Zucht weer een tv zender de nek omgedraaid vanwege HD.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Choiix

Re: Zucht weer een tv zender de nek omgedraaid vanwege HD.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 11:22

Coax is radiogolfjes en glas is licht. Da's 't grote verschil :)

Glas heeft als voordeel dat er gewoon bijna geen demping meer is in je signaal (dus langere afstanden zijn te overbruggen). Daarnaast kan je door andere belichting te gebruiken meerdere signalen door één glasvezel duwen terwijl dit bij Coax niet mogelijk is.

Kabel (Coax dus) zit zeker nog niet aan zijn max, zeker als ooit analoog uitgezet wordt (of wordt beperkt tot NED123/RTL4578/SBS6/NET5/Veronica) komt er een enorme hoeveelheid kanalen vrij. De helft zo'n beetje van de kabel is nu in gebruik voor analoge televisie.

Ik ben eigenlijk best "gezegend" qua internetmogelijkheden. De KPN verdeler staat in de straat, via de kabel is hier 100/100 te halen en glas wordt over een paar maanden aangesloten waarover 1000/1000 haalbaar wordt. Werk nu ook bij een provider dus mag voor ze testen met die snelheden, altijd leuk :D (en nee, niet DDS, maar die postcodecheck is gewoon heel handig en snel ;) )

Gelukkig voor het buitengebied komt LTE er snel aan, dan is heel Nederland voorzien van mogelijkheden voor snel internet.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 11:25

Met LTE bedoel je 4G?

Dat ze 3G hier al eens laten werken zou al een hele vooruitgang zijn.

Of glasvezel in de grond, want zelfs de gewone telefoon heeft hier regelmatig uitval.
Dan staat de modem te knipperen op alles.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 11:39

LTE = 4G
3G gaat ook beter worden. Des te lager je frequentie, des te beter je bereik. 3G gaat van 2600MHz naar 900MHz in Nederland, bereik wordt op den duur even goed als je bereik op 2G/GPRS/EDGE nu :)

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 11:44

Maar dan moet er wel een mast in je buurt zijn.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 11:56

http://umtsmasten.nl/

kijk ik hier staat de dichtstbijzijnde mast op 2,5 kilometer
T-Mobile UMTS Hoogte : 38.4
T-Mobile GSM 900 Hoogte : 38.4

LTE mast staan er geen in tientallen kilometers

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 12:26

Ze zijn LTE ook aan het bouwen nu he ;)

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 12:43

Ah oké.
Vandaar dat er 0 achter staat :D

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 19:43

Hier ook een beetje hetzelfde probleem als TS, postcode check gedaan maar slechts 8Mb/sec
zit nu nog op kabel met oude beeldbuis TV en videorecorder maar zal ook ooit eens over moeten dus ik lees even mee.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 20:56

Mwoah, jij hebt kabel. Voorlopig zal analoog daar er niet af gaan, maak je voorlopig nog maar geen zorgen. Zenderaanbod gaat zeker minder worden maar kan me niet voorstellen dat ze alle analoge zut uit gaan zetten, hooguit dat ze het beperken tot de 10 belangrijkste zenders.

melle_odet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 00:12

hihih met die postcode check geeft ie aan dat hier 1mb/sec is ...... daar heb je niet zoveel aan dus....

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 07:50

Mensenlief dan zit je wel heel ver van de bewoonde wereld af :D

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 08:40

En ik meende met mijn 3 al hopeloos te zijn :D

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 09:04

Die postcodecheck op www.dds.nl is niet echt betrouwbaar in ons geval. Is op basis van schatting. Wij zouden 10Mb/sec moeten kunnen halen volgens die schatting, maar ik kom echt niet verder dan 4Mb/sec als ik het meet :n

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 09:20

Nee, is op basis van realiteit ;)

Als de check hoger aangeeft dan eerder mogelijk was, is er in de buurt bij jou een straatkast opgeleverd waarin een centrale is gehangen (dit noemt men Buitenring). Je wordt niet automatisch overgezet op zo'n centrale die dichterbij staat, maar nieuwe orders worden wél overgezet.

Het is echter zo, dat alleen KPN of KPN Wholesale klanten hier gebruik van kunnen maken. Hieronder vallen dus o.a. KPN zelf natuurlijk, Telfort, XS4All, Solcon en DDS. Hier NIET onder valt Tele2, Online, Alice, TweakDSL en nog een aantal anderen. Zit je dus bij een niet-KPN Wholesale (WBA heet het officiëel) provider, dan is het misschien aan te bevelen om over te stappen.

