Hoevaak stofzuigen andere bokkers met huisdieren?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoevaak stofzuigen Bokkers met huisdieren?

Meerdere keren per dag
15 (6%)
Iedere dag
101 (43%)
Om de dag
48 (20%)
Twee keer per week
40 (17%)
Een keer per week
19 (8%)
Minder dan een keer per week
9 (3%)

Totaal aantal stemmen: 232

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 10:46

1-2 keer per week. Voor mezelf een keer per week, komt er bezoek dan ook een tweede keer. We hebben twee katten.
Waarvan 1 wit is en we in de slaapkamer bruine vloerbedekking hebben, gelukkig is 1 keer per week daarvoor wel genoeg, en ook een bruine bank, waar mevrouw het liefst op slaapt. Vriendlief legt dan kussens op de bank, maar nu hij op reis is, mag de kat er wel slapen. De haren daar haal ik er vaker af. Niet met de stofzuiger, maar... met de plantenspuit. Bank, of eigenlijk de haren, vochtig sprayen, en er stevig over heen wrijven met m'n handen en krijg zo t grootste gedeelte weg :) Stukken makkelijk dan om de dag de stofzuiger pakken, waar de katten weer als de dood voor zijn..

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 10:50

1 x per dag, en vaak ga ik dan na een paar uur weer met het vegertje er door...
Heb hier trouwens 1 duitse herder rondlopen en 1 kat, en beide zijn ze flink in de rui.

dyoka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 10:52

Citaat:
Ja, serieus :D
Vawege de katten (Cattery, dus soms kittens) en (nu 2, voorheen 4 waarvan 1 herder) honden in huis.
Met 3 kinderen waarvan er 2 toen begonnen met kruipen/lopen.
Ik ben eens bij iemand geweest met een kindje, toen net aan het kruipen die letterlijk een grote pluk haren in zijn mond kreeg van de honden daar in huis en het gebrek aan stofzuigen...
(Ik wordt nog misselijk als ik er aan denk...)
Ik moet zeggen met de stofzuiger die ik nu heb ik binnen 15 minuten de beneden etage wel gedaan heb.
Boven doe ik 2/3 keer per week aangezien de dieren daar niet mogen komen.

Hier precies hetzelfde. :j

Donkerblauw

Re: Hoevaak stofzuigen andere bokkers met huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 10:58

Hier ook een keer per dag (1 kat en 1 hond).

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 11:06

Nu ik thuisben en er op zit te kijken, enkele keren per dag en minstens dagelijks dweilen. (2 katten)
maar ik moet zeggen dat het vooral is omdat de kindjes nogal eens met boterhammen door het huis kruimelen (hebben geen eettafel en vanaf de bank is het nogal snel even mama achterna, wordt dus tijd voor een eettafel en strenger optreden), omdat de katten de kattenkorrels door het huis meppen en er altijd wel iemand is die het verder door het huis heenloopt en omdat ik zelf vanuit de stallen hooi en stro aan mijn kleren heb hangen en met 'even naar de wc' ligt het huis dus al vol met zooi. Van haren eigenlijk weinig last behalve echt waar ze hebben gelegen.
Als iedereen minder thuis is, doe ik het echt veel minder, stoor me er dan ook minder aan en heb zelfs een tijd echt een gribus gehad terwijl nu iedereen juist standaard vraagt of de schoenen uitmoeten omdat het zo netjes is :=

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 11:45

Wij hebben 2 katten met een dikke vacht (Chartreux) en ik stofzuig iedere dag. Daarnaast hebben we een goede kruimeldief die we meerdere keren per dag even pakken, bij de kattenbak en losse haren.

Het is met huisdieren echt geen overbodige luxe om iedere dag te stofzuigen en ik kan me dan ook absoluut geen voorstelling maken van een huis met huisdieren waar 1x per week gestofzuigd wordt :o

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 13:27

LZP -> HTT

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 13:31

Hier hebben we 1 hond met een dikke vacht.
We halen eigenlijk ieder dag, soms 1x in de 2 dagen een stofzuiger er doorheen.

Wel halen we regelmatig de plukken met haar weg. :)

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 17:26

Wij elke dag of om de dag met 2 katten en een hond. Dit wel enkel beneden (hond komt niet boven en die heeft nog altijd het meeste haarverlies), boven wordt 2x per week gestofzuigd (of 1x stofzuigen en 1x swiffer).

cissi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 20:10

Ik doe het 1 keer per dag, 's ochtends als de hond net naar buiten is, maar met 1 Rottweiler (die overdag buiten zit en dus ook nog veel zooi meeneemt en daarnaast heel veel haar rondstrooit), twee peuters van 3 en een boer (manlief) die continu stofjes, koeienhaar, kuilgras en andere zaken mee naar binnen sleept, zou twee keer per dag eigenlijk geen overbodige luxe zijn :o Het is dat ik wel wat beters te doen heb...

