Je droom waarmaken. Paarden aan huis!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Vayo

Re: Je droom waarmaken. Paarden aan huis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 22:23

Wow wat ontzettend gaaf! Hier hetzelfde, ook een meisjesdroom die werkelijkheid is geworden. Wij hebben een monumentale boerderij gekocht in 2006 en nu 7,5 jaar na aankoop is écht het eind in zicht qua opknappen en verbouwen :)

Proudje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-14 22:28

@delphi: geweldig, ben ook zo benieuwd hoe het eruit ziet als het af is :o
Onze boerderij is ook monumentaal wel een gemeentelijk monument gelukkig.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 22:48

Wat toevallig, hier ook gemeentelijk ;) Gelukkig inderdaad. Hier zaten er nog ouderwetse schuiframen in met enkel glas. Inmiddels hebben wij overal nieuwe kozijnen met dubbel glas in laten zetten. Hier gelukkig nog nooit geen controle o.i.d. gehad. Maar wij vragen ook nergens geen subsidie voor aan ... iets met slapende honden .... :Y)

Al moeten we trouwens nog wel heel het dak vervangen bedenk ik me net :') Al zal dat iets worden voor over enkele jaren. Ons dak is niet geïsoleerd en het zijn asbest leitjes. Die zullen er toch verplicht af moeten voor 2020, dacht ik. Dan kunnen we gelijk een geïsoleerd dak laten leggen.

Hier staan de pony's ook aan huis. Mijn dochtertjes groeien nu op in mijn jeugddroom :D Door hun slaapkamerraam zien ze ze zo lopen.
Onze boerderij is van 1821.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 23:02

Wat een super leuke boerderij met mogelijkheden voor paardenliefhebbers. Maar vooral....... wat een werk, haha.
Om zo'n project te kopen heb je wel twee (of vier) gouden linkerhanden nodig, want anders is zoiets niet mogelijk. Veel succes, leuk om mee te kijken !!

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 23:17

Wouw.....echt te gek wat een grote boerderij...buiten dat het een grote klus is ga je hier denk ik
nog lang van genieten.....idd een soort fan jeugddroom van menig paardenmeisje.
Wens jullie veel verbouwings plezier en keep updating......

En Delphi jou boerderij ziet er ook niet mis uit.....klein beetje jaloers.....

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 23:20

Wat gaaf;) Boel werk. Maar met geduld wordt het een paleisje;) Wij hebben dat 3 jaar geleden gedaan. En grappig;) Jou man wil de schuur voor Alfa's? Wij hier hetzelfde;) Man Alfa ik paarden:)

Proudje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-14 23:31

@ Delphi
Even in je profiel gespiekt ziet er gaaf uit bij jullie.
Hier moet het dak ook nog, zijn er nog over aan het denken of we platen willen of gewoon isoleren. We hebben boven en beneden op sommige plaatsen nog enkel glas, staat allemaal nog op de to do ;-). Gaan gelukkig de goede tijd in.

Onze boerderij is uit 1778 en ook hier geen subsidie, wel goedgekeurde bouwtekeningen :) .

@ kostalany
We hebben de schuur eerlijk verdeeld :Y) , ik een stuk voor de paarden hij voor de auto's +:)+ goeie deal toch
Hebben nu ook een minitrekker uit 78 waar hij fanatiek de bak mee sleept :D

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 23:34

Proudje schreef:
@ Delphi
Even in je profiel gespiekt ziet er gaaf uit bij jullie.
Hier moet het dak ook nog, zijn er nog over aan het denken of we platen willen of gewoon isoleren. We hebben boven en beneden op sommige plaatsen nog enkel glas, staat allemaal nog op de to do ;-). Gaan gelukkig de goede tijd in.

Onze boerderij is uit 1778 en ook hier geen subsidie, wel goedgekeurde bouwtekeningen :) .

@ kostalany
We hebben de schuur eerlijk verdeeld :Y) , ik een stuk voor de paarden hij voor de auto's +:)+ goeie deal toch
Hebben nu ook een minitrekker uit 78 waar hij fanatiek de bak mee sleept :D

:') Geweldig... zou je ze zo vragen even de bak te slepen dat word het niet gedaan. Maaaaaar er is nu een trekker!!! :=

Overigens ben ik stik, schijt, bloed jaloers op je -O- Het is ook mijn droom, maar die zal waarschijnlijk nooit uitkomen :n

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 23:36

Ohh dan is jullie boerderij nog ouder dan de onze. Het heeft wel wat he zo'n oude boerderij. Mooi maar wel veel werk en onderhoud ;).
In mijn profiel staan niet echt duidelijk foto's. Zal eens kijken om je een recentere te PBen.

