Overburen veranderen hun tuin.....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 16:46

Altijd leuk, die burenkwesties.. :D <<)

Op zich begrijp ik je punt wel.. Zo'n heg is toch een mooier gezicht, ook al woon je midden in een woonwijk.
Toch denk ik dat je met deze schuur nog 'geluk' hebt. Deze vind ik persoonlijk nl best mooi, zo met dat hout.
Ook de kleur is nog niet zo gek. Je had het m.i. nog veel erger kunnen treffen :)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 16:47

Cayenne schreef:
Misschien wel een leuk klusje voor deze man?

Afbeelding

Maar in alle ernst. Het lijkt me vervelend als je zo je uitzicht (nou ja, uitzicht?) kwijt bent. Maar is het niet een kwestie van gewenning? Misschien valt het je over een maand nieteens meer op.

Dat laatste denk ik eigenlijk ook :j

En als de gemeente toch niet handhaaft doen ze dat vast ook niet als jij wat leuke plantjes plant ;) :D

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 16:47

GamblersCup schreef:
TS, is het geen idee om te vragen of je er mooie (hang) bloempotten/bakken aan mag hangen met mooie planten?

Of zo'n buitenfoto van een alpenweide? :')

Eigenlijk zou je er best nog wat leuks mee kunnen, met zo'n schutting. Geen kunstenaars woonachtig in de wijk die t op kunnen fleuren misschien, in overleg met de buren, of hangbloembakken idd zoals GC zegt?

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 16:49

GamblersCup schreef:
mirgino, "ruim wonen" vind ik wat anders dan wat ik op de foto's zie. En ik vraag me nog steeds af wat dat in godsnaam met elkaar te maken heeft. Deze schuur was duidelijk niet goedkoop, en ik vind het niet te vergelijken met "scheve schuttingen". Deze mensen doen niets "fout"?

nee ze doen niet fout

TS ergert zich eraan en dat mag ze toch :j

ik zou ook balen als mijn over buurman verteld dat hij een hekje neer gaat zetten ipv zijn coniferenhaag en hij zet daar dan een huizenhoog hekwerk neer
ik kan daar niks aan veranderen ,maar zou daar flink van balen :j

en over ruim wonen, iedereen heeft daar een eigen mening over ;)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 16:49

kjoetie schreef:
Of zo'n buitenfoto van een alpenweide? :')

Kjoetie... _O- _O- :')

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 16:50

:+ ik ga nu ff [ het is droog] de paardenbloemen uit mijn voortuin trekken voordat de buren komen klagen :+

kjoetie

Re: Overburen veranderen hun tuin.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 16:52

Neem je je nagelschaartje mee voor t gras mirgino :D *is zooo blij dat ze geen voortuin heeft want slechte tuinvrouw* :')

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 16:53

Ik zou me hier niet aan storen, laat de buren zelf kiezen wat zij met hun tuin willen doen. Je kunt het niet iedereen naar de zin maken. Dit is nou precies de reden waarom ik al jeuk krijg wanneer ik een woonwijk nog maar inrijd, maar goed daar heb jij niets aan natuurlijk. Als het je echt zo stoort ga dan even langs bij ze en bespreek het.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 16:54

opisop_shop schreef:
ik kijk hier wekelijks de regiokrant na om te zien of er aanvragen gedaan worden in onze omgeving, zodat ik inderdaad eventueel tijdig bezwaar aan kan tekenen.
Als wij zelf iets bouwen (zoals vorig zomer een tuinhuis, dit jaar een hekwerk langs de voortuin ivm de honden en daarna een kattenren in de achtertuin) dan zorgen we ervoor dat het er picobello uitziet en vragen we aan de evt. buren die er tegenaan kijken of ze het oke vinden wat we hebben bedacht.
Het is een beetje geven en nemen natuurlijk, dan heb je een tevreden buur(t).

Echt waar? Daar hou ik me nou nooit mee bezig, sowieso niet met buren eigenlijk.

TS, jammer van de heg, maar vind je dit nu zo schokkend? lijkt me eerder een kwestie van wennen, bovendien sta je niet de hele dag voor het raam. Tis nog groen ook i.p.v. een graffiti tekening

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 16:54

Ellie, ik denk niet dat er nú nog iets te bespreken valt. Je denkt toch niet dat die mensen zeggen "goh buurvrouw, jammer dat u het niet mooi vindt, ik haal de netgebouwde, dure schuur gelijk weer weg"???

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 16:56

Tegen iemand spreken is altijd nog fatsoenlijker als over iemand spreken bijv. tegen de Gemeente of andere buren die ook anti schuur zijn. Je kunt eens een balletje opgooien of ze er iets tegenaan willen planten wat niet aan hout vreet zoals klimop.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 17:02

Ik zou een grote spiegel ophangen, dan zie je daar je eigen tuin.

Brainless

GamblersCup schreef:
Ik zou een grote spiegel ophangen, dan zie je daar je eigen tuin.

