44Myrthe44 schreef:Daihatsu cuore is ook erg leuk!
Daihatsu is over de kop (in nederland), onderdelen zijn in de toekomst wat moeilijk verkrijgbaar. Dat zal je ook gaan zien aan de prijs van de onderdelen.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

(maar die ruilt ze in als ze 3 jaar zijn en koopt weer een nieuwe) jorika1986 schreef:NoName126 schreef:Ik heb nu op MP een netjes uitziende corsa in het vizier voor 900 euro. Zit nog netjes in de lak, heeft ongeveer 170.000 km gelopen. Denk dat ik daar vandaag of morgen maar eens een kijkje ga nemen. Heb ook een nette peugot 106 op het oog met evenveel km's. dilemma...
Ik zou beide links laten liggen! veel te veel kilometers. beide auto's hebben waarschijnlijk binnenkort een uitgebreide beurt nodig die heel veel geld gaat kosten...
Kun je beter even wat doorsparen dan dat je een kat in de zak koopt en je eigen scheel betaald aan de garage...
Ook zou ik zeggen koop iets wat niet echt een geliefde 'jeugd' auto is, vaak zijn ze afgeragd en gaan ze niet lang meer mee.
Koop NOOIT een gepimpte auto!
Een hyundai atos is een top auto, vaak gereden door wat oudere dames.
Een fiat Seicento is ook erg leuk maar let er op vaak gaan de deur rubbers lek en wordt de auto vochtig van binnen (schimmel)
Een fiat Panda is ook een leuke auto, moet even afkloppen, ik heb hem nu 5 jaar en krijgt gewoon elk jaar een beurtje verder nog niks aan gehad. inmiddels 130k op de teller.
Uiteindelijk hebben we een Suzuki Alto uit 2002 gekocht. Heerlijk autootje, Jappen zijn technisch heel betrouwbaar, en onderhoud is goedkoop. Urielle schreef:Mijn moeder heeft jarenlang gereden met een Peugeut 205, ding zag er niet uit maar kon betaalbaar naar de garage en reed zuinig. Bijna elke week zaten er wel briefjes onder de voorruit of ze het ding niet wou verkopen![]()
Zelf heb ik een Opel Corsa gereden, lekker pittig bakje maar er is veel kaf onder het koren en ik kocht de mijne van een vriendin wiens toenmalige vriend helemaal in de Opeltjes zat dus dat was een goede start.
Helaas is het ding gejat als drugsauto en kort en klein geslagen teruggevonden.
Nu hebben we als boodschappenautootje een Citroen C3. Ik vind het een mormel maar mijn vriend zweert erbij, misschien omdat mijn schoonmoeder ook in zo'n ding rondrijdt.(maar die ruilt ze in als ze 3 jaar zijn en koopt weer een nieuwe)
laura1987 schreef:jorika1986 schreef:
Ik zou beide links laten liggen! veel te veel kilometers. beide auto's hebben waarschijnlijk binnenkort een uitgebreide beurt nodig die heel veel geld gaat kosten...
Kun je beter even wat doorsparen dan dat je een kat in de zak koopt en je eigen scheel betaald aan de garage...
Ook zou ik zeggen koop iets wat niet echt een geliefde 'jeugd' auto is, vaak zijn ze afgeragd en gaan ze niet lang meer mee.
Koop NOOIT een gepimpte auto!
Een hyundai atos is een top auto, vaak gereden door wat oudere dames.
Een fiat Seicento is ook erg leuk maar let er op vaak gaan de deur rubbers lek en wordt de auto vochtig van binnen (schimmel)
Een fiat Panda is ook een leuke auto, moet even afkloppen, ik heb hem nu 5 jaar en krijgt gewoon elk jaar een beurtje verder nog niks aan gehad. inmiddels 130k op de teller.
Mag ik vragen waarom je dat zegt? Onze auto is ook getuned en ik ken meerdere mensen met getunedee auto's en deze worden veeeeeeel beter behandeld dan de mensen met niet getunede auto's die ik ken. Meestal juist omdat er zoveel geld in zit.. Het feit dat mensen daar misschien harder mee rijden wil absoluut niet zeggen dat ze afgetrapt zijn...
jorika1986 schreef:Als je namelijk zelf een pimper ben is het leuk om als er iets stuk gaat dat je zelf ook kunt repareren, maar als je als niet zo'n handige jonge dame zo'n auto naar de garage brengt omdat er iets het niet doet vragen ze snel de hoofprijs voor een simpele reparatie. Terwijl als je met je niet zo heel erg mooie Suzuki alto komt, doen ze vaak voor een minimale prijs een simpele reparatie. Heb zelf ook een gepumpte auto gekocht toen der tijd.
Je wilt ook niet weten hoe vaak ik aan de kant ben gezet door de politie op vrijdag avond. Waar of dat ik naar toe ging en of ik wel even wilde blazen.
"nou meneer agent ik ben onderweg naar mijn werk in de Botlek, ik moet namelijk nachtdienst draaien"
Wordt hier in de regio namelijk veel ge straat raced...
. Maar wel heel goedkoop. APK zat er nog voor bijna een jaar op, en ik ben echt heel blij met dat ding.NoName126 schreef:en iemand ervaring met een Corsa?
)
die was behoorlijk gepimpt, en daar houd ik niet zo van.
scheurze!
Mijn vriend heeft een C4 en mijn mama heeft deze een tijdje ales vervangwage gehad ...
en nu dus weer op zoek naar een kleine, zuinige auto. Heb het hele topic doorgelezen en de Corsa spreekt me wel aan, wie heeft daar verder nog meer ervaring mee en waar moet je - naast roest en distributieriem - op letten als je een tweedehandse koopt?