Whatsapp storing, over naar telegram?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 18:57

Mila11 schreef:
Ik heb de uurtjes mooi uitgehouden, maar whatsappen gaat ook geld kosten zeggen mensen, en dat risico neem ik liever niet

Ik heb al drie jaar whatsapp. Op het moment dat ik het downloadde stond er al dat het maar één jaar gratis. Tot op de dag van vandaag heb ik nog geen cent hoeven te betalen voor Whatsapp. Waarschijnlijk omdat het nog niet mogelijk is om een goede betaalwijze te vinden.
En anders wil ik met liefde een euro betalen voor Whatsapp. Ik wil er ook wel 10 euro voor betalen.

Al vermoed ik dat, nu het van Facebook is, er sowieso nooit voor betaald hoeft te worden.

Mila11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 18:58

Janine1990 schreef:
Mila11 schreef:
Ik heb de uurtjes mooi uitgehouden, maar whatsappen gaat ook geld kosten zeggen mensen, en dat risico neem ik liever niet

Ik heb al drie jaar whatsapp. Op het moment dat ik het downloadde stond er al dat het maar één jaar gratis. Tot op de dag van vandaag heb ik nog geen cent hoeven te betalen voor Whatsapp. Waarschijnlijk omdat het nog niet mogelijk is om een goede betaalwijze te vinden.
En anders wil ik met liefde een euro betalen voor Whatsapp. Ik wil er ook wel 10 euro voor betalen.

Al vermoed ik dat, nu het van Facebook is, er sowieso nooit voor betaald hoeft te worden.

Dat was juist de reden die ik heb doorgekregen. Facebook wil geld vragen voor whatsappen, hoorde ik en las ik op internet. Maar alsnog doet telegram het niet bij mij.

doemaar

Re: Whatsapp storing, over naar telegram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 19:00

Jaa idd laten we gewoon af wachten zo lang het gewoon gratis is niet druk maken.. Er mee stoppen kan altijd nog *zucht* vorig jaar ook al van die doorstuur berichten WHATSAPP GAAT GELD KOSTEN.. Het is nog steeds gratis dus.....

roombolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 19:02

Volgens mij heeft fb nog heel weinig gezegd over wat ze gaan doen met Whatsapp. Dit zijn allemaal speculaties, aannames en roddels.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 19:02

Mila11 schreef:
Dat was juist de reden die ik heb doorgekregen. Facebook wil geld vragen voor whatsappen, hoorde ik en las ik op internet. Maar alsnog doet telegram het niet bij mij.

Volgens mij heeft Facebook überhaupt nog geen berichtgeving over Whatsapp gedaan... Het is enkel speculatie wat rond gaat tot op heden.

Maar leg mij de redenering eens uit voor Facebook om de gebruikers geld te vragen?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 19:04

doemaar schreef:
Jaa idd laten we gewoon af wachten zo lang het gewoon gratis is niet druk maken.. Er mee stoppen kan altijd nog *zucht* vorig jaar ook al van die doorstuur berichten WHATSAPP GAAT GELD KOSTEN.. Het is nog steeds gratis dus.....

Facebook zal een dikke vette klapper maken als ze voor een bepaald bedrag per jaar privacy gaan garanderen op Whatsapp. Als ik nu alle paniek moet geloven.
Hoewel de zuuuunige Hollanders uiteraard geen geld gaan uitgeven aan een app... Stelletje jankerds. :roll:

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 19:07

doemaar schreef:

Die doorstuurberichten waren er al in de tijd van msn. Dat mensen daar nog intrappen.. :=

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 19:09

Nies_ schreef:
doemaar schreef:

Die doorstuurberichten waren er al in de tijd van msn. Dat mensen daar nog intrappen.. :=

Inderdaad... En dat ze er ook nog van over de zeik gaan... WTF...
Logisch nadenken zit er tegenwoordig al niet te veel meer in.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 19:15

Danique_G schreef:
Je zegt het hier zelf al een beetje. Bedrijven hebben veel over om reclame te maken via facebook. Voor goede reclame moeten zij veel van de consument weten. Facebook beschikt over deze data en verkoopt het door aan bedrijven die hun reclame daarop willen aanpassen.

Ik was vooral benieuwd waarom je verwacht dat dat vooral beperkt blijft tot relatief onschuldige zaken , en niet ook wordt ingezet bij heel ingrijpende (zaken die onze grondrechten aantasten, of onze gezondheid bv)?

drae

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 19:25

Hoor dat telegram een virus is, dus die komt niet op mijn telefoon :n

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 19:30

Niet alles wat je leest is waar.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 19:31

Shadow0 schreef:
Danique_G schreef:
Je zegt het hier zelf al een beetje. Bedrijven hebben veel over om reclame te maken via facebook. Voor goede reclame moeten zij veel van de consument weten. Facebook beschikt over deze data en verkoopt het door aan bedrijven die hun reclame daarop willen aanpassen.

