Meer bokkers met lentekriebels en een balkon?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 00:13

Ik gebruikte mijn balkon altijd amper.
Totdat ik er een konijnenparadijsje van gemaakt heb, nu ben ik er vaak te vinden.

Er staat een prachtige 2-verdiepingen konijnenvilla op, een krukje (ik mocht ook wat :') ) en de rest is 'konijnen-sloop-en-rotzooi-domein' dus daar is niet veel te vinden.
Misschien niet het mooiste balkon, maar nu gebruik ik het tenminste :j

Verder heb ik lange tijd verschillende kruidenplantjes gegroeid, maar op een of andere manier zijn die één voor één gesneuveld... (zelfs al stonden ze ruim buiten konijnen-reikhoogte, konijnenmagie zeker... :Y) )

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 00:14

Exitium schreef:
There's nothing that tie ribs or duct tape can't fix!

+1 :D

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 00:17

Exitium schreef:

_O-

SaskiaB schreef:
Je lijkt m'n vader wel, die knoopt ook alles vast met die dingen!

Maar je heb ze ook in verschillende kleuren, dan vallen ze ook minder op :D

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 00:21

Hier een balkon bij de slaapkamer, dus we zitten er hooguit met 2en (vind het altijd vervelend als mensen door de slaapkamer heen gaan en alles ;))

Maar we zijn maar een verticale tuin begonnen :p zodat er toch wat staat.. Gekozen voor vaste planten die niet allemaal tegelijk bloeien, dus ben benieuwd! Verticale tuin en gewoon een relaxe lounge set... Zat eerst toch te twijfelen over meer stoelen etc... Maar: 's avonds geen zon daar... dus je gaat er niet met andere mensen zitten (vind ik wel heel jammer)... wel fijn 's ochtends ontbijten :D

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 00:26

Exitium schreef:

*\o/*

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 07:29

Jeetje Leonie, wat klinkt dat als een prachtig 'balkon'. Ik ben ook wel benieuwd naar de foto's :) Het is waarschijnlijk een koopappartement?

josewoos schreef:
x_spekkie_x schreef:
Leuk, een balkon topic! Zoiets zocht ik al, want het tuintopic gaat toch meer over tuinen ( :+ ) en dat verschilt nogal in mogelijkheden met een balkon.
Ik heb zelf een dakterras (3x6m) en zoek ook nog ideeën. Er staat al een tuinset en volgende week wordt mijn hangmat geleverd 8-)
[ Afbeelding ]
Maar foto's van andere buitenruimtes zijn altijd leuk voor inspiratie :)

Wauw, de hangmat is gaaf! Maar ook zo groot -O- Die plek hebben wij niet meer als de loungeset binnen is

Ja, echt geweldig zo'n hangmat <3
Maar goed, ik heb ook een dakterras van 18m2.
Voordeel en nadeel is dat deze vanaf een uur of 9 's ochtends al in de zon komt, tot zonsondergang. Hij staat namelijk op het zuidwesten. Dus altijd zon. Moet ik wel planten hebben die daar tegen kunnen. Ik denk alleen cactussen? :D

Eleionomae

Re: Meer bokkers met lentekriebels en een balkon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 07:56

Leonie wat een uitzicht! Ik ben heel jaloers! Ik kijk uit de op de oude batavus fabriek (loodsen) en als ik op mn tenen sta kan ik er net overheen kijken en zie ik de trein net niet het station binnen rijden :') oja en de parkeerplaats behoort ook tot mijn superieure uitzicht

Mijn balkon is echt mini hij is iig niet groter dan 2x2 :') ik heb beneden ook een deur die als nooduitgang dient en daar heb ik tegen mijn raam ook nog een bankje staan. Ik woon aan een hofje, dus hebben nog wel een gezamelijke binnenplaats als tuin erbij :)

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 08:27

Hier ook een mini balkon. Er passen 2 stoelen op of één ligstoel/hangmat en dat was het dan wel. Wij hebben vorig jaar bij de blokker zo'n hangtafel gekocht. Die hang je aan het balkon en dan kun je 'm zo naar boven klappen. Passen precies 2 borden op en zo kunnen we toch buiten eten. In de praktijk liggen we meestal in het park met mooi weer. We moeten ongeveer 3 minuten lopen en dan staan we aan een groot park en op 5 min fietsafstand is er zelfs een heus strandje aan een waterplas. Met bezoek kunnen we daar ook bbq-en enzo. Heb wel 2 plantenbakken maar de kruiden die daar in zaten zijn inmiddels overleden, zal van het weekend eens nieuwe plantjes kopen in het tuincentrum. In de winter heb ik misschien wel meer plezier van het balkon dan in de zomer omdat er dan heel veel leuke en gezellige vogeltjes komen eten.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 09:01

leonie87 schreef:
13 hoog :D. Hoger gaat de flat niet. Daarom dus ook een mooi groot dakterras op het zuiden :D

