Meubels pimpen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

manfredie

Re: Meubels pimpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 23:24

http://www.ornamentenwinkel.nl

hier kun je dingen vinden om je kast te pimpen maar er zijn er vast nog veel meer.
vindt de stickers die gebruikt zijn erg leuk trouwens

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 23:34

Ik ga morgen ochtend gelijk even verf en spullen halen, heb helemaal zin om aan de slag te gaan (en ben nu ook eindelijk uit de kleuren) wil de secretaire een soort taupe kleur gaan maken met witte knopjes voor de lades en deurtjes (op de foto staat de secretaire in de entree, daar moet de muur nog gewit worden) en ik wit ditzelfde gaan doen met het meidenkastje (het meidenkastje staat in de toekomstige baby kamer, en wil dat tegen die tijd ook deze kleuren aanhouden). Heb er helemaal zin in :D

Hawai

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 23:35

Ohhhh, geweldig dit topic
Ik moet ff goed zoeken of ik foto's heb van voor en na, maar ook ik heb mijn meubeltjes geverft van koloniaal naar wit.

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 23:37

Ik ga binnenkort eens aan de slag met mijn buikkastje, dat zal wel meteen een hels karwei zijn met al die rondingen en tierelanteintjes :=, moet ook eerst de poot repareren, die staat er los onder :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 23:55

Ik zal weer eens een keertje langs de kringloop gaan voor een mooi projectje. Misschien iets voor op toekomstige grote kamers van de kids.

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 23:56

heb nog 2 buikkastjes staan, de spiegel van de kaptafel moet nog, kaptafel en nachtkastjes moeten overnieuw, heb nog een ledikant staan, een stoel, een stoel voor de kleine meid die gerepareerd moet worden, een poppenledikantje en nog een paar dingen...heb alleen de plek niet en de tijd momenteel niet om er aan te beginnen :D...maar heb me voorgenomen om iedere keer 1 ding te gelijk aan te pakken.
ben nu eerst bezig met het poppenwiegje van me kleine meid.
deze komt van de kringloop en is echt ouderwets maar o zo leuk.... kan alleen zo gauw de voor foto niet vinden.
de bekleding was zalm kleurig en heel slecht in elkaar genaaid...mijn moeder is met de bekleding bezig en ik houdt me bezig met het opknappen van het wiegje...
het resultaat volgt snel

Sankzzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 23:56

Ik volg even.. Ik heb ook nog een kastje staan dat ik wil pimpen.. :)
Ben alleen nog niet zeker van de kleur, en ik zoek nog leuke knopjes..
Waar halen jullie die?

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 23:59

xenos kun je leuke halen...(porselein)
of gewoon bij een praxis, karwei of gamma...

babet1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-12 00:31

ooo ik heb vandaag ook mn best gedaan bij de kringloop:P
eettafel gekocht...PIMPENNNN
Tafel voor bij de bank...salontafel dus:p
een ontzettend brocante krantebak zooo sweet!
En nog 3..bijzet tafeltjes? Krukjes? die onder elkaar kunnen...

En een ouderwetse oma lampenkap met twee onwijs schattige kapjes!

Iemand nog ideen voor de eettafel?
gewoon wit of zwart is ook maar zo gewoon:P

amj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 00:40

babet1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-12 00:42

haaa dankje!:D

babet1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-12 00:46

mochten er nog mensen zijn met idd ..dan hoor ik dat natuurlijk ook graag!
heb bruine stoelen..
dus maak het mezelf lastig..haha

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 00:50

babet1991 schreef:
mochten er nog mensen zijn met idd ..dan hoor ik dat natuurlijk ook graag!
heb bruine stoelen..
dus maak het mezelf lastig..haha

Randjes een andere kleur geven bv, of rugleuning voorzien van figuurtje/patroon (bv met sticker als je het makkelijk wil houden)
Als je met lichte kleuren wil werken zou ik wel eerst een laag grondverf gebruiken, anders blijf je schilderen ivm doorschijnen donkere kleur.

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 00:51

Oh, wat een heerlijk topic!!! Ik heb een aantal grenen kasten die ik eigenlijk wit/whitewash wil hebben. Maar daar zit een heel dun laklaagje (denk ik) op en dat eerst allemaal opschuren is me eigenlijk te veel werk omdat er allemaal randjes enzo aan zitten. Weet iemand hier een simpele manier om die kasten toch mooi wit te krijgen?

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 00:52

Heb helaas geen voor foto...
Het kastje was van hout met koperen handsvaten.

Afbeelding
Afbeelding

De handsvaten eraf gehaald en zilver gespoten,
Kastje roze gelakt,
Blanke lak over het geheel gedaan (extra beschermlaag),
Lades bekleed met raamdecoratie plakplastic (panter),
Handsvaten terug gemonteerd.

edit:
Heb deze kast ook zilver gespoten:
Afbeelding
En op de binnenkant rozenbehang geplakt.
Wil hem binnenkort roomwit maken, mijn queen ann eettafel is dat al.
De houten planken wil ik het liefste vervangen door glasplaatjes en dan bovenin een lampje.
Met uiteraard een mooi brocant behangetje in de binnenkant.

