Hoe vaak heb jij afgereden? (auto)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 15:20

Batlow schreef:
Ik wil ook echt heel graag niet nerveus overkomen. Wordt er tijdens je examen ook gezellig gekletst in de auto? :+

Bij mij de eerste keer niet, tweede keer wel. Tweede keer was ik heel nerveus toen ik eenmaal in de autozat. De examinator had dat door en stelde me goed op mijn gemak.
Was trouwens 17 toen ik hem haalde (:

xMathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 15:21

Nynke1 schreef:
xMathilde schreef:
Je moet natuurlijk niet constant je hoofd liggen draaien om overal naar te kijken. Maar gewoon bij kruisingen ed, wisselen van rijbaan. De plekken waar je moet kijken, duidelijk laten zien dat je kijkt, maar niet overdreven. Gewoon net doen alsof je goed weet waar je mee bezig bent en dat je de situatie onder controle hebt :Y)

Gewoon net doen alsof? Lijkt me toch wel handig dat je ook daadwerkelijk weet waar je mee bezig bent....

Haha ja natuurlijk, wel met een korreltje zout. Beetje ongelukkige woordkeuze misschien. Natuurlijk moet je weten waar je mee bezig bent! Maar als ik eerlijk ben reed ik lang niet zo zelfverzekerd in de auto dan nu, een jaar later. Ik had toen echt het gevoel dat ik er helemaal nog niet klaar voor was, maar mijn examinator vond van wel :)
Bedoel dus meer te zeggen dat je soms meer kunt dan je zelf denkt.

edit: typo
Laatst bijgewerkt door xMathilde op 17-07-13 15:21, in het totaal 1 keer bewerkt

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 15:21

Batlow schreef:
Ik wil ook echt heel graag niet nerveus overkomen. Wordt er tijdens je examen ook gezellig gekletst in de auto? :+

De eerste keer niet.
Ik had een man de eerste keer en die had 2 weken daarvoor iemand laten slagen en die jongen heeft zich een week later dood gereden tegen een boom.
Ik had echt 500 meter voor het CJIB een ingreep.
Gezakt!

2de keer had ik een man die had net een jongen voor ons gehad die mocht kiezen tussen een clusteropdracht, tom tom en van punt A naar B rijden.
Hij wilde geen cluster opdracht want hij kon dat niet onthouden, hij wilde geen tom tom omdat hij daar niet veel mee geoefend had en hij kende de weg niet dus hij wilde ook niet van Punt A naar B rijden.

Mijn instructrice had vernomen dat meneer graag wilde dat er eens iemand voor tom tom koos.
En mijn instructrice vertelde dat meneer je veel minder dingen liet doen als er geen instructie mee reed.
Dus ik koos voor Tomtom.
Hij pakte een telefoonboek, zocht een adres uit een klein plaatsje in de buurt en zei, je opdracht is zo dicht mogelijk bij dit adres parkeren.

Dus ik daar heen via de snelweg, ondertussen gezellig lopen kletsen.
Kom ik bij dat adres, is er voor dat huis een mega grote lege parkeerplaats.

Ik dacht YES!
Dus ik knipperlichtje aan, en parkeren.
Knipperlicht weer de andere kant uit en weer weg.

Nou 20 minuten ben ik weggeweest en dik geslaagd zei hij.
Ik had zijn dag weer goed gemaakt zei hij.
Hij was echt chagrijnig toen ik aankwam.

miicchhellee

Re: Hoe vaak heb jij afgereden? (auto)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 15:23

ik heb alles in 1x gehaald :D

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 15:24

Theorie, praktijk en B+E allemaal in 1 keer :)

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 15:35

[HK] Het afrijstress en rijles topic - Deel 9!

Ik heb em in 5 keer gehaald, het praktijkexamen. Theorie in 4x.
Qua kletsen tijdens examen ligt aan examinator, vaak vragen ze ook wel of je wilt praten of liever stilte.
Ik had de 4e x een examinator die geen woord zei, alleen als ik praatte, daar werd ik dood zenuwachtig van.
Laatst bijgewerkt door 1234 op 17-07-13 15:37, in het totaal 2 keer bewerkt

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 15:37

Theorie examen eerste keer met 1 foutje & praktijk twee keer afgereden.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-13 15:38

Waar ik laatst ook aan dacht is dat als ik +- 30 lessen hebben gehad (2 per week) zijn 15 weken, dus ruim genomen kleine 4 maanden. Als ik wil afrijden over 5 maanden is het december, dan hoop ik toch niet dat er een pak sneeuw ligt, dat zou helemaal k*t zijn!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 15:38

Ik was voor mijn theorie en praktijk in één keer geslaagd gelukkig :)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 15:43

Theorie 3 x
Praktijk 1 x

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 15:46

Theorie 4x (faal en normaal leer ik Super makkelijk)
Praktijk 1x na 45 lessen :) (beter iets langer lessen dan telkens opnieuw afrijden)

Mijn tip niet te veel focussen op het afrijden. Belangrijkste is dat je veilig de weg op kan en dat je ook durft te rijden. Wat maakt een les meer of minder dan uit. Je hebt nog jaren plezier van dat rijbewijs