Uhm terras zelf is ongeveer 25m2/30m2 en dan heb ik nog een loopbalkon van 10 meter lang en 1 meter breed aan beide zijde van mijn flat (1 kant dus zuid, 1 kant noord). En nog een stuk waar ik eigenlijk niet mag komen. Dit is ook nog eens 15m2 wat ik toch wel beetje geadopteerd heb :+

Wat een onwijs gaaf uitzicht ...ben nu echt benieuwd naar meer foto,s :o .

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 10:40

Haha dank je wel allemaal. Het is overigens toch echt een huur appartement. Maar omdat het de 13de verdieping is, wegens bijgeloof, zeer gunstig geprijsd. En de lift gaat maar tot 12, dus dat scheelt ook weer.
Het is schitterend weer dus ik zal zo eens wat fotos maken. Ik moet het nog wel schoonmaken, want de hoge druk is er nog niet overheen geweest :P.

Pff die minibalkons... Ik wilde eigenlijk persee een tuin, maar toen ik dit zag was ik opslag verliefd. Voelt tch een beetje als een tuin zeg maar... 4m2.. Kun je amper op gaan liggen :(

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 11:17

Wauw wat een uitzicht Leonie.

Mijn toekomstige balkon kijkt uit op een klein parkje dus mag ook niet klagen.
Helaas is die van mij wel 4m2 maar de balkondeur zit aan de woonkamer dus die kan ik lekker opengooien.

Als alles goed is krijg ik uiterlijk 7 juni de sleutel.

Die bloempotten van de blokker had ik idd ook gezien.

Nog een vraagje zin er mensen hier die een balkon op de 1e etage hebben?
Hebben jullie je balkon een soort van beveiligd tegen opklimmen?
De huidige bewoner heeft er prikkeldraad langs gedaan maar dat vind ik niet echt mooi staan.
Ik dacht er aan om zo'n bamboe mat er langs te doen en dan tussen de spijlen door prikkeldraad zodat het is weggewerkt.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 11:36

leonie87 schreef:
Haha dank je wel allemaal. Het is overigens toch echt een huur appartement. Maar omdat het de 13de verdieping is, wegens bijgeloof, zeer gunstig geprijsd. En de lift gaat maar tot 12, dus dat scheelt ook weer.
Het is schitterend weer dus ik zal zo eens wat fotos maken. Ik moet het nog wel schoonmaken, want de hoge druk is er nog niet overheen geweest :P.

Pff die minibalkons... Ik wilde eigenlijk persee een tuin, maar toen ik dit zag was ik opslag verliefd. Voelt tch een beetje als een tuin zeg maar... 4m2.. Kun je amper op gaan liggen :(

Met een huiskamer van 55m2 en zo'n groot dakterras? Wow! Ben ik wel benieuwd naar de huurprijs :o
Heb je ook leuke interieur foto's?
Wees welkom om ze hier te posten: [HTT] Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 11:39

Dit is mijn dakterras (ik woon boven). Een reling met stenen op de grond. Heb nu een tuinset met tafel en vier stoelen (niet de bistroset van de foto) en een hangmat <3 Verder moet ik hem dus nog leuk inrichten.
Wie heeft er een idee van planten/bloemen die goed tegen de zon kunnen? Van 11-23u staat de zon er volop op :)

Afbeelding

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 12:07

Zo,n dakterras hadden mijn ouders ook spekkie :j .

Mijn balkon is 1.50 bij 5.00 meter borrie01 en ook op de eerste etage .
Alleen hier klim je niet zo maar effe omhoog :D .
Het onderste balkon is de mijne , mijn bovenburen hebben twee balkon,s en gebruiken
het balkon boven de mijne zo goed als niet .

Afbeelding

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 14:29

Wat een sfeervol balkon hierboven! Vind dat echt wel een leuke stijl.

