Afwassen met de hand, het eerlijke antwoord

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe vaak was jij af (met de hand)?

Zodra ik iets gebruik, was ik het erna direct af!
31 (4%)
Ik was af na elke maaltijd (3 keer per dag)
86 (12%)
Ik werk een keer per dag alles weg
307 (42%)
Ik was om de paar dagen af
138 (19%)
Ik was af als mijn aanrecht vol staat en mijn kast leeg is
112 (15%)
Mijn afwas is ondertussen weggelopen naar een huis waar het niet schimmelt
14 (1%)
Afwas? O, datgene wat mijn schoonmaakster wegwerkt?!
26 (3%)

Totaal aantal stemmen: 714

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 09:49

Ik heb echt geen hekel aan afwassen. De rest van het gezin volgens mij wel wat echt heel smerig wordt ondertussen. Momenteel is de vaatwasser stuk. Als ik s'ochtends vroeg als eerste weg ga en smiddags als eerste thuis kom heeft iedereen zijn of haar vaat nog laten staan. Als het dan nog gewoon op het aanrecht staat vind ik het tot daar aan toe, hoewel de aangekoekte etensresten heel vies zijn. Maar meestal heb ik pech en is alles zonder af te spoelen in het afwas water gegooid en vind ik het zo terug.

Heerlijk alle kopjes en bordjes uit lauw water vissen waar broodkorsten, hagelslag en koffie in drijft. :r

Zelfs na een flink uitgebreide kookbeurt is het afwassen nog geen 20 minuten werk.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 09:49

Ik was meestal 's middags af. Ben de laatste tijd overdag thuis, dus heb alle tijd. Mijn vriend is er vaak 's avonds pas weer, dus dan wil ik die tijd niet besteden aan de afwas :)

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 09:52

Ik heb ook echt een hekel aan afwassen, maar een nog grotere hekel om veel af te wassen.

Probeer dus eigenlijk elke dag 's avonds na het avond eten af te wassen of tijdens het koken, soms werd het de volgende dag als ik bijvoorbeeld weg moest oid. Dus 1 keer per dag alles afwassen is toch wel een doel.

Heb een tijdje gehad dat ik alleen afwaste als ik het nodig had (omdat mijn broertje dus helemáál niet afwast en ik geen zin had om het elke keer alleen te moeten doen), maar dat werd zo een enorme berg en ik moest het uiteindelijk toch (alleen) doen. Dan maar elke dag een beetje afwas...

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 09:55

Wij wassen één a twee keer per dag af. Als ik vrij ben doe ik na de lunch de ontbijt+lunchboel+de kopjes van de avond ervoor. En na het avondeten uiteraard ook alle vieze zooi. Ik spoel alles na gebruik wel af, havermout/spinazie/filet americain vind ik toch wel zó ranzig om eenmaal aangekoekt nog te moeten afwassen :r.

Meestal doen we na het eten samen de afwas, dan is het nog geen 10 minuten werk!

Lottexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 09:56

Fiffill schreef:
Geryon schreef:
Gadver := Wat maakt het voor studenten dan anders?

Wat is daar gadver aan? Je zet toch niet je spullen smerig weg, je spoelt het gewoon netjes om wat is er vies aan een schoon bord wat een halve dag op het aanrecht blijft staan? Je zou haast zeggen dat echt afwassen overbodig is het enige wat je doet is dan even extra goed poetsen met wat afwasmiddel erbij.
Hier ook één keer per dag de afwas, na het avondeten. Een enkele keer blijft het staan.

Ik zet het wel smerig weg :o

Fenrir

Re: Afwassen met de hand, het eerlijke antwoord

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 09:58

Dat vind ik wel een beetje vies, hier wordt alles gewoon omgespoeld dan staat het in principe schoon op 't aanrecht. Hoef je het daarna alleen nog maar even door 'n sopje te halen.

Sabinee__

Toen onze vaatwasser stuk was.. All hail plastic borden en bekers..

Britt_Sisi

Toen ik een tijdje op mezelf woonde waste ik alleen af als het nodig was, ik had een klein aanrecht dus veel ruimte had ik niet, en dan waste ik af gooide het in zon uitlek bak en de volgende dag hop de kast in! Maar echt niet iedere dag dus! En ja ik bn student haha!
In portugal op stage zaten we in een studentenhuis, nou echt nooit van mn leven wil ik daar wonen! De afwas stond er weken! En ik weigerde het te doen, deed alleen mn eigen zooi! Ik ga toch niet voor de rest iedere keer af zitten wassen! Lekker makkelijk haha! Dus daar liep het nog net niet weg!

Maaiike94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 09:59

Eigenlijk bijna iedere dag na het avondeten.
Vind zo'n vieze berg afwas echt smerig..

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 09:59

Cayenne schreef:
Ik vind een vaatwasser altijd zo'n gedoe, inruimen, wachten, uitruimen (en sommige dingen nog nadrogen).

