Hoe ziet jouw studentenkamer eruit + tips!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

laughterline

Re: Hoe ziet jou studentenkamer eruit + tips!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 22:54

Niet dat ik op kamers zit of ga, studeer niet meer :') En woon nog thuis, maar vind 't wel leuk om te zien hoe andere hun kamert inrichten dus ik volg even :o Mijn vriend heeft nu sinds een maand weer een eigen appartementje dus altijd leuk om mee te kijken en inspiratie op te doen :+

Anouk94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 20:13

Er komen weer leuke foto's voorbij! Ik heb inderdaad ook Floorplanner ontdekt: ideaal!

Nu druk bezig met meubeltjes verzamelen. Al een aantal goede deals gemaakt via mp dus dat gaat goed.

BlueSun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 20:25

Ik doe de opleiding Interieur Decoratie Exterieur.
Laatst moest ik een Spacebox inrichten
https://www.google.nl/search?q=spacebox ... 76&bih=698

Ik heb een 1,5 persoonsbed/bank. Een soort bar met kratten eronder als opslag incl. een opbergplek voor laptop. Een 1,5 persoonsstoel(Loveseat) 2 kasten waarvan 1 heel hoog.
Ik heb helaas geen foto...

emr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 20:29

Anouk94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 20:48

emr schreef:
Een kennis van mij heeft een heel handig(niet handig als je hoogtevrees hebt) bed, vooral leuk als je een kleine kamer hebt. https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 0010_n.jpg

Wow, ziet er tof uit! Ik zou alleen heel bang zijn dat ik, in mijn slaap, toch eruit zou vallen..

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 20:53

Wow in dat bed zou ik spontaan hoogtevrees krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 22:25

emr schreef:
Een kennis van mij heeft een heel handig(niet handig als je hoogtevrees hebt) bed, vooral leuk als je een kleine kamer hebt. https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 0010_n.jpg

Oei dat is wel behoorlijk link zonder railing :o

EDIT: ......Hoe kom je in dat bed?

NadineJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 22:29

Ik denk vooral dat je alles zoveel mogelijk opgeruimd moet houden en zo min mogelijk spullen moeten hebben. In principe alleen de meubels die je nodig hebt en de spullen die je nodig hebt. Hoe opgeruimder hoe ruimer je kamer lijkt :) Vooral in een kleinere kamer is het snel vol en rommelig. Probeer alles een vaste plek te geven.

Een hoogslaper is inderdaad een uitkomst! Al heeft een vriendin van mij een tweepersoons hoogslaper, en dat vind ik dan weer heel onhandig en klein maken.

Meubels die je nodig hebt: bed, bureau, kast, eventueel boekenkast. Denk over de andere spullen goed na of ze er wel of niet in passen. :) Bij ikea heb je bijvoorbeeld bureau's met een boekenkast in 1, dat schept ook weer ruimte! En de bekende lades onder de bed zijn natuurlijk altijd goed.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 22:57

De expedit collectie van de Ikea, waar ze de bureau en kast in 1 hadden, is eruit, is nu een andere collectie geworden waar ze dat als het goed is niet hebben xD. Maar op marktplaats enzo zijn die kasten met bureau nog wel te vinden.
Wil zelf eigenlijk dit:
Afbeelding
http://www.otto.nl/product/13129300/?c= ... fromPl=yes
Maar dat is best duur :\

NadineJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 23:18

Volgens mij is zoiets best makkelijk zelf te maken, met een beetje stevige boekenkast en een goedkoop bureau! Eventueel doe je nog een steunpoot tegen de boekenkast aan en je hebt een mooie bureau :) dan nog een bed en een kast en je bent klaar. Het beste kun je er voor zorgen dat je bed ook in te richten is als bank, zodat je je bezoek ook kunt ontvangen op je kamer. Een paar kussens en een mooi kleed doet al veel. Ik heb nu een hele grote kamer (in Antwerpen is het in verhouding allemaal iets groter voor wat je betaald). Volgend jaar ga ik wel
Verhuizen naar een kleinere kamer. Wanneer het past wil ik er graag een leuke bedbank in kwijt. Is ook handig als ik een keer bezoek heb!

