45 km wagentjes

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Wendy1978

Re: 45 km wagentjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 13:01

Lekker veroordelend ook zeg MelanieB

Daar wordt de wereld toch ook niet beter van...
van veroordelen en je ergeren aan andere weggebruikers...

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 13:04

Lijkt me ideaal!
Vriendinnetje van me had er vroeger ook een. Die woonde midden in het bos & kon zo dus veel veilig op stap en naar school etc.
Als ze niet zo duur zouden zijn zou ik mijn scooter er graag voor inruilen...

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 13:07

Wendy1978 schreef:

Je mag jezelf best ergeren aan andere weggebruikers, daar word je alleen zelf niet beter van he ;)
Heeft een ander geen last van als je jezelf ergert in de auto, wél als anderen maar de schurft aan iedereen hebben.
Veroordelen? Zo'n autoo'tje is idd onzin als jij gewoon gezond bent en normaal kan fietsen of een scootertje kan rijden, vind het wat anders als jij een beperking hebt of oud bent.
Die dingen zijn verder dan gewoon onzin, en ergerlijk ja.

Beter zou zijn dat die dingen op 't fietspad konden. Heb er eigs ook alleen een probleem mee op de 80 km wegen. Verder maakt het me niet uit.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 13:08

ik vind ze vreselijk irriteer me er kapot aan als ze voor me neus rijden en dan vooral op 80 wegen enzo...
dan denk ik ga lekker ermee op t fietspad rijden.
al had ik er gister 1 voor me rijden die gewoon dik 80 ging en stond mooie sticker op van 45 km ik dacht dat die krengen begrenst waren?

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 13:10

die van m'n moeder kan, met de wind in de rug ook 70. scooters hebben ook een maximum snelheid, maar ho maar dat die zich er aan houden. Over gevaarlijke weggebruikers gesproken trouwens....

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 13:11

MelanieB schreef:
Wendy1978 schreef:

Je mag jezelf best ergeren aan andere weggebruikers, daar word je alleen zelf niet beter van he ;)
Heeft een ander geen last van als je jezelf ergert in de auto, wél als anderen maar de schurft aan iedereen hebben.
Veroordelen? Zo'n autoo'tje is idd onzin als jij gewoon gezond bent en normaal kan fietsen of een scootertje kan rijden, vind het wat anders als jij een beperking hebt of oud bent.
Die dingen zijn verder dan gewoon onzin, en ergerlijk ja.

Beter zou zijn dat die dingen op 't fietspad konden. Heb er eigs ook alleen een probleem mee op de 80 km wegen. Verder maakt het me niet uit.

Jij vind dat onzin dat iemand de fiets of scooter niet pakt... iemand die "gezond is"
(ook zo lekker veroordelend, dat zie je namelijk niet altijd van de buitenkant)

Maar trouwens...
Ik vind het gewoon echt mega uber slim van diegene dat die in zo'n autootje zit
die zit tenminste droog
terwijl die andere nat aankomen...

Waarom nou zo veroordelen over andere mensen?
Ik snap dat niet

laat iedereen lekker in zn waarde
met of zonder dat autootje...

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 13:23

Wendy1978 schreef:
Jij vind dat onzin dat iemand de fiets of scooter niet pakt... iemand die "gezond is"
(ook zo lekker veroordelend, dat zie je namelijk niet altijd van de buitenkant)

Maar trouwens...
Ik vind het gewoon echt mega uber slim van diegene dat die in zo'n autootje zit
die zit tenminste droog
terwijl die andere nat aankomen...

Waarom nou zo veroordelen over andere mensen?
Ik snap dat niet

laat iedereen lekker in zn waarde
met of zonder dat autootje...

Ik heb het over de mensen oa hier, die hebben geen lichamelijke beperking. Zoals veel jongeren die erin rijden niet.
Ik heb het niet over alle mensen natuurlijk.

