Nieuwe bankrekening openen ander adres?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

livia123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-14 17:09

Morganlefay schreef:
Ga eens een gesprek aan met je huisarts, daar zit medisch geheim op en daar houdt je huisarts zich wel degelijk aan. Hij/zij kan je doorverwijzen naar instanties die op weg kunnen helpen voor het opzetten van een eigen leven. Je moeder vertoont nl wat paranoïde trekjes. En dan druk ik me nog voorzichtig uit. AEn apart bij de bank een eigen rekening openen is voor jezelf een eerste stap in de goede richting.
Succes.

Wanneer ik niet thuis ben wordt er simpelweg gecheckt waar ik heen ben/ga. Qua tijden precies hetzelfde. De locaties die ik doorgegeven heb waar ik ben wordt naar toe gebelt. Stal/werk etc. Het is een te groot risico om naar mijn huisarts te gaan om zoiets te bespreken.

Daarnaast denk ik eigenlijk al dat ik een heel eind ben. Zodra ik mijn financiele gebeuren zelf in de hand heb, paard/spullen verhuisd zijn ben ik klaar om te vertrekken. :)

GBA? P/A?

livia123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-14 17:11

MarliesV schreef:
Boer iig inlichten dat hij onder geen beding je ouders in jouw kast mag laten. Dan verder alles daar laten liggen.

Trailer is betaald door jou? Dan papieren mee, paard in de trailer en vertrekken met het hele spulletje.
Paard is prima chantagemiddel voor je ouders.

Nee die hebben zij betaald. Daarom het idee van geld voor haar achterlaten zodat ik die trailer betaald heb, zij kunnen er toch niks mee. Overschrijvingsbewijs+kentekenpapieren meenemen en dan zo weg.

Ander idee is trailer laten staan, boer inlichten en hun een appje sturen dat ze hem op moeten halen en maar kijken wat ze ermee doen en dat ik weg ben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 17:15

livia123 schreef:
Morganlefay schreef:
Ga eens een gesprek aan met je huisarts, daar zit medisch geheim op en daar houdt je huisarts zich wel degelijk aan. Hij/zij kan je doorverwijzen naar instanties die op weg kunnen helpen voor het opzetten van een eigen leven. Je moeder vertoont nl wat paranoïde trekjes. En dan druk ik me nog voorzichtig uit. AEn apart bij de bank een eigen rekening openen is voor jezelf een eerste stap in de goede richting.
Succes.

Wanneer ik niet thuis ben wordt er simpelweg gecheckt waar ik heen ben/ga. Qua tijden precies hetzelfde. De locaties die ik doorgegeven heb waar ik ben wordt naar toe gebelt. Stal/werk etc. Het is een te groot risico om naar mijn huisarts te gaan om zoiets te bespreken.

Daarnaast denk ik eigenlijk al dat ik een heel eind ben. Zodra ik mijn financiele gebeuren zelf in de hand heb, paard/spullen verhuisd zijn ben ik klaar om te vertrekken. :)

GBA? P/A?

Beroeps deformatie. :+

GBA= Gemeentelijke Basis Administratie. Opgegeven woonadres moet ook het adres zijn waar je echt woont.
dit ivm Belastingen, Zorgtoeslag Bijstand ed
P/A = per adres. Post ed kan naar een ander adres worden gestuurd dan je huisadres.

livia123

Re: Nieuwe bankrekening openen ander adres?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-14 17:17

Het is in principe een verhuizing, dus dat kan dan toch eerst geregelt worden voor ik ga? Of pas als ik weg ben? Als in eerst ingeschreven staan op een ander adres.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 17:22

Inderdaad simpelweg een totaal andere bank zoeken, uurtje vrij nemen van je werk, rekening openen en als adres het adres van je vriend opgeven, is geen enkel probleem. Komt wel vaker voor als je in een verhuizing zit :)

Direct op je werk doorgeven dat je salaris voortaan op die nieuwe rekening gestort moet worden, dan is alles dat je vanaf die dag verdient in ieder geval veilig :j

Is het de bedoeling dat je bij hem gaat wonen of is het daar nog te pril voor? :)

Als je paard echt helemaal van jou is: Per direct paspoort meenemen en vervangen door kopietje (hoeft niemand te weten) en iedereen op stal heel erg duidelijk op het hart drukken dat je moeder wellicht slechte bedoelingen heeft met je paard en als ze haar op stal signaleren dat ze je dan bellen / haar alsjeblieft beletten om het dier mee te nemen.

