Eerst autootje, welke?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 17:20

Sieltjuh schreef:
Caira schreef:
:o Er passen 10 bikszakken in een cinquecento

Van die 10 kg zakjes dan? Haha! Ik kreeg er met beetje proppen en bank plat ook best wat in hoor :j Maar bedoel meer voor de lange afstanden en wegligging, dan is mijn Sirion2 toch net stukje fijner :j

@ Lailaa, miss had ik moeten zeggen dat die van mijn ouders gewoon een miskoop was :+ Echt, dat ding heeft alles gemankeerd en was werkelijk na 10 jaar meer als op. Echt veel pech mee gehad.

Mijne ook hahha, toevallig dezelfde gehad? :P
Ik kwam al met een kokende motor thuis, koppakking lek en te krom, waterpomp door midden, koppeling deed het ineens niet meer en ga zo maar door. :+

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 17:20

Mijn eerste auto was een Seat Ibiza uit 2004, Boktblauw :Y) en reed super. Helaas niet zoveel mazzel mee gehad; het motorindicatielampje brandde standaard (bleek na aanschaf, na resetten ging het ding standaard na 500 km aan) en daar kon niemand duidelijkheid over geven. Verder afgelopen jaar een dure APK gehad (distributieriem moest vervangen, ook altijd heel belangrijk om naar te vragen voor aanschaf. Zonde als je die al vrij snel voor je kiezen krijgt). Kort na de APK ook nog stil gestaan, gelukkig bij huis, weer een dure reparatie. Buiten dat is het een hele degelijke auto, kost 90 euro per 3 maanden en is relatief zuinig.

Verder was ik dól op die auto. Ik ben er 2 keer mee door Scandinavië getourd, heb er heel veel kilometers mee gemaakt voor m.n. mijn werk en was heerlijk ruim. Helaas ben ik hem kwijtgeraakt in een relatiebreuk en ik mis dat ding nog iedere dag. Zou zo weer een Ibiza kopen, ware het niet dat ik er het geld niet voor heb. :+

Nu ben ik dus ook weer op zoek, zie door de bomen het bos niet meer want ik krijg méga veel advies. Ik heb laatst in een Clio een proefrit gemaakt en dat vond ik een fijn ding dus wie weet.

Anoniem

Re: Eerst autootje, welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 17:22

Ik heb in een Ibiza gereden.. maar die was toch wel een stuk boven jouw budget (was twee jaar oud). Die is bij mijn ouders nog steeds aanwezig. En nu rij ik in een Arosa van het jaar 2000. Die zijn nog steeds goed 3000 euro bij aanschaf.. wel hele fijne en leuke autootjes. En rijdt ongeveer 1 op 16.

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 17:25

Sieltjuh schreef:
Lailaa schreef:
Mijn eerste autootje was helaas een miskoop maar hij was zooo leuk. <3
Een Fiat Seicento Abarth.

Nu heb ik een Peugot 106 uit 2002 op 't oog. :)

Seicento's zijn slechte auto's. Mn ouders hebben er 1 gehad en dat was 1 en al ellende dat ding. Mijn Cinquecento (mijn eerste toet dus), van 2 jaar ouder, was nog vele malen beter.
Een Cinq is zuinig, maar wel erg klein. Desalniettemin erg veel plezier van mn toetje gehad :j

Een leuke, redelijk betaalbare auto is ook een Fiat Panda, maar die zitten wel boven jouw budget. Ik denk dat een.oud Golfje best wel eens oke kan zijn. Die dingen worden volgens mij stokoud!