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 20:16

zo'n drie keer per week. Er liggen inderdaad wel altijd haren op de vloer, maar huis is er voor ons en wij niet voor het huis :) Zelf zuig ik één keer en beide zonen ook elke een keer per week. Alleen als het ernstig is met verhaarperiodes wordt er meer gezogen.
We hebben een eeuwig harende hond en een valkparkiet die heel erg netjes is en bijna geen rommel uit zijn kooi gooit.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 20:37

Hmmm ik geloof dat de meeste mensen die hier reageren mijn huis niet eens binnen durven te gaan...

Kleine boerderij hier, met twee konijnen en een enorm verharende kat (verhaart altijd...). Zelf stofzuig ik hoogstens 1x per week! Voor mezelf vind ik vaker totaal overbodig. Ik ben niet vies van een paar haartjes, strootjes en kattenbakkorrels. Ik begrijp sowieso die angst voor haar niet....als het haar vast zit op de kat is het lief en zacht, dwarrelt het los rond? Ojee dan is het wel heel smerig! Ik snap dat niet... Ik vind hygiene belangrijk maar dat is heel wat anders dan een bijna steriel huis waar geen stofje of haartje mag liggen. Mijn huis wil ik hygienisch schoon hebben en dan mag er best een plukje haar vliegen, een strootje buiten de konijnenkamer liggen, een spinnewebje in een hoekje hangen etc.
Met een kruipend kind begrijp ik dagelijks stofzuigen heel goed, anders krijgt het hummeltje zelf een vachtje :-) ook bij allergieen is het logisch.... Maar verder begrijp ik er echt niks van....

Op dit moment woont mn zus en haar tweejarige dochter bij me in, en zij stofzuigt wel vaker. Maar aangezien de kleine loopt en niet kruipt, is enkele malen per week meer dan voldoende. Vaker vind ik gewoon echt tijdverspilling....

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 20:40

wat haartjes op de grond is tot daaraan toe, dat is hier na een uur ook. Maar als er veel haar ligt dan komt toch ook in je eten/drinken terecht en aangezien ik niet zelf als kat de deur uit wil, vind ik het ook wel prettig mijn kleding enigszins haarvrij te houden....
Bovendien denk ik dat een berg haar in huis niet al te best kan zijn voor je luchtwegen, vandaar dat hier meer dan dagelijks gestofzuigd wordt zonder dat er een kleintje rondkruipt.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 20:51

Even heel flauw: ik eet niet van de grond :-) Ik heb serieus eigenlijk zelden haar in eten/drinken zitten. Misschien heel incidenteel en dan haal ik het haartje gewoon weg :-)
Kleding haarvrij houden is idd ook nog wel een begrijpelijke reden. Ik heb in huis sowieso andere kleren aan dan wanneer ik de deur uit ga, omdat die kat van mij dus vreselijk verhaart en het liefst de hele dag bovenop mij ligt. Onmogelijke opgave om dat te borstelen ofzo, dus opgelost met andere kleren. Moet je natuurlijk maar net zin in hebben.
Slecht voor de luchtwegen durf ik te betwijfelen. Voor een astmapatient ofzo wel, maar een gezond mens moet echt wel wat haartjes kunnen hebben. Ik krijg ook nooit haar binnen met ademen, alleen wanneer mn bed te vol zit :-)

Ik wil trouwens niemand afzeiken ofzo, mocht dat wel zo over komen.... Ik ben gewoon oprecht nieuwsgierig naar de redenen van mensen om zo ontzettend schoon te leven.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 20:57

Zwerte schreef:
Ik wil trouwens niemand afzeiken ofzo, mocht dat wel zo over komen.... Ik ben gewoon oprecht nieuwsgierig naar de redenen van mensen om zo ontzettend schoon te leven.

Omdat ik het ranzig vindt om het "zo vies" te laten worden
je ziet haar, maar wel eens gedacht aan huidschilfers? en als je zo weinig zuigt gaat het overal in en onder zitten

ik heb in het verleden ook veel dieren gehad, en was ik redelijk lui en druk met andere zaken behalve een huishouden en kwam het voor dat ik maar 2 x per weeg zoog
maar het grote verschil merk ik nu wel hoor
mijn kleding is schoner, het werk is sneller gedaan, ik heb meer rust in mijn hoofd omdat het schoon is, en wat ik zeer belangrijk vindt: mijn huis ruikt een heel stuk frisser!!
o ja, en ik heb een dreumes in de ronte

Niets vind ik walgelijker dan bij iemand binnen te komen en de beestenboel te ruiken :r

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 21:02

Ontzettend schoon is hier toch ook een zwaar understatement.
De zetel doe ik elke dag (ok, als ik lui ben of weinig tijd heb leg ik er een handdoek over) om idd m'n kleren ietwat haarvrij te houden. Het tapijt doe ik ook elke dag omdat het dan bij te houden is. Mijn mooi zwart-wit tapijt is namelijk gruwelijk lastig te ontharen en als ik het maar zo laat ben ik achteraf echt een uur bezig met dat ding terug haarvrij te krijgen *op de knietjes tapijt met de stofzuiger bijna schuren om de haren terug los te krijgen*. Pokkewerk dat dus te vermijden is door het wat bij te houden.
De rest van het huis is idd een halve mesthoop en er vliegen idd soms wat haarballen rond *al dan niet nog bevestigd op de kat, die hebben zo hun eigen ideeën over orde en netheid* en dat kan me ook niet echt storen.

