Dan kun je goed vergelijken
Ik schrok van de lage maandlasten namelijk
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Maar we gaan toch eerst huren, hebben daar net de voordelen van in gezien dus eerst maar kijken hoe het allemaal gaat straks
Joram schreef:Als zo lees zie wel dat nogal mensen fout in gaan doordat ze vergeten dat koophuis meer kost dan alleen de rente. Je krijgt ook de kosten er bij van onderhoud, c.v. installatie, enz.
Bij huur moet weer opassen dat je niet te veel verdient, en zo doende niet in aanmerking komt voor sociale huur.

pmarena schreef:Mag ook wel eens ook zachtjes aan zeg, 26, jullie hebben dapper volgehouden thuis

ik weet met wie ik ga samenwonen haha, ik weet dat hij elke ochtend zijn glas laat staan op tafel na het ontbijt (en gebruikte glazen waarin hij karnemelk doet niet omspoeld...), hij weet dat ik de chocovlokken chronisch vergeet op te ruimen, dat ik stofzuigen haat en hij de was doen vreselijk vind
en dat hij een ramp is om boodschappen te doen zonder lijstje en ik na het werk te lui ben om te koken haha. Ik zou zo morgen met hem trouwen als het kon
)vuurneon schreef:(Wij hebben juist bewust voor die koopwoning gekozen, ook al hebben wij nog nooit samen gewoond; ja wel periodes 24/7 samengeleefd (én primitief gekampeerd bij -10 in een mini tentje) in een van de ouderlijke huizen als oppas. Maar als je elkaar na al die jaren niet kent, de gewoontes niet weet en de ergernissen niet kent, zit er sowieso iets niet goedik weet met wie ik ga samenwonen haha, ik weet dat hij elke ochtend zijn glas laat staan op tafel na het ontbijt (en gebruikte glazen waarin hij karnemelk doet niet omspoeld...), hij weet dat ik de chocovlokken chronisch vergeet op te ruimen, dat ik stofzuigen haat en hij de was doen vreselijk vind
en dat hij een ramp is om boodschappen te doen zonder lijstje en ik na het werk te lui ben om te koken haha. Ik zou zo morgen met hem trouwen als het kon
)
Ts, ben benieuwd hoe het huisje is! Hopelijk een schot in de roos!
het was gewoon alsof ht nooit anders geweest was toen wij samenwoonden
wat mij betreft moet je iemand gewoon goed leren kennen vóor je gaat samenwonen
Jolliegirl schreef:Wij gaan kopen.
Je betaald aan hypotheek haast net zoveel als aan huur..
Hypotheek steek je nog in je eigen investering, huur gooi je zeg maar weg.. Je bouwt er niets mee op.
Dé voornaamste reden voor ons om te gaan kopen.
Uiteindelijk, als het huis ouder is, willen we hem overkopen.
loont over het algemeen heel erg om, als je wil huren maar niet sociaal mag huren, te kijken naar nieuwbouwprojecten, of daar huur aangeboden wordt
Lynn_Nikita schreef:Jans, Dan hebben jullie wel erg veel geluk, maar als ik hier kijk betaal je vaak meer aan huur, of woon je gewoon kleiner, en heb je veel minder keuze
(140 m2). Enige verschil is dat het huis al 26 jaar in zijn bezit is, en ik net een half jaar in mijn huis woon