Welk klein autootje?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 09:25

44Myrthe44 schreef:
Daihatsu cuore is ook erg leuk!

Daihatsu is over de kop (in nederland), onderdelen zijn in de toekomst wat moeilijk verkrijgbaar. Dat zal je ook gaan zien aan de prijs van de onderdelen.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 09:31

toyota
nissan
mitsubishi
golf
zijn vaak betrouwbare auto's.
en genoeg onderdelen voor te krijgen.
mijn vriend zit vaak in de auto's en heel veel soorten mag ik niet.
maar bovenstaande wel
want heel veel autos roesten je onder je kont weg.
en mijn vriend is schade hersteller uitdeuker, spuiter en monteur geweest.
en komt heel vaak rotzooi tegen en hoort ook vaak zat van autobedrijven wat slechte autos zijn.
hij kon namelijk dagelijks op wel zo 5 adressen door nederland heen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 09:34

Idd de populaire autos bij jongeren zijn meestal geen goede koop. Meer kilometers, vaak een versnellingsbak die wordt afgeragd en duurder omdat ze populair zijn.

De oude van dagen autos de kleine hogere modellen zijn een betere koop. Vaak verkocht omdat de eigenaar niet meer mag of kan rijden. Meestal weinig kilometers, over het algemeen goed onderhouden en voorzichtig behandeld.

Mijn atosje ziet er na 14 jaar nog netjes uit, ik zag geen verschil in interieur in 9 jaar gebruik. De buitenkant wel, waren aardig wat stoeprandjes meegenomen. Maar dat is maar uiterlijk. En dor mij gekocht van mensen die niet meer mochten rijden, daarom is hij bij mij ook weggegaan. Na mij naar een ook oudere gehandicapte dame die hem weer heeft doorverkocht naar een even oude vriendin die ook niet meer mocht rijden. En nu is ie weer terug bij de baas. :D

Golf idioot duur in onderhoud en aanschaf en vaak afgeragd als leaseauto of door scheurneuzen.

Mioux

Re: Welk klein autootje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 09:40

golf is inderdaad populair bij jongere dus vaak afgeragd en kost je vermogen vaak als je hem apk gekeurd wil hebben hierdoor....

Peugeot kocht ik rond 1000 euro en had slechts 85,000 gelopen (peugeot 106) en kwam uit 1997, daar zijn de onderdelen bijna bij elke dealer wel te vinden, één van de redenen is omdat citroën en peugeot kwa onderdelen veel op elkaar lijken(is mij verteld door de dealer) en daarom ook makkelijker te bestellen dat als 1 er niet is, is de ander er wel

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 09:41

Mijn moeder heeft jarenlang gereden met een Peugeut 205, ding zag er niet uit maar kon betaalbaar naar de garage en reed zuinig. Bijna elke week zaten er wel briefjes onder de voorruit of ze het ding niet wou verkopen :=

Zelf heb ik een Opel Corsa gereden, lekker pittig bakje maar er is veel kaf onder het koren en ik kocht de mijne van een vriendin wiens toenmalige vriend helemaal in de Opeltjes zat dus dat was een goede start.
Helaas is het ding gejat als drugsauto en kort en klein geslagen teruggevonden.

Nu hebben we als boodschappenautootje een Citroen C3. Ik vind het een mormel maar mijn vriend zweert erbij, misschien omdat mijn schoonmoeder ook in zo'n ding rondrijdt. ;) (maar die ruilt ze in als ze 3 jaar zijn en koopt weer een nieuwe)

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 09:54

jorika1986 schreef:
NoName126 schreef:
Ik heb nu op MP een netjes uitziende corsa in het vizier voor 900 euro. Zit nog netjes in de lak, heeft ongeveer 170.000 km gelopen. Denk dat ik daar vandaag of morgen maar eens een kijkje ga nemen. Heb ook een nette peugot 106 op het oog met evenveel km's. dilemma...

Ik zou beide links laten liggen! veel te veel kilometers. beide auto's hebben waarschijnlijk binnenkort een uitgebreide beurt nodig die heel veel geld gaat kosten...

Kun je beter even wat doorsparen dan dat je een kat in de zak koopt en je eigen scheel betaald aan de garage...
Ook zou ik zeggen koop iets wat niet echt een geliefde 'jeugd' auto is, vaak zijn ze afgeragd en gaan ze niet lang meer mee.
Koop NOOIT een gepimpte auto!
Een hyundai atos is een top auto, vaak gereden door wat oudere dames.
Een fiat Seicento is ook erg leuk maar let er op vaak gaan de deur rubbers lek en wordt de auto vochtig van binnen (schimmel)
Een fiat Panda is ook een leuke auto, moet even afkloppen, ik heb hem nu 5 jaar en krijgt gewoon elk jaar een beurtje verder nog niks aan gehad. inmiddels 130k op de teller.

