DPD heeft pakketje kwijt gemaakt, webwinkel gelooft mij niet

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: DPD heeft pakketje kwijt gemaakt, webwinkel gelooft mij niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 13:52

Niet alleen dat, bij PostNL moeten ze ook zelf een bus aanschaffen :=

Zam_Cas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 13:53

TS, ik heb trouwens wel erg goede ervaringen met Medpets.

Vandaag weer een slechte ervaring, nu met PostNL. Handtekening opgevraagd, pakket is in ontvangst genomen door dangerous dragon. Ja, en wie is dat? Buren weten van niks...

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 14:00

Dat is al helemaal van de zotte zeg! Dan zou ik al helemaal niet meer bij post nl willen werken. Een simpel bedrijfsbusje is toch niet zo moeilijk lijkt me. Dat postsysteem mag eens nodig aangepast worden geloof ik. Het word steeds logischer dat bezorgers pakjes dumpen en handtekeningen vervalsen. Betekent niet dat het goedgekeurd moet worden en ik zal dit ook nooit accepteren. Maar als de postdienst hun bezorgers beter zal behandelen zouden ze vast beter hun werk doen.

Desondanks...als er wél een dag + tijdsspanne is aangegeven kun je er voor zorgen dat jij of iemand anders thuis is. Maar ik plan ook gewoon mijn dingen en als ik al plannen heb ga ik niet deze afzeggen omdat mijn pakketje (gelukkig vaak binnen aangegeven tijdsvak, maar soms hoor je ook wel anders) bezorgd kan worden. En dan is het soms ook nog te laat om iemand er op te laten wachten, betekent het niet dat het maar in de tuin bezorgd mag worden en mijn handtekening mag vervalsen omdat meneer de bezorger anders geen geld krijgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 14:02

PostNL vereist van de bezorgers dat ze ZZP'er ingeschreven staan bij kVK, over eigen spullen beschikken (dus bus etc ), en dat ze vervolgens alleen maar voor PostNL werken. En minimaal 130 pakken per dag bezorgen :=

Ja dan snap ik wel dat ze pakken droppen als er een keertje iemand niet thuis is, maar netjes vind ik het zeker niet. En bij mij hoeven ze het niet te flikken.

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 14:16

Dat is echt wel heel erg triest Jans. Echt schandelijk dat PostNL dat eist van zijn bezorgers. Dan moet je bijna getikt zijn om überhaupt voor dat bedrijf te WILLEN werken... Lijkt me dat daar eens een herorganisatie mag komen in dat bedrijf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 14:16

Veel ZPP'ers die het aanpakken omdat de freelance markt echt op zijn gat ligt :=

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-13 14:17

karin84 schreef:

Vandaag weer een slechte ervaring, nu met PostNL. Handtekening opgevraagd, pakket is in ontvangst genomen door dangerous dragon. Ja, en wie is dat? Buren weten van niks...

Over Medpets heb ik tot nu toe ook alleen maar goede ervaringen gehad. De klacht van mij ligt ook eigenlijk bij DPD, maar ook dat Medpets mij het gevoel gaf ze alleen maar "tussenpersoon" zijn en dus tussen mijn verhaal en die van DPD staan. En dat is niet terecht.

Wel erg zeg over die handtekening.. Erg vreemde naam. Meestal staat er bij PostNL wel bij, bij welk nummer het afgeleverd is. In dit geval niet? Ik dacht overigens dat de naam A. Jongens al ietswat vreemd was, maar die van jou...

__Maartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 14:23

Desnoods, als niemand meer reageert/meewerkt, naar de politie stappen (weet niet of dat een optie is)?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 14:25

Cardy schreef:
Over Medpets heb ik tot nu toe ook alleen maar goede ervaringen gehad. De klacht van mij ligt ook eigenlijk bij DPD,

*KNIP*

En dit klopt dus niet. DPD werkt alleen voor de opdrachtgever, dus Medpets, en niet voor jou. Als jij de klacht bij DPD neerlegt, weet je zeker dat je nooit een antwoord krijgt :=

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-13 14:33

Dat bedoel ik ook eigenlijk niet Mootje. De klacht loopt bij Medpets, maar de fout is gemaakt bij DPD. Dus heb eigenlijk een slechte ervaring met DPD en (hopelijk) niet met Medpets. Indien zij het natuurlijk netjes afhandelen.