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 15:51

Theorie 2x en praktijk ook 2x

En in juni 2012 begonnen met lessen en 5 november 2012 geslaagd
Laatst bijgewerkt door Zeeuwsemeid op 17-07-13 15:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 15:51

Beide in 1 x gehaald. Een tip: maak veel oefen theorie exames. Ik heb via de rijschool een inlogcode "gekocht" met veel oefenexames. Heeft echt geholpen. Toen ik op moest was maar 25 % geslaagd, ik was echt heel verrast, want als je goed het boek doorwerkt en de oefeningen doet moet het gewoon lukken. Wel even tijd insteken, en niet een paar dagen van te voren :P Ik ben ongeveer 5 weken van te voren gaan leren en oefenen. En het praktijkexamen... is ook een beetje kwestie van geluk. Geen rare situaties meegemaakt en ik had een hele leuke examinator die zelf ook "examen" deed. De echte examinator zat achterin.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 15:53

Batlow schreef:
Waar ik laatst ook aan dacht is dat als ik +- 30 lessen hebben gehad (2 per week) zijn 15 weken, dus ruim genomen kleine 4 maanden. Als ik wil afrijden over 5 maanden is het december, dan hoop ik toch niet dat er een pak sneeuw ligt, dat zou helemaal k*t zijn!

Met een pak sneeuw rijden ze niet af hoor ;) Dan cancelen ze de praktijkexamens. Maar als je daar zo bang voor bent kun je beter nog paar extra lessen nemen dan, dan leer je met behulp van je instructeur meteen beter rijden in de sneeuw. Lessen gaan vaak wel door namelijk, tenzij het extreme sneeuw is of glad.
Mijn instructeur deed dan zelfs sliples op een glad parkeerterrein.

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 15:58

Theorie in één keer, praktijk in twee keer. Ook ik heb voor mijn theorie veel oefenexamens gemaakt. Helaas.. Nooit één keer geslaagd! Ik zag het op de dag van mijn theorie examen echt niet meer zitten en wilde eigenlijk niet gaan. Toch maar gegaan, maar had er geen vertrouwen in. Onterecht, want ik had uiteindelijk maar 2 fouten! Moraal van dit verhaal: Oefenen is zeker aan te raden, maar pin je niet teveel vast op de uitslagen die de oefenexamens geven.

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 15:59

Zowel theorie als praktijk in 1x gehaald :)

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-13 16:16

Thanks voor al jullie antwoorden. Ik hoop dat ik maar rond de 30 lessen nodig heb, maar je weet maar nooit natuurlijk!

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 16:20

Al mijn rijbewijzen plus theoriën (auto,aanhanger,motor en bus) in 1x gehaald.
Laatst bijgewerkt door missje op 17-07-13 16:57, in het totaal 1 keer bewerkt

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 16:21

Alle theorie heb ik in een keer gehaald, ook chauffeursdiploma en bromfietscertificaat.

Met het afrijden heb ik B in twee keer gedaan door de zenuwen omdat ik niet wist wat ik moest verwachten, C en CE in een keer en BE heb ik cadeau gekregen :D

Trekkerrijbewijs heb ik ook in een keer gehaald, maar dat is niet echt te vergelijken.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 16:21

Zowel theorie als praktijk in 1x gehaald.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 16:22

Batlow schreef:
Setteli schreef:
Theorie 1x
Praktijk 5x (tja er ging elke keer iets mis door de zenuwen)
Aanhanger 1x (had ik gedaan in 1 dag met examen garantie. Zul je zien, slaag ik in 1 keer, pffff)

Heb je staatsexamen gedaan? Ik las dat als je 4 x niet slaagt je dan staatsexamen kan/moet (?) doen?

Na de 4e keer zakken heb ik staatsexamen aangevraagd. Alleen duurde dat 2x zo lang voor ik weer op kon voor een gewoon examen. Toen heb ik beide examens tegelijk aangevraagd. Toen ben ik de 5e keer dus geslaagd en kon ik het staatsexamen weer afzeggen.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 16:23

Theorie van B ben ik 2x voor geslaagd. Ik deed zo lang over de praktijk dat mijn theorie verlopen was :') (geldigheid was toen een jaar).
Praktijk heb ik 4 keer over gedaan en bij de 4e keer heeft mijn instructeur nog met de examinator gepraat. Ik weet niet of dat hielp, maar toen was ik geslaagd :')
Hij deed dat omdat het bij het lessen altijd prima ging en bij het examen ineens belabberd omdat ik enorm zenuwachtig werd. Ik zat te trillen in de auto en deed stomme dingetjes verkeerd. Ik heb ontzettend last van examenvrees/faalangst.

Erpel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 16:30

Ik heb twee keer afgereden :D Eén keer voor mijn B-rijbewijs en één keer voor mijn E-rijbewijs :D Theorie ook in één keer :)

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 16:33

Ik heb zowel de theorie als de praktijk in één keer gehaald :)

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 16:35

Theorie in 1x, wel veel fout maar had ook amper geleerd.
Praktijk ook in 1x, vandaag gehaald! :D

Heb 30 lessen van 1.5 uur gehad. Had ook minder kunnen zijn, maar moest best lang wachten tot m'n praktijk en wilde het wel graag bijhouden met minimaal 1x per week les.