Bezuinigen op boodschappen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bubbleee

Re: Bezuinigen op boodschappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 23:04

By Jumbo is het:
'Datum van vandaag of morgen? Je krijgt het gratis mee'
Meestal staan die schappen achteraan

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 23:16

Toch is dat gek, ik ben bij de AH altijd veel goedkoper uit dan bij de C1000, als ik nagenoeg hetzelfde haal.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-12 23:17

Idd apart, heb 1x bij de Ah boodschappen gedaan omdat de c1000 al dicht was, en toen schrok ik echt

Mareng

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 00:15

Ik haal al mijn boodschappen bij AH en als de goed oplet, is het niet duurder dan een andere supermarkt!

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 00:16

Dit is misschien een rare vraag maar goed, ik ben een Belg, geldt dat? :o
Welke winkel is eigenlijk het goedkoopst qua groenten/fruit en vlees? Jumbo, AH of C1000?
Lidl en Aldi hebben we ook maar was eens benieuwd naar die 3 winkels
Ik hoef geen merk of zeer luxeproducten, aanbiedingen altijd welkom, zelfs op vervaldatum van vandaag

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 00:17

de bodem van je winkelwagen vol is al snel 50 euro bij de ah..(fruit/brood/ook merkspul)

bij de aldi heb ik de winkelwagen weleens vol voor hetzelfde of minder..

maar sinds paar jaar kijk ik na de kilo prijzen.. welke is het goedkoopste.. onderaan de schappen dus en euroshopper
heb de aanbiedingen scherp in de gaten..

aldi kom ik nog zelden.

in het begin ging ik bij edah aldi en ah langs.. had ik op den duur geen zin meer in en de edah ging hellaas dicht.
Laatst bijgewerkt door Christiene op 15-01-12 00:18, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-12 00:17

Ligt er toch aan denk ik. Ik koop zo ongeveer alles huismerk en redt het toch niet bij de ah

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 00:22

Ik doe eigenlijk meestal de boodschappen bij AH, soms bij Kippersluis (voorheen Super de Boer) of bij de natuurwinkel, voor sommige producten. En ik red 't prima met mijn 35 eurootjes. Terwijl ik ook merkproducten koop, en bijvoorbeeld elke week een pak kattengrit. Eenmaal per maand een zak kattenbrok (Royal Canin) zit hier ook bij in, van het "kattenbudget" gaat elke week wat er over is in een potje en aan het einde van de maand is er zo genoeg roepies voor een nieuwe zak.

Ik eet bijvoorbeeld ook in 1 week 2 keer hetzelfde, en als de spruitjes in de bonus zijn eet ik dus 2 keer spruitjes en verder bijvoorbeeld die week ook 2 keer macaroni of 2 keer zuurkoolschotel. Wat ik heel weinig koop is frisdrank en fruitsap. En ook geen vlees trouwens, af en toe spekblokjes of kipfilet, maar dan wel biologisch... en als ik spek of kip haal moet ik ook verder echt rekening houden met 't boodschappenbudget.

Vegetariër zijn is eigenlijk heel voordelig :D
Laatst bijgewerkt door Koper op 15-01-12 00:26, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-12 00:25

Maar je vlees vervang je toch door andere producten?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 00:27

Nee. Macaroni oid kan heel goed zonder vlees. Af en toe haal ik bijv. groenteburgers of falafel ofzo maar heus niet altijd. Als je genoeg eieren en zuivel binnenkrijgt hoef je naar mijn idee geen vleesvervangers te gebruiken? Er zijn zo veel andere dingen die je door bijv. een sausje kunt gooien :)

Edit: noten gooi ik dan weer wel door het eten, je hebt van die bakjes waar genoeg noten in zitten om een paar keer mee te kunnen koken.
Laatst bijgewerkt door Koper op 15-01-12 00:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 00:28

hotchocolat schreef:
Als de paardjes er maar goed bijstaan, in huis kan de thermostaat wel wat lager

_/-\o_

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 00:29

Als je toch bij de paarden bent, en niet thuis, hoeft de thermostaat helemaal niet aan :D En deze "winter" al helemaal niet.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 00:31

het leven met paarden wordt steeds goedkoper idd... :')

sliertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 00:45

Wij doen ook best vaak een dag zonder vlees, lekker verse groente wokken, scheutje ketjap erdoor en klaar!
Ik schrik echt van wat mensen uitgeven aan boodschappen, je kunt zoveel besparen door de a-merken niet te nemen en eens ranja te drinken i.p.v. dure sapjes...