Zam_Cas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 14:38

Cardy schreef:
karin84 schreef:

Over Medpets heb ik tot nu toe ook alleen maar goede ervaringen gehad. De klacht van mij ligt ook eigenlijk bij DPD, maar ook dat Medpets mij het gevoel gaf ze alleen maar "tussenpersoon" zijn en dus tussen mijn verhaal en die van DPD staan. En dat is niet terecht.

Wel erg zeg over die handtekening.. Erg vreemde naam. Meestal staat er bij PostNL wel bij, bij welk nummer het afgeleverd is. In dit geval niet? Ik dacht overigens dat de naam A. Jongens al ietswat vreemd was, maar die van jou...

Nee, geen nummer. Niks.. Dus maar een briefje bij alle buren in de bus. Zucht, wat een gedoe!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 15:06

Jans schreef:
Je krijgt avn een webshop toch te horen wanneer een pakje is verzonden? :+ Dan hoef je geen 10 dagen thuis te zitten, maar alleen als je weet dat het pakje komt een dagje thuiswerken / vrijnemen?

Ja, vaak nadat het pakje al is bezorgd.
Ik zou het prettig vinden als ik van te voren zou kunnen aangeven wanneer het bezorgd wordt. Want ik kan echt niet op het laatste moment besluiten om maar vrij te nemen of thuis te werken. Want dat betekent dat ik mijn afspraken moet afzeggen :+ Lijkt me een beetje de omgekeerde wereld.
Wel heb ik een vaste thuiswerkdag. Ik probeer het dan ook zo te plannen dat ik daar met de bestelling al rekening mee houd, maar ja, als het product dan niet direct leverbaar is...
Bezorgen op het werk is ook niet echt een optie, dan zijn mijn collega's druk met mijn privé pakje. Het liefst heb ik dat ze het direct naar het postkantoor sturen als ik niet thuis ben. Dan haal ik het daar wel op.
Maar de eerste optie die ik noemde zou volgens mij echt een gat in de markt zijn, ook voor de bezorgers, want die krijgen immers betaald per bezorgd pakje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 15:07

Ik heb echt nog nooit wat gehoord nadat mijn pakje is bezorgd, altijd op de dag van verzenden :+

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 16:47

Jans schreef:
PostNL vereist van de bezorgers dat ze ZZP'er ingeschreven staan bij kVK, over eigen spullen beschikken (dus bus etc ), en dat ze vervolgens alleen maar voor PostNL werken. En minimaal 130 pakken per dag bezorgen :=

Ik ken toch echt meerdere mensen dit als bezorger voor PostNL werken en die staan geen van allen ingeschreven als ZZP'er, laat staan dat ze een eigen bus hebben...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 16:48

Klopt, ongeveer 20% van de pakketbezorgers is wel in dienst bij de PostNL :)

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 06:46

TAO-->HTT

Gwahir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 12:17

Jans schreef:
Ik heb echt nog nooit wat gehoord nadat mijn pakje is bezorgd, altijd op de dag van verzenden :+

Nou ik wel hoor, ik wacht bijvoorbeeld nu op een pakketje van PostNL. Ik kreeg vandaag een mail dat deze vandaag wordt bezorgd, dus dan kan ik al geen vrij meer nemen. En deze wordt vandaag bezorgd (haha, klik hier om te zien hoe laat ik bij u langskom): tussen....half 9 's ochtends en half 10 's avonds! Maarrrrr, dit kan ook zomaar halverwege de dag ineens veranderen naar bezorging morgen, of er staat ineens dat de chauffeur al geweest is. Kortom, er is geen pijl op te trekken -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 12:31

Vind ik ook slechte service van een webwinkel dan, dat ze niet doorgeven wanneer het pakje is verzonden :=

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-13 12:46

UPDATE

Medpets gaat vandaag een nieuwe zak voer verzenden, dit keer laat ik het bij een Kiala punt afleveren. Mijn vertrouwen in DPD is volledig verdwenen, ben alsdedood dat deze ook verdwijnt.

Wel zijn ze begonnen met een onderzoek naar het verdwenen pakketje en mocht deze toch weer tevoorschijn komen dan stuur ik uiteraard de nieuwe zak voer terug :).

Dus ben blij dat Medpets het toch erg netjes oplost, echt een hele opluchting!

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 13:10

+:)+

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 13:11

Je kan ook de tweede zak achteraf betalen, als die nog boven water komt :)

Wel top dat ze het toch regelen!

