help hele hoge telefoon rekening

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 14:02

Het kan zijn dat je rekening gewoon niet klopt. Daarom zou ik even bij mijn t-mobile kijken en gaan kijken waar het dan aan ligt. Je kunt ook even (laten) bellen naar t-mobile. Die helpen je er dan bij.

jumerenik

Re: help hele hoge telefoon rekening

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-13 14:05

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 14:09

Zo goedkoop zou vast wel kunnen ... ik heb het goedkoopste sim only abonnement met 2 jaar lang 50% korting dus betaal nog geen 4 euro per maand (geen internet). Dus een actie met zo'n goedkope telefoon erbij zou ook wel kunnen, of misschien had je vader die er voor een erg laag bedrag erbij gekocht direct als los toestel?

Je zou eventueel met T-Mobile contact kunnen opnemen dat je geen toegang meer wilt tot het 3G netwerk (is dat nog steeds 3G? :+ ). Denk dat dat met jou abonnement ook wel te regelen is, hun een zorg of je het aan MB's besteed of smsjes. Ik heb mijn internet ook geblokkeerd (wel abo zonder internet), omdat ik veel in buitenland zit en niet de pech wil hebben perongeluk wat aan te laten en veel geld kwijt te zijn. Geen idee of en wat het kost, heb dat in 2010 laten doen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-10-13 14:10, in het totaal 1 keer bewerkt

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 14:10

TS in plaats van te blijven kun je veel beter, zoals diverse mensen voor mij al gezegd hebben, even je rekening specificaties bekijken. Dan weet je waar de kosten vandaan komen.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 14:12

Ik heb het zelfde probleem: [HTT] Settings BlackBerry Torch 9800 ivm afnemend beltegoed
Er is echt iets anders bij BB dan bij andere smartphones. Ook al staan roaming en datagegevens uit hij vreet toch mb's. Terwijl bijv. de Nokia's van mijn kinderen kosteloos op FB kunnen via WiFi, gaat dat met dezelfde settings niet lukken met een BB. Ik ben er ook nog niet achter hoe ik dit kan verhelpen. Op dit moment wel ik weer met een hele oude Nokia terwijl ik een mooie BB op de plank heb liggen.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 14:15

Oh sorry, het kan dus toch wel.

Je hebt nu dus een abbonement met 220 bel/sms/internet. Dus dat zijn al 30mb minder dan je dacht.
Verder kost iedere extra minuut, sms/mms en MB 7 cent. Dus je hebt flink zitten internetten/bellen/smsen om een hele hoge bedrag te krijgen.

En die 400 euro, was dat ook niet voor de telefoon zelf?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 15:29

OK, ik heb bij t mobile gewerkt.
Bij een sim only ABO zit geen telefoon, tenzij je hem via gsmtopdeal hebt.
In je contract staat precies welk ABO je hebt. Dus waar heb je m vandaan?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 15:34

Ik heb niet het hele topic doorgelezen maar 7 euro per maand is ook wel erg weinig. Ik lees dat je alleen een bel-sms bundel hebt? Dus geen internet erbij? Dan kan het flink oplopen.
Wat ik wel raar vind is dat je 3G/dataroaming uit hebt staan en alleen Wifi aan hebt. Dan zou het niet moeten kunnen.

Misschien werkt dit met een BB anders dan met een Iphone?

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 15:36

suzanne, ze heeft een samsung en geen bb Ook zit er bij haar abbonnement wel internet, ik heb namelijk ongeveer hetzelfde abbonement.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 15:37

Je telefoon draait op de achtergrond nog wat programma's die stiekem ook mb's verbruiken. Ik zou je internet gewoon altijd uitlaten tenzij je hem een keer nodig hebt. Ik ben met 5 minuten internetten al 50 mb kwijt, dus 25 minuten is al 250 mb. En dat is jou hele bundel al.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 15:38

O ik zie het, niet goed gelezen :o , haar vorige telefoon was een BB.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 15:41

ik zit ook vaak op facebook en alles met mijn bb, bleef alijd netjes binnen mn abbo, vreemd!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 15:44

Maar zitten je kosten wel in je internet? Begin nu eens met je specificatie te bekijken. Als je die hebt wil ik er ook best een blik op werpen.
Hoeveel was je nu kwijt?
Heb je een sms dienst?

In de voorwaarden van je ABO staat duidelijk:

De aansluitkosten voor Smart Start Sim Only zijn € 53,38 per activering. Met dit abonnement kunt u bellen naar vaste en mobiele nummers binnen Nederland, Sms’en en Mms’en naar Nederlandse nummers en internetten binnen Nederland. Belminuten, Sms'jes, Mms'jes en MB's zijn 1 maand geldig vanaf de aankoopdatum. Gesprekken worden afgerond per seconde met een minimum van een minuut. Voor belminuten, Sms’jes, Mms’jes en MB's buiten de bundel betaalt u € 0,36 per eenheid
Laatst bijgewerkt door LadyMadonna op 21-10-13 15:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 15:44

chelle_dora schreef:
Dat is een sim only abo.. dus daar zit je telefoon dan niet bij?
En volgens deze site:
http://www.t-mobile.nl/persoonlijk/medi ... art-so.pdf

Is het 220 abonnement 15 euro zoveel. Daarbij komen nog eenmalig aansluitkosten van 53 euro zoveel..