Ik zou ook graag een bureau a la queen ann vinden met de originele pootjes.
Staat denk ik nog mooier bij de kast!
Laatst bijgewerkt door doei op 12-01-12 01:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 01:00

Voordat jullie iets pimpen, laat je dan ook nakijken of je niet perongeluk een stuk echt antiek te pakken hebt? Iets wat heel bijzonder is, of heel veel waard?

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 01:01

Hele mooie meubel stukken zie ik voorbij komen. +:)+

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 01:06

Vjestagirl schreef:
Voordat jullie iets pimpen, laat je dan ook nakijken of je niet perongeluk een stuk echt antiek te pakken hebt? Iets wat heel bijzonder is, of heel veel waard?

Eigenlijk niet :n Zou ook niet weten waar je dat kan doen...

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 01:17

Die kast is ook heel gaaf.

Wil zelf ook ooit mn meubels pimpen.
Heb een aantal grenen meubels. En mijn grote trots een koloniaal gekleurde bibliotheek kast incl trappetje.
Ik weet alleen niet wat ik er mee moet. Creativiteit is hopeloos -O-

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 01:41

Natas misschien een paar ideetjes :+

Whitewash, riviera white, krijtwit of brocant (een beetje aangetast wit) is een veelvoorkomende trend op het moment.
Met een strakke vloer en een mooi ruim vloerkleed (wol, sisal, katoen voor rust),
Rustige wit gesausde muren met bv. een eyecatcher. Romantisch schilderij... Een wandje met brocant behangetje, spiegel...
De kleuren uit bv. een schilderij terug laten komen in accesoires (bv. pastel, lavendelblauw <3 ).
Luxaflex/ witte houten luxaflex, ruime vitrages/ gordijnen tot aan de grond, voor de romantiek :+

Of ga bv. aardetinten...
Hoogglans zwart...

Het is net wat bij je past.
Het lijkt een ware klus, maar als je eenmaal bezig bent met meubels restylen ben je zo klaar :j

babet1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-12 08:18

Haaaaa dankje voor de leuke bruikbarevtips...vant weekend halen wij.de spulletjes op!! Dus klussen maar ook in ons nieuwe huis heerlijk...hihi! dus kom maar op met de verrrfff.....

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 10:36

Vjestagirl schreef:

Ja, ik kijk daar wel naar. Maar meestal laat ik die echt mooie en dure stukken staan. Wil niks van veel waarde vern**ken :') Zo hebben we hier in de gang een prachtig mooi, zeer oud Biedermeijer kastje staan. Daar blijf ik van af!

Mijn buikkastje overigens, is inderdaad behangen. Eerst schuren, goed ontvetten, wat wit moest geverfd en de behang op de lades gemaakt met behanglijm. Ik daar korrels voor gehaald, dan hoef ik geen hele emmer behanglijm aan te maken. Erg makkelijk! Enige nadeel, ik was de gaatjes van de handvaatjes kwijt :')

Ik ben inmiddels begonnen met mijn telefoonbankje. Gaat alleen wat meer werk worden dan ik dacht, 2 pootjes zijn deels afgebroken en daarna provisorisch weer vast gemaakt en de binnenbekleding moet ook vernieuwd worden. Maar he? Hij was maar 35 euro dus ik klaag maar niet :D

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 11:15

binnenbekleding vervangen is ook nog best een klus volgens mij...
ik heb een stoel gekocht met hele zitting zodat ik niet zoveel er aan hoef te doen...:D

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 11:19

Konstantine schreef:
Rinske hier op bokt is daar onwijs goed in, zie wel eens dingen langskomen in het huis-inrichting-topic en dan denk ik altijd "wauw!".

:o Dank je wel :o .

Ik doe inderdaad aan meubelrestauratie, alleen op het moment heb ik er wat weinig tijd voor. Ik stoffeer stoelen, geef kasten een nieuw leven. Koop eigenlijk ook alleen maar opknappers. Winkels met nieuwe spullen kom ik niet eens, kringlopen, antiekmarkten, rommelmarkten,brocantemarkten, marktplaats, en mijn absolute favoriet: de antiekveiling. Ik ga naar binnen- en buitenland, van Duitsland, Belgie, tot Engeland en Zweden. Ik kom er allemaal en ga er ook echt heen voor het antiek/brocante.

Wat ik alleen NIET doe, is als een oud kastje al een oude verflaag heeft, die op verschillende plekken eraf is, deze opschilderen. Ik vind het antieke patine van een kast onwijs mooi, zoiets kun je nooit evenaren met krijtverf en een schuurpapiertje. Maar ik probeer hem dan op een andere manier op te knappen, bijvoorbeeld de houtverbindingen verbeteren, of een "nieuw" blad erop als dat er niet op zit. "Nieuw" betekent in deze dat ik het doe van oude vloerplanken oid, NOOIT van nieuwe spullen.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 11:26

tamary schreef:
(eventueel ook schuurmachine)

Ben je gek geworden :oo := ?! NOOIT met een schuurmachine je meubels schuren := ! Een