Niks slecht aan. Enige waar ze bekend om staan is dat de tank lek gaat. Die heb ik inmiddels ook vervangen, 80 euro kostte dat. Laatst een lek in de uitlaat. Verder relatief weinig mankementen gehad voor de 5/6 jaar dat hij hier al voor de deur staat. 1x niet door de APK gekomen, nieuwe bobine erin en ook dat was weer voor elkaar. Zijn nou ook geen enorme bedragen die je dan kwijt bent.
Je moet zoiets niet als feit presenteren, zitten altijd rotte appels tussen. Zo heeft mijn zus een tijdje een Cinquecento gehad die nog maar op 2 cilinders liep... Maakt het niet per definitie slechte auto's, Cinquecento's.
Laatst bijgewerkt door Sorriso op 19-09-12 17:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 17:26

Haha Lailaa, die van mn ouders is op het autokerkhof geeindigd :')

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 17:27

Heb nog al een keer gereageerd Sorriso en mn uitspraak bijgedraaid. Las het terug en vond idd niet dat ik het netjes had verwoord ;)

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 17:31

Sieltjuh schreef:
Heb nog al een keer gereageerd Sorriso en mn uitspraak bijgedraaid. Las het terug en vond idd niet dat ik het netjes had verwoord ;)

Geeft niks, voel me niet beledigd over mijn koekblikje hoor :+. Ik heb er alleen al jaren plezier en zou het zonde vinden als TS deze optie schrapt omdat jij en Lailaa slechte ervaringen hebben, wat opzich kan, maar hoe je je mening uitspreekt doet veel.

Als je het nu zegt over een Ka kan ik erin komen, die zijn idd vaak zo rot als een mispel. Die van mijn zus bevriest 's winters van binnen omdat hij zo lek is als een mandje en bij een nichtje van mijn vriend viel het hele blok er onderuit omdat de ophanging doorgerot was :oo.

Edit: Mijn vriend heeft ook een Sei (de na-aper) ook zonder problemen. Maar die heeft hem dan ook nog niet zo lang als ik.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 17:34

Ik heb nu een maand of 5 mn eerste auto, een Peugeot 206 uit 98. Mooi, sportief modelletje en, vind ik, erg zuinig!
Ook nog maar weinig kosten aan gehad, behalve een nieuwe accu en wat klein onderhoud. Ook ruim van binnen, flinke achterbak
en mijne is 5 deurs maar toch een mooi compact formaatje.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 17:37

Ligt er miss ook aan uit welk jaar je Seicento is? Misschien wat verbeterd in de tussentijd?

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 17:51

Sieltjuh schreef:
Haha Lailaa, die van mn ouders is op het autokerkhof geeindigd :')

Die van mij is verkocht, nu zwerft ie iedere keer op Marktplaats rond. :+

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 17:54

weet je, je kan met alles pech hebben. mensen kunnen zweren bij een bep. telefoon en jij kan net de miskoop hebben. hetzelfde met auto's. op zich staan de suzuki's goed bekend. maar toch stond ik recentelijk met dusdanige panne, dat de anwb-meneer zelfs toegaf dat ie dat nooit gezien had: de onderste ophanging van mijn voorwiel was compleet afgebroken. bij de garage gaf de monteur aan dat ie meteen de andere ook maar wilde vervangen (was ook mijn nadrukkelijke wens) en dit was ook nodig, aangezien er ook al scheurtjes in zaten. tja......je kan altijd pech hebben met dit soort dingen. nu hoop ik dat ik voorlopig weer vooruit kan met mijn groene monster, zonder al te veel gekke dingen!

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 18:01

Sieltjuh schreef:
Ligt er miss ook aan uit welk jaar je Seicento is? Misschien wat verbeterd in de tussentijd?

Mijne is alweer van 98 :oo.
Wat wegligging betreft heb je trouwens wel gelijk, dat kan beter, maar dat heb je snel in die prijsklasse...

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 18:05

Ik heb een paar maanden geleden ook een topic geopend. En als ik terug in Nederland ben ga ik voor m'n 1e auto kijken :j ik wil een Peugeot 206 cc

Niet een beginners auto maar ik vind m erg gaaf :j

bevertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 18:06

Ik heb jaren in een Seat Arosa gereden. Exact hetzelfde model als een Lupo. Auto heeft mij nooit in de steek gelaten, maar ik heb het ding dan ook altijd perfect onderhouden! Het was een zuinig en pittig autootje (1.4).