Denk dat je 'probleem' zit in het lezen van de kleine letters..

Dat zijn de standaard tarieven, niet de aanbieding die waar TS gebruik van heeft gemaakt. Die aanbiedingen wisselen per maand. Weet jij wat de aanbieding was op het moment dat TS haar abonnement heeft afgesloten?

Ik zie hier trouwens heel veel dingen voorbij komen die helemaal niet van toepassingen hoeven te zijn op TS. Ik denk dat dat alleen maar voor meer verwarring zorgt dan dat het haar helpt.

TS: Ga alsjeblieft eens je online rekening bekijken en bel met T-Mobile wat er aan de hand is. Er zijn wel een miljoen verschillende abonnementen in omloop. Hier op Bokt wordt je echt niet veel wijzer.
Ik ben alleen bang dat jij een verkeerd abonnement hebt afgesloten voor wat je verbruikt. Inzicht in je verbruik krijg je door maandelijks je factuur te bekijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 15:46

Dorus:
De aanbieding waar TS van gebruik heeft gemaakt is nergens anders verder terug te vinden inclusief de voorwaarden dus ook niet. Dus TS doet er dan sowieso veel beter aan om gewoon de T-mobile te bellen, met de gegevens die zij opgeeft kunnen we enkel een beetje gokken en raden. Ik heb enkel gegoogled op het abo wat de TS aangaf te hebben, en dat is waar ik op uitkwam met googlen, zonder daarbij de informatie te hebben over in welke maand ze d'r abo heeft afgesloten...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-10-13 15:51, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 15:48

De aanbieding misschien niet, maar het abonnement wel. En de voorwaarden van de abonnement gelden gewoon

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 15:51

Voor belminuten, Sms’jes, Mms’jes en MB's buiten de bundel betaalt u € 0,36 per eenheid

Dit zegt ze zelf toch ook?
En je hoeft niet altijd aansluitingskosten te betalen. Ik heb dat eigenlijk nog nooit hoeven doen bij t-mobile.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 15:55

Van wat ik met een beetje googlen begrijp is dat je bij iedere abo vorm aansluitkosten betaalt... Logisch, ze moeten altijd geld aan je verdienen :+

Aansluitkosten zullen wel in het contract hebben gestaan als die er waren. Daarom is het denk ik gewoon raadzaam om d'r contract eens goed door te lezen, denk dat de extra kosten snel gevonden zijn..

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 15:56

Nouja, ik wacht tot ik antwoorden van ts krijg.
Ik kan misschien wel ea duidelijk krijgen, maar dan moet ik wel ea weten ;)

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 15:56

Ik heb mijn eerste abb via gsmtopdeal gedaan en daar waren toen geen aansluitkosten. Sindsdien gewoon verlengt en dan zijn er ook geen aansluitkosten.
Dat is dus een extra aanbieding

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 15:58

Gsm topdeal werkt net even iets anders dan t mobile zelf

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 15:58

LadyMadonna schreef:
Gsm topdeal werkt net even iets anders dan t mobile zelf

Inderdaad.. + dat de TS (als ik het goed heb begrepen) aangaf dat dit een aanbieding van T-mobile zelf was..

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 15:59

Och jeetje 400 euro.. ik heb hetzelfde gehad afgelopen maand. Doordat mijn HTC One X WiFi problemen had (lees: deed het gewoon niét), ging hij automatisch over op het verbruiken van mijn internet data. Het resultaat was een rekening van 163 euro (normaal 50) omdat ik zo ver over mijn internet bundel heen ben gegaan (onbewust! Ik doe geen rare dingen er mee, maar ontvang wel mijn mail, whatsapp en internet wel eens.). Nou dat heb ik geweten. Nu doe ik uit voorzorg op mijn werk internet standaard uit, en WiFi is gerepareerd dus die gebruik ik volop.

De tip was al gegeven, maar ga even goed kijken naar de specificatie van de rekening! Kijk waar het fout is gegaan, en kijk goed wat je abonnement inhoud. Bij sommige telefoons kun je instellen dat het internet uitvalt op het moment dat je je limiet hebt gebruikt.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 16:06

Als je t-mobile hebt zou ik als de wiedeweerga de My Tmobile app downloaden. Daarin zie je precies wat je gebruikt.

Afbeelding

Verder is 250 mb internet niet heel weinig. Ik maak het per maand nooit op en ik doe echt niet zuinig. Ik wifi waar het kan (en dat kan wel veel, werk en thuis) maar onderweg altijd via 'gewoon' internet en ik heb de 250 nog nooit op gekregen. Als je veel belt en smst is het misschien anders.

Maar eerst: download die app!

janderegelaaJarig
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 16:07

Neem gewoon Vodafone Red. Gratis S4 erbij (of voor 100 euro een Iphone 5). Onbeperkt bellen en smsen en 2000 mb internet. 54 euro's en nooit meer zorgen.