Wasmachine of toch ook een droger?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 16:53

Ik kan niet meer zonder de droger, wat een geweldige uitvinding!

Alles is in de winter gewoon binnen korte tijd schoon én droog én kan het opbergen daarna! Heerlijk. Geen gesjouw met natte was, gewoon hoppa, in de droger mikken <3

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 16:55

Ik heb jaren geleden een combi gehad en was een fijn ding hoor. Nu heb ik 2 losse machines en ik zou echt niet meer zonder droger kunnen, alles gaat daarin, ik strijk zelden wat meteen na het drogen vouw ik het kreukloos op

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 16:56

Wij hebben een oude droger maar die gebruik ik nooit, vaak hangen we de was in de winter 's nachts in de woonkamer (is ook goed voor de luchtvochtigheid want die is vaak te laag in de winter ;-) ) en in de zomer gewoon buiten. Droger gebruik ik enkele keer voor een noodgevalletje als ik iets snel nodig heb.

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 17:25

SAKKIA schreef:
Nou, mijn wasmachine loopt ook een beetje op zijn eind en ik ben dus al een poosje aan het rondkijken voor een nieuwe en toen heb ik ook eens gekeken naar de revieuws van een combi en die zijn helemaal niet zo lovend. Er zullen vast ook mensen zijn die er, zoals jij, heel blij mee zijn.
Maar al die negatieve reacties is voor mij juist een reden om het niet te doen.

Is jammer want je leest hier toch al een paar mensen die er heel tevreden mee zijn. Die van mij en mn ex doen het ook super goed en mocht het setje thuis aan vervanging toe zijn wordt dat ook zeker een combi.

Tieneke

Re: Wasmachine of toch ook een droger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 17:46

Ik vind die combi's toch ook nog iets te veel in hun kinderschoenen staan. Als je even op google zoekt, vind je toch wel erg slechte ervaringen. Misschien als je (of je ouders) een goed budget hebt, dat er wel wat betrouwbaars te vinden is. Ik heb geen idee hoe het drogen dan gaat, of je daarvoor een schouwtje hebt als dat nodig is...?
Wij hebben een droger op de wasmachine staan. Ik ben zo blij met dat toestel! Het is een energiezuinige met verschillende programma's en zo. Het opgevangen water kan in de stoomgenerator.
Het is gewoon een gemak en het bespaart mij tijd. We hebben ook een droogrek dat op het terras kan, maar dat kan nu natuurlijk niet.
Wat heel fijn is, is zo'n uitschuifbare plank tussen de twee machines, daar kan je toch ook wel wat op kwijt als het nodig is.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 17:48

Die plank hebben wij ook! Ideaal inderdaad!

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 17:57

Ik had eerst ook geen droger, nu wel heerijk! En ik gooi er alles in hoor, behalve truien van wol ofzo, die krimpen gelijk. En sommige kledingstukken die ik nieuw heb gekocht ofzo.
Maar als ik kleding al wat langer heb, gaat het allemaal lekker de droger in. Komt er lekker zacht uit heerlijk :D
Met beddengoed is het ook ideaal, vooral nu ik mn kids zindelijk probreer te maken in de nacht, en ze plassen dus nog best vaak in bed, is het wassen en daarna gelijk de droger in. Anders zou steeds mn huis volhangen met beddengoed. Handoeken zijn lekker zacht, je heb van die lekkere geur doekjes die je erin kan gooien, dan ruikt het ( naast mn wasverzachte ) nog lekkerder :D

Ik kan niet zonder mn droger meer! Wassen gaat zo veel sneller

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 18:02

Wij hebben ook een heel klein badkamertje en hebben geen droger. Bovenop de wasmachine liggen de handdoeken, wasmiddelen en nog een hele hoop andere bende. Bij ons past ook geen droogrek, daarom hebben wij een ding aan de muur waar je 5 waslijntjes uit kan trekken en die je aan de andere kant van de muur in een houder kan klikken. Ideaal, het is wel eens wat vol als de was net uit de machine komt en je wilt bij de douche ofzo, maar het is prima te doen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 18:02

