Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Amalarab schreef:Yucca schreef:
Nee hoor, mensen die foto's voor minder verkopen doen dat(tenzij het twee foto's waren van 10x15cm)
Niet voor de klanten zelf, omlaag met die prijzen.
Patries90 schreef:Heb inderdaad contact opgenomen met het bedrijf, mijn verhaal gedaan de voicemail via speaker laten horen. Dit is zeker niet de gang van zaken en ze willen nu dat ik het bedrag zonder een excuus van hun kant overmaak.. Dat heb ik geweigerd.. Heb gezegd dat ik zeker bereid ben was te betalen maar dat hun de genen zijn die fout zitten en dat een excuus minstens op z'n plaats is. Behalve de manier waarop ik behandeld word.. En het feit dat mijn telefoon nummer hier niet voor bedoeld is. Heb gezegd dat ik dan de foto's terug zal sturen en dat ze die €1,05 mogen houden..
Morgen word ik terug gebeld door de directie.
manzano schreef:little_king schreef:Ben ik de enige die vind dat het resterende bedrag overgemaakt moet worden?
Je hebt zelf ook niet opgelet want dat ding geeft ook aan welk bedrag je gaat pinnen.
Als er nu 1050,00 was afgepint dan was het ook goed zo?
Dat ts boos is op de winkelmedewerker vind ik heel terecht, maar alle reacties hier van niet betalen toch niet correct.
Dan moet je misschien beter lezen...... er staat alleen niet betalen op haar priverekening.
eilleen333 schreef:Maar goed.. Wat zou ik doen?
De foto's terugsturen en mijn 1,05 terugeisen (of laten voor wat het is). Volgens het consumentenrecht heb je namelijk gewoon recht op geld terug als de dienst/het product niet bevalt. Dus daar kan je altijd beroep op doen. Dan moet je wel nieuwe foto's laten maken, maar deze prijs voor 2 foto's vind ik ook echt belachelijk!
manzano schreef:Volgens mij ideaal studentenbaantje
little_king schreef:Over beter lezen gesproken dan zie je dat ik in een eerder bericht dat al aan heb gegeven dat het niet naar privé hoort.
Dus zelf even beter lezenlittle_king schreef:Ben ik de enige die vind dat het resterende bedrag overgemaakt moet
liedje89 schreef:eilleen333 schreef:Maar goed.. Wat zou ik doen?
De foto's terugsturen en mijn 1,05 terugeisen (of laten voor wat het is). Volgens het consumentenrecht heb je namelijk gewoon recht op geld terug als de dienst/het product niet bevalt. Dus daar kan je altijd beroep op doen. Dan moet je wel nieuwe foto's laten maken, maar deze prijs voor 2 foto's vind ik ook echt belachelijk!
Er is niet mis met de foto's alleen met de verkoopsterdus volgens mij kan je ze dan echt niet zonder meer terug brengen, dat recht heb je niet perce in een fysieke winkel http://www.consuwijzer.nl/thema/een-pro ... 1984457489.
Bovendien is een foto een product wat speciaal voor jou gemaakt is dus met ruilen ligt dat ook weer anders, zou ook wel mooi zijn. Bestel twee dure afdrukken van een foto die online op lage resolutie en/of met logo's te zien is of in winkel die uberhaubt niet te downloaden zijn, scan ze thuis in en stuur/breng ze terugDan kunnen alle fotograven wel inpakken
StalNollie schreef:maar ts zegt toch te willen betalen? ze vraagt alleen om een excuus op de manier waarop ze benaderd word
Shadow0 schreef:Foto's eerst kopieren lijkt mij een inbreuk op het auteursrecht, maar dat hangt er natuurlijk nogal vanaf, als de rechter zou oordelen dat je, ook zonder betaling van die overige 101,45, eigenaar bent van die foto's mag je ze natuurlijk best kopieren en daarna terugsturen. Zelf zou ik het niet doen, ik zou dat niet de juiste weg vinden. Maar of het juridisch verkeerd is, is de vraag lijkt mij.
Yucca schreef:Als je de foto's rechtmatig in je bezit hebt ja, niet als je er niet voor betaald hebt.
Shadow0 schreef:Liedje89: het beroep op maatwerk gaat hier niet op, omdat je vooraf geen koop hebt gesloten: je mag na afloop nog beslissen of je de foto's wel of niet afneemt
Foto's eerst kopieren lijkt mij een inbreuk op het auteursrecht, maar dat hangt er natuurlijk nogal vanaf, als de rechter zou oordelen dat je, ook zonder betaling van die overige 101,45, eigenaar bent van die foto's mag je ze natuurlijk best kopieren en daarna terugsturen. Zelf zou ik het niet doen, ik zou dat niet de juiste weg vinden. Maar of het juridisch verkeerd is, is de vraag lijkt mij.
Als je echt doelbewust foto's bestelt, inscant en dan weer terugstuurt, dan ben je de boel natuurlijk aan het belazeren. Dat bepleit niemand. Maar in deze omstandigheden ligt het wel iets anders..