Ik ga er dan ook echt niet op wachten. Mocht ik toevallig in de buurt zijn als het ding is afgelopen dan trek ik de deur even open, dat droogt wat beter. Zo niet dan niet, maakt ook niet zoveel uit. Uitruimen doe ik meestal niet meteen maar de volgende keer dat ik ga koken. Ideaal klusje om te doen terwijl het eten opstaat.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 10:01

Geryon schreef:
Zijn er dan mensen die het niet meteen afwassen?!?! :wow:

Ja!, Ik haat af wassen dus ja er blijft wel eens wat staan. We zijn niet allemaal perfect.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 10:02

Shadow0 schreef:
Ik ga er dan ook echt niet op wachten. Mocht ik toevallig in de buurt zijn als het ding is afgelopen dan trek ik de deur even open, dat droogt wat beter. Zo niet dan niet, maakt ook niet zoveel uit. Uitruimen doe ik meestal niet meteen maar de volgende keer dat ik ga koken. Ideaal klusje om te doen terwijl het eten opstaat.

Nee tuurlijk ga je er niet op zitten wachten. Maar het is omslachtig dat je twee keer met zo'n ding bezig bent. Eerst inruimen en aanzetten en later nog weer uitruimen. Ik wil dat 't gewoon in één keer klaar is.

En ik breek ook altijd bijna m'n nek en m'n benen over die irritante omlaaggeklapte klep :Y)

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 10:04

Oh als er bij mij toch eens een vaatwasser bij paste.... Ik houd van die dingen!!

Mary1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 10:05

Ik probeer altijd om het een paar keer per dag te doen maar heb ook wel eens dat ik een dag geen zin heb en dan laat ik het mooi staan tot de volgende dag. al heb ik daar dan de andere dag wel heel veel spijt van want dan is het nog meer :D

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 10:06

Meestal was ik alles af na het avondeten, maar het gebeurt ook dat ik het even spoel en de volgende dag een dubbele lading afwas := Thuis bij mijn ouders hebben we wel een vaatwasmachine die 's nachts draait en 's ochtends wordt uitgeladen. His wel handig als je met 4 bent, maar ik zou het op mijn kot/studentenkamer niet moeten hebben, lijkt me erg onpraktisch voor één persoon.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 10:08

kallipooh schreef:
Meestal was ik alles af na het avondeten, maar het gebeurt ook dat ik het even spoel en de volgende dag een dubbele lading afwas := Thuis bij mijn ouders hebben we wel een vaatwasmachine die 's nachts draait en 's ochtends wordt uitgeladen. His wel handig als je met 4 bent, maar ik zou het op mijn kot/studentenkamer niet moeten hebben, lijkt me erg onpraktisch voor één persoon.

Bij mij op kantoor hebben ze zo'n halve vaatwasser, er zijn ook tafelmodelletjes te koop. Lijkt me heerlijk.

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 10:17

imd schreef:
kallipooh schreef:

Bij mij op kantoor hebben ze zo'n halve vaatwasser, er zijn ook tafelmodelletjes te koop. Lijkt me heerlijk.

Oh, dat lijkt me inderdaad wel handig! Ik zou alleen niet weten waar ik het zou moeten zetten, heb niet zoveel plaats := Ik was wel gewoon met de hand af, kleine moeite :)

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 10:22

Ik spoel alles direct af maar was vaak maar 1 keer per dag alles even af..

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 10:24

ik was af vanaf dat ik ongeveer voldoende heb om één volle bak water te verbruiken. Vind het persoonlijk waterverspilling om een bak water te spenderen aan 2 kopjes en een bord bv...

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 10:26

Ik was niet elke dag af. :+ Ik ben alleen en heb niet zoveel afwas dus de neiging om het een dag te laten staan is groot. := Was meestal overdag af want dan ben ik een paar uur thuis. Dan kan ik 's avonds gewoon koken. Soms kan ik zin maken om het spul van het avondeten gelijk af te wassen maar meestal blijft het staan tot de volgede middag. :') Maar er zijn ook dagen dat ik het wel elke dag doe, het ligt aan de bui waar ik in ben.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 10:27

M'n vriend doet het dat is het enige wat hij hoeft de doen in huis en het enige waar ik een poep hekel aan heb, hij was 1 tot 2 keer in de week af -O- ... we zijn ook maar met z'n 2en dus zo heel erg is het niet maar ik had graag dat hij het gewoon ff snel elke dag deed dan ben je hooguit 10 min bezig.
Hij had liever een vaatwasser gehad... maar die past niet in de kuiken *\%/*

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 10:31

Wij hebben een vaatwasser, maar doen daarnaast nog 1 keer per dag de afwas

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 10:32

Hier staat de afwas vaak wel even. Ik vind het een vervelend klusje en moet vaak na het eten meteen weg. Wel spoel ik etensresten etc meteen af.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 10:48

Koper schreef:
Shadow0 schreef:

Nee tuurlijk ga je er niet op zitten wachten. Maar het is omslachtig dat je twee keer met zo'n ding bezig bent. Eerst inruimen en aanzetten en later nog weer uitruimen. Ik wil dat 't gewoon in één keer klaar is.

En ik breek ook altijd bijna m'n nek en m'n benen over die irritante omlaaggeklapte klep :Y)

Dat heb ik dus ook, of je grijpt net een bord oid mis omdat het in de vaatwasser staat. Dan gaat met de hand doen een stuk sneller :j

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 10:52

De klep laat ik nooit naar beneden hoor, daar word ik ook niet vrolijk van.

Voor mij is afwassen in elk geval zeker niet sneller en ook niet handiger. En dat terwijl ik op zich niet eens een hekel heb aan afwassen (in het studentenhuis was het vaak mijn voorkeurstaak en op kampen heb ik het ook vaak gedaan - prima, geen probleem.)