Op verzoek even wat fotos gemaakt :P. Ik had ook een panorama foto gemaakt van het uitzicht maar die krijg ik niet geupload.
Het loopbalkon aan de zuid zijde:
Afbeelding
Vanaf hier is de vorige foto gemaakt. Het lage terras van mijn balkon:
Afbeelding
Het lage gedeelte vanaf het hoge gedeelte (volgens jullie het nog :D)
Afbeelding
Het hoge gedeelte waar normaal de meubels staan, met daarachter nog een stukje waar ik dus eigenlijk niet mag komen. Daar hangt mijn hangmat bij goed weer en knal ik altijd wat plantjes neer. Stuk gezellig.
Afbeelding

De meubels staan er nog niet omdat ik de boel nog wil schoonspuiten dus het is nu nog wat kaal :P
De bloembakken zijn al wel begonnen op te komen dus daar staan straks weer allemaal vrolijke kleurtjes in :D

@ Spekkie, interieur is nog een samenraapsel van mijn studententijd dus echt showable :P. Kan wel eens kijken of ik nog fotos heb van toen de vloer net gelegd was.

Fielychi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 16:17

Dat zijn flinke balkonnen allemaal zeg, phoe!
Die van ons is echt niet zo groot, helaas smal, dus kunnen er niet fatsoenlijk op zitten.
Ik heb het idee om dit te gaan maken, om ruimte ook beter te benutten:

http://www.makeityourself.nl/wp-content/uploads/2013/03/romantisch-balkon-licht.jpg

Met pallets en een paar mooie kussens! :j

Ga volgende week eens aan de slag met bloemen potten en de boel neerzetten, mits mooie en warmere weer eraan komt! *\o/*

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 18:11

Wat een nette balkons hebben jullie. :')
Ik heb wel een redelijk balkon en zal het ook eens gaan opruimen.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 19:36

Fielychi schreef:
Die van ons is echt niet zo groot, helaas smal, dus kunnen er niet fatsoenlijk op zitten.

http://www.makeityourself.nl/wp-content/uploads/2013/03/romantisch-balkon-licht.jpg

Ga volgende week eens aan de slag met bloemen potten en de boel neerzetten, mits mooie en warmere weer eraan komt! *\o/*

Dat is een gaaf balkon!
Mijne is ook ongeveer zo klein, maar zit er eigenlijk te weinig om er echt veel in te investeren.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 08:45

Thanks leonie87 :j
Snap ik het goed , heeft je balkon meerdere niveau,s ?
Wel gaaf hoor , en een giga uitzicht .
Tja , ik dat dat de meeste balkons nog in winter modus zijn , en het nu idd bij iedereen
gaat kriebelen .

Gisteren heb ik mijn wind/zicht scherm weer bevestigd , en in de middag al heerlijk van de zon genoten .
Zelfs mijn benen hebben voor het eerst dit jaar weer zon gezien :D .

ssssuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 08:51

Fielychi schreef:

Die ga ik ook namaken! De kussens heb ik al... Nu nog het onderstel :D

Sijs15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 09:52

Ik meld me ook! Helaas is mijn balkonnetje zo mini als maar wezen kan! Toen ik gister ging meten of er een 55x55cm tafeltje opkon, bleek dat ik er dan nog net langs kan lopen... Vermoed dat het een kleine meter bij anderhalf is.

Die plantenbakken van de blokker zien er handig uit. Iemand een idee hoe je dat vast zet?

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 10:05

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 10:06

Sijs15 schreef:
Ik meld me ook! Helaas is mijn balkonnetje zo mini als maar wezen kan! Toen ik gister ging meten of er een 55x55cm tafeltje opkon, bleek dat ik er dan nog net langs kan lopen... Vermoed dat het een kleine meter bij anderhalf is.

Die plantenbakken van de blokker zien er handig uit. Iemand een idee hoe je dat vast zet?

Met fixators ....

http://www.elho.nl/3066/collectie/bekij ... ridge.html

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 08:28

Ik heb die elho bakken ook die je over de rand kan hangen :j je klikt ze vast met t stukjes tegen een spijl aan beide kanten :) van de week waaide het enorm, en ze staan nog steeds overeind :)
Ik heb ook van die elho regenpijp bakken, maar je moet wel een normale regenpijp hebben, de mijne is smaller en dus zakte hij telkens naar beneden omdat hij niet strak genoeg om de pijp kon.

Fielychi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 16:27

ssssuus schreef:
Die ga ik ook namaken! De kussens heb ik al... Nu nog het onderstel :D

Ik precies andersom, heb de pallets geregeld, nu nog kussens. :)
Waar heb jij de kussens gehaald? Zie bij de Ikea mooie dikke op de website, denk dat ik daarvoor ga.

Moet zeggen, met dit mooie weer begint het echt te kriebelen om aan de slag te gaan, alleen de kou 's nachts houd me nog tegen. Anders zijn mijn plantjes en kruiden zo weer dood.. :o