En als je bang bent dat dat niet afdoende is: z.s.m. nieuwe stal regelen waarvan je zekerder bent dat je moeder er niet bij kan, als je echt bang bent dat ze dat dier tegen je gaat gebruiken :j

Geld veilig en paard veilig? En zelf onderdak geregeld? Dan lekker schijt hebben aan al die rare regeltjes en gewoon je eigen plan trekken.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 17:24

Maar eigenlijk ontnemen je ouders je dus recht op medische zorg, want naar de huisarts kun je niet zomaar.

Voor het openen van de bankrekening zijn al voldoende tips gegeven. Ik zou met je leidinggevende in overleg gaan en vertellen wat er allemaal gaande is en dat het kan voorkomen dat je onder werktijd een keertje weg moet, maar dat je dit zoveel mogelijk probeert te beperken. Ik hoop dat je leidinggevende dan de ernst van de situatie in ziet.

Is je vriend echt zoveel ouder dat je ouders daar zo heftig op moeten reageren? En is je moeder altijd zo'n tiran geweest? Vind het echt bizar :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 17:25

livia123 schreef:
Het is in principe een verhuizing, dus dat kan dan toch eerst geregelt worden voor ik ga? Of pas als ik weg ben? Als in eerst ingeschreven staan op een ander adres.

Dan is er geen belemmering om op je eigen naam een nieuwe rekening te openen.

leestmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 17:26

Vraag aan je vriend of je je in mag schrijven op zijn adres. Daarvoor moeten jullie samen naar de gemeente.
En open dan gelijk bij de bank een nieuwe rekening.
Of vraag aan je vriend of je je geld voor 1 of 2 maanden bij hem op de rekening mag zetten.
Moet je hem daar wel genoeg voor vertrouwen.
Zet je paard zo snel mogelijk ergens anders neer en zorg dat je op dat moment zelf ook een slaapplaats hebt.
Zorg tevens dat je je kleding en andere belangrijke spullen direct mee kunt nemen.
Ga desnoods snachts de deur uit zodat ze je niet zien of wanneer ze boodschappen aan het doen zijn.
De onbelangrijke spulletjes komen wel.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 17:27

livia123 schreef:

Nee dit kan voor die tijd wel. Ik heb alles 2 maanden voor de verhuizing volgens mij al geregeld. Sterker nog, sommige bedrijven waren zo snel met de adreswijziging (terwijl ik er duidelijk een datum in gezet had) dat wij al post ontvingen op ons nieuwe adres toen de oude bewoners nog niet weg waren.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 17:28

Dat inschrijven in de GBA is wel zo'n beetje je laatste zorg, dat kan je doen als alles veilig "over" is zeg maar :)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 17:28

leestmee schreef:
Vraag aan je vriend of je je in mag schrijven op zijn adres. Daarvoor moeten jullie samen naar de gemeente.
Of vraag aan je vriend of je je geld voor 1 of 2 maanden bij hem op de rekening mag zetten.
Zet je paard zo snel mogelijk ergens anders neer en zorg dat je op dat moment zelf ook een slaapplaats hebt.
Zorg tevens dat je je kleding en andere belangrijke spullen direct mee kunt nemen.
Ga desnoods snachts de deur uit zodat ze je niet zien of wanneer ze boodschappen aan het doen zijn.

Mijn vriend hoefde niet mee naar de gemeente toen ik me liet inschrijven op zijn adres hoor. Hij moest gewoon een formuliertje invullen en ondertekenen en er moest volgens mij een kopie van het ID bewijs mee. Die zat achter het formulier dat ik moest invullen om me in te schrijven op zijn adres.

leestmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 17:33

SAKKIA schreef:
leestmee schreef:

Mijn vriend hoefde niet mee naar de gemeente toen ik me liet inschrijven op zijn adres hoor. Hij moest gewoon een formuliertje invullen en ondertekenen en er moest volgens mij een kopie van het ID bewijs mee. Die zat achter het formulier dat ik moest invullen om me in te schrijven op zijn adres.

dan is dat waarschijnlijk per gemeente verschillend of de regels zijn veranderd.