Tsja, 'mega uber slim'... leuk dat die droog zitten maar gigantisch ergerlijk voor andere weggebruikers.
Toen ik nog op de scoot reed, deed men een regenbroek aan, en een goede jas, en je haar onder je helm, tada, droog!
Net als dat ik me ook erger aan gewone auto's die bijv 60 gaan rijden waar je 80 mag. Maar 45 is helemaal ergerlijk.

Lees: Ik heb er verder niet veel problemen mee, maar wél op 80km wegen.
Laat iedereen in z'n waarde ja, iedereen is vrij om zijn mening te geven, en ik vind ze ergerlijk ja.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 13:24

Ik lees hier steeds over 80 km wegen, maar daar mogen ze toch helemaal niet op?!

Ik heb nog nooit gehad dat mensen mij opduwden ofzo. Want ik kom gewoon altijd goed mee.

Je mag niet op autowegen en autosnelwegen, voor de rest is het overal 50km/h toch (of langzamer)? In dat geval zijn het juist de autobestuurders die fout zitten en te hard gaan op de weg waardoor een brommobiel 'irritant' is, omdat die wel 45/50 rijd... ;)

En waarom zou een brommobiel alleen zijn voor mensen met een beperking?

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 13:26

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 13:35

Ik dacht dat een 80 km weg een autoweg was, waar wij dus niet op mogen.

Maar ik zou in ieder geval niet op een 80 km weg gaan :n Buiten dat het irritant is voor de auto's, is het ook gevaarlijk.

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 13:36

Geryon schreef:
Ik lees hier steeds over 80 km wegen, maar daar mogen ze toch helemaal niet op?!

Ik heb nog nooit gehad dat mensen mij opduwden ofzo. Want ik kom gewoon altijd goed mee.

Je mag niet op autowegen en autosnelwegen, voor de rest is het overal 50km/h toch (of langzamer)? In dat geval zijn het juist de autobestuurders die fout zitten en te hard gaan op de weg waardoor een brommobiel 'irritant' is, omdat die wel 45/50 rijd... ;)

En waarom zou een brommobiel alleen zijn voor mensen met een beperking?

_/-\o_ ben volledig met je eens!

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 13:37

Ja dat klopt!
Ik zou het spaansbenauwd krijgen als ik met 45kmh ergens rond bobbelde en opeens moet een vrachtwagen vol in de ankers achter mij.Brrrrr dan kreeg mijn autootje toch beentjes hoor (Flinstone wagentje) hahahaha

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 13:39

Ik vind scooters op de weg waar je 50 mag ergelijker dan die 45 km wagentjes
maar ook die stomme scooters laat ik in hun waarde...
daar blijf ik ook netjes achter :j

Diegene die zo'n autootje liever rijden dan een scooter ondanks dat ze geen lichamelijke beperking hebben
vind ik stuk slimmer (of die hebben meer uit te geven qua aanschaf) dan de scooterrijders in mijn ogen
maar goed...
Dat is idd een meningsverschil ;)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 14:12

vuurneon schreef:
Waarom 60 rijden als je maar 45 mag :? Ik snap dat echt niet. Die dingen zijn zo kwetsbaar.

Omdat het soms wel handig is als je net wat harder kan dan 45 km per uur om met het verkeer mij te rijden. Vaak zelfs veiliger om bijvb net 50 / 55 te rijden binnen de bebouwde kom, omdat de gewone auto's dat ook doen en dan minder gevaarlijke toeren gaan uithalen om je maar in te halen. Hoewel je er wel echte eikels tussen hebt zitten die je hoe dan ook willen inhalen...

Je MAG met een brommobiel op 80 km wegen, NIET op auto wegen of autosnelwegen en ook NIET op het fietspad.
Of het verstandig is om op 80 km wegen te gaan rijden is weer een ander verhaal, maar over de reactie dat opa niet opzij gaat zodat je kunt inhalen...Dat zou pas gevaarlijk zijn, want er hoeft dan maar iets mis te gaan tijdens het inhalen en dan gaat het goed mis... Dus ik geeft opa groot gelijk dat hij er niemand langs laat tot er een veilige vluchthaven is ofzo.