Mag ik vragen waarom je dat zegt? Onze auto is ook getuned en ik ken meerdere mensen met getunedee auto's en deze worden veeeeeeel beter behandeld dan de mensen met niet getunede auto's die ik ken. Meestal juist omdat er zoveel geld in zit.. Het feit dat mensen daar misschien harder mee rijden wil absoluut niet zeggen dat ze afgetrapt zijn...

@ts als ik jou was zou ik inderdaad voor een Duitser gaan, voor een VW bijv betaal je misschien wel meer maar dan heb je wel kwaliteit. Als je gaat kijken moet je iemand meenemen die er verstand van heeft. Let op beschadigingen etc, een auto vol krassen en deuken is niet zuinig mee omgegaan en betaal nooit de prijs die ze vragen.

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 10:02

Let ook op roest / gaten aan de onderkant!! De meeste mensen vergeten daar naar te kijken. Zo zagen we een prachtige auto, echt puntgaaf aan de buitenkant, weinig kilometers, glom als een gek.... geen deukjes, motor deed het goed... Ik zag me al rijden, tot mijn vriend onder de auto ging liggen en hij zei meteen: die kan naar de sloop! Verkoper stond een beetje dom te kijken, maar de wielkas was helemaal weggerot! De gladde verkoper ging kijken en schok zich rot.... Maar ik wed dat hij hem gewoon alsnog verkocht heeft :+ Uiteindelijk hebben we een Suzuki Alto uit 2002 gekocht. Heerlijk autootje, Jappen zijn technisch heel betrouwbaar, en onderhoud is goedkoop.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 10:04

Urielle schreef:
Mijn moeder heeft jarenlang gereden met een Peugeut 205, ding zag er niet uit maar kon betaalbaar naar de garage en reed zuinig. Bijna elke week zaten er wel briefjes onder de voorruit of ze het ding niet wou verkopen :=

Zelf heb ik een Opel Corsa gereden, lekker pittig bakje maar er is veel kaf onder het koren en ik kocht de mijne van een vriendin wiens toenmalige vriend helemaal in de Opeltjes zat dus dat was een goede start.
Helaas is het ding gejat als drugsauto en kort en klein geslagen teruggevonden.

Nu hebben we als boodschappenautootje een Citroen C3. Ik vind het een mormel maar mijn vriend zweert erbij, misschien omdat mijn schoonmoeder ook in zo'n ding rondrijdt. ;) (maar die ruilt ze in als ze 3 jaar zijn en koopt weer een nieuwe)

hier ook een 205 gereden, na de 106 en voor de 306, en inderdaad die kon ik nog aardig verkopen ook pff die dingen zijn zeker wel gewild, maar kan ook weer nadeel zijn.

Bij elke auto zowiezo iemand meenemen die weet waar die op moet letten..En bij elke auto nooit de prijs betalen die ze vragen maar altijd afdingen dat lukt bij particulier en bij dealer ook wel! VW ja... niet mijn idee....zijn erg populair onder de jongeren zoals polo,golf etc.. En elke keer als ik bij 1 van die wagens ging kijken was er wel wat aan de hand... Dan liever voor dat geld een leuk ander autotje...

Ik zou kijken naar een auto met of onder de 100,000 km's.. Al kom je dan meer richting de 1400 je kan altijd proberen af te dingen.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 10:17

laura1987 schreef:
jorika1986 schreef:

Ik zou beide links laten liggen! veel te veel kilometers. beide auto's hebben waarschijnlijk binnenkort een uitgebreide beurt nodig die heel veel geld gaat kosten...

Kun je beter even wat doorsparen dan dat je een kat in de zak koopt en je eigen scheel betaald aan de garage...
Ook zou ik zeggen koop iets wat niet echt een geliefde 'jeugd' auto is, vaak zijn ze afgeragd en gaan ze niet lang meer mee.
Koop NOOIT een gepimpte auto!
Een hyundai atos is een top auto, vaak gereden door wat oudere dames.
Een fiat Seicento is ook erg leuk maar let er op vaak gaan de deur rubbers lek en wordt de auto vochtig van binnen (schimmel)
Een fiat Panda is ook een leuke auto, moet even afkloppen, ik heb hem nu 5 jaar en krijgt gewoon elk jaar een beurtje verder nog niks aan gehad. inmiddels 130k op de teller.

