Goede huishoudtips

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-13 22:05

Colaaa schreef:
o en de ramen streeploos schoon krijgen heeft iemand daar ook nog een gouden tip voor ?

Zie mijn link in OP. Dat apparaat werkt echt super. Ramen snel en streeploos schoon!

Jolandaa_

Re: Goede huishoudtips

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 17:49

Met schoonmaak azijn, en een góede stripper!! Evt ammoniak bij dreft maar niet goed voor houten kozijnen. mijn moeder doet heet water met schoonmaak spiritus. Werkt ook goed. Zal zo de rest eens bijlezen :)

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 22:43

Antheman schreef:
Kunnen jullie me helpen hoe ik de afzuigkap kan schoonmaken? Ik heb geen idee en hij is zooooo vet.

Je kan ze geloof ik ook in de vaatwasser doen,
dasty werkt goed. gewoon een teil of grote bak vol met heet (voorkeur kokend) water en dasty erbij..
Nieuwe filters kan je gewoon bij de blokker halen :)

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 22:44

Colaaa schreef:
Heeft iemand dé tip om witte tegels echt goed wit te krijgen ?

Ik werk bij een garage bedrijf en daar moet ik schoon maken enzo en op het eind van de dag ook dweilen maarja dan heb je soms dat die monteurs met hun baggerpoten binnen lopen en dat de hele vloer bruin is en ik krijg het niet goed schoon.

o en de ramen streeploos schoon krijgen heeft iemand daar ook nog een gouden tip voor ?

schrobben?

Of met chloor, dat doet ons mam. En goed bijhouden.. Maar volgens mij is azijn en heet water ook een optie :)

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 22:48

Ik zoek de gouden tip voor aanslag in de douchebak, ik heb echt al heel veel geprobeerd maar niets haalt echt alle aanslag weg.....

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 22:51

Als iemand die weet.. mama doet dat vaak met chloor, maar werk ook niet. Papa neemt wel iets mee van z'n werk (hij is cv monteur en maakt dus ook badkamers enzo) ik zal morgen eens vragen hoe dat heet :)
volgens mij iets van HG

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 23:04

HG kalkweg vind ik veel beter werken als antical en dat soort producten!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 23:10

Ook die haalt het niet voldoende weg, ik heb op een gegeven moment zelfs een hele fles erin gegoten, dag in laten trekken maar ik heb nog steeds randen.....

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 23:58

Jolandaa_ schreef:
Antheman schreef:
Kunnen jullie me helpen hoe ik de afzuigkap kan schoonmaken? Ik heb geen idee en hij is zooooo vet.

Je kan ze geloof ik ook in de vaatwasser doen,
dasty werkt goed. gewoon en teil of grote bak vol met heet (voorkeur kokend) water en dasty erbij..
Nieuwe filters kan je gewoon bij de blokker halen :)

Ik heb t vet eraf geschraapd. Met heel heet water en heel veel afwasmiddel een nacht laten weken in een dichtgeknopen vuilniszak. Filter gekocht en toen half in de afzuiger gekropen om de binnenkant te doen. Meest gore klus vd laatste tijd, yek.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 08:27

Ik heb tegenwoordig een afzuigkap zonder los filter, zet de filters gewoon in de vaatwasser

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-13 09:00

daffodil schreef:
Ik zoek de gouden tip voor aanslag in de douchebak, ik heb echt al heel veel geprobeerd maar niets haalt echt alle aanslag weg.....

HG schimmel-, vocht- & weerplekken reiniger. Insprayen, half uur in laten trekken en dan afspoelen. Werkt bij mij echt super. Wel even het doucheraam open zetten.

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 09:02

heb nog een goede tip. Witte vitrage wassn en wit krijgen, door er 2 steradent tabletten bij in te doen tijdens de wasbeurt.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 09:14

Wat een handig topic!!

Voor het goed schoonmaken van onderdelen in de badkamer is het écht raadzaam om producten bij een badkamerzaak aan te schaffen! Is niet heel goedkoop, maar je merkt echt verschil!

