wachttijd woningnet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 01:09

Wij willen per direct wonen in de regio Hilversum. Wachttijd Hilversum zelf: 20 jaar.
Dat is verdorie even oud als dat ik ben. :')

imd

Re: wachttijd woningnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 23:44

Wauw. Nieuwe site vn woningnet, lekker deprimerend dat je in één oogopslag je slaagkans kan zien :')

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 23:49

Dat hebben wij ook, klopt geen hout van :+

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 23:55

Ik wou al zeggen, dacht toch dat ik op sommige huizen wel wat meer kans zou hebben. Dat kaartje klopt ook van geen kant trouwens :+

De westindischekade ligt ineens op de grote markt :')

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 00:00

Gelukkig is de wachttijd bij mij niet zolang maar dat is dan ook niet bij woningnet maar bij woonkeus stedendriehoek en die heeft dan weer voor meerdere wooncorporaties in de stedendriehoek Apeldoorn Deventer Zutphen en alle tussenliggende dorpen.
Ik reageer en kijk voornamelijk voor Zutphen maar ik heb nu met mijn 4 jaar inschrijven een reële kans om binnen korte kans een woning te hebben. Voor Apeldoorn zal ik wat langer ingeschreven moeten staan maar daar gaat mijn voorkeur ook niet naar uit.
Ik ben er dan ook wel echt aan toe om het huis te verlaten maar eerst fulltime werk.

Maar wat schrik ik van de wachttijden van julie.. Jeetjemineetje! ik vind het stiekem bij ons al langs

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 00:04

Ik sta nu 40 maanden ingeschreven in Groningen :) Maar ik ben het komende half jaar nog niet echt op zoek, dus eerst nog een paar punten meer sparen en dan eens kijken..

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 00:14

Ik zat na aanleiding van dit topic eens te kijken op woningnet maar ik ze dat je hier voor moet betalen.
Waarom kiezen jullie er voor hier voor te betalen?
En zijn er geen mogelijkheid om via de makelaar een woning te krijgen?

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 00:17

Makelaar kost ook geld ;) Dat is vaak 1 maandhuur aan makelaarskosten + 1 maandhuur aan borg (die je dus als het goed is terug krijgt). Daarbij zijn dit sociale huurwoningen, van de woningbouw en is het de bedoeling dat je hier voor een beperkt budget een fijne woning kunt krijgen. Via de makelaar betaal je al gauw een stuk meer (mijn zusje woont in een studio van 12m2 voor de prijs waar ik bij woningnet tzt een appartementje kan krijgen) en ben je ook nog van je huisbaas afhankelijk. Bij woningnet natuurlijk van de corperatie, maar die zijn over het algemeen wel goed, is wat ik hoor :)
Laatst bijgewerkt door imd op 09-03-12 00:45, in het totaal 1 keer bewerkt

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 00:19

paix schreef:
Ik zat na aanleiding van dit topic eens te kijken op woningnet maar ik ze dat je hier voor moet betalen.
Waarom kiezen jullie er voor hier voor te betalen?
En zijn er geen mogelijkheid om via de makelaar een woning te krijgen?

op woningnet staan de sociale huurwoningen, waar je dus huurtoeslag voor kan aanvragen. de goedkopere woningen. via een makelaar kom je toch in de vrije sector terecht, en dat is altijd duurder.

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 00:44

imd schreef:
Oh en woningnet kost 30 euro per jaar ofzo? Kun je dus 10 jaar ingeschreven staan, voor 1x makelaar :)

:? 30 euro per jaar!!!
Hier gelukkig maar 25 euro inschrijfgeld en dan sta je t/m het moment dat je een woning accepteert ingeschreven en daarna kan je jezelf opnieuw inschrijven dus opnieuw sparen

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 00:45

Ohnee, 14 euro per jaar. 12,50 als je het automatisch af laat schrijven. Dan nog, 30 euro vind ik ook niet heel veel.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 00:59

Ik betaal hetzelfde als imd :j

Makelaarskosten kan ik makkelijk betalen, maar de huur van de aangeboden woningen niet :')
Absurd hoge prijzen voor weinig ruimte... Dat is nu nog geen optie.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 01:03

