Heerlijk alle kopjes en bordjes uit lauw water vissen waar broodkorsten, hagelslag en koffie in drijft.

Zelfs na een flink uitgebreide kookbeurt is het afwassen nog geen 20 minuten werk.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Fiffill schreef:Geryon schreef:GadverWat maakt het voor studenten dan anders?
Wat is daar gadver aan? Je zet toch niet je spullen smerig weg, je spoelt het gewoon netjes om wat is er vies aan een schoon bord wat een halve dag op het aanrecht blijft staan? Je zou haast zeggen dat echt afwassen overbodig is het enige wat je doet is dan even extra goed poetsen met wat afwasmiddel erbij.
Hier ook één keer per dag de afwas, na het avondeten. Een enkele keer blijft het staan.
Cayenne schreef:Ik vind een vaatwasser altijd zo'n gedoe, inruimen, wachten, uitruimen (en sommige dingen nog nadrogen).
Shadow0 schreef:Ik ga er dan ook echt niet op wachten. Mocht ik toevallig in de buurt zijn als het ding is afgelopen dan trek ik de deur even open, dat droogt wat beter. Zo niet dan niet, maakt ook niet zoveel uit. Uitruimen doe ik meestal niet meteen maar de volgende keer dat ik ga koken. Ideaal klusje om te doen terwijl het eten opstaat.
kallipooh schreef:Meestal was ik alles af na het avondeten, maar het gebeurt ook dat ik het even spoel en de volgende dag een dubbele lading afwasThuis bij mijn ouders hebben we wel een vaatwasmachine die 's nachts draait en 's ochtends wordt uitgeladen. His wel handig als je met 4 bent, maar ik zou het op mijn kot/studentenkamer niet moeten hebben, lijkt me erg onpraktisch voor één persoon.
imd schreef:kallipooh schreef:Meestal was ik alles af na het avondeten, maar het gebeurt ook dat ik het even spoel en de volgende dag een dubbele lading afwasThuis bij mijn ouders hebben we wel een vaatwasmachine die 's nachts draait en 's ochtends wordt uitgeladen. His wel handig als je met 4 bent, maar ik zou het op mijn kot/studentenkamer niet moeten hebben, lijkt me erg onpraktisch voor één persoon.
Bij mij op kantoor hebben ze zo'n halve vaatwasser, er zijn ook tafelmodelletjes te koop. Lijkt me heerlijk.
Koper schreef:Shadow0 schreef:Ik ga er dan ook echt niet op wachten. Mocht ik toevallig in de buurt zijn als het ding is afgelopen dan trek ik de deur even open, dat droogt wat beter. Zo niet dan niet, maakt ook niet zoveel uit. Uitruimen doe ik meestal niet meteen maar de volgende keer dat ik ga koken. Ideaal klusje om te doen terwijl het eten opstaat.
Nee tuurlijk ga je er niet op zitten wachten. Maar het is omslachtig dat je twee keer met zo'n ding bezig bent. Eerst inruimen en aanzetten en later nog weer uitruimen. Ik wil dat 't gewoon in één keer klaar is.
En ik breek ook altijd bijna m'n nek en m'n benen over die irritante omlaaggeklapte klep