Nieuwe auto. Welke?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 21:54

Ik heb een nieuwe VW polo (1.2 tsi) gekocht en ik zweer er bij, daarvoor jaren een oude golf gereden tot hij echt af was, top ding!
VW rijdt gewoon robust, je hebt iets onder je kont. Ik reed laatst in een twingo (die ook vrij nieuw was) en die had van die slappige pedalen, heel vervelend rijden vind ik dat.
Vw up lijkt me ook wel wat! ligt er natuurlijk wel aan wat voor motor je er in hebt en ik denk dat je je stoel wel kan verstellen...
Overigens zou de volkwagen het meest prijsvast zijn en wat waard blijven.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 22:10

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 14:11

Waarom raad je de Up! af?
Heb zowel een yaris (privé) als een Up!(Lease). En vind ze beiden heerlijk rijden.[/quote]
Ik vind de Up totaal niet fijn rijden. Als je erg groot bent, pas je er bijna niet in. Het stuur zit dan te ver weg of je stoot je hoofd tegen het dak.. Je kan niet met een normale gang over een drempel, want dan raakt de onderkant van de auto de grond.. Voor de rest vind ik 'm heeeel erg langzaam (meet een slow motion dan een blue motion :') ). Als de zon schijnt, dan reflecteert het heel erg op het dashboard waardoor je af en toe bijna wordt verblind.. Nee ik vind het een waardeloze auto..[/quote]

Ik kon in het begin inderdaad ook niet over drempels omdat ie zo stug was. Dat is na 1,5 maand inrijden al veel beter. Dashboard geen last van, stuur ver weg dat klopt inderdaad. Verder rijdt mijn vriend van 1.84 er ook prima mee weg. En traag, is maar net hoe je hem inrijdt :D

_Bianca

Re: Nieuwe auto. Welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 14:49

Ik zweer bij mijn ford Ka. Net iets groter dan een 107 en goed betaalbaar (leuke financieringsoptie ook, met gratis verzekering voor een jaar)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 15:25

Ik vind dat lijstje ook wel apart. Mijn vader is een echte Opel fan, sinds gister hebben we weer een nieuwe Opel Insignia eco. Eerste Opel was een Vectra, vier jaar gehad en NOOIT problemen mee gehad. Toen een Opel Astra, toen die een servicebeurt kreeg was er iets verkeerd gegaan met de afspraak van de servicebeurt dus een dag een Ford Focus gehad. Met de Astra (en Vectra) nooit langs de weg gestaan en wel heel veel kms gereden, we hadden 1 dag een Ford Focus en stonden langs de weg. :') Vind de Focus ook echt niet lekker zitten, heel schokkerig. Toen een Opel Insignia gekocht, vier jaar gehad en ook daarmee nooit onverwachte kosten gehad. En sinds gister dus weer een nieuwe Insignia. Ik vind ze heerlijk zitten, erg ruim, fijne krachtige motor en vind het ook prachtige autos (wij hebben nu een witte hatchback).

Mijn broer begon met een Vw Golf2 geloof ik, en heeft deze opgereden. Hij heeft geloof ik 1x een probleem ermee gehad maar was toen voor €250,00 klaar en heeft er 6 jaar in gereden. Nu heeft hij een nieuwe Golf, hele fijne krachtige auto, ligt erg lekker op de weg, erg ruim en na 2 jaar nog geen enkel probleem. Mijn andere broer behon met een Toyota, geloof een jaar of 8/9 oud. Hij heeft vaak aan de weg gestaan ivm problemen met de motor. Nu rijd hij in een (kleine) bmw, weet zo even het type niet. Daar heeft hij tot nu toe (hij heeft hem net een jaar) nog geen enkel probleem mee gehad en hij vind hem nog fijner rijden dan de Golf van mijn andere broer.

Ik wil later voor een Polo gaan omdat ik het erg leuke auto vind, ik vind het als'bijrijdster' ook heerlijk om erin te zitten. Hoor er ook erg goede verhalen over. Bij mij komt er later ook (waarschijnlijk) alleen een Duitser in.

Mijn schoonmoeder heeft een Fiat Panda en die vind ik verschrikkelijk. Ik vind ze zowiezo lelijk, maar voel me ook heel onveilig erin op de weg met wind etc. Mijn opa heeft een Peugeut 107, leuk klein autotje maar erg weinig laadruimte en ik heb liever een pittigere auto. Hij is wel supper zuinig!