Ik heb geen droger, niet nodig ook. Woon in de nieuwbouw en de was is echt na een nachtje drogen al kurkdroog. Vind het zonde om daar een droger voor aan te schaffen, kost nog veel energie ook. Met de was doe ik gewoon wasverzachter erbij en dan is het ook gewoon zacht hoor := geen probleem. Oh en ik heb zo'n wasrekje dat je aan de deur hangt en vrij hoge deuren dus ophangen gaat prima.

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 18:06

Spannend Jes! Nu gaat het opschieten.

Ik heb ook geen droger.. heb gewoon 2 sets lakens, dus hoeft niet snel te drogen
lakens kun je gewoon over een deur heen gooien of aan een rek aan de deur. Als je dan je CV aan hebt zijn de binnen een halve dag droog
Kleding duurt vaak wat langer om te drogen, maar die kun je er toch beter niet in drogen.
Zo'n staand uitklapbaar droogrek van Ikea is dan misschien praktischer

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 18:12

Ik mis de droger echt niet hoor. Wij hebben een groot wasrek en een kleintje voor aan de deur, gaat prima zo :)

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 18:14

Kan je in je badkamer onder de wastafel wat spullen kwijt? Dan heb je zelf weer een oplossing voor bergruimte. Zelf een beetje het zelfde probleem gehad. Klein huisje met weinig ruimte. Een losse droger past niet naast of op de wasmachine en met een combi hadden mijn ouder slechte ervaring. Mijn buren hebben de droger in de hal of in de schuur staan. Ikzelf heb geen droger, maar mijn ouders wonen niet ver weg en kan in noodgevallen en voor beddengoed hun droger gebruiken. Met beddengoed hebben we afgesproken dat mijn ouders die nu ook voor mij wassen :D . Mijn kleding en handdoeken drogen 's zomers in de tuin en 's winters op een wasrek in mijn slaapkamer, ik heb een droogtoren, die neemt weer minder grondoppervlakte in.

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-14 18:18

Onder de wastafel komt inderdaad wel een klein kastje ja :J zodat daar ook wat in kan maar moet even kijken of dat past met de douche zelf. De kraam van de douche zit namelijk op denk ik 15 cm afstand van mijn wastafel :')
Dus dat wordt een goed scherm zetten denk ik, douche gordijn en hout zal geen succes zijn denk ik.

Maar er komt wel een goede oplossing voor denk ik dan. Dus of beide los of een combi.
Volgens mij zijn de duurdere combi's wel goede machines als ik het zo een beetje lees en vergelijk op internet.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 18:19

Wij wonen in een kleine flat en hebben een combinatie: wasmachine & droger ineen. Ik vind het ideaal; je stelt 'm in een keer in met wasprogramma en drogen er achteraan, maar je kunt 'm ook apart laten wassen, laten centrifugeren of laten drogen. Een cyclus duurt dan natuurlijk wel langer dus ik kan niet al m'n was op 1 dag doen; normaal zou je bijv. 1 was in de droger, volgende was alvast in de wasmachine doen en dat kan natuurlijk niet. Maar als je in je eentje woont zul je ook weer niet zoveel was hebben. :D

Vanwege 't stroomverbruik dacht ik eerst lekker zuinig er alleen mee te wassen ('t is een ingerichte flat dus hij stond er al in zeg maar) maar in kleine behuizing is het vaak ook nogal lastig om droogplaatsen te vinden. Ik vind het niet fijn als de kleding bijv. 'uitdrupt' op vloerbedekking of parket, dus het moet dan echt in de badkamer en dat werd wel een heel interessante puzzel elke keer. :')

