Wat móét er in je auto?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 12:42

Vicky_88 schreef:
jorika1986 schreef:
Ja hoor die is reeds genoemd. evenals lucifers of een aansteker!

Nou ja -O-
Lees je het hele topic door... Zal nog wel niet wakker zijn geweest :')

Kan gebeuren toch? :(:) Ik ben wel dankbaar voor deze tip, wij hebben vaak sneeuw hier, voor volgende winter kan dit van pas komen!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 14:19

ikke schreef:
Daphne__ schreef:
Één heeeeel belangrijk ding... Kijk of je auto een sleepoog heeft! En zo niet, of je er een losse in kunt draaien. En als dat kan, die dus in je auto leggen.
En als hij geen sleepoog heeft en geen losse, dan informeren of er een mogelijkheid er een op te maken.

Mijn auto heeft namelijk geen sleepoog... En ook geen mogelijkheid om er een losse in te draaien. Vorige week is mijn auto kapot gegaan (Koppelingsplaten) en hij rijd dus helemaal niet meer... Toen kwam dus het probleem, hoe krijgen we hem eerst maar eens thuis en later naar de garage. Want slepen kon dus niet en ook op een auto ambulance krijgen is lastig als hij niet rijd en je de lier nergens aan vast kunt maken.

Gelukkig uiteindelijk wel aan de draagarm(?) kunnen slepen, maar dat heeft wel 2 dagen geduurd. Niet handig als je op een gevaarlijke plek tot stilstand komt.... :n

En flesjes water. Altijd handig als je dorst hebt, maar ook bij EHBO kan schoon water heel goed van pas komen.

Ik kan mij niet voorstellen dat een auto geen sleepoog heeft. Ik ben ook nog geen enkele auto tegen gekomen zonder sleepoog. Sterker nog; ik zou niet verbaast zijn als een afsleeppunt een wettelijke verplichting is!

Ik denk dus eerder dat jij niet goed genoeg gekeken hebt, danwel dat het sleeppunt zodanig verstopt zit dat je het niet gevonden hebt.....
Je hebt wel een punt dat je moet controleren of alle basisspullen die bij de auto horen (zoals dat sleepoog), ook daadwerkelijk aanwezig zijn.

Nee hoor, mijn auto heeft geen sleepoog :n Ook een garage heeft gezocht, maar er zit er gewoon geen een. Ook in het boekje is niks te vinden over hoe te slepen, alleen vervoeren met de voorbanden van de grond zegmaar. Maargoed ik heb een amerikaan en op een autoforum zeiden ze dat het daar niet erg standaard is om een auto te slepen.

Vicky_88

Re: Wat móét er in je auto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 17:03

Daphne, de meeste amerikanen zijn automaat. Een automaat wordt (op een enkele uitzondering na) niet gesleept. Daardoor zal dat zijn denk ik zo

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 18:40

Vicky_88 schreef:
Daphne, de meeste amerikanen zijn automaat. Een automaat wordt (op een enkele uitzondering na) niet gesleept. Daardoor zal dat zijn denk ik zo

In dat geval zou je een punt kunnen hebben; een automaat mag je niet slepen tenzij je de automaat los kunt koppelen, bijvoorbeeld door de aandrijfas te verwijderen of bij een tussenbak deze in de N-positie te zetten.
Doe je dat niet, gaat je automaat er bijna altijd aan.

Dit is wat kort door de bocht; niet voor elke automaat gaat dit op, maar check je handleiding voordat je een automaat gaat slepen.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 18:44

Mijn auto is geen automaat, maar de meeste van hetzelfde merk en type zijn dat wel idd. Zou best kunnen dat dat de reden is dat er geen sleepoog aan zit :)

Saaams

Re: Wat móét er in je auto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 18:51

Een Tomtom! :=
Nee dat moet er niet in, maar óoooh wat handig _O-