Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Dat ik niet ineens vast sta omdat ik ergens niet weg kom
.
en dan ben je een stuk goedkoper uit 
hij rijdt dus regelmatig rond in allerlei verschillende auto's met verschillende type bandjes... En verschil is zeker te voelen
het is ook uiteindelijk niet veel duurder dan maar 1 setje zomerbanden... Je zomerbanden slijten immers ook minder snel

. Neon schreef:Ervaring... Hij ziet genoeg auto's met verschillende type bandjes binnen komen om daar over te oordelen.. Vaak zijn het vaste klanten en weet je hoeveel km ze ermee rijden en wanneer ze nieuwe bandjes nodig hebben. Daarbij moeten monteurs vaak ook proefrijden met auto's als er problemen zijnhij rijdt dus regelmatig rond in allerlei verschillende auto's met verschillende type bandjes... En verschil is zeker te voelen
En nog een aanvullende conclusie; yukituki bandjes (cheapass crappy bandjes van vage merken moet je ook vanaf blijven...) Die laten vaak zwaar te wensen over kwa grip en slijtvastheid, zie onderzoeken consumentengids... Als je niet vertrouwt op het oordeel van iemand die dag in dag uit met auto's bezig is
_suus19_ schreef:Doodeng die mensen met zomerbanden als het spekglad is!
Daarnaast zijn ze niet alleen zelf de klos bij een ongeluk, maar brengen ze ook bewust hun mede weggebruikers in gevaar. Ik lach me altijd rot om die mensen met zomerbanden die in de winter amper voor het stoplicht weg kunnen rijden, of zowat de rotonde afschuiven. Maar stiekem vind ik het ook wel erg associaal. Van mij mag het verplicht gesteld worden om banden met genoeg profiel te hebben in winterse omstandigheden, net zoals in Duitsland.
Ik ben de afgelopen paar winters heel blij geweest met goede 4 seizoensbanden. Hoef ik toch niet twee keer per jaar te verwisselen, maar kan ik wel veiliger rijden dan met zomerbanden.
Het eerste wat wij altijd doen als we een auto kopen is de zomerbanden eronder weg halen en 4 seizoensbanden eronder. Ook als de andere banden net 2 maanden oud waren.

Bagheera_206 schreef:Ik rij helaas een voorwiel aangedreven auto... Als ik later groot ben wil ik een Vollie met AWD of een Vrijlandertje lijkt mij ook wel wat.
Die is eigenlijk voorwiel aangedreven, en pakt de 4x4 alleen maar (automatisch) als het echt nodig is. En ik heb dat omschakelen naar 4x4 nog maar 1 keer gehad in mijn Vollie
Toen ik een keer de natte berm in moest.