Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Dispar_Vulgo schreef:Jullie hebben nog geluk. Hier verhoogt woningbouw met 4% (voor lage inkomens, en bij hoge inkomens zelfs tot 6.5
.
http://www.gooienom.nl/huurverhoging2014.html
zitten dalijk met de hypotheek lager dan we met de huur zitten .Inge_83 schreef:Mijn huur gaat per 1 juli ook omhoog met 3%, dwz van 447 naar 460 euro.
En dat terwijl ik dit appartement pas vanaf eind maart huur, en juist verhuisd ben om goedkoper uit te zijn.
De huurverhoging is gebaseerd op mijn inkomen van 2012, een jaar waarin ik 36 uur per week gewerkt heb.
Momenteel werk ik gemiddeld 28 uur, dus die verhoging vind ik een beetje scheef.

Arrabel schreef:lifaya schreef:Jessie kan je bezwaar aantrekken? Mijn huis word in 2020 als het goed is gesloopt. Vond de huur al belachelijk hoog
Dat vind ik inderdaad ook!
Helaas krijg ik geen huurtoeslag, ooit kreeg ik het wel.. dat scheelde me echt.
Maarrrrr de belastingdienst had een rekenfout gemaakt, dus ik kon alles weer terug betalen, daar ben ik 3 jaar mee bezig geweest.
maar je hebt geen andere keuze
dankzij Brussel
jezelf voor de gek houden dat bruto is allemaal leuk en aardig maar ik leef van netto en als ik netto meer moet gaan betalen heb ik minder te besteden. AnnemiekvM schreef:Praat me er niet van. Hoppa, huur weer met 22 euro omhoog. Kan beter gaan kopen nu!
. Ik vind het op zich wel goed. Dat verkort de wachtlijsten voor mensen die écht sociaal moeten huren.
Inge_83 schreef:Mijn huur gaat per 1 juli ook omhoog met 3%, dwz van 447 naar 460 euro.
En dat terwijl ik dit appartement pas vanaf eind maart huur, en juist verhuisd ben om goedkoper uit te zijn.
De huurverhoging is gebaseerd op mijn inkomen van 2012, een jaar waarin ik 36 uur per week gewerkt heb.
Momenteel werk ik gemiddeld 28 uur, dus die verhoging vind ik een beetje scheef.

corine1981 schreef:Moet je wel kúnnen kopen.
Wij zouden best willen maar niet mogelijk.
En zo ken ik meer mensen, sprak vanmorgen nog een collega, die woont al jaren in zijn woning, nu ook 6,5% omhoog gegaan, maar over twee jaar gaat hij met pensioen, en dan? Gaat vast niet naar beneden
In sommige situaties kan ik me de frustratie over het scheef huren voorstellen, maar het mag van mij meer maatwerk worden, maar ja, dat is te duur.
De private huur sector zal er ook wel duurder op worden nu..
PowerReiner schreef:Gelukkig ga ik morgen pas het huis in dus heb ik voorlopig nog geen huurverhoging. Daar zullen ze met de intiële huurprijs nu wel rekening mee gehouden hebben.
tita schreef:Arrabel schreef:
Dat vind ik inderdaad ook!
Helaas krijg ik geen huurtoeslag, ooit kreeg ik het wel.. dat scheelde me echt.
Maarrrrr de belastingdienst had een rekenfout gemaakt, dus ik kon alles weer terug betalen, daar ben ik 3 jaar mee bezig geweest.
Dat is net zo goed je eigen fout geweest
Het feit dat je Hypotheek niet omhoog gaat is niet waar tegen woordig is er maar een soort hypotheek de annuïteit en dan betaal je dus ook jaarlijks meer hypotheek
Ik ga in mijn eentje ruim 6.5% meer betalen ... leukmaar je hebt geen andere keuze
dankzij Brussel
LindyH schreef:AnnemiekvM schreef:Praat me er niet van. Hoppa, huur weer met 22 euro omhoog. Kan beter gaan kopen nu!
Dat is ook precies de bedoeling van de huurverhoging. Ik vind het op zich wel goed. Dat verkort de wachtlijsten voor mensen die écht sociaal moeten huren.
Wat ik eigenlijk wel apart vind is dat de overheid blijkbaar zo'n grote vinger in de pap heeft bij de woningbouwverenigingen. Die zijn toch zelfstandig?