:')

anneliesdj

Klimop vreet niet aan hout? :=

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 17:03

anneliesdj schreef:
Klimop vreet niet aan hout? :=

Haha, je moet de zin ff anders lezen :))
Juist iets anders dan klimop ;)

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 17:05

Ja, inderdaad zo kun je het ook lezen :D Anneliesdj

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 17:07

Maar blijkbaar zijn anderen al naar de gemeente gegaan...... Zou gewoon afwachten wat daarmee gebeurd en anders kan je altijd nog actie ondernemen. Straks heb je allemaal afspraken gemaakt met moeite en gaat de gemeente alsnog dwars liggen.

schrikdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 17:46

Als je zeker wilt zijn van een uitzicht omdat je daarom een huis koopt/huurt.
Dan moet je dat uitzicht zelf kopen.
Anders heb je altijd de kans dat het veranderd.
Zeker met een heg die ook nooit het eeuwige leven heeft.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 17:50

die struiken die in een rij staan onder de boom zijn dat snelgroeiers?
op de eerste foto zijn deze best al hoog en mooi groen
als deze weer zo worden scheelt dat al de helft :j dan valt de schutting niet meer zo op.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 18:06

Colway schreef:
bovendien sta je niet de hele dag voor het raam.

:') mag toch hopen dat dat niet haar werk is "achter het raam staan"

Nee zonder gein ik snap niet zo goed waarom deze drukte is.
TS waarom ben je niet tijdens de bouw even naar de buren toegelopen?
Tenslotte staat zo'n gebouw(tje) niet in 1 uur :n

En bespreek dit gewoon met de buren als ze terug zijn van vakantie, is wel zo netjes.
Ik zou als buren namelijk absoluut niet blij zijn met buren die achter mijn rug om tijdens mijn vakantie hebben lopen klagen bij de gemeente...
Wees volwassen en ga er gewoon even langs zodra ze weer thuis zijn, misschien even een paar daagjes geduld want ik denk niet dat ze een wereldreis aan het maken zijn toch :')

Limonade

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 18:07

Nounou TS, ik verwachte 1 of ander dramatisch uitzicht. Maar een groen geverfde schutting. Zonder lenzen zou ik het verschil waarschijnlijk niet zien :D

Wat andere ook al aankaarten, dit is niet in 1 nacht gebeurt toch? Had je niet wat eerder aan de bel kunnen trekken?
Ik ben benieuwd wat de gemeente zegt.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-12 18:25

Nogmaals de buren zijn opvakantie dus even overleggen gaat niet.
Hun zijn vrijdagnacht weggegaan en woensdag zijn ze begonnen met het bouwen. Dus ja hun zijn er niet terwijl er mensen bij hun aan het werk zijn. Hij heeft vorrige week zelfs nog tegen z'n achterbuurman gezegt dat ze na zijn vakantie de schutting kwamen plaatsen.
En nogmaals ik ben niet zelf of heb niet gebeld met de gemeente. Dat hebben andere uit de buurt gedaan. Iedereen voelt zich een beetje beet genomen.......Hahahah straks maakt iedereen zich druk en had de schuur elders geplaatst moeten worden *zal helemaal een stunt wezen*

En ja wij zijn in deze wijk gaan wonen vanwege het vele groen etc. zoals eigenlijk iedereen hier.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 18:27

Nou, aan groen kom je niets tekort als ik het zo zie

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 18:32

Mss lees ik erover heen, maar ook de website van de gemeente heeft niets over een vergunning gestaan?

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 18:58

kiki1976 schreef:
Nogmaals de buren zijn opvakantie dus even overleggen gaat niet.
Hun zijn vrijdagnacht weggegaan en woensdag zijn ze begonnen met het bouwen. Dus ja hun zijn er niet terwijl er mensen bij hun aan het werk zijn. Hij heeft vorrige week zelfs nog tegen z'n achterbuurman gezegt dat ze na zijn vakantie de schutting kwamen plaatsen.
En nogmaals ik ben niet zelf of heb niet gebeld met de gemeente. Dat hebben andere uit de buurt gedaan. Iedereen voelt zich een beetje beet genomen.......Hahahah straks maakt iedereen zich druk en had de schuur elders geplaatst moeten worden *zal helemaal een stunt wezen*

En ja wij zijn in deze wijk gaan wonen vanwege het vele groen etc. zoals eigenlijk iedereen hier.

Er wordt toch ook niet gezegd dat je nú moet overleggen? Meerdere mensen geven aan dat je gewoon moet overleggen ná de vakantie.

Woensdag zijn ze begonnen met bouwen, vrijdagnacht pas weggegaan... wat mij betreft tijd zat om even langs te gaan en te vragen hoe het gaat worden, voordat ze weg waren gegaan...

Maar hoezo voelt iedereen zich beetgenomen? Het is niet zo dat de buren jullie express hebben laten denken dat er een laag hekje kwam toch? Of is het normaal in jullie buurt dat er eerst met elke buur overlegd wordt wat er gebouwd gaat worden in de tuin?

Bij ons in de straat hebben sommige buren ook dingen gedaan in de tuin waarvan ik denk :? >;)
Maar ja het is hun tuin en niet de mijne...