MirandaDvG

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 17:40

Jeetje TS wat zit jij in een vreselijke situatie!
Ik kan ja alleen maar heel veel sterkte wensen.
En advies wbt de trailer, die zou ik laten staan als ik jou was. Anders geven ze hem straks nog als gestolen op, en dan kom je alleen maar in de problemen.

livia123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-14 17:45

SAKKIA schreef:
Maar eigenlijk ontnemen je ouders je dus recht op medische zorg, want naar de huisarts kun je niet zomaar.

Voor het openen van de bankrekening zijn al voldoende tips gegeven. Ik zou met je leidinggevende in overleg gaan en vertellen wat er allemaal gaande is en dat het kan voorkomen dat je onder werktijd een keertje weg moet, maar dat je dit zoveel mogelijk probeert te beperken. Ik hoop dat je leidinggevende dan de ernst van de situatie in ziet.

Is je vriend echt zoveel ouder dat je ouders daar zo heftig op moeten reageren? En is je moeder altijd zo'n tiran geweest? Vind het echt bizar :=

Ik mag wel maar moet me verantwoorden. Als voorbeeld heb een tijdje non stop gemenstrueerd, dan mag ik wel, maar dat controleert ze dan aan de hand van de tamponpapiertjes/maandverband in de prullenbak. Wat de uiteindelijke oorzaak was heb ik alleen niet verteld, alleen medicijnen en aankijken etc. Maar ze willen echt alles maar dan ook echt alles weten. Vertel ik niks dan "heb ik wat te verbergen" en kan ik vertrekken.

Mijn leidinggevende is niet betrouwbaar, dan weet binnen no time iedereen het op werk. Het is af en toe net de story/privé of weekend :+

Mijn vriend en ik schelen ruim 12 jaar. Nee ze was niet altijd zo, of iig ik heb het niet als zodanig herkend. Ik kreeg een pony en moest me wel aan tijden houden maar ach ik was 13. Eigenlijk begon het pas toen ik ging "puberen" iedereen ging uit en ik mocht niet. Waardoor ik dus dingen ging verzinnen in de trant van "film kijken bij een vriendin" waarna ik daar afgezet werd met de auto (ter controle) en ik na 10min op de fiets stapte met haar om uit te gaan. Na het uitgaan bellen dat de film afgelopen was en voor die avonden een film uit mijn hoofd leren want zij controleerde aan de hand van wat ik erover vertelde of ik werkelijk gekeken had. Inmiddels volwassen en mag nog niet uit. Sterker nog ik slaap wel eens in de auto omdat ze vinden dat ik te laat thuis ben (22.03 ipv de opgegeven 22.00 bijv).

Over mijn vorige relatie was zij in het begin enthousiast. Naar mate de tijd verstreek ging ze ook hier steeds meer commentaar op hebben. Zij vond immers dat ik het beter uit kon maken. Kort voordat het uitging daar zelfs nog vreselijke ruzie over gehad. Ik mocht er niet meer heen, hij was niet meer welkom bij ons. Ik was van mening dat je daar als ouder zijnde niet over kan beslissen. Tuurlijk wist ik toen al dat het tussen hem en mij aflopende zaak was, dat was het immers al veel langer. Maar ik had gewoon onwijs moeite om de knoop door te hakken. Toen het uit was was zij ook van mening dat ik haar advies opgevolgd had. Wat niet zo was want het speelde al ruim 1,5jaar in mijn hoofd om het uit te maken, maarja dan ging het weer even beter en dacht ik ja als het nu altijd zo fijn en gezellig zou zijn....

Toen ik aankondigde dat ik een nieuwe vriend had kreeg ik als enige reactie: "jezus had je niet even kunnen wachten, eerst je school en dan een nieuwe relatie?"

Waarop ik antwoordde dat je niet in de hand hebt op wie en wanneer je verliefd wordt.Wanneer ik de kat kreeg: "Verliefd? Je weet niet eens wat dat is!"