Ik heb een klein jaartje in een brommobiel rond gereden tot ik mijn rijbewijs heb gehaald, dit omdat ik niet kan fietsen of op een scooter kan rijden (althans niet op een "gewone") en dat was super, zat lekker droog en kwam binnen de bebouwde kom overal waar ik wezen moest.

Eikels in het verkeer heb je overal, zowel tussen de normale autobestuurders als tussen de brommobielbestuurders.

Gewoon een beetje toleranter zijn in het verkeer zou al een heleboel stress schelen bij veel mensen.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 14:33

Heerlijk zo'n autootje. Ik heb 1 gehad toen ik 16-18 jaar was en wat heb ik een plezier gehad van mijn Doppie. Het leven werd zoveel mooier met een auto! :))

Melanie: als jij kerngezond bent moet je ook maar gaan fietsen ipv op een scooter. Scooters zijn alleen voor mensen met slechte benen |o

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 14:50

antje_vip schreef:
Heerlijk zo'n autootje. Ik heb 1 gehad toen ik 16-18 jaar was en wat heb ik een plezier gehad van mijn Doppie. Het leven werd zoveel mooier met een auto! :))

Melanie: als jij kerngezond bent moet je ook maar gaan fietsen ipv op een scooter. Scooters zijn alleen voor mensen met slechte benen |o

|o
Oh ik fietste ook gerust hoor, maar ik ben helaas niet kerngezond en kan dus niet te lang fietsen dit ivm knie, dus ja ik had een scooter! :)*
Misschien begrijp je mij verkeerd -> Scooters moeten op fietspad bij 80km weg.
Die vervelende auto'tjes gaan 45km/u rijden op een 80km weg, levensgevaarlijk en ergerlijk. (oh, niet dat scooters dat niet zijn, maar ik doel even op het 80km weg gedeelte, want dáár erger ik me aan).

In het dorp ed waar toch vaak idd tot 50km/u snelheidslimiet is vind ik niet erg, want daar mag je toch niet harder :)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 14:54

Ik kan je wel begrijpen hoor dat je het irritant vind op een 80km weg. Zou ik zelf ook vinden.

Maar waarom zouden die autootjes alleen zijn voor mensen met beperking? Met je scootercerti kun je kiezen tussen scooter en brommobiel (gaat gelooof ik wel splitsen) dus zo voor mensen met beperking lijkt het me niet.

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 14:58

ik snap die opmerking eerlijk gezegd ook niet hoor, over mensen met een beperking :n

Mijn tante zit in een rolstoel met MS
maar die gaat nooit niet in zo'n autootje zitten
Die heeft haar eigen auto om laten bouwen zodat ze er nog wel in kan rijden...

Ik met geen beperking zou daarintegen echt schijt aan alles hebben en er wel gewoon in stappen als ik geen auto/rijberwijs had...

Dat heet nou veroordelen...
mensen in hokjes (of in dit geval 45km autootjes) stoppen...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 15:21

:x -:(- -:(- :x De stoom komt me uit de oren alleen bij het lezen van "45 km wagen". Hier in België noemen we het nog steeds eigenzinnig "ligiérkes" hoewel er inmiddels nog wel meer merken zijn die brommobieltjes maken. Als er iemand in de auto-wetgeving zat met enig verstand zouden die klere-dingen al lang verboden zijn.
Hier rijden er nog een boel ouderen mee rond die dus ook geen bromfiets-rijbewijs nodig hebben voor die dingen waardoor je ze, met regelmaat, op autobanen tegen komt... Gezien die dingen inmiddels zo "mooi" gemaakt worden dat ze bijna niet meer te onderscheiden zijn van gewone auto's (er is zelfs een merk waarvan je, als je er niet naast staat, zweert dat het een mini is) schrik je, je lam als je zo eentje op het LINKERrijvak van een 120 baan tegen komt. :x :x Dat gebeurt niet zo vaak (maar die ene keer dat het gebeurde had ik het hart in mijn keel zitten) maar buiten de bebouwde kom zie je ze constant, als je tegen 70 aan komt en er rijdt ineens eentje maar 45 schrik je, je rot!! -:(-

Bah wat heb ik al gevloekt op die dingen. Voorrangsregels? Wasda? :x
Als je er tegen op rijdt, rijd je ze toch gewoon dood.. Vind ze dood eng..

