Juristen hier? Probleem met woningoverdracht...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Liselot

Re: Juristen hier? Probleem met woningoverdracht...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-13 13:18

Klopt sammie, ik vind ook dat het de fout van de makelaar is. Maar hoe banketstaaf ik dat ook zou vinden voor de verkopers; het is niet mijn probleem. Dan morten hun de makelaar maar in gebreke stellen.

Als ik een belletje krijg hang ik zo weer op, heb duidelijk in de brief geset dat ze schriftelijk moeten reageren en wil niets meer telefonisch doen

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-13 17:36

Ik kreeg net een poeslief mailtje van de makelaar. Of ik langs wilde komen om met hem en de verkopende partij om tafel te gaan.
Ik ga denk ik eerst vragen wat het doel van dat gesprek is, aangezien ik de datum toch niet meer wil veranderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 17:37

Bijzonder ja.. ik gok dat ze de datum willen verleggen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 17:38

En wat nou als zij voorstellen bijvoorbeeld een maand van jouw huur te betalen (+evt wat extra's)?
Zou je t dan wel doen als het mogelijk was bij jouw huurbaas?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 17:41

Ga er maar vanuit dat dat het is. :D

Die mensen hebben écht een probleem. Ik begrijp niet jouw probleem, maar het is en blijft echt lastig voor die mensen. In het ergste geval staan ze op straat.. Vind het best sneu… Domme domme makelaar! Afhankelijk van hoe de makelaar zich opstelt kun je bal terugkaatsten dat hij eigenlijk voor die ad hoc woonkosten op moet draaien omdat hij de fout heeft gemaakt. Maar beetje meedenken en samen tot een oplossing komen doet niemand kwaad. Als dat mogelijk is natuurlijk ivm opzegging huur.

Had je al een reactie terug van je woningbouwvereniging?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-13 18:44

Iris: nee, daar ga ik niet mee akkoord. Ik wil door al dit gezeik zo snel mogelijk van die mensen (en vooral die makelaar) verlost zijn.
Voor de verkopende partij heel vervelend, maar dan gaan ze maar zo lang in een vakantiebungalow zitten/ Die staan hier in Almelo genoeg leeg. Ik denk dat dat ook voordeliger zal zijn dan mijn huur en een financiele compensatie :o

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 18:46

Mocht je wel naar het gesprek gaan, neem een getuige mee.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-13 18:47

Buiten dat heb ik al de nodige afspraken gemaakt, in heb alle instanties (gas, water, licht, telefoon, tv, internet e.d.) ingelicht dat 2 april de sleuteloverdracht is en dat zou ik dan allemaal weer meoten veranderen.
Ook heb ik op mijn werk weken vrij gevraagd wat ik niet meer zomaar kan aanpassen. De CV installateur staat al gepland voor de eerste week, dus dat zou dan ook weer verzet moeten worden.
En vrienden van me hebben zelfs vrije dagen opgenomen om te kunnen komen helpen....

Bigone: Dat ben ik inderdaad ook van plan :)

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 18:47

ja, dat wilde ik ook zeggen. ga niet alleen.
veel succes bij het gesprek!

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 18:53

Ik begrijp TS wel, eerst kapot gescholden worden aan de telefoon, en nu ze iets nodig hebben weer poeslief doen, dat zou tegen mijn gevoel ingaan.
Vervelend voor de verkopers, maar die makelaar is te ver gegaan.

Visitor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 18:53

Als je de datum zeker weten niet wil verzetten, zou ik zelf ook niet naar het gesprek gaan, eigenlijk.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-13 18:54

Visitor: heb daarom ook teruggemaild dat ik eerst het doel van het gesprek wil weten alvorens ik toezeg aanwezig te zullen zijn

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 18:55

Jeetje TS, denk je dat je leuk kunt gaan verhuizen. Krijg je dit er bij. Hopelijk is het snel opgelost. Waar ga je ongeveer wonen dan? (kom zelf uit almelo hihi)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 18:55

Ik zou idd als je echt niet van plan bent te verzetten dan zou ik nadat de makelaar heeft aangegeven dat het gesprek daarom gaat aangeven dat jij niet geïnteresseerd bent en dat je echt de overdracht op 2 april wil. Zo'n gesprek maakt het alleen maar moeilijker, voor de verkopers die hoop krijgen dat het kan en voor jou omdat je ongetwijfeld allemaal emotionele argumenten naar je hoofd krijgt met als doel je een schuldgevoel aan te praten.

Gewoon niet gaan.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-13 19:02

Als het inderdaad alleen maar daarover gaat ben ik ook niet van plan om te gaan :)

Visitor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 19:04

Precies. En ook al geeft hij een andere reden, waar zou het gesprek anders over moeten gaan? Als je toch gaat, neem dan iemand mee zodat je je niet om laat praten (in je eentje tegenover drie anderen).

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-13 19:08

Ja, een andere reden kan ik ook niet bedenken. Maar volgens een collega was het wel zo netjes om eerst naar het doel te vragen voor het direct de grond in te boren.
Ik ben het stadium van gesprekken al wel voorbij eigenlijk, ze moeten maar gewoon opdagen bij de notaris die 2 april

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 19:27

Daar heb je gelijk in. Getuige slim , maar niet perse nodig. Niks op papier zal voor een notaris niet geldig zijn, tenzij hij van beide partijen het mondeling hoort.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-13 12:28

Heb nog geen mail terug....

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 12:51

Twee dagen later? Wanneer was die afspraak of was er nog geen datum gepland?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-13 12:55

Voor dat gesprek bedoel je? Ik moest aangeven wanneer het mij schikte

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 13:01

2 april bij de notaris :D

Bedoelde idd dat gesprek bij hem (op kantoor neem ik aan). Na 2 dagen geen reactie. Vreemd. Als hij je uitnodigt voor een gesprek weet ie al waar het over gaat, kan hij net zo goed direct melden :)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-13 13:07

Haha, ja inderdaad. Had toch wel verwacht dat hij er nu bovenop zou zitten, maar dus toch niet.

Passeerdatum komt als maar dichterbij, lijkt mij dat de makelaar ook wel snapt dat ik dan niet meer wil wijzigen

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 13:13

Of hij speelt weer verstoppertje met de verkopers, hebben die een kopietje van de laatste mailwisseling?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 13:13

Ik denk juist dat als je de verkopers laat weten wat jij allemaal hebt geregeld en dus niet wil/kan verzetten, dat zij daar ook anders tegenover staan.
Soms kan een beetje communicatie een groot verschil maken. Het huis moet goed opgeleverd worden, maar bij een minder goede samenwerking zal het wsl net op een randje zijn en bij een goede samenwerking prima in orde. Daarbij zou ik de verkopers ook willen laten weten dat hun makelijk je heeft uitgescholden. Zou hem wel ff terugpakken op die manier }:)