Mag ik vragen waarom je dat zegt? Onze auto is ook getuned en ik ken meerdere mensen met getunedee auto's en deze worden veeeeeeel beter behandeld dan de mensen met niet getunede auto's die ik ken. Meestal juist omdat er zoveel geld in zit.. Het feit dat mensen daar misschien harder mee rijden wil absoluut niet zeggen dat ze afgetrapt zijn...

Als je namelijk zelf een pimper ben is het leuk om als er iets stuk gaat dat je zelf ook kunt repareren, maar als je als niet zo'n handige jonge dame zo'n auto naar de garage brengt omdat er iets het niet doet vragen ze snel de hoofprijs voor een simpele reparatie. Terwijl als je met je niet zo heel erg mooie Suzuki alto komt, doen ze vaak voor een minimale prijs een simpele reparatie. Heb zelf ook een gepumpte auto gekocht toen der tijd.
Je wilt ook niet weten hoe vaak ik aan de kant ben gezet door de politie op vrijdag avond. Waar of dat ik naar toe ging en of ik wel even wilde blazen.
"nou meneer agent ik ben onderweg naar mijn werk in de Botlek, ik moet namelijk nachtdienst draaien"
Wordt hier in de regio namelijk veel ge straat raced...

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 10:21

Dat probleem had ik hier ook bij mijn 106 die ik "gepimpt" had wel minimaal maar toch, je word wel elke keer aangehouden onder het mom even zien of alles legaal is en goed is etc... Daarom erna niet meer gedaan en ook niet meer zo auto gekocht want elke keer was ik de pineut en kostte me weer 15minuten tot 30 minuten om weer me weg te vervolgen

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 11:22

jorika1986 schreef:
Als je namelijk zelf een pimper ben is het leuk om als er iets stuk gaat dat je zelf ook kunt repareren, maar als je als niet zo'n handige jonge dame zo'n auto naar de garage brengt omdat er iets het niet doet vragen ze snel de hoofprijs voor een simpele reparatie. Terwijl als je met je niet zo heel erg mooie Suzuki alto komt, doen ze vaak voor een minimale prijs een simpele reparatie. Heb zelf ook een gepumpte auto gekocht toen der tijd.
Je wilt ook niet weten hoe vaak ik aan de kant ben gezet door de politie op vrijdag avond. Waar of dat ik naar toe ging en of ik wel even wilde blazen.
"nou meneer agent ik ben onderweg naar mijn werk in de Botlek, ik moet namelijk nachtdienst draaien"
Wordt hier in de regio namelijk veel ge straat raced...

Over een reparatie bij de garage kan ik niet meepraten, mijn Leon is namelijk pas 5 en gewoon dealer onderhouden. Ik weet zeker dat deze dealer mij niet extra laat betalen.
Van het aan de kant zetten heb ik totaal geen last, de politie komt wel bij me in de buurt rijden en kijkt wel maar hebben me nooit aan de kant gezet.
Het hangt er natuurlijk ook vanaf hoe hij gepimpt is, heeft hij een JAP style uitlaat dan zal je inderdaad vaker aan de kant gezet worden om bijv de decibel te meten.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 12:31

Wij hebben zelf een golf 6 tfsi uit 2008.
Het rijd heerlijk en ruid zuinig.
Maar aan deze auto is in 2 jaar tijd 17.000 euro aan reparatie kwijt.
En de vorige eigenaar ook zo 10.000 euro.
Wij hebben er een hele nieuwe motor in gekregen wel viel alles gelukkig onder de garantie.
En hebben weer 2 jasr extra garantie gekregen.
Deze auto heeft te veel pk en daaeom verbrand alles en gaat het snel kapot.
Deze auto gaat volgend jaar weg als de bmw's wat goedkoper zijn geworden.