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 15:43

DPD, PostNL, GLS. Allemaal 1 pot nat. Niet tevreden over eentje.
Ben wél tevreden over DHL! Nooit problemen mee gehad.

Laatst kon ik ervoor kiezen om het in de avond te laten bezorgen.
Kom ik om 18.00u thuis. Is mijn pakketje al geleverd! Gelukkig bij de buren...
Maar heb er wel extra voor moeten betalen! Ik dacht, das handig, ben namelijk overdag niet thuis.
Dan maar extra betalen... maar als ze dan alsnog voor de avond gaan leveren....

Krissie0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 16:14

Whahaha ik lees dit topic door en kijk wat ik onderaan mijn scherm krijg te staan _O-

Afbeelding

Rol nog niet van de bank af van het lachen :+

x__laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 17:39

Fijn dat Medpets je toch een nieuwe zak voer heeft gestuurd, dat vind ik maar normaal eigenlijk, als DPD niet kan bewijzen dat je hebt afgetekend.

Ik heb net een zeer onaangename ervaring gehad met PostNL. Pakje verzonden vanuit NL naar Belgie (niet van een winkel, gewoon particulier), en ze zijn het gewoon kwijt. Een zeer onvriendelijke dame liet ons dan weten dat ze 'gezocht' hebben maar niks gevonden en dat ze mij geen schadevergoeding kunnen aanbieden, dan had ik maar verzekerd moeten verzenden :(

Volgens hun eigen Track & Trace systeem bevindt het pak zich in het depot maar na meerdere mails en telefoons (naar een belachelijk duur betaalnummer dan nog) blijft die dame erbij dat het onvindbaar is en klaar, ze kan niks voor ons doen!

IJp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 19:02

Noem mij maar blond....
Ik heb vorige week voor de 3e keer mijn telefoon HTC aan een koerier van Dynalogic meegegeven ter reparatie.
De eerste 2 keer viel de telefoon om de haverklap uit, tijdens het bellen, sms-en, en ook gewoon zo ( soms wel lekker rustig)
Telefoon retour gehad, maar aangezien ik overdag gewoon werk hebben de koeriers de telefoon ( die in een doosje in een bubbeltjes envelop zat) gewoon letterlijk door de brievenbus heen gepropt, de envelop was stuk....
Dus vorige week weer HTC gebeld, weer hetzelfde euvel. En gemeld dat Dynalogic de telefoon gewoon naar binnen propt. Dit hoort niet werd er nog gezegd door Onur van HTC, ik moest dit ook nog maar even aan de koerier melden.
Dus vorige week woensdag meld ik het aan de koerier dat ik er niet blij van word, vraagt ie doodleuk hoe ik hem dan had willen ontvangen????? Ehm, bij de buurvrouw is een optie. Wenst hij me nog gewoon bij weggaan veel plezier ermee toe :S

Nu kreeg ik weer zo'n automatisch mailtje van HTC, toestel komt eraan!!! Jippie, maar HTC niet meer te bereiken, ik Dynalogic gebeld, me eerst door een keuzemenu geworsteld, krijg ik een grietje van 16 denk aan de telefoon.
Het probleem uitgelegd en gevraagd of dit de normale manier van bezorgen was; meld ze doodleuk van wel, als de klant niet thuis is moet de telefoon door de brievenbus gepropt worden???? Mag niet bij de buren afgeleverd worden....
Dus telefoon pleurt straks weer van ongeveer een meter hoog op de plavuizen....
Ik meldde dat ik wil dat hij bij de buren afgeleverd gaat worden. Ging ze doorgeven en ze zouden me gaan bellen als hij bij hun in het systeem staat, en wenst me een fijne avond en wilde ophangen, waarop ik nog vraag; weet je dan wie je moet bellen. Ja was haar antwoord, het pakketje van HTC geeft alle info ???
Nou het is te hopen.... En anders als hij in de brievenbus ligt, bel ik HTC dat hij weer dezelfde klachten heeft, want ze hebben toegezegd dat ze na 3x reparatie van hetzelfde euvel een nieuw toestel toesturen.
Nu maar hopen dat de telefoon weer naar binnen gepropt is....
Dan nog even volhouden tot mei, zodat ik een nieuw contact én een nieuw toestel kan nemen, en dat word van z'n lang zal ze leven NOOIT een HTC meer......