Ik was vooral benieuwd waarom je verwacht dat dat vooral beperkt blijft tot relatief onschuldige zaken , en niet ook wordt ingezet bij heel ingrijpende (zaken die onze grondrechten aantasten, of onze gezondheid bv)?

Sorry dat ik zo in jullie gesprek inbreek hoor.
Maar naar aanleiding van jouw reactie Shadow0, en de zekerheid waarmee je je reacties brengt, vraag ik me af: Heb jij aanwijzingen (dwz nieuwsberichten e.d.) dat Facebook inderdaad onze gezondheid aantast? In andere berichten geef je aan dat jij met name het monopolisme van Facebook hekelt, dus volgens mij maak jij je niet zo zeer zorgen over de aantasting van de privacy. Dus vraag ik me af op welke grondrechten jij duidt?

drae

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 19:35

Nies_ schreef:
Niet alles wat je leest is waar.

Dat kan zijn, maar je ziet mij het risico niet nemen :) .
Dan wacht ik liever totdat de app bekender is en het echt zonder virussen of wat dan ook blijkt te zijn.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 19:43

drae schreef:
Hoor dat telegram een virus is, dus die komt niet op mijn telefoon :n

Het is toch van die mensen van vcontacte? Lijkt me niet dat dat een virus is.
Bovendien zouden al die mensen het dan niet downloaden, en zou het niet zo in het nieuws zijn.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 19:43

Janine1990 schreef:
Maar naar aanleiding van jouw reactie Shadow0, en de zekerheid waarmee je je reacties brengt, vraag ik me af: Heb jij aanwijzingen (dwz nieuwsberichten e.d.) dat Facebook inderdaad onze gezondheid aantast?

Het is in elk geval wel bewezen dat diverse industrieen (denk aan tabaksindustrie, farmaceutische industrie, voeding) marketingstrategieen bedenken om producten waarvan ze allang weten dat het ongezond is te verkopen. En die manipulatie ging altijd al ver.

Maar met facebook wordt het steeds onmogelijker om te bepalen of een bepaalde reactie die je leest werkelijk van een persoon afkomt, of van facebook. Zo heeft facebook namens gebruikers pagina's geliket waar zij juist heel erg tegen zijn.
( http://readwrite.com/2014/01/10/faceboo ... JGLah04DBT )

Citaat:
In andere berichten geef je aan dat jij met name het monopolisme van Facebook hekelt, dus volgens mij maak jij je niet zo zeer zorgen over de aantasting van de privacy. Dus vraag ik me af op welke grondrechten jij duidt?

Klopt. Vrijheid van meningsuiting bv (die wordt door facebook al behoorlijk beperkt door allerlei vage neurotische opvattingen over bloot, maar als je ervoor betaalt kun je ongetwijfeld ook een 'laat deze likes en berichten niet door naar anderen'-policy kopen.) En indirect dus ook bv recht op vereniging. De koppeling met whatsapp maakt de macht en dat risico nog veel groter.

Met de privacy heb ik trouwens ook moeite hoor: privacy is belangrijk, noodzakelijk zelfs, als tegenwicht tegen een overheid die machtsmisbruik maakt. (Toen de Sovjet-Unie nog bestond wisten we allemaal wel wat de risico's waren van teveel inbreuk op de privacy - ik vind het echt onvoorstelbaar dat we dat nu allemaal al vergeten lijken te zijn.)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 19:49

Deze discussie is compleet nutteloos, want als je je privacy belangrijk vind dan bezoek je die gene toch gewoon? Gooi je smartphone weg en gebruik alleen de vaste lijn. Maar dan alleen dingen zeggen als "De geit is gemolken" of "de koeien zijn binnengehaald". (codetaal ivm de duitsers)

NIEMAND verplicht je namelijk om facebook of whatsapp messenger te gebruiken.

Want het boeit de overheid ook echt met wie jij roddelt over wie, echt het zal ze aan hun reet roesten.
Áls ze ergens op zoeken zal het vast zijn waar jij het vaak over hebt zodat ze dat kunnen verkopen aan reclamemakers oid.

Nou mocht dat een keer gebeuren, dan zal dat aan mijn reet roesten. Ik heb niks te verbergen en zo spannend ben ik toch niet voor de overheid / grote bedrijven. Daarbij vind ik whatsapp heel makkelijk en handig, dat daar dan tegen over staat dat mijn privacy "wordt geschaad"... Jammer dan.