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 15:23

wij hebben er hier in de buurt ook verschillende met vrnl jongeren en huisvrouwen en een enkele gehandicapte, sommigen zijn helemaal opgepimpt, moest van de week lachen toen het heel hard regende, kwam een canta voorbij met drie lange jongens erin gevouwen, hard de muziek aan en een krat bier in de achterbak, die waren efficient bezig hahaha, ik zit er zelf ook aan te denken om er een te kopen, ik kan niet lang fietsen en heb geen auto (wel een rijbewijs) en nu met dat natte weer kom ik zo dus weinig eruit, zo'n karretje geeft vrijheid, dus TS gewoon doen als jij dat wilt :)

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 15:34

Het zijn natuurlijk wel dé ideale stadskarretjes hihi je kunt overal makkelijk parkeren das zeker!

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 16:04

karuna schreef:
Aslo, ik heb geen problemen met de verzekering. Gewoon gezegt ik heb dit voertuig. Info doorgestuurd waar deze onder valt en ik betaal nu net zo veel als mijn scootmobiel. 55 euro per jaar. Maar scheelt misschien dat ik ouder ben. Misschien dat ze voor jongeren een strenger beleid hanteren.

Hamsterfan, bij een ongeluk veroorzaken is je vriendin onverzekerd. Ook als een ander tegen haar aanrijdt. Ik hoop dat ze dat beseft. Daarnaast zijn ze niet gemaakt om zo hard te rijden. Niet kwa rem, kreukelzone enz.

Ik weet niet of mijn vriendin wel of niet verzekerd is :). Ik weet dat ze niet gemaakt zijn voor hard rijden, maar hoger dan de 60 volgens de teller rijden we niet, vaak rijd het verkeer ook wat harder dus om dan 45 te gaan rijden vind ik ook maar gevaarlijk eerlijk gezegd..

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 16:10

aslo schreef:
Even voor de duidelijkheid:

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... motor.html

1. je hebt dus voor zo'n voertuig geen rijbewijs nodig.
2. er geldt een verzekeringsplicht. En daar komt het 'probleem' om de hoek kijken. Als je geen handicap hebt, wordt het voertuig niet verzekerd en kun je er dus niet mee rijden. Mijn dochter heeft een 45km scootmobiel. Zonder rijbewijs. Maar moest aantonen dat dit vanwege een lichamelijke beperking is.
3. je mag op 80 km wegen.

Dit gaat over een invalide voertuig, niet over een brommobiel trouwens hè?

Ik heb een amica 1100! Ben blij met dat ding!

Liezja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 16:13

Heb ik ook naar gekeken, maar een paar weken geleden heeft een jongen uit het dorp hier een ongeluk gehad met zo'n ding, reed een scooter tegen hem aan en hij moest gelijk met spoed naar het ziekenhuis en het autootje was kapot. Levensgevaarlijk zo'n ding.. :x

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 16:16

Liezja schreef:
Heb ik ook naar gekeken, maar een paar weken geleden heeft een jongen uit het dorp hier een ongeluk gehad met zo'n ding, reed een scooter tegen hem aan en hij moest gelijk met spoed naar het ziekenhuis en het autootje was kapot. Levensgevaarlijk zo'n ding.. :x

Maar daar moet je niet naar kijken :n
als hij lopend had geweest of op de fiets had gezeten had hij er misschien helemaal niet meer geweest...

Dat vind ik geen rede om af te haken denk ik :n