Bezuinigen op boodschappen - deel 4

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Gnome

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 18:25

Ik pin gewoon de boodschappen. Moet ook wel aangezien ik met zelf-scanner wil afrekenen en kan dat hier alleen met pin!
Even een vraagje over invriezen.
Mijn vriend houdt niet van andijvie maar ik wel, als ik dat maak.. kan ik dan gewoon invriezen wat over blijft of wil dat niet?

pimmetje222

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 18:41

Andijvie invriezen kan wel, maar wordt er niet lekkerder op vind ik. Snotterig zeg maar. Gewoon een keer proberen dan weet je of het acceptabel is.

Ik pin gewoon.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 18:46

ik pin elke week mijn boodschappengeld.
contanten in de knip vind ik overzichtelijker dan al die losse pin bedragen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 18:47

Ik pin gewoon.
Vind boodschappengeld pinnen echt heel ouderwets (no offence) en ook niet overzichtelijk. Ik geef aan zoveel dingen geld uit, dus dat gaat dan ook echt door elkaar lopen.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 18:48

manzano schreef:
Ik pin gewoon.
Vind boodschappengeld pinnen echt heel ouderwets (no offence) en ook niet overzichtelijk. Ik geef aan zoveel dingen geld uit, dus dat gaat dan ook echt door elkaar lopen.

dat bij elkaar bedrag pin ik dus per week. :D

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 18:51

Ik pin, want ik houd toch bij wat ik uit geef :)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 18:54

mariska32 schreef:
manzano schreef:
Ik pin gewoon.

dat bij elkaar bedrag pin ik dus per week. :D

Ja maar mijn uitgaven voor bijv. de paarden gaan niet van het boodschappengeld ;)
En mijn lunch met collega's ook niet.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 18:55

Vind het ook altijd irritant als mensen contant betalen bij de supermarkt haha. Ben blij dat onze AH en Dirk tegenwoordig pinkassa's heeft.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 19:00

pimmetje222 schreef:
Andijvie invriezen kan wel, maar wordt er niet lekkerder op vind ik. Snotterig zeg maar. Gewoon een keer proberen dan weet je of het acceptabel is.

Ik pin gewoon.

Wordt t ook snotterig als je het al helemaal gestampt hebt?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 19:01

Ik heb nu ook voor het eerst boerenkoolstampot ingevroren. Ben benieuwd hoe die eruit komt.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 19:04

manzano schreef:
Ik heb nu ook voor het eerst boerenkoolstampot ingevroren. Ben benieuwd hoe die eruit komt.

Ik weet van zuurkool dat het er goed eetbaar uit komt. Ben benieuwd!

pimmetje222

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 19:28

ingedebruijn schreef:
pimmetje222 schreef:

Ik pin gewoon.

Wordt t ook snotterig als je het al helemaal gestampt hebt?

Dan ook, het wordt gewoon wateriger. Probeer het eens uit, misschien vindt jij het wel meevallen.

Boerenkoolstamppot blijft wel lekker hoor.

Ik had vandaag de volgende boodschappen:
Pond koffie
Kilo peen
3 kilo aardappelen
Ananas
Mandarijnen
kilo peren
3x halve liter yoghurt
3x halve liter karnemelk
2x blauwe kaas
Biefstuk 3.5 ons
4 ons rundergehakt
slagroom
6 bruine broodjes
2 flessen wijn
1 fles kruidenlikeur
blik ananas
blik mandarijntjes
vitamine C bruistabletten
3 kattenblikjes
2 kilo kattenbrokjes
2 pakjes zoutjes
3 flesjes Maltbier (voor paard)
Totaal 42.19

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 19:32

Wat een handig topic! Ik ga proberen mee te posten en te volgen als jullie dat goed vinden!

Nu krijgen wij leefgeld per week vanuit de bewindvoering, en doe ik al een hele tijd per week mijn boodschappen aan de hand van een week menu. Ik zou ook niet weten hoe ik per maand mijn boodschappen zou moeten doen, aangezien we geen auto hebben :+

Ik kijk nu eigenlijk iedere vrijdag na wat de aanbiedingen zijn ( bij de Plus, AH en Lidl omdat die dichtbij zitten ) en aan de hand daarvan, maak ik een week menu. Deze week eten wij:

Vandaag: Macaroni wat we nog over hadden van woensdag.
Morgen: Bij mijn ouders. Scheelt wel in de boodschappen, maar moeten de bus betalen.
Zondag: aardappelen bloemkool en braadworst.
Maandag: aardappelen spruiten en slavinken.
Dinsdag: Zuurkool stamp met rookworst en voor mij speklap
Woensdag left over van dinsdag
Donderdag bij mijn schoonouders.

Vriendlief is nu de boodschappen bij de AH aant halen, vanmiddag bij de Lidl was ie 26 euro kwijt. Zat er wel brood, beleg, en drinken bij.