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 12:44

Proudje; Lachen hier hetzelfde oude landbouwtractor gekocht 4x4 en daar maak je je man ook gelukkig mee;) AHHAAH veel overeenkomsten zeg;) Hier wel alles dubbel glas maar hout werk is wat tocht nog;) Dan denk je waarom dubbel glas in oud hout gedaan:) ahah. Was goedkoopste waarschijnlijk voor vorige bewoners. Huis bij ons is van 1958 is geen boerderij:) Kachel was hier op Mazout. Inmiddels zowel binnen als buiten veel gedaan. Maar nog werk genoeg aankomende jaren:) Niet erg. Uiteindelijk 3 hectare als we het schoon en droog krijgen voor de paarden. 1 piste (50x60) is vorig jaar aangelegd, 1 weide is klaar en paddock met schuilstal is er:) Nu de rest nog;) Moeten nieuwe schuur bouwen. Hier zijn wel subsidies voor energie zuinig en isolatie. Doen ook veel samenaankopen met gemeente en meer mensen. Scheelt boel geld. Maar soms komt het voor ons ook te vroeg want moet wel betaald worden natuurlijk.

Delphi: Wij dachten ook dat het nooit zou lukken en geen kans:) Maar na 2 jaar zoekt toch en wel de grens naar Belgie over hoor:) Hadden we geluk en konden we het betalen. We betalen nu hetzelfde als onze oude hoekwoning in Helmond en hebben daarvoor dus paarden aan huis en auto's aan huis;) Nooit gedacht:) maar wel gekregen...alleen nog hard werken om het paleis te maken:) En daardoor weer minder tijd voor hobby. Ondertussen in die 3 jaar ook 2 kinderen rijker. Eentje was er net toen we huis kochten andere is vorig jaar geboren:) Druk genoeg dus..dat is dan weer erop volgend

Proudje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-14 22:34

Grappig he hoeveel overeenkomsten er zijn he. Boys with toys :D .

En inderdaad zeg nooit nooit hoor. :o Er kan soms een hoop veranderen in korte tijd.
Ook wij hadden een rijtjeshuurhuis en zijn gaan kopen omdat de huur alleen maar hoger werd en we hebben nu een hypotheek die bijna lager is. En wij zijn wel in nl gebleven.
Gewoon lekker blijven dromen en nooit de hoop verliezen. ;)

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 22:41

Gaaf!!

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 22:52

gaaf hoor!!
ik volg :D

Diaana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 22:59

Gaaaf! :))

Ik volg ook!

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 00:29

Proudje schreef:
Grappig he hoeveel overeenkomsten er zijn he. Boys with toys :D .

En inderdaad zeg nooit nooit hoor. :o Er kan soms een hoop veranderen in korte tijd.
Ook wij hadden een rijtjeshuurhuis en zijn gaan kopen omdat de huur alleen maar hoger werd en we hebben nu een hypotheek die bijna lager is. En wij zijn wel in nl gebleven.
Gewoon lekker blijven dromen en nooit de hoop verliezen. ;)

Oh dromen doe ik zeker! Ik weet alleen dat het bijzonder onrealistisch is om te denken dat je als alleenstaande, chronisch zieke, moeder met flinke financiële achterstand een boerderij kan kopen in NL :+

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 14:59

Jessandhope: Dromen houden je ook op de been:) En als je niet kan kopen in sommige regio's kan je ook goedkoop huren:) Hier in de omstreken is het huren nog niet zo duur en kan je soms heel mooi wonen:) Soms ook wel heel oud;) Dat wil je dan ook weer niet. Maar dromen geven hoop:) Wij hebben onze dromen waar gemaakt en dan heb je weer nieuwe hoe je alles tot droompaleis maakt in stappen. En ook wij moeten hard werken om het te doen en betalen. Maar het belangrijkste is toch blijven dromen en genieten van wat je wel kan en hebt! Soms vergeet ik dat ook nog weleens dat ik hard loop te mopperen omdat sommige dingen niet snel genoeg gaan in mijn ogen:) Maar dan denk ik inderdaad weleens van..wat als ik er slechter voor zou staan....had ik dit niet eens..dus mag niet klagen!

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 15:07

Wat een prachtige boerderij, dat wordt vast schitterend! :)

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 18:00

Wat een gaaf project!! :) Mooi hoor!! Wij hebben ook onze droom werkelijkheid zien worden, sinds augustus wonen we in een ontzettend gaaf huis in de bergen en hebben we sinds eind oktober de paarden aan huis. Dat brengt zoveel plezier en geluk in je leven, heerlijk!!
Ons op de hoogte houden hoor met veel fotootjes! :D

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 13:51

Update? :Y) :9

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 14:40

Ben ik ook wel enorm benieuwd naar !

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 14:44

Leuk!! 14 jaar geleden hebben wij die stap ook gezet. Echt super. Helaas geen paarden meer om gezondheidsredenen. Hadden net alles voor de paarden klaar. Nu lopen er honden. :D Huis is bijna af. Een meer als 14 jaren plan dus

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 14:50

Wat een gaaf perceel zeg! En wat is het al opgeknapt +:)+

Blijf zeker volgen!

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 22:36

Oh wat gaaf zeg!
Ik volg dit even, dit is ook mijn droom voor 'als ik groot ben' :')

Babbelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 22:43

Oooh ik volg ook en hoop ook op een update :D