Help, iemand gebruikt mijn emailadres?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kleinvosje

Re: Help, iemand gebruikt mijn emailadres?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 22:55

Wat een absurd verhaal is dit toch. Zelf denk ik dat het idee dat neonlight heeft, nog best wel eens zou kunnen kloppen. Zelf zou ik niet inloggen, het gewoon laten gaan, en alleen als er nog meer van die onzin gebeurt, weer mailen.

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-14 22:56

Neonlight schreef:
Heb je toevallig een hotmail.com email-adres?
Kan goed zijn dat dit email-adres dan Hotmail.nl heeft. Ik heb ook al jaren een Hotmail.com email, en sinds een poosje is er iemand die hetzelfde email-adres heeft, alleen dan een .nl. Mega-irritant, krijg enorm veel mails daarvan, mensen zijn zo gewend aan dat .com bij Hotmail! Ik krijg gewoon mails van haar docenten, mentors, klasgenoten, sportvereniging, en werk. Vandaag ook 2 keer een werkrooster mogen ontvangen.

Als dit zo is, zou ik er eens een mailtje aan wagen naar het adres met .nl, en dan vragen of ze gebruik maakt van die site.
Bestaat het adres niet, krijg je de mail gewoon terug.

Het gaat om een live.nl emailadres. (Dus ook gewoon van hotmail.) Het is wel een idee om het eens te gaan versturen naar een hotmail.com email adres. Enige wat ik wel apart vind is dat degene die het account had aangemaakt zich uitgeeft onder een geheel andere naam dan mijn naam en ik gebruik daarnaast mijn geboortedatum in het emailadres. Ik ben zelf 22 jaar, de vrouw van het datingprofiel in de 50/60.. := Maar goed, ze kan natuurlijk ook een mailadres van haar dochter gebruiken oid.. you never know! Dankjewel voor de tip in iedergeval!

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 23:11

Heeft ze niet een account aangemaakt en later het emailadres per ongeluk verkeerd gewijzigd?
Op sommige sites krijg ik daar dan geen bevestigingen van.

Zo heb ik al bijna 6 jaar hetzelfde telefoonnummer en word al die tijd al lastig gevallen door advocaten, voetbalclubs, essent, deurwaarders, een lotto achtig iets etc.
Mega irritant, de meesten hebben na herhaaldelijk gescheld en gedaan afgehaakt.
Behalve de lottodinges belt met enige regelmaat nog op over een prijs.
Laatste keer zei ik al dat ik niet die persoon was en toch: ja maar we hebben toch een mooie aanbieding.
Ja @$$$@4!! *klik* mega irritant, zijn die mensen dan al jaren zo lomp of geven ze bewust foutieve nummers door in dit geval de mijne.
Als je kijkt naar wat er belde... Kwamen trouwens uit utrecht en was ook een buitenlandse familie begreep ik toen eens

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-14 23:17

Dat zou zomaar kunnen Lukiebradley! Volgens Knuz dateerde het account uit 2010, dus het is mogelijk dat er eerst een ander emailadres is ingevuld. Ik weet vrijwel zeker dat ik in 2010 nog niet dit emailadres had.

Wat vervelend dat jij zo lastig gevallen werd/wordt door bedrijven! :n

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 23:41

jij had in 2010 nog niet dat email adres, het kan dus maar zo zijn dat die mevrouw dat mailadres wel had, en zich ermee ingeschreven had. Mailadres opgegeven maar account bestaat wel, en nu denk mevrouw, oh ja ik had een account bij knuz en gaat daar verder op vrolijk. jij hebt ondertussen de vrijgegeven mailnaam overgenomen (onbewust) en nu krijg jij de mailtjes van het account.

is niet eens zo gek hoor, beetje zelfde als telefoonnummers die hergebruikt worden.

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-14 17:01

jilleroo schreef:
jij had in 2010 nog niet dat email adres, het kan dus maar zo zijn dat die mevrouw dat mailadres wel had, en zich ermee ingeschreven had. Mailadres opgegeven maar account bestaat wel, en nu denk mevrouw, oh ja ik had een account bij knuz en gaat daar verder op vrolijk. jij hebt ondertussen de vrijgegeven mailnaam overgenomen (onbewust) en nu krijg jij de mailtjes van het account.

is niet eens zo gek hoor, beetje zelfde als telefoonnummers die hergebruikt worden.

Zou ook zomaar kunnen, al was er volgens mij in 2010 nog geen sprake van live.nl achter een emailadres, maar was dit nog hotmail.com/.nl. Maar dat verklaard nog steeds niet hoe er een vorig account is aangemaakt met mijn emailadres die wel degelijk geactiveerd was, want daarvan kreeg ik ook interesseberichten etc. Ach ja we zullen er denk ik nooit achter komen. Kreeg vanmiddag wederom weer 2 mails met daarin het wachtwoord :')

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 18:20

Volgens mij is live.nl er sinds 2007. Ik heb zelf een live.nl adres waar mijn bokt-mail aan gekoppeld is, speciaal daarvoor aangemaakt. En ik ben sinds 2007 mod. :)

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-14 18:45

Neonlight schreef:
Volgens mij is live.nl er sinds 2007. Ik heb zelf een live.nl adres waar mijn bokt-mail aan gekoppeld is, speciaal daarvoor aangemaakt. En ik ben sinds 2007 mod. :)

Oh echt waar? Ik dacht dat live.nl veel nieuwer was. Dan heb ik niets gezegd! :+

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-14 21:44

Het wordt nu nog gekker... ik krijg net een mailtje van het Knuz team. Die ene Astrid van het eerste account heeft via mijn mailadres(?) een mailtje gestuurd naar het team van Knuz dat haar account is geblokkeerd (dit klopt, dit heb ik zelf gevraagd namelijk) en of dit ongedaan kan worden gemaakt. De reactie van Knuz daarop was: er is een actief profiel op je mailadres (mijn mailadres wordt hier genoemd). Ik neem aan dat ze hiermee doelen op het 2e profiel wat is aangemaakt.