Ik sta nu... bijna 3 jaar ingeschreven bij woningnet, en ik laat me ingeschreven staan, gemiddeld moet je 8 tot 12 jaar ingeschreven staan om kans te maken, mijn vriend heeft nu eindelijk een huis, hij staat eind deze maand 10 jaar ingeschreven.. ik betaalde 30 euro inschrijfkosten en ieder jaar verlenging kost me 9 euro.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 14:35

Ik zal dit weekend wel fotos maken. Die wachttijden zijn ook echt te gek voor woorden he!

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 14:45

Ik had 56 punten toen ik dit huis kreeg (bovenwoning met 3 slaapkamertjes). Vriendin van me had met 36 punten een leuk appartement.
voor de Groninger, het loont om je naast woningnet ook bij Patrimonium in te schrijven en daar ook vooral even langs te gaan.. dat heeft zowel bij mij als die vriendin heel goed geholpen :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 14:51

O dank je! Dat moet ik zeker doen :j
(ga het gelijk even doen hihi)

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 14:53

Ik zou het formulier invullen en hoogstpersoonlijk langsbrengen! Om even je 'wensen' toe te lichten, nou ja gewoon omdat je een huis wilt natuurlijk!

Maar zie dat je nog niet zo lang ingeschreven staat? Kun je t beter pas doen op t moment dat je ook echt in aanmerking zou komen, hebben ze liever.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 15:02

Ah oké :j
Langsbrengen is wel een goede, mijn vriend komt er al regelmatig want zij zijn klant bij hun :)
Maar echt bedankt voor de tip! Had daar zelf niet meer aan gedacht :)

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 15:19

Hoeveel punten heb je nu?

Annepoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 17:15

Ik wacht al een half jaar voor een woning in Ridderkerk en ik ben bang dat dit nog heel lang gaat duren ook! Wie had er wel snel een huurwoning?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 19:18

miccamaaike schreef:
Hoeveel punten heb je nu?

Veel te weinig, nog geen 10 :')

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 21:32

miccamaaike schreef:
Ik zou het formulier invullen en hoogstpersoonlijk langsbrengen! Om even je 'wensen' toe te lichten, nou ja gewoon omdat je een huis wilt natuurlijk!

Maar zie dat je nog niet zo lang ingeschreven staat? Kun je t beter pas doen op t moment dat je ook echt in aanmerking zou komen, hebben ze liever.

Hoe bedoel je dit? Een formulier invullen en langsbrengen als je al wat langer ingeschreven staat dus?

En als ik jou qua punten hoor dan maak ik al aardig wat kans. Welke wijken zitten jullie ongeveer?

Ami

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 23:13

moonsparkle schreef:
Choce schreef:
Ik heb nu een woning in almere na 4,5 jaar inschrijving

echt? is dit sinds net pas?

Hele late reactie, maar ja, woon er nu een half jaar

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 10:10

imd schreef:
miccamaaike schreef:

Hoe bedoel je dit? Een formulier invullen en langsbrengen als je al wat langer ingeschreven staat dus?

En als ik jou qua punten hoor dan maak ik al aardig wat kans. Welke wijken zitten jullie ongeveer?

Patrimonium maakt wel gebruik van de punten van Woningnet, maar ze hebben hun eigen toewijzingssysteem. Je moet dan een formulier invullen met je wensen en aan de hand daarvan kunnen ze je een woning aanbieden. Ik zou als ik eenmaal genoeg punten had daar langs gaan (zitten aan de peizerweg) om het een beetje toe te kunnen lichten, dan hebben ze je ook maar gezien, wat best positief kan zijn. Ze hebben het liefst dat je langskomt op het moment dat je ook echt zoekende bent.
Vriendin van mij had met 36 punten (en ik denk ook wel een hoop geluk) een 3 kamer appartement in de rivierenbuurt (achter t station). Ik had met 56 punten een bovenwoning in de indische buurt.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-12 18:59

@ choce: dan heb je wel geluk gehad denk ik :D