Oja! Je had vroeger ook van die halve hoogslapers, met enorm veel kastruimte eronder, zodat je dus op je kast sliep en die dus niet meer nodig had :)

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 23:50

Ik heb ook mijn bed overdag vol met kussens en een ander deken er overheen zodat het overdag gewoon als bank gebruikt kan worden, ik wil best wel eens een foto maken van mijn kamer goede reden namelijk om het een keer op te ruimen :P

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 10:32

Ik zit ook in een studiootje, 30 vierkante meter totaal, dat is dan inclusief badkamer, gangetje en keukenblokje.
Ik heb geen foto's maar ik heb een hoogslaper met slaapbank eronder. Alleen slaap ik dus altijd op de slaapbank :o Maar het bespaart wel ruimte!
Dan heb ik nog een bank (voor ongeveer 20 euro van marktplaats gehaald), eettafel, stoelen, boekenkast en twee 'kledingkasten'. De kledingkasten staan in mn 'gang' en de rest in de kamer..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 11:38

*zucht* Ik wil ook een studio... Ik zit in een kamertje van 13 m2 :')

NadineJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 11:45

haha, ik heb nu ook een soort studio, van 36 m2. Ik ga volgend jaar verhuizen naar een kamer van +/- 18 m2, dus dat wordt voor mij ook behoorlijk aanpassen. Vandaar dat dit topic goed van pas komt, kan ik ideen opdoen! Ik ben zelf van plan het zo rustig mogelijk te houden met weinig spullen, ik denk dat dat het beste is. En oja, geen felle of donkere kleuren gebruiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 14:01

Ik spreek uit ervaring als ik zeg dat het vooral met kleine kamers erg lastig is. Het wordt heel erg snel een troep, echt héél erg snel. Mijn vorige kamer was 9 m² en ik heb daar met moeite een tweepersoonsbed en een bureau in gezet, en er zat al een kast in die "uitstak" waardoor de kamer ook nog eens een rare vorm had. 1 dagje winkelen en mijn hele kamer was ontploft, niet alles paste in mijn kast waardoor ik het ophing door mijn hele kamer, echt drama. Zou nu nooit meer in zo'n trappenkast kunnen wonen, hoe ruim en luchtig je het ook indeelt. Ik zit nu op ongeveer 20 m² en ik vind het hier echt heerlijk. Ga straks een groot opruimrondje doen (want ook een grote kamer is niet troep-bestendig na een week vakantie en een dagje flink sale-shoppen) en dan zal ik wat foto's maken!

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 14:13

Emmaa_ schreef:
Ik spreek uit ervaring als ik zeg dat het vooral met kleine kamers erg lastig is. Het wordt heel erg snel een troep, echt héél erg snel. Mijn vorige kamer was 9 m² en ik heb daar met moeite een tweepersoonsbed en een bureau in gezet, en er zat al een kast in die "uitstak" waardoor de kamer ook nog eens een rare vorm had. 1 dagje winkelen en mijn hele kamer was ontploft, niet alles paste in mijn kast waardoor ik het ophing door mijn hele kamer, echt drama. Zou nu nooit meer in zo'n trappenkast kunnen wonen, hoe ruim en luchtig je het ook indeelt. Ik zit nu op ongeveer 20 m² en ik vind het hier echt heerlijk. Ga straks een groot opruimrondje doen (want ook een grote kamer is niet troep-bestendig na een week vakantie en een dagje flink sale-shoppen) en dan zal ik wat foto's maken!

Gelukkig ben ik niet de enige :') Mijn kamer kan zo'n pestbende zijn.. En dat met zoveel ruimte -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 14:21

Ik ben gewoon écht een slons. Vergeten lege blikjes cola uit je kamer te halen, twee dagen later pak je hem op en is het een fruitvliegjesfestijn in je kamer. Lijkt gelijk zo smerig terwijl het alleen een blikje cola is _O- Nahh ik ben ondertussen wel van het echt vieze af, dat had ik aan het begin. Heb mijn eerste + tweede kamer echt maar 1 keer schoongemaakt incl stofzuigen, deze kamer houd ik wel wat netter. Maar als er eenmaal één kledingstuk op de grond ligt is het al drama. Of als Vriendje langs is geweest, want die gooit al z'n meuk ook maar neer waar het het mooist ligt

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 20:53

emr schreef:

Wauw dat is ontzettend handig! Die afbeelding sla ik even op :D

Ik ben me op dit moment ook aan het oriënteren wat betreft de inrichting. Heb vanaf +/- september een leuke kamer/studio in Leeuwarden van 24m2. Ik twijfel alleen nog even met wat voor kleuren ik het wil gaan inrichten. Zit op dit moment aan wit met donker houte accenten te denken.