Je zit nog wel te ver van die straatkast af om er écht veel profijt van te hebben (hij is nog meer dan een kilometer weg dus VDSL zit er niet in, nog steeds alleen ADSL). Voor jouw fotografiewerk was een hogere upload wenselijk geweest (tenzij je nu de 1Mbit up niet haalt, die ga je wél halen na de migratie naar Buitenring. Meer zit er technisch gezien niet in helaas).

Die meting is nog conservatief. Mijn ouders konden volgens die check 10Mbit/s halen, maar halen 17Mbit/s. Op m'n oude werk was het maximaal 8 en dat werd ook 15Mbit/s. Weer een andere lijn: 13Mbit/s, werd ook 15Mbit/s.

Mooiste voorbeeld is de lijn van een vriend van mij, die kon eerst maar 1Mbit halen, dat werd later door vernieuwde apparatuur in de centrale al 2,5Mbit en door zo'n buitenring oplevering haalt hij nu 8Mbit.

Check dat dus en mocht je er niet uitkomen stuur je maar een PB :) Gebruik desnoods de check ook op Solcon.nl of Telfort.nl op jouw adres, dan zal je op dezelfde gegevens uitkomen. En die kloppen altijd en zijn vrijwel altijd conservatief, dus gok maar op 12-13Mbps in jouw geval :)

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 09:38

Choiix schreef:
Nee, is op basis van realiteit ;)

Nee, is op basis van een schatting, staat er nota bene letterlijk onder :D

Citaat:
De geschatte haalbare snelheid is 10Mbit/s.

Als dat al niet genoeg was; de realiteit is dat wij, op basis van recente metingen, niet verder komen dan de eerder genoemde 4Mb/sec ;-)

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 10:22

PB je postcode (en niet je huisnummer, is niet nodig) maar even, dan laat ik het even in het KPN systeem checken of er buitenring mogelijk is. Die check is zoals gezegd al-tijd conservatief. Niet zoals bij de meeste providers u kunt tot 20Mb halen maar u haalt er maar 4, ja jammer.

Dit is geen verkooppraatje, maar de waarheid. Ik heb op deze manier al meer dan 100 mensen aan sneller internet geholpen. Welke provider zit je nu?

De check van dds, Telfort en Solcon zijn gebaseerd op de KPN Wholesale Broadband Access postcodecheck. Die wordt elke 24 uur aangepast, dus een meting van gisteren hoeft niet te betekenen dat het vandaag wel mogelijk is. Ik ben geen doorsnee eerstelijns helpdeskmutsje, ik weet echt waar ik over praat :) Maar ik snap je reactie heel goed hoor, zeker als het recent nog gemeten is. Maar: mijn verhaal geldt ALLEEN voor providers die via KPN leveren, en nogmaals dus niet voor klanten via Tele2 of BBNed! :)

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 10:28

Als de check al-tijd conservatief is, dan kan hij per definitie al niet realistisch zijn hé ;-)

Ik ben absoluut niet in de markt voor wat voor abonnement of iets dergelijks, maar ik dacht, laat ik die check op de site die jij noemt eens doen en het viel mij op dat hij gewoon voor geen meter klopt, dus voordat mensen nou op basis daarvan actie gaan ondernemen, leek het mij goed om even aan te geven dat er in ons geval een grote afwijking zit tussen wat jij omschrijft als "realistische" en de realiteit, en dan wel een afwijking die ik nou niet direct positief zou noemen :D

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 10:34

Even als toevoeging m'n eigen gegevens.

Postcodegebied 3844
Centrale: Hd-C
Type: CGB2
VDSL-CO: NEE
VDSL-BR: JA
Afstand tot CO: 2251m
Afstand tot BR: 70m
Haalbaar max via CO: ADSL2+ KPN WBA-E 20480/1024. Schatting: 12000/1024 (12Mbit)
Haalbaar max via BR: VDSL2 KPN WBA-E Profile 17a 52000/5200. Schatting: 109000/31000 (110Mbit)

Zal vanmiddag evn die 1Mbit lijn erbij zoeken, dan zie je dat verschil ook :)

Richard, op PCdb.bbned.nl op welke centrale ben je dan aangesloten en met welke afstand tot de centrale?

