis wordt dus tijdelijk 30% kleiner, ik slaap momenteel ook nog steeds in de badkamer daar de zolder (slaapkamer to be) nog niet eens een degelijke vloer heeft :')

Het gaat HEL worden, maar echt HEL :+

De zolder moet dus ooit nog een grote slaapkamer worden,
er moet een volledig nieuwe badkamer komen en in de achterbouw komt dan de nieuwe keuken + leefruimte.

Waar nu de zetel staat, dat wordt eetkamer.

Waar ben ik aan begonnen? :')

(geraamde kosten winddicht: €55.000, indien wij alles zelf afbreken en wegruimen en mee helpen opbouwen)

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 13:44

Mooi projectje ;) komt vast goed. Gewoon blijven ademhalen, doorgaan en af en toe de boel de boel laten en even wat anders gaan doen :)