Ik wil van die fruitkistjes aan de muur bevestigen zodat ik daar boeken en decoratie in kwijt kan (Afbeelding zoiets.

Ik twijfel nog wel wat voor bed het wordt. Een hoogslaper valt voor mij af, tenzij het z'n geval als de quote hierboven is. Een hoekslaapbank lijkt me het makkelijkste mocht ik daar de ruimte voor hebben.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 21:06

Ik woon op kamers in Utrecht, was eigenlijk de planning dat ik zou verhuizen naar een appartement maar de informatie bleek niet helemaal te kloppen en de prijs werd zo hoog dat het niet meer te betalen was voor mij :)

Enfin, ik woon op 17m2. Ik heb een hoogslaper (die houten van de IKEA) met een slaapbank eronder. EXPEDIT kast met bureau eraan en twee grote PAX kasten voor m'n kleding en dergelijke. Verder staat er nog een smalle ladenkast van de IKEA voor al m'n beauty producten en m'n koelkastje :)

SSH wachttijd is trouwens geen 4/5 jaar. Ik sta sinds september 2013 ingeschreven en heb al 3x via hun wat kunnen bezichtigen/hospiteren. Ligt er net aan waar je wilt wonen en in welke tijdsperiode je reageert :) Kamernet was al duur, maar sinds het nieuwe systeem is het helemaal belachelijk. Er zijn ook Facebook groepen voor kamers in Utrecht trouwens!

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 21:33

Ik kom ook even binnenstormen haha! :)

Ik woon inmiddels sinds oktober 2011 op kamers. Twee jaar op ongeveer 16m2.
Weliswaar met schuine wanden, dus de leefruimte was iets minder.
Afbeelding
https://lh3.googleusercontent.com/-2Nra ... .57.55.jpg
Afbeelding
https://lh5.googleusercontent.com/--Tyi ... .58.20.jpg

En inmiddels zijn we samen gaan wonen in hetzelfde huis op een kamer van ongeveer 28m2. :)
Iets slimmer ingericht. :j
Afbeelding
Afbeelding
https://lh5.googleusercontent.com/-eJ_I ... 102349.jpg
Afbeelding
https://lh6.googleusercontent.com/-DLWk ... 102423.jpg
(De eettafel hebben we inmiddels ingeklapt tegen het bureau aan geschoven zodat we meer loopruimte hebben!)

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 21:38

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 21:41

Ik ga even volgen! Ik ga in september op kamers in Leeuwarden en dus mag ook opzoek naar kamer/handige inrichting :D

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 21:50

upendo schreef:
Ik kom ook even binnenstormen haha! :)

Ik woon inmiddels sinds oktober 2011 op kamers. Twee jaar op ongeveer 16m2.
Weliswaar met schuine wanden, dus de leefruimte was iets minder.
[ Afbeelding ]
https://lh3.googleusercontent.com/-2Nra ... .57.55.jpg
[ Afbeelding ]
https://lh5.googleusercontent.com/--Tyi ... .58.20.jpg

En inmiddels zijn we samen gaan wonen in hetzelfde huis op een kamer van ongeveer 28m2. :)
Iets slimmer ingericht. :j
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
https://lh5.googleusercontent.com/-eJ_I ... 102349.jpg
[ Afbeelding ]
https://lh6.googleusercontent.com/-DLWk ... 102423.jpg
(De eettafel hebben we inmiddels ingeklapt tegen het bureau aan geschoven zodat we meer loopruimte hebben!)

Eerste wat door mijn hoofd ging: Jij hebt je vriend goed onder de duim, dat je het zo mag inrichten! ~~}>
Duurde even tot het kwartje viel, haha :+

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 21:51

:D :D
Ik mag zoveel bloemenprintjes het huis in slepen als ik kan dragen! :P

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 22:53

Hahahaha, dat dacht ik dus ook al :P