Daarbij alles wat je via internet verspreid, pb op bokt, appje, facebook privé bericht, mail etc. Álles wordt opgeslagen.
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 23-02-14 19:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 19:51

Wat een reacties hier zeg :')

Whatsapp ligt er eventjes uit en iedereen gaat massaal overstappen op telegram :')
Ik had niet eens gemerkt dat hij eruit lag. Ik was gezellig op een feestje. Geen app voor nodig.

En wat betreft die kosten van whatsapp, dat roepen ze al jááááren en het is nog steeds gratis. Maak je niet druk. Mocht het echt geld gaan kosten heb je nog tijd zat om een alternatief te bedenken al dan niet te gaan betalen. En tja.. privacy. Dat heb je tegenwoordig nergens meer. Je wordt óveral op gecontroleerd, niks is meer geheim in de samenleving van nu.

Je moet niet alles geloven dat je hoort en wat er op internet staat. Telegram een virus.. Whatsapp betaald.. Allemaal speculaties of mensen die weer onrust willen zaaien.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 19:53

Shadow0 schreef:
Janine1990 schreef:
Maar naar aanleiding van jouw reactie Shadow0, en de zekerheid waarmee je je reacties brengt, vraag ik me af: Heb jij aanwijzingen (dwz nieuwsberichten e.d.) dat Facebook inderdaad onze gezondheid aantast?

Het is in elk geval wel bewezen dat diverse industrieen (denk aan tabaksindustrie, farmaceutische industrie, voeding) marketingstrategieen bedenken om producten waarvan ze allang weten dat het ongezond is te verkopen. En die manipulatie ging altijd al ver.

Maar met facebook wordt het steeds onmogelijker om te bepalen of een bepaalde reactie die je leest werkelijk van een persoon afkomt, of van facebook. Zo heeft facebook namens gebruikers pagina's geliket waar zij juist heel erg tegen zijn.
( http://readwrite.com/2014/01/10/faceboo ... JGLah04DBT )

Citaat:
In andere berichten geef je aan dat jij met name het monopolisme van Facebook hekelt, dus volgens mij maak jij je niet zo zeer zorgen over de aantasting van de privacy. Dus vraag ik me af op welke grondrechten jij duidt?

Klopt. Vrijheid van meningsuiting bv (die wordt door facebook al behoorlijk beperkt door allerlei vage neurotische opvattingen over bloot, maar als je ervoor betaalt kun je ongetwijfeld ook een 'laat deze likes en berichten niet door naar anderen'-policy kopen.) En indirect dus ook bv recht op vereniging. De koppeling met whatsapp maakt de macht en dat risico nog veel groter.

Met de privacy heb ik trouwens ook moeite hoor: privacy is belangrijk, noodzakelijk zelfs, als tegenwicht tegen een overheid die machtsmisbruik maakt. (Toen de Sovjet-Unie nog bestond wisten we allemaal wel wat de risico's waren van teveel inbreuk op de privacy - ik vind het echt onvoorstelbaar dat we dat nu allemaal al vergeten lijken te zijn.)

Wat dat laatste betreft... Ik ben, zoals mijn usernaam al openbaart, van 1990. Ik was net een jaar oud toen de Sovjet-Unie werd opgeheven. En ik vermoed dat de gemiddelde leeftijd op Bokt zo rond mijn leeftijd ligt.
Hoewel de Sovjet-Unie uitgebreid werd behandeld op school, heb ik het niet bewust meegemaakt en is het natuurlijk een ver van mijn bed show.

Ik denk dus niet dat we het zijn vergeten, maar het echt niet weten. Of het niet zo hebben beleefd. Wat logisch is als je zo jong bent in die tijd...

Ik begrijp waar je op doelt wat betreft je argument over gezondheid. Snap ook volledig waar je heen wilt met dat artikel! Maar ik ben van mening dat wij zelf verantwoordelijk zijn voor onze gezondheid. En gezondheid is in Westerse landen al behoorlijk een issue, dus in hoeverre kunnen wij niet voor onszelf bepalen wat gezond en ongezond is, in een maatschappij waarin nieuwsberichten over gezondheid en gezonde producten eigenlijk de orde van de dag zijn?

Frits2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 19:53

MarlindeRooz, dank je wel goed gezegd. Precies zoals ik er ook over denk. :)

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 19:56

Telegram is opensource je kan de source code en api's gewoon gebruiken en inzien
https://telegram.org/source
https://core.telegram.org/api#api-methods

Over de encryptie kan je een discussie voeren, de meningen zijn daarover nog verdeelt.
De servers staan overal op de wereld.
En wat betreft het Russisch verhaal,de maker van whatsapp komt ook uit die regio.