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-14 18:21

En wat voor merk heb jij staan Hanmar? :D

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 18:23

Had net nog wat toegevoegd aan mijn post hierboven :+

Ik heb even voor je gecheckt. Hier staat een Baumatic BWD1212 - die stond er al dus ik kan je niet vertellen waarom deze nou precies, hij is van de eigenaar van 't huis. :') Ik vind 'm in elk geval erg fijn, hij heeft een hoop mogelijkheden, kan dus ook los wassen, centrifugeren of drogen. Hij is alleen niet enorm groot qua trommel dus enorme wassen kan niet, maar tweepersoons beddengoed kan ik er in 1 keer in kwijt. :)

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 18:28

Zelf woon ik ook klein en had eerst ook geen droger was op hangen wordt je wel creatief in maar je moet heel erg goed kunnen ventileren anders heb je continue vochtige lucht en daar kreeg ik echt last van. Dus heel een droger gekocht nou ideaal hoor zou niet zonder kunnen meer.

groetjes genja

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 19:09

_Jessie schreef:
Maar als ik het inderdaad zo lees gaan de mensen met de kleine woningen allemaal voor een droger en degene met iets meer ruimte (extra kamer bijvoorbeeld) vinden het niet nodig, al is het handig.
Weer wat om over na te denken voor mij.

Dan ben ik de uitzondering, want ik kan mijn droger toch ook echt niet missen!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 19:11

Urielle schreef:
_Jessie schreef:
Maar als ik het inderdaad zo lees gaan de mensen met de kleine woningen allemaal voor een droger en degene met iets meer ruimte (extra kamer bijvoorbeeld) vinden het niet nodig, al is het handig.
Weer wat om over na te denken voor mij.

Dan ben ik de uitzondering, want ik kan mijn droger toch ook echt niet missen!

Ik deel je mening, ben je ook geen uitzondering meer :Y)
Ik heb een tuin én balkon en een ruime gezinswoning met meer kamers dan ik nodig heb, toch pleur ik alles liever in de droger <3
Heb ook een zuinige droger, dus ja het kost extra energie maar het valt reuze mee. Heb het er graag voor over voor het gemak!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 19:36

Mijn oma is heel blij met haar was/droog combi.

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 20:17

Ik heb plaats genoeg om mijn was uit te hangen, maar gebruik bijna altijd de droger. Alleen met goed weer hang mijn was wat vaker te drogen buiten.
Kan mijn droger niet missen (wat een luxe ;) )

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-14 20:39

Oke, de meeste mensen dan :D haha wil jullie uiteraard niet benadelen ;) :P

Maar dan wordt het heel creatief zijn denk ik. En zo'n plank waar mensen het eerder over hadden, die kan je er gewoon tussen leggen?
Is dat universeel? want dat kan altijd wel handig zijn :)
Afbeelding

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 23:40

Dat is idd universeel, merk maakt normaal niet uit. Toen wij onze machines kochten, kochten we zo'n plank samen met wat spankabels om de machines stevig samen te houden. Alles werd door de winkel geïnstalleerd.

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 23:43

Ik woon bijna een jaar op mezelf samen met mijn vriend en wij hebben geen droger, ook niet echt plek voor. Mis het niet zo heel erg. Alleen beddengoed is iets lastiger, dat was ik 's morgens en hang het daarna buiten. De rest past allemaal wel op zo een droogrekje die ik aan de deur hang, bij goed weer hangt alles buiten.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 23:49

met een wasrek droogt het ook en in de winter is het welfijn maar op de centrale verwarming kunnen sokken heel goed drogen en ondergoed en handdoeken en op een gaskachel sommige ook, ik hang dekbedden over de deur maar das een stevige deur . Maar jij moet weten wat je doet , niet zij , tenzij je een droger krijgt, ze wil het beste voor je, ga ik er maar van uit en ze merkt dat ze haar macht niet meer kan laten gelden. Ik ben 38 en mijn moeder vergeet dat ook nog wel eens. maar alks je een droger neemt kan ik je een condens aanraden die vangt het water op anders moet er een slang naar buiten