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 00:51

Waarschijnlijk kopen jullie wel low-budget voor de huisdieren dan, met zo'n budget?
als ik naar onszelf kijk, we hebben 3 katten die versvlees krijgen van Carnibest. We zijn efr zuinig mee en dan kost het ons zo'n 10euro per week aan kattenvoer. Kattengrit hebben we altijd klontvormend met een geurtje (klontvormend kost minder grit en een lekker geurtje is wel fijn met 3 binnenkatten, ook al ruik je ze haast niet aangezien ze geen brokken krijgen maar vlees), 1 pak kost rond de E4,- en daar gaat per week eentje van door denk ik. Werkt vele malen beter dan een goedkope niet-klontvormende gritsoort (zoals aldi/lidl of euroshopper) en is veel minder werk (en ja, tijd is ook geld :D ).
De honden krijgen vlees van Smuldier, dat kost ons ongeveer 7 euro per week. Kom ik dus voor 3 katten en 2 honden al uit op zo'n 20euro per week.

Wij doen altijd inkopen bij de aldi en lidl en bij beide zijn we meestal rond de 30euro per week kwijt, dus zeg 60 tot 70 euro per week aan boodschappen voor onszelf, daarnaast 20euro voor de dieren, kom ik uit op 90euro per week (2 volwassenen, 3 katten, 2 honden).

We willen wel minderen, vroeger waren we minder geld kwijt maar dan haalde ik vaak voor meer dagen eten op, nu doen we op zaterdag boodschappen voor een dag of 4; meestal haal ik 2 soorten verse groenten op, 2 houdbare groenten en dan heb ik ook altijd wel wat pasta-dingen in huis (pasta, potje saus).
We eten geen vlees en nemen ongeveer 1x per weel vleesvervangers denk ik?
Die kun je trouwens ook kopen bij de aldi en lidl, scheelt veel geld met AH enzo!
Wasmiddel koop ik in de aanbieding bij de Makro, 2 hele grote pakken (2x 5kilo?) voor ongeveer 28euro, daar doe ik echt meer dan een jaar mee. Schoonmaakmiddel gebruik ik weinig, ik heb altijd St Marc in huis (wederom bij de Makro, een fles kost daar rond de E4,50) en dat kun je haast overal wel voor gebruiken. Afwasmiddel koop ik er ook in de aanbieding, 2x Dreft mega-verpakking voor 3,50, doe ik ook gerust een jaar mee want ik gebruik het haast nooit, nog het vaakst om even mee schoon te maken of handen te wassen :P Vaatwastabletten zijn bij de Aldi het goedkoopst (althans de all-in-one versie, anderen heb ik niet dus niet naar gekeken).

Ik drink sapjes of fris van de Lidl, kost ongeveer 90cent per pak. Manlief drinkt alleen thee en wijn, thee wel vers bij de bioloog vandaan maar valt in verhouding best mee qua prijs.
Goede wijn kun je ook bestellen via http://www.grapy.nl is zonder verzendkosten, de goedkopere wijnen ongeveer 1 euro duurder dan een Lidl of huismerk wijn, maar volgens mijn man veel lekkerder!
Buiten zijn wijn wordt hier verder geen alcohol gedronken, scheelt ook wel weer in prijs natuurlijk.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 01:06

opisop_shop schreef:
Waarschijnlijk kopen jullie wel low-budget voor de huisdieren dan, met zo'n budget?

Nee op mijn dieren wordt niet bezuinigd. Het voer voor mijn kat die al het andere niet kan eten kost 2,85 per pakje en van 1 pakje kan ze 4 dagen eten. Zij krijgt, omdat ze dat eten niet lekker vindt, door dat voer 1/3 zakje whiskas per keer, dat is 1 zakje per dag. De andere kat doet precies 1 maand met een zak Royal Canin van 17 a 18 euro. Verder iedere week 1 pak grit van 4,20 euro. Grit is de ultraklontvormende van AH, andere merken bevallen niet.