Maar koop gewoon een simpele auto zonder veel pk's meestal is hier wel soor jonge lui mee geracet.
En dingrn gaan vaak eerder stuk.
Maar welk geld je ook uitgeeft je moet altijs geluk hebbrn.
En check altijd even na op rdw.nl hoelang ze hem al hebben enz

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 13:05

Komt me zo bekend voor! Wij doen in onze VW- Audi garage zo'n 3 motoren per week. (Golf GTI, Polo GTI, Audi S3, RS3 etc. etc.) Ook allemaal jonge auto's. Wat mij betreft koop ik zelf dus nooit een VW. Mijn vriend heeft een nieuwe Scirocco R, eens kijken hoe lang die het uit gaat houden, die begint nu al geluid te maken met 20 000 km.. Vroeger (<2005) maakte de volkswagengroep nog goede, zeer betrouwbare auto's, dat is nu wel anders. Wel fijn voor mij, zo heb ik ten minste lekker veel werk en kan ik in korte tijd veel nieuwe dingen leren. Maar imo kan men wel ophouden de 'Duitse kwaliteit' zo te aan te prijzen. Dat ze zich maar weer eens bewijzen, dat zou niet slecht zijn.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 13:08

Ik rij een renault 5 van 23. Maar dat is misschien meer liefhebberij. Ik bedoel, het is wel echt een oude auto zonder ook maar 1 vorm van luxe ;) . Maar wel heel goedkoop. APK zat er nog voor bijna een jaar op, en ik ben echt heel blij met dat ding.
Maar je moet het wel willen. Ik kon er via mijn neef aankomen, die doet ik Renaultjes 5. Dus het was een betrouwbare verkoper. Voor een laag budget vind ik het lastig om een betrouwbaar adres te vinden. De meeste auto's in die prijsklassen zijn van particulieren en dan weet je nooit wat de verborgen gebreken zijn. bij een dealer ben je al meteen een stuk meer kwijt.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 13:38

NoName126 schreef:
en iemand ervaring met een Corsa?

ik heb een corsa van 14 jaar oud(bijna)
ik ben super tevreden, ding rijd als een tierelier, zit goed, de hond past er in (inmiddels de bank plat en een flinke kooi achterin omdat anders de auto word gesloopt als ie bij het trainingsveld in de auto moet wachten := )
wegenbelasting is te doen (18 euro per maand hier)
redelijk zuinig(1 op 16 is netjes voor zo een oud gebakje, naar frankrijk heen en weer ging hij 1 op 17)
is tweedehands prima voor schappelijke prijzen te vinden.

wij waren zo tevreden over dit oude ding dat vriendlief er een nieuwe heeft bijgekocht omdat we wilden downsizen met de nette auto en nee het is geen audi(wat we eerst als auto voor vriend hadden) maar dat merk je ook in de prijzen van het onderhoud etc, die bij audi gewoon idioot hoog zijn.

NoName126

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-13 07:33

Nou ik heb mn scheurijzer gevonden! :D
We zijn bij twee auto's gaan kijken. De eerste een corsa. Die zat behoorlijk onder de roest, en was net iets te stoer voor mij hihi :-) die was behoorlijk gepimpt, en daar houd ik niet zo van.
Op de weg terug naar huis dachten we even bij een garage aan te gaan, en daar stond m'n nieuwe kar: een citroën saxo uit 1997, zonder roest (yeej!) en met 160k op de klok. Reed prima en ziet er nog heul goed uit.
Zoektocht geslaagd! :D

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 09:16

Gefeliciteerd! *\o/* scheurze!

NoName126

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-13 17:28

Thnx!!

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 17:30

Veel veilige kilometers toegewenst!

mohica

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 20:39

Ik ben voor alle auto'jes dat je vermeld heb buiten Citroën :( Mijn vriend heeft een C4 en mijn mama heeft deze een tijdje ales vervangwage gehad ...
Mijn vriend is tijdens de hevig sneeuwperiode tgn een auto gereden ( lees heel lichtjes aageraakt ) en de hele voorkant geplooid en de aachterkant vn de andere auto ( een Audi ) had niets, mama had hetzelfde en sinds dien alleen maar problemen :(

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 21:20

Ik heb ook een saxo! Prima auto en rijdt lekker zuinig. Veel rijplezier

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 19:30

Gefeliciteerd met je aankoop! Ik ben zelf ook op zoek met hetzelfde budget als ts. Heb een Astra gehad, toen moeten verkopen lag absoluut niet aan de auto, geweldig ding, maar aan financieel wanbeleid van moi :o en nu dus weer op zoek naar een kleine, zuinige auto. Heb het hele topic doorgelezen en de Corsa spreekt me wel aan, wie heeft daar verder nog meer ervaring mee en waar moet je - naast roest en distributieriem - op letten als je een tweedehandse koopt?

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 19:37

gefeliciteerd !
ik heb een citroen C3 en echt een topauto eraan!
nog nooit iets mis mee geweest.

heel veel veilige kilometers gewenst