Met een kruipende baby zou ik er idd ook wat rigoureuzer in zijn.

Jodyy93

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 21:03

ik ben er nog niet zo heel lang geleden erachter gekomen dat het niet "normaal"is om iedere dag te stofzuigen hihi.
mijn moeder heeft zolang ik weet iedere dag gestofzuigt.
moet ook wel met 2 katten en 1 hond, al word de hond geschoren en zijn de katten veel buiten, maken zo nog zoveel troep met hun haren!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 21:06

Ik stofzuig elke dag, heb hier 4 vogels rondvliegen/rondlopen. Ze verliezen niet alleen veren, maar ook zaadjes etc liggen heel snel weer rond de kooi. Meestal doe ik 3x per week mn hele huis stofzuigen/dweilen en verder doe ik elke dag in ieder geval de vogelhoek helemaal stofzuigen/schoonmaken.
Dan doe ik ook nog elke week grote schoonmaak en sop ik de hele boel nog helemaal af.

LieZ_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 21:20

Zo goed als elke dag word hier stof gezogen, met 1 Jack Russel en een kat met nogal lange haren.
De parkieten zitten nu al ruim een jaar in een ruime voliere in de tuin, dus van die vliegende haren hebben we geen last :)

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 21:22

Ojajoh schreef:
Omdat ik het ranzig vindt om het "zo vies" te laten worden
je ziet haar, maar wel eens gedacht aan huidschilfers? en als je zo weinig zuigt gaat het overal in en onder zitten

ik heb in het verleden ook veel dieren gehad, en was ik redelijk lui en druk met andere zaken behalve een huishouden en kwam het voor dat ik maar 2 x per weeg zoog
maar het grote verschil merk ik nu wel hoor
mijn kleding is schoner, het werk is sneller gedaan, ik heb meer rust in mijn hoofd omdat het schoon is, en wat ik zeer belangrijk vindt: mijn huis ruikt een heel stuk frisser!!
o ja, en ik heb een dreumes in de ronte

Niets vind ik walgelijker dan bij iemand binnen te komen en de beestenboel te ruiken :r

Die huidschilfers zuig ik wekelijks op. De grap is juist dat ik op microscopisch niveau werk. Mijn aanrecht ontsmet ik regelmatig, net zoals kranen, deurklinken, lichtknopjes etc. Macroscopisch 'vuil' boeit mij veel minder.

Als het je meer rust geeft en je vind het frisser, dan vind ik dat al een goede reden om idd veel schoon te maken.

Ik hoop trouwens dat ik hiermee niet teveel offtopic ga? Het is niet mijn bedoeling het topic te verpesten. Dan moet ik gewoon zelf een topic openen. (ik ga sowieso offline nu, ik zie het commentaar morgenochtend wel)

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 21:32

Hier gaat 1 á 2 keer per dag de stofzuiger door de beneden verdieping. Boven is het 1 á 2 keer per week. Onze hond komt niet boven.
Heb een labrador en parkiertje die samen al voor genoeg rommel zorgen, en dan nog 2 kleine kinders rondscharrelen :)

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 22:17

marlies85 schreef:
Hier gaat 1 á 2 keer per dag de stofzuiger door de beneden verdieping. Boven is het 1 á 2 keer per week. Onze hond komt niet boven.

Hier doe ik het bijna net zo :) .
Ik ben absoluut geen poetsmiep, maar ik heb een hond met lange haren en die sleept gewoon gigantisch veel zooi mee naar binnen (takjes, blaadjes en weet-ik-wat-niet-meer := ) en dat ziet er niet uit :\ .
Meestal zuig ik 'sochtends grondig en tegen de avond nog een keer "voor het oog".
Mijn hond komt wel boven, maar alleen in het gangetje. Haar deken ligt naast mijn SK-deur.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 22:22

wow zou echt niet de discipline op kunnen brengen om elke dag of zelfs 2x! per dag te stofzuigen.. :=
Ik doe het 2x per week, 1 keer snel (alleen beneden) en een keer goed (dus dan de bank en stoelen enzo ook) en heb 2 katten. :)

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 09:44

1 a 2 x per week (en als we weinig tijd hebben kan het wel 1 x per anderhalve week zijn). We hebben 2 katten en een hond. Van de katten komt amper nog haar af, 1 x per 3 weken worden ze goed uitgekamd en dan kunnen ze er terug tegen.

Rond de kattenbakken stofzuigen we wel meer, maar hier hebben we een kruimeldief voor.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 09:54

Hier ongeveer om de dag, ik heb een konijn binnen zitten die geregeld los loopt en die nu in de rui is.