Zelf ben ik weg van Blue van Ha-ra!! Heb echt met niets m'n gootsteen/wasbak zo (makkelijk) schoon gekregen!! Doet er super lang mee en het ruikt nog lekker ook :D
Vooral met dat doekje erbij (ruwe en zachte kant)
Kookplaat en afzuigkap ook zo schoon!
http://tlinneke.be/116-120-large/ha-ra- ... t-doek.jpg

Als je aanslag (bijvoorbeeld van bloemen) in een vaas hebt, waar je moeilijk door de hals komt, kun je een beetje water met schelpenzand erin doen en dan goed schudden!

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 09:17

Leandra schreef:
daffodil schreef:

HG schimmel-, vocht- & weerplekken reiniger. Insprayen, half uur in laten trekken en dan afspoelen. Werkt bij mij echt super. Wel even het doucheraam open zetten.

Dit is echt geniaal spul, het werkt gewoon op alle vlekken! Ik moest een keer de muur naast de afwasmachine schoonmaken bij iemand, ik ben er met alles overheen gegaan maar niks hielp. Toen op dezelfde locatie moest ik in een huisje schimmel verwijderen, dus dat erbij gepakt en echt ik heb niks moeten schrobben, even in laten trekken, doekje er over en tadaa. Dus bij de adwas ook geprobeerd en het ziet eruit als nieuw!

Wel voor jezelf erg sterk spul, werd een beetje flauw na ik dat huisje had schoongemaakt. Voor oppervlakken nog geen problemen gewerkt (hout, behang, tegels werkt het allemaal zonder dat het lelijk wordt oid).

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 12:55

Heeft iemand ook een tip voor die deodorant-plekken in witte-shirts?

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 13:11

Leandra schreef:
Colaaa schreef:

Zie mijn link in OP. Dat apparaat werkt echt super. Ramen snel en streeploos schoon!

Die karcher kan alleen niet op alle ramen...
Mijn moeder heeft er 1 en op bijvoorbeeld de schuifpui is hij ideaal. Maar bij kleine ramen dicht op bijvoorbeeld de vensterbank of in een nis daar kan je niet voldoende manoeuvreren met het apparaat. Voor die ramen gebruik ik Jemako doeken, een natte vezel doek en dan drogen met een wafeldoek geloof ik en het is streeploos schoon. Ik ben echt verslingerd aan de producten van Jemako. Neemt niet weg dat ik schoonmaken echt een verschrikkelijk klusje vindt, maar ik doe liever de ramen met mijn Jemako doeken dan dat ik stof moet zuigen ofzo.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 13:21

Jemako *\o/* Súper spullen!!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 13:28

Waar haal je die jemako doeken?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 13:37

Via party's! Maar als je iets wilt en niet zoiets in de buurt kunt vinden, kan ik ook kijken of het vrouwtje waar ik de spullen af en toe bij bestel het voor mij wil bestellen en stuur ik het naar jou op!

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 13:45

wat kosten die doeken kentaro?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 13:50

Hier heb ik een site gevonden waar prijzen op staan!
Vaak zijn er ook aanbiedingen!

Vind ook de gele handschoen om te stoffen FANTASTISCH!!
Het kost wel wat, maar als je kijkt hoe lang het mee gaat!! (kan zo in de wasmachine en daarna weer gebruiken!)
De goedkope doekjes die je overal kunt kopen, zijn prima om schoon te maken, maar je merkt een wereld van verschil met deze doeken op bijvoorbeeld glas!

http://www.jemako.com/nl/

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 13:52

Reusje0504 schreef:
Heeft iemand ook een tip voor die deodorant-plekken in witte-shirts?

Ja, glansspoelmiddel voor in de vaatwasser erop spuiten, half uurtje in laten trekken en dan wassen. Weg vlek. :D

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 13:53

DIE ga ik ook proberen!!! (daar lost niet je shirt van op?? :+ )

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 13:53

Nee. :D Werkt echt top.

edit: ik laat het maar een half uurtje intrekken, geen uren, mss lost dan namelijk wel vlek én shirt op...

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 13:56

Heb je het ook gebruikt in donkere stof?? En zo ja, dat blijft dan netjes?
Zou echt ideaal zijn zeg :D