De persoon in kwestie is wel zo slim geweest even zijn/haar IP adres te vernoemen in de mail. Is er iemand die mij kan vertellen of ik iemand kan nachecken op die manier?

xRooss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 22:01

Jeetje Ts heb het hele topic gelezen nhet word maar gekker en gekker! Hoe komt dat mens in jouw email? Je had het wachtwoord toch veranderd?

Nustice

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 22:02

Jeetje, dit wordt steeds raarder en raarder..

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-14 22:07

Ik heb het wachtwoord zeker al veranderd! Snap er helemaal niks meer van.. er is niet direct vanuit mijn email verzonden overigens, maar het emailadres staat wel genoemd in de reactie van Knuz. Ik weet niet zo goed hoe ik het moet uitleggen, maar ik heb zeg maar een reactie ontvangen van Knuz, als reactie op haar mail naar het team van Knuz. Pff wat moet ik hier nou mee..?

m0niekkkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 00:28

Huh wat raar... :')
Staat die mail die zij naar Knuz gestuurd heeft, ook bij jou mail, bij verzonden?

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-14 10:51

m0niekkkie schreef:
Huh wat raar... :')
Staat die mail die zij naar Knuz gestuurd heeft, ook bij jou mail, bij verzonden?

Nee die staat niet bij mij bij verzonden, maar er staat wel mijn emailadres in die mail.. daarom snap ik er dus niks meer van! Is het mogelijk dat 2 mensen hetzelfde mailadres hebben? :=

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 11:28

Maar je hebt dus zijn/haar IPadres? Kun je daar niets mee?

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 11:35

xRooss schreef:
Jeetje Ts heb het hele topic gelezen nhet word maar gekker en gekker! Hoe komt dat mens in jouw email? Je had het wachtwoord toch veranderd?

Misschien heeft ze een vraag gesteld via een online formulier? Dan moet je je eigen mailadres invullen als antwoordadres, maar mail je niet vanuit de mailbox.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 11:36

Heeft ze dan geen formulier ingevuld en daarbij jou email genoemd?
Dat de mail vanaf de site verstuurd is zonder direct vanaf een mail?

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 11:39

Het word gekker en gekker. Kun jij haar geen mail sturen met de vraag een ander mailadres aan te maken?

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 11:41

Storm schreef:
Het word gekker en gekker. Kun jij haar geen mail sturen met de vraag een ander mailadres aan te maken?

Dan komt die mail toch in haar eigen inbox aan :+ en daar heeft ze het ww van veranderd.

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-14 13:04

amber15 schreef:
Maar je hebt dus zijn/haar IPadres? Kun je daar niets mee?

Ik heb inderdaad haar IP adres nu, maar als ik het adres Google dan wordt ik ook niet veel wijzer. Echt technisch ben ik op dit vlak ook niet, dus ik zou niet weten hoe ik iemand kan nachecken dmv IPadres.

Het wordt inderdaad steeds gekker.. het zou zomaar kunnen dat er inderdaad een mail is verstuurd via een online formulier waarbij ze mijn emailadres heeft gebruikt. Maar dan ontvangt zij de reacties van Knuz toch ook niet? Want ik ontvang nu de reacties van het team van Knuz, ze heeft immers mijn mailadres ingevuld...

Mail sturen wordt inderdaad lastig, dan mail ik mijzelf :+

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 13:07

nee ze ontvangt dan idd de berichten van knuz niet. dus ik zou gewoon niets doen, even vervelend dat je mailtjes ontvangt maar met een beetje geluk gaat valt het balletje vanzelf bij mevrouw.

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-14 13:11

Ja precies, denk ook dat ik niet veel meer kan doen. :n Ik kan wel bezig blijven met mailtjes naar Knuz versturen, maar die begrijpen er straks misschien ook niet veel meer van. Ze ontvangen (tegenstrijdige) mails van 2 diverse mensen maar wel met het zelfde emailaccount..

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 13:14

nee ze ontvangen mail van jou met jouw adres, en een formulier waarschijnlijk van iemand anders die beweerd dat ze jouw adres in gebruik heeft. eigenlijk is er niet veel aan te doen anders dan gewoon negeren totdat het balletje valt.

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 13:16

Heb je bij je email geen geheime vraag? Die zou ik ook even veranderen!

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-14 13:19

Dus maar hopen dat het balletje überhaupt valt.. als ik het profiel mag geloven gaat het om een 50/60 jarige vrouw die ook nog gebrekkig Nederlands typte :')

Oei of ik bij mijn mail een geheime vraag heb staan weet ik eigenlijk niet. Ik zal er eens naar kijken, dankjewel voor de tip!