Overigens, we zijn een 3 persoonshuishouden. MIjn vriend, ik en mijn dochter van bijna 3. We hebben 2 katten die vooral buiten leven en over een week of 7-8 wordt ons gezin uitgebreid met de komst van onze 2e telg :D

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 19:35

Oke, ik ga de popcorn gewoon proberen.
Ben m'n voorraad kast een beetje aan het opruimen en nu kom ik nog een paar "oude" dingen tegen:
1. Halve zak broodbakmix met datum 07-11
2. Dicht zakje garneer amandelen met datum 10-2011
3. Parelsuiker met datum 01-12
4. Zakje kerriesaus met datum 06-12

Wat denken jullie? Gebruiken of niet?

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 19:37

ik ben een miep en zou het wegkiepen, of het nodig is weet ik niet

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 19:41

De suiker is hoogst waarschijnlijk nog goed, kerriesaus zou kunnen, amandelen zijn meestal slap/taai als ze over de datum zijn en je broodmix zal niet of heel slecht rijzen (ook omdat het al open was). Of het nog bruikbaar is zal je moeten proeven.

12sterre34

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 19:57

stamppotten kunnen echt prima ingevroren worden! Zowel hutspot, boerenkool, zuurkool als andijviestamppot komt echt prima uit de diepvries :)

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 20:27

Ik had me aangemeld bij deel 3 maar blijkbaar zijn jullie al naar hier verhuisd :) dus bij deze nog een keer: ik lees graag mee! Ik heb net een eigen zaak opgestart en daardoor moeten we het nu even met 1 inkomen doen ipv 2. Daarom letten we nu ook wat extra op!

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 20:37

He Mallootje, jij hier ook? :wave:

Naar aanleiding van wat ik net in m'n voorraad tegen kwam, heb ik een week menu gemaakt. Kwam er toch achter dat ik de voorraad wat vaker moet controleren. :o Heb nu wel e.e.a. weg gegooid. Van de broodmix toch maar een deeg gemaakt die zo de oven in gaat. We zien wel wat het wordt en anders worden de vogeltjes morgen heel blij. Kerriesaus maar weg gegooid. Had manlief denk ik ooit mee genomen. Ik hou er niet zo van omdat mijn darmen er niet goed tegen kunnen. Met de kandijsuiker ga ik morgen een suikerbroodje maken. Moet alleen gist halen. De rest heb ik nog in huis.

Weekmenu
Za stamppot andijvie
Zo kip met groente uit de oven (braadstoom zak)
Ma kiprisotto
Di aardappels, groente, vlees
Wo wokschotel
Do macaroni
Vr nasi

Deze week dus 3x rijst om m'n rijst voorraad wat op te maken.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 20:43

He paan, haha, bokt is een kleine wereld!

Wij hebben vanavond toast met ei gehad, morgen gaan we eten met mijn ouders op hun kosten, en zondzg bakken we pannenkoeken. Budgetvriendelijk weekend!

pimmetje222

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 20:45

Budgetvriendelijk is het zeker, maar ik ben met zulk eten altijd zo bang dat je niet voldoende groente binnen krijgt.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 20:48

Oh maar bij ei eten we altijd nog wat van rauwkost, meestal wortel of komkommer. En wafels of pannenkoeken eten we vaak met stukjes fruit, dus dat compenseert ook weer wat. Ik moet wel toegeven dat we het niet heel nauw nemen met groenten, soms wordt dat wel eens geskipt.. Ik eet weinig groenten graag, eigenlijk alleen rauwkost en boontjes. Kool ed lust ik echt niet..

pimmetje222

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 20:52

En wij beginnen altijd met de groente en bouwen daar de rest van de maaltijd omheen.
Of inderdaad als het brood ofzo is met rauwkost of gewoon een komkommer in plakjes.

pimmetje222

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 20:52

Gelukkig, kan ik rustig slapen...... ;)

Wij beginnen altijd met de groente en bouwen daar de rest van de maaltijd omheen.
Of inderdaad als het brood ofzo is met rauwkost of gewoon een komkommer in plakjes.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 21:05

Ik meld me ook weer in dit topic. Afgelopen weken heb ik zeer op budget geweest (was ook nodig, nu weer gelukkig wat ruimer :P) daardoor is mijn altijd grote voorraadkast en volle vriezer nu een stuk leger geworden, maar ach... dat moet ook gebeuren lol.

Magnetronpopcorn over de datum kwam ook uit de diepe krochten van mijn voorraadkast vandaan, geprobeerd en smaakte nog prima :P, daarbij moet ik wel zeggen dat ik eigenlijk niet zo'n fan van magnetronpopcorn ben dus 'prima' is relatief.
Popcornmais van 2 jaar over de datum (nog zo'n donkere hoek in mijn kast) was ook nog goed te eten en durfde ik ook wel aan aangezien dat echt gedroogde mais is en ongeopend, dit is dus veel meer mijn soort popcorn, heerlijk zelf met een pannetje (vergeet de deksel niet!) poffen, wel oud pannetje voor reserveren want hij ziet er niet meer uit erna.

Stamppot (rauwe) andijvie is een van de weinige dingen die ik niet vanuit de diepvries eet, heb dat wel eens geprobeerd maar dat was geen succes, kwam echt als snot eruit aangezien andijvie toch aardig wat vocht bevat.

Morgen ga ik weer boodschappen halen, bij de Albert Heyn en de markt op voor groenten (en een lekker visje van de viskraam)