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 10:43

Sander, ik ben echt niet in de markt voor een wijziging in mijn abonnement oid. Ik hecht ook niet zoveel belang aan snelheden etc. ik heb wat ik nodig heb om te kunnen doen en zien wat ik wil en daar ben ik tevreden mee :-)
Nogmaals, het ging mij er meer om dat er best wel grote afwijkingen kunnen zitten tussen die waardes op dss.nl en de snelhedendie je in de realiteit hebt. ;-)

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 10:55

En het gaat mij om het feit dat je nu ongefundeerd aan het roepen bent dat die check niet klopt. Mijn info klopt namelijk, maar de eerstelijns helpdesk bij de meeste providers weet dit nog niet (zit nog niet in de procesflows). Zoals ik tegen Karuna ook zei, laat je geen onzin aanpraten.

Nogmaals, die check klopt AL-TIJD. Is de haalbare snelheid hoger dan wat je verwacht betekent dit dat er een buitenring straatkast is opgeleverd bij jou in de buurt. En als je een KPN provider hebt dat je dan moet bellen voor een migratie naar ADSL-BR of VDSL-BR, dat is namelijk gratis. Zonder verlenging of wat dan ook.

Als er geen buitenring locatie bij jou in de buurt zit is de check exact de snelheid die je nu ook haalt, of ietsje er onder. Nooit, maar dan ook nooit meer :)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-13 15:20

Zucht weer nieuws gekregen van a naal digitaal. -:(- Grrr nu verdwijnen alle rtl,s veronica, discovery en tlc voor het gemak.

Oftewel vanaf eind augustus betalen we voor nagenoeg geen zenders meer. Moeten we dus noodgedwongen alles gaan vernieuwen. Want korting krijgen we uiteraard niet voor minder zenders. Bah bah bah. Dag geld vanwege nieuwe ontvanger, nieuwe schotel en installatie ervan. En dan maar duimen dat onze tv dat aankan. Sukkels. -:(-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 15:22

Ik zou nou niet meteen met sukkels gaan roepen.. alle bedrijven zijn afhankelijk van technische vernieuwingen. Langzaam maar zeker wordt al het oude uitgefaseerd omdat het te duur is om te blijven aanbieden / ondersteunen. Kijk alleen al naar de casettebandjes > cd > mp3 én de videobanden > dvd > bluray.

Zelfde geldt voor tv, van analoog naar digitaal. Ook satelietten worden vervangen. Mobiele telefoons worden smartphones, computers verschuiven naar tablets..

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-13 15:25

Dit is puur een canaal digitaal actie en niet van de zenders zelf. Ze hebben er een handje van om te blijven wisselen van kanalen. Er komen zenders terug naar de sateliet waar nu de rtl en op verzonden worden en die gaan naar een andere sateliet positie. Heb ooit eens vernomen van een ex medewerker dat ze dit doen bij populaire zenders in de hoop dat de oudere ontvanger gebruikers dan bij hun een nieuwe installatie aanschaffen. De vorige keren hebben we het kunnen omzeilen maar nu moeten we dus echt wel nieuw aanschaffen. Alleen niet bij hun, nooit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 15:34

Canaal Digitaal moet ook vernieuwen, kans is groot dat zij op het oude systeem de zenders niet meer doorkrijgen als ze niet vernieuwen. :) Ook tv zenders vernieuwen in hun signaal.

xMathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 15:36

karuna schreef:
Dit is puur een canaal digitaal actie en niet van de zenders zelf. Ze hebben er een handje van om te blijven wisselen van kanalen. Er komen zenders terug naar de sateliet waar nu de rtl en op verzonden worden en die gaan naar een andere sateliet positie. Heb ooit eens vernomen van een ex medewerker dat ze dit doen bij populaire zenders in de hoop dat de oudere ontvanger gebruikers dan bij hun een nieuwe installatie aanschaffen. De vorige keren hebben we het kunnen omzeilen maar nu moeten we dus echt wel nieuw aanschaffen. Alleen niet bij hun, nooit.

Hier dus ook het geval, kijk tegenwoordig bijna geen tv meer want pff, toch nog maar keus uit 5 zenders, waarvan de helft van de tijd alleen reclame is 8)7
Neemt niet weg dat ik het niet vervelend vind, soms komen er natuurlijk wél interessante programma's.