Deze site was al genoemd: http://www.gsmtopdeal.nl (telefoon + abonnement bij T-mobile)
Maar die heb je ook voor Hollands Nieuwe (netwerk van Vodafone): http://www.dealdirect.nl/
Hollands Nieuwe heb je voor €8,- per maand (2 jarig abonnement, anders €9pm voor 1 jarig abonnement) een abonnement van 275 minuten/smsjes/MB's. Ideaal voor jou lijkt me? Kun je zelf bepalen hoeveel van die 275 eenheden je gebruikt voor bellen, sms-en of internetten. Voordeel is ook nog dat je bij Hollands Nieuwe je tegoed 3 maanden kan meenemen en bellen buiten de bundel (zoals 0900-nummers en in het buitenland) eerst met je beltegoed verrekend wordt. Daarnaast kun je je tegoed eenmalig ophogen (bijvoorbeeld 5 euro extra voor één maand) en dan bel je tegen hetzelfde tarief (en dus niet zoals bij andere providers buiten je bundel zodat je ineens 30 cent ipv 4 cent per minuut betaalt).
Ik zit zelf bij Simyo, sim-only. Voordeel is dat zij gebruik maken van het KPN netwerk. Ik heb tot nu toe nog overal bereik gehad, zowel om te bellen als om te internetten.
Ik las ergens dat je €26 per maand veel vindt, maar bedenk dat je met een losse telefoon + sim only ook al gauw aan dat bedrag zit. Ik heb bijvoorbeeld mijn telefoon los gekocht, daarnaast een goedkoop sim-only abonnement genomen en betaal omgerekend over 2 jaar €23 per maand (250 minuten/smsjes en 1GB). En dan heb ik een voordelige telefoon gekocht (220 euro, HTC Wildfire S, goedkoop voor een smartphone) en goedkoop sim-only abonnement (12 euro eerste jaar, 17 euro tweede jaar).
Samsung Galaxy Y kan ik je afraden. Dat is echt een baby-smartphone. Slecht beeldscherm en weinig geheugen. Ik zou investeren in een fatsoenlijke smartphone met voldoende geheugen en een recente versie van Android (of een ander besturingssysteem). Veel apps werken namelijk niet op die goedkope oude telefoons en ik vermoed dat je toch wat meer wilt dan je nu zegt als je eenmaal een smartphone hebt
Dit hoeft natuurlijk niet meteen een nieuwe smartphone van 600 euro te zijn, maar ik denk dat je voor 200 euro al een heel eind komt.
[edit]De Samsung Galaxy S3 mini is wat dat betreft een prima keuze
Laatst bijgewerkt door x_spekkie_x op 27-07-13 12:42, in het totaal 2 keer bewerkt