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 18:15

Arosa's en Lupo's zijn idd heel leuk, maar die vind je niet voor 1000 euro.

Zag laatst een leuke zalmroze Arosa. Normaal vind ik dat niks, moet geen roze telefoon, laptop en zeker geen auto! Maar deze was echt stoer! :j

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 18:16

Ik heb een daihatsu cuore, deze:
Afbeelding
Klein, zuinig, maar toch ontzettend ruim van binnen (vind ik) :j

Fijn dingetje hoor :j

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 18:37

Ik heb twee jaar geleden een Ford KA als eerste auto gekocht uit 2006. Erg blij mee! :j

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 18:38

Dreamy,

Zijn echt fijne autotjes,
Mijn schoonmoeder rijdt er ook mee, lekker zuinig en nog een leuk wagentje ook.

Wij zijn er mee naar duitsland gereden (eiffelgebied) en hebben daar een week rondgereden en we zijn weer terug gereden op 1 tank! ideaal!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 18:40

Dat maakt toch niet zoveel uit? als het maar niet gelijk een gloednieuwe is, want eerst ff ervaring opdoen, geloof me in t begin heb je meer kans op ongelukjes en kleine deukjes ofzo door onervarenheid en dan is dat niet zo heel erg bij een tweedehandsje.

Hihi, ik zou gek worden als een mooie gloednieuwe een krasje oploopt.

verder zie ik dat er hier al goeie tips gegeven wordt dus ik heb niet zoveel aan toe te voegen.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 18:42

Ik heb zelf de Citroën AX 1.1 van m'n moeder gereden, ding deed het eigenlijk altijd, op een mankement na, die verholpen is!

Nu heb ik z'n opvolger, een Citroën Saxo, zuinig in verbruik en ik vind het een fijne auto.

Ka's zijn mij van vele kanten afgeraden, omdat deze letterlijk onder je kont wegroesten, wel jammer, vond ze ook erg leuk.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 18:44

Nieuw of niet, ik word sowieso gek van een krasje!
Gelukkig nog nooit echt schade gereden/opgelopen.

Met mijn KA geen enkel probleem met wegroesten. :n

bevertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 19:12

Sorriso schreef:
Arosa's en Lupo's zijn idd heel leuk, maar die vind je niet voor 1000 euro.

Zag laatst een leuke zalmroze Arosa. Normaal vind ik dat niks, moet geen roze telefoon, laptop en zeker geen auto! Maar deze was echt stoer! :j

Jawel hoor, heb die van mij voor 1000 verkocht!

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 19:14

Een golf 3? Dat zijn wel leuke goedkope beginnersauto's vind ik :)

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 19:26

Ik ben nog steeds dol op mijn Suzuki Swift :) Het is al mijn tweede en ik heb hem nu vier jaar. Hij doet het nog steeds fantastisch! Hij is zuinig, kost niet veel in de wegenbelasting en heeft zelfs nog enige luxe zoals airco en elektrische ramen. Zeker een wat ouder modelletje kun je voor weinig geld kopen :)

chOcodipJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 19:28

Mijn eerste auto was een Lancia ypselon uit 98. Hij kosste €1300,- maar hij ging helaas niet lang mee -O- . Ik wou van een pakeerplaats bij mijn werk afrijden, toen ging in 1x de schakelbak kapot. Was net voor groot onderhoud geweest(bij vorige eigenaar, we hebben de factuur gezien). Dus deze auto raad ik absoluut niet aan!! :( Onderdelen waren bijna niet te verkrijgen dus houd daar ook rekening mee als je een auto aanschaft!

Nu heb ik Henky, een golf 2 uit 1990. <3 €500,- en loopt als een tierelier. :D Hij verbruikt 1 op 15 ong. Over algemeen zijn golfen betrouwbare auto's. Van deze auto's zijn veel onderdelen van wat natuurlijk ook handig is al je auto kapot gaat. Ze zijn wel iets zwaarder dan een andere kleine auto maar ze zijn echt degelijk.