Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Wendy1978 schreef:Lekker veroordelend ook zeg MelanieB
Daar wordt de wereld toch ook niet beter van...
van veroordelen en je ergeren aan andere weggebruikers...

MelanieB schreef:Wendy1978 schreef:Lekker veroordelend ook zeg MelanieB
Daar wordt de wereld toch ook niet beter van...
van veroordelen en je ergeren aan andere weggebruikers...
Je mag jezelf best ergeren aan andere weggebruikers, daar word je alleen zelf niet beter van he
Heeft een ander geen last van als je jezelf ergert in de auto, wél als anderen maar de schurft aan iedereen hebben.
Veroordelen? Zo'n autoo'tje is idd onzin als jij gewoon gezond bent en normaal kan fietsen of een scootertje kan rijden, vind het wat anders als jij een beperking hebt of oud bent.
Die dingen zijn verder dan gewoon onzin, en ergerlijk ja.
Beter zou zijn dat die dingen op 't fietspad konden. Heb er eigs ook alleen een probleem mee op de 80 km wegen. Verder maakt het me niet uit.
Wendy1978 schreef:Jij vind dat onzin dat iemand de fiets of scooter niet pakt... iemand die "gezond is"
(ook zo lekker veroordelend, dat zie je namelijk niet altijd van de buitenkant)
Maar trouwens...
Ik vind het gewoon echt mega uber slim van diegene dat die in zo'n autootje zit
die zit tenminste droog
terwijl die andere nat aankomen...
Waarom nou zo veroordelen over andere mensen?
Ik snap dat niet
laat iedereen lekker in zn waarde
met of zonder dat autootje...

Buiten dat het irritant is voor de auto's, is het ook gevaarlijk. Geryon schreef:Ik lees hier steeds over 80 km wegen, maar daar mogen ze toch helemaal niet op?!
Ik heb nog nooit gehad dat mensen mij opduwden ofzo. Want ik kom gewoon altijd goed mee.
Je mag niet op autowegen en autosnelwegen, voor de rest is het overal 50km/h toch (of langzamer)? In dat geval zijn het juist de autobestuurders die fout zitten en te hard gaan op de weg waardoor een brommobiel 'irritant' is, omdat die wel 45/50 rijd...
En waarom zou een brommobiel alleen zijn voor mensen met een beperking?
ben volledig met je eens!
vuurneon schreef:Waarom 60 rijden als je maar 45 magIk snap dat echt niet. Die dingen zijn zo kwetsbaar.
antje_vip schreef:Heerlijk zo'n autootje. Ik heb 1 gehad toen ik 16-18 jaar was en wat heb ik een plezier gehad van mijn Doppie. Het leven werd zoveel mooier met een auto!
Melanie: als jij kerngezond bent moet je ook maar gaan fietsen ipv op een scooter. Scooters zijn alleen voor mensen met slechte benen
De stoom komt me uit de oren alleen bij het lezen van "45 km wagen". Hier in België noemen we het nog steeds eigenzinnig "ligiérkes" hoewel er inmiddels nog wel meer merken zijn die brommobieltjes maken. Als er iemand in de auto-wetgeving zat met enig verstand zouden die klere-dingen al lang verboden zijn.
Dat gebeurt niet zo vaak (maar die ene keer dat het gebeurde had ik het hart in mijn keel zitten) maar buiten de bebouwde kom zie je ze constant, als je tegen 70 aan komt en er rijdt ineens eentje maar 45 schrik je, je rot!! 
karuna schreef:Aslo, ik heb geen problemen met de verzekering. Gewoon gezegt ik heb dit voertuig. Info doorgestuurd waar deze onder valt en ik betaal nu net zo veel als mijn scootmobiel. 55 euro per jaar. Maar scheelt misschien dat ik ouder ben. Misschien dat ze voor jongeren een strenger beleid hanteren.
Hamsterfan, bij een ongeluk veroorzaken is je vriendin onverzekerd. Ook als een ander tegen haar aanrijdt. Ik hoop dat ze dat beseft. Daarnaast zijn ze niet gemaakt om zo hard te rijden. Niet kwa rem, kreukelzone enz.
. Ik weet dat ze niet gemaakt zijn voor hard rijden, maar hoger dan de 60 volgens de teller rijden we niet, vaak rijd het verkeer ook wat harder dus om dan 45 te gaan rijden vind ik ook maar gevaarlijk eerlijk gezegd.. aslo schreef:Even voor de duidelijkheid:
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... motor.html
1. je hebt dus voor zo'n voertuig geen rijbewijs nodig.
2. er geldt een verzekeringsplicht. En daar komt het 'probleem' om de hoek kijken. Als je geen handicap hebt, wordt het voertuig niet verzekerd en kun je er dus niet mee rijden. Mijn dochter heeft een 45km scootmobiel. Zonder rijbewijs. Maar moest aantonen dat dit vanwege een lichamelijke beperking is.
3. je mag op 80 km wegen.
Liezja schreef:Heb ik ook naar gekeken, maar een paar weken geleden heeft een jongen uit het dorp hier een ongeluk gehad met zo'n ding, reed een scooter tegen hem aan en hij moest gelijk met spoed naar het ziekenhuis en het autootje was kapot. Levensgevaarlijk zo'n ding..