Toen dacht ik ach ik hou mijn mond maar, ze is zelf immers ruim 21 jaar ongelukkig getrouwd :+

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 17:51

Mijn god hoor, jouw ouders hebben echt een probleem zeg :o

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 17:52

Je kunt gewoon een ander adres opgeven.
De bank doet geen GBA check.

livia123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-14 17:53

muntdrop schreef:
Mijn god hoor, jouw ouders hebben echt een probleem zeg :o

Jup maar dat is nu ook mijn probleem |o

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 17:53

Op de site van de ING zie ik dat je het binnen 20 min kan regelen op een kantoor en gelijk je pas mee krijgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 17:54

Dacht dat die van mij een }>was.
Als je verhuisd bent schaf een nieuw telefoonnummer aan en zet dit gelijk op niet openbaar.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-03-14 17:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 17:54

Sterkte iig. Ik vind het echt heel rot om te moeten lezen dat een 20 jarige zo moet leven. :(:)

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 18:02

Morganlefay schreef:
Als je verhuisd bent schaf een nieuw telefoonnummer aan en zet dit gelijk op niet openbaar.

Slim!

Maar mijn god hoor, je hebt gewoon een stel professionele stalkers. Je hebt ook een broertje begreep ik?

livia123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-14 18:04

Morganlefay schreef:

Veel "kinderen" vinden dat over hun ouders en moet bekennen dat ook niet iedereen dit serieus neemt. Dat is ook wel lastig bij vrienden. Heb daarom ook eea aan geluidsopnames en smsjes/gemiste oproepen bewaard als "bewijs" omdat het zo bizar is dat het gewoon eigenlijk onwerkelijk is.

Mijn exvriend vond het altijd wel meevallen omdat ze poeslief en aardig deed wanneer hij er was (super schijnheilig |o ), hij vond het alleen vreemd wanneer ze boos was op mij wat iedere ouder wel eens was, ik gelijk letterlijk de grond in geboord werd tegen mijn exschoonmoeder. Tja en er waren wel eens wat dingen waar hij ook zo zijn vraagtekens bij had.

Tegen mijn huidige vriend heb ik eigenlijk bij voorbaat al verteld hoe de situatie was, smsjes laten lezen, lijst met gemiste gesprekken (kan zo in de 40 per dag lopen 8)7 ) en af en toe als ik de kans krijg maak ik nog wel eens een opname van een situatie thuis. Overigens selecteer ik daar wel in anders komt ie me echt direct ophalen :o Het is nu dus vooral heel fijn dat iemand gewoon zo onwijs achter me staat en me snapt, neemt niet weg dat de situatie vooralsnog onwijs raar is.. _-:(

Afgelopen weekend was ik bij hem, voor mijn ouders op stal, en ik had ongeveer berekend dat we twee uur hadden, kreeg ik een smsje dat ik om 21.30 thuis moest zijn, zo niet dat de deur op slot zou zitten en ik dus in de auto zou slapen... -:(- Gevolg mijn hele avond verziekt, zit ik dan trillend van ingehoudde woede en dan is het zo fijn dat iemand dan zegt "Rustig maar ik neem het je niet kwalijk je kan er ook niks aan doen en volgens mij heb jij een knuffel nodig, komhier" <3

Muntdrop ja ik heb een broertje :)

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 18:06

Zijn ze ook zo tegen je broertje??

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 18:07

Wat een vreselijk nare situatie..echt bizar. :n
Hoe denk je dat je moeder gaat reageren als je ineens (met een deel van het geld) vertrokken bent? Zal ze dat accepteren met een 'blij toe dat je weg bent' of is er kans dat ze vervelend gaat doen omdat ze geen macht meer over je heeft?

livia123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-14 18:09

Muntdrop, heel soms, maar die mag sowieso wel uit, leuke dingen doen, 'snachts thuis komen, alcohol drinken etc. Hij is gewoon fantastisch en kan vrij weinig verkeerd doen. Behalve als ik weg ben, vroeger wel eens als ik met school een x aantal dagen "op vakantie" was dan was hij de sigaar.

Dani ze gaat ontploffen en alles doen wat er in de macht ligt om een poging te doen mij te ruïneren.