Wat het "ik heb niets te verbergen" mening, ga eens in de geschiedenis kijken de jaren 40 tot eind jaren 80 hebben genoeg voorbeelden. Al denk ik dat de meeste deze tijd niet goed genoeg kennen of meegemaakt hebben :)

Voordeel van telegram is dat het ook op een pc of tablet te installeren is , met whatsapp niet mogelijk zonder kunst en vliegwerk.
Ook zou het mogelijk zijn om grotere plaatjes en video's te verzenden.
Laatst bijgewerkt door PascalB op 23-02-14 20:03, in het totaal 3 keer bewerkt

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 19:57

Ik gebruik al een tijdje Telegram. :j
Vind het prima werken, net zo fijn als whatsapp!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 19:59

MarlindeRooz schreef:
Deze discussie is compleet nutteloos, want als je je privacy belangrijk vind dan bezoek je die gene toch gewoon?

Ten eerste kan dat niet altijd, ten tweede... vanwaar dat idee dat het alleen maar alles of niets is? Waarom zou je er niks over mogen zeggen?

Citaat:
NIEMAND verplicht je namelijk om facebook of whatsapp messenger te gebruiken.

Niet verplicht, maar de druk is wel vrij groot. Het sluit je wel buiten van een aantal zaken. En ja, dat meen ik, ik wil geen facebook maar moet constateren dat ik mij daarmee buiten bepaalde zaken plaats. Dat is het mij waard, maar het is dus iets genuanceerder dan dit.
Bepaalde bedrijven zijn haast niet meer te bereiken behalve via facebook of twitter.

Het UWV kan je, in het kader van sollicitatiegebeuren, trouwens zelfs min of meer verplichten een linked-inprofiel te maken, ik vraag me af hoe lang het duurt voor ze een facebookaccount verplichten...

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 20:00

Ik heb Telegram ook gedownload, was nogal verrast dat 10+ andere contacten het ook al hadden :') vind het wel heel veel lijken op Whatsapp. Ik denk dat ik voorlopig nog wel bij whatsapp blijf, zolang mijn whatsapp berichten niet gedeeld worden op facebook vind ik het prima.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 20:08

Leslie90 schreef:
Ik heb Telegram ook gedownload, was nogal verrast dat 10+ andere contacten het ook al hadden :') vind het wel heel veel lijken op Whatsapp. Ik denk dat ik voorlopig nog wel bij whatsapp blijf, zolang mijn whatsapp berichten niet gedeeld worden op facebook vind ik het prima.

Heeft iemand dat jou serieus wijs gemaakt? :=
:') Mochten mensen denken dat het gaat gebeuren, beeld je dan even in dat dat technisch gezien veeeeeel gaat kosten.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 20:09

Janine1990 schreef:
Ik denk dus niet dat we het zijn vergeten, maar het echt niet weten. Of het niet zo hebben beleefd. Wat logisch is als je zo jong bent in die tijd...

Misschien heb je daar wel een punt. En heeft het toen zo'n indruk op mij gemaakt, niet omdat de feiten zo waren, maar vooral omdat mensen zich er toen echt zorgen over maakten, en dat oversloeg op mij als kind.

Citaat:
En gezondheid is in Westerse landen al behoorlijk een issue, dus in hoeverre kunnen wij niet voor onszelf bepalen wat gezond en ongezond is, in een maatschappij waarin nieuwsberichten over gezondheid en gezonde producten eigenlijk de orde van de dag zijn?

Nou, juist die toegang tot informatie wordt wel steeds meer beperkt als er steeds minder onafhankelijke communicatie is. Ik vind het juist zo risicovol dat we op een bepaald moment niet meer genoeg informatie hebben om werkelijk te kunnen kiezen.
(En als we dan naar de tabaksindustrie kijken: zo is de informatie dat nicotine kankerverwekkend lange tijd verborgen gehouden. Als je enerzijds door de overheid juist aangemoedigd wordt om te roken (het is ooit verplicht geweest in dienst!) en je anderzijds niet kunt weten dat iets kankerverwekkend is, hoe kun je dan een goede keuze maken?

Bij Google treedt dat gevaar ook al op: niet iedereen krijgt dezelfde resultaten op dezelfde zoektermen bv, dus niet iedereen heeft toegang tot dezelfde informatie. Als ook de uitwisseling steeds moeilijker wordt dan kunnen mensen op een bepaald moment niet meer kiezen, en zich ook niet meer verenigen om actie te ondernemen.