Per maand kom ik zo op bijna 8 pakjes voer, 3 dozen Whiskas Senior (duurder dan andere Whiskas) met van die zakjes en 1 zak RC dieetvoer. En dus 1 pak grit per week. Kattenbudget is 15 euro per week. Dit is dan voor boodschappen, voor DA-kosten leg ik per week 5 euro voor ze opzij. Maar dat gaat niet van het boodschappengeld af.

stoltur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 01:10

Bij ons wisselt het nogal eens, onze hond is eigenlijk duurder qua eten als wij zelf zijn, voor hem zijn we al minstens 3 euro per dag kwijt.(vaak meer, ligt er weer aan wat we hem voeren, hij krijgt zeer hoogwaardig vers vlees)
Wasmiddel, verzachter, douchespullen enz moeten parfum vrij zijn, wat gelijk weer een stuk duurder is ( ivm allergie) dus dat slokt ook aardig wat op als dat op is. Probeer het wel altijd in de aanbieding te kopen maar juist dat is bijna nooit in de aanbieding.
Met boodschappen doen let ik wel altijd op de aanbiedingen, neem dan iets meer mee en dan is vaak de diepvries een hele goede investering geweest :j

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 01:29

Mijn kat krijgt struviet voer en dat is niet goedkoop, Mijn hondje krijgt carnibest maar gezien het een chihuahua is eet ze niet zoveel :P Ik doe net geen week met zo'n carnibest worst van 500 gram.

Kattengrit heb ik van biofresh, maar ik gebruik niet veel gezien ze meer haar behoefte buiten doet.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 01:51

Ik heb toevallig het stapeltje bonnen van vorige maand nog op tafel liggen. We zijn met zijn tweeën, een Jack Russel en een buurkat die bij ons eet.

Totaal December is 161,43 euro.
Per dag dus ongeveer 5,20 euro en daarmee zo'n 36,50 per week. Dat is voor ons heel gemiddeld (tussen de 4 en 6 euro per dag).

Meer uitgeven gaat ook niet. We moeten nu helaas van 1 inkomen rond komen. Het is wel onze eigen keus. Zou ik geen paard hebben dan hadden we het natuurlijk een stuk ruimer. En eigenlijk vind ik het ook wel leuk om goedkoop boodschappen te doen en toch lekker en genoeg te kunnen eten.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 02:03

Wat heel verstandig is is 1x per week de gehele boodschappen halen.

Eerder deden wij nog weleens 3x per week boodschappen, maar dan neem je veel meer mee.

Nu doen wij 1 x per week en we kopen dan bijvoorbeeld 1 pak koekjes 2 zakken chips. En op is op.

Wij halen meestal voor 40 euro boodschappen bij de Lidl en 20 euro bij de c1000.
Wij hebben een huishouden van 4 personen.

(Dieren en roken hierbij niet inbegrepen)

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 02:24

Vandaag deed hubs inkopen en had €38 uitgegeven.
Hij is ook nog naar de markt gegaan voor verse kaas en pistolets, tegen de €15
Ik verwacht dat ik deze week geen eten moet halen buiten wat beleg en fruit, maximum €10
Is dus nog geen €70. Hou het niet exact bij, doen we pas vanaf augustus als ik ga werken

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 02:31

daantjuhhh schreef:
Wat heel verstandig is is 1x per week de gehele boodschappen halen.

Eerder deden wij nog weleens 3x per week boodschappen, maar dan neem je veel meer mee.

Nu doen wij 1 x per week en we kopen dan bijvoorbeeld 1 pak koekjes 2 zakken chips. En op is op.

Klopt wat je zegt... ik doe bijna elke dag boodschappen en ik schiet nogal eens uit met de koekjes. Eigenlijk mag ik van mezelf 1 zag chips en 1 pak koekjes per week maar dat lukt lang niet altijd O:)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 03:59

Mijn dichtstbijzijnde supermarkt zit op 13 km (15 min met de auto) dus dat scheelt ook.
Vroeger woonde ik bijna naast de supermarkt en dan liep ik vaak "even" heen en weer.
Nu haal ik 1x per week mijn boodschappen en dat merk ik zeker in mijn portemonnee.

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 07:33

Wij hebben wel een kleine supermakrt in het dorp maar deze is gigaduur.

Het is hier ook 10 min met de auto (of 1,5 uur lopen).
Meestal dus ook maar 1x per week om boodschappen te halen.
De aldi en de lidl zitten naast elkaar. De Lidl verkoopt ook merkartikelen

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 10:48

wat voor merkartikelen hebben ze bij de Lidl dan, is me eigenlijk nooit opgevallen?
Oh wacht, jij woont niet in NL toch, in het buitenland verkopen ze idd merkartikelen, maar in NL niet.