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 19:49

Ik zag ergens een reactie met slecht zicht in een Focus. Wij zijn thuis ook klein, maar vinden het juist een heel overzichtelijke auto!

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 13:27

xIirtJj schreef:
Ik zag ergens een reactie met slecht zicht in een Focus. Wij zijn thuis ook klein, maar vinden het juist een heel overzichtelijke auto!

En als je die te groot en budgettechnisch niet aantrekkelijk vindt, dan misschien de fiesta? Ik rij nu met mijn tweede Fiesta en heb daarvoor een Focus gehad. De Focus heb ik tweedehands gekocht en vond ik een heerlijke auto, waarvan ik niet kan zeggen dat ik er slecht zicht in had. Was het oude model en er zaten wat kosten aan te komen voor onderhoud, dus toen heb ik 'm ingeruild voor een Fiesta. Die heb ik heel gunstig kunnen kopen omdat het een auto was die op voorraad stond en die ze aan het einde van het jaar graag kwijt wilden. Toen ik die vervolgens ging inruilen kreeg ik er nagenoeg hetzelfde bedrag voor terug dan dat ik had betaald, dus in die zin voel ik niet mee met de mensen die zeggen dat nieuwe auto's zo snel afschrijven (zal ook wel een portie geluk bij gezeten hebben, maar toch) En nu tuf ik alweer bijna twee jaar in de rondte met mijn nieuwe Fiesta en ik zou 'm niet meer willen missen.
Mijn moeder rijdt met een Ka. Ook een prima auto, zeker voor z'n klasse (niet te vergelijken met de stugge aygo van m'n werk) maar de Fiesta is toch net wat meer auto.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 14:02

Hier ook net een nieuwe auto gekocht. Peugeot 206+.

Hiervoor een 2de hands golf gehad, daarvoor ook altijd 2dehands gehad (of geleend van ouders). Opel en renault komt hier niet meer binnen, dure krengen in onderhoud en niet comfortabel.
Op zich zweer ik wel bij polo/golf. Die zijn comfortabel en niet kapot te krijgen. Golf was nog niet op maar recent toch paar keer in de garage gemoeten voor lichte motorproblemen/batterijproblemen. Reken daarbij dat ik toch stilaan de auto moest overzetten naar Frankrijk (na dik een jaar *kuch*) en dat ik dat eigenlijk teveel moeite vond voor een oudere auto die ik niet persé wilde houden.
Dus op zoek naar iets anders. Golf nieuw is duur en 2dehands niet veel minder duur. Polo vind ik de nieuwe modellen wat saai en bij polo denk ik altijd nostalgisch terug aan onze prehistorische polo (je weet wel die vierkante koekblikken) die we 15 jaar gehad hebben, totaal geen comfort maar was toch een geweldig ding.
Welk merk dan wel? Mijn broer heeft een kia en is daar heel tevreden over maar hier in de buurt geen kiadealer te vinden. Op het werk hebben sommigen een toyota (rav4) en zijn daar ook blij mee. Toyota jeeps vind ik wel wat hebben maar hun keine broertjes dan weer niet.
Dan de franse merken, dealer op elke hoek van de straat maar als je duits gewend bent is de franse kwaliteit wel minder :P . Renault per definitie dus niet. Citroën spreekt me ook niet aan dus dan maar peugeot. Ook al mee gereden en kan nog wel wennen aan een peugeot.

Wilde ofwel nieuw, ofwel bijna nieuw met niet al teveel kilometers op de teller. Naar de dealer gegaan en die vertelde me dat ik voor mijn budget net zo goed nieuw kon kopen.
Voordeel van nieuw is idd dat er een aantal jaren garantie op zit. Wilde eerst ook niet echt met financiering kopen maar uiteindelijk toch gedaan omdat er dan een full option garantie van 4 jaar bijzit. En ach, kosten spreiden kan ook geen kwaad. Nog een promotietje erbij, overname van de golf en hoppa ik heb spiksplinternieuwe auto voor 2/3de van de catalogusprijs.
Broer heeft met z'n kia hetzelfde gedaan, die kan ook 4 jaar zonder zorgen rijden met een nieuwe auto.

Heb de auto nog maar net (een maand ongeveer en nog maar 1500km verder) maar vind hem niet slecht. Iets minder goede wegligging dan de golf (figures) maar wel sportiever (golf was echt een logge slak) en zuiniger in verbruik. Alleen die hellingen hier. Golf pufte daarop en ook met peugeot moet ik bij grote hellingen een aanloopje nemen (beiden 1400 cilinder, 55kw). Volgende auto moet iets meer power hebben. Maarja, dan kom je ook in een hogere belastingsklasse :+ .

Maaike1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 12:24

Mallow schreef:
Financiering zou niet zijn voor de hele auto, gewoon een klein X bedrag waar ik niet genoeg voor heb. We hebben 2 vaste inkomens dus dat komt echt wel goed :)

Om even terug te komen op het geld lenen voor een auto... Het is bijna nooit verstandig. Als je twee vaste inkomens heb kan je toch even wachten met het kopen van de auto voordat je er geld voor gaat lenen?

En als je dan geld gaat lenen, doe het dan niet bij de dealer. Die is altijd duurder met leningen dan een kredietverstrekker. Er zit behoorlijk veel verschil in rentes en voorwaarden. Ik zou het goed vergelijken als ik jou was.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 13:45

Ik heb nu een Ford Ka, heerlijke auto maar niet heel zuinig. Hij is nu bijna 3 jaar oud en gaat dus uit de garantie en voor mij dus tijd om hem weer te verkopen. Ben nu druk aan het kijken voor ee nnieuwe Up.
Die rijdt heerlijk en de zit is goed.
Mijn vriend van 1.90 rijdt er ook goed in. Alle dingen die hier eerder zijn genoemd over de Up! kan ik totaal niet in meegaan :o

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 16:18

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-12 16:29

Bedankt voor alle reacties :)

Ik ben nog steeds nergens zeker van, maar het wordt waarschijnlijk toch een jonge 2ehands, die ik wel zelf kan betalen :) Vrijdag gaan we verder op jacht en eens overal langs.

Maaike1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 16:45

Mallow schreef:
Bedankt voor alle reacties :)

Ik ben nog steeds nergens zeker van, maar het wordt waarschijnlijk toch een jonge 2ehands, die ik wel zelf kan betalen :) Vrijdag gaan we verder op jacht en eens overal langs.

Verstandige keus om het toch zelf te gaan betalen. Als jij je zo goed voelt bij een Twingo, moet je daar lekker voor gaan.

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 08:54

Ik heb sinds gister een nieuwe auto.

Dit is nu mijn 2e, een witte suzuki swift.

Mijn VW Lupo staat nu te koop maar dit was dus mijn eerste auto.
Heerlijke auto en rijd super! Lekker compact maar wel heel ruim! sta je nog versteld van.
Veel ruimte om je heen, genoeg ruimte boven je omdat hij wat hoger is :j

Auto heeft me nog nooit in de steek gelaten :)

Nu dus de swift, gister al gelijk 250km gereden en is een topauto ook! :D

Ik had eerst ook intresse in de twingo maar vond hem erg krap :=
Voorstoelen kunnen niet ver naar achteren waardoor je vrij krap zit voorin (mijn lupo en swift nu ook kunnen echt veel verder waardoor je je benen languit kunt doen), daarbij kun in die auto niet echt lekker achterin zitten

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-12 19:23

Wilde hier nog even melden dat ik vandaag de knoop heb doorgehakt en een nieuwe twingo heb gekocht :D

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 19:48

veel plezier en veilige kilometers gewenst!

Elspelsz88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 19:50

Ik heb nu een VW LUPO uit 1999 prima karretje en redelijk zuinig... +:)+ (1 op 19 als ik het goed heb)
Hiervoor had ik een polo... uit 1995 die was niet zo zuinig. Maar daar is een boom op gevallen :(:)

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-12 19:53

Qimm ; Dankjewel :D

Deze is het geworden :

Afbeelding
Ben zo blij als een klein kind in een snoepwinkel :):)

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 22:09

kan ik me voorstellen, ik voelde me de week voor ik mijn nieuwe auto op zou halen net een verliefde bakvis :D

atilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 12:42

Ik ben bijna klaar met mijn stage en kan daar blijven werken, dus nu wordt het echt tijd om een auto aan te schaffen (eindelijk) !
Nog meer bokkers die op zoek zijn naar een auto?

Ik vind zoals vele de Fiat 500 geweldig, alleen er staan er zo-veel te koop dat ik me afvraag of het nog verstandig is om zo'n auto aan te schaffen als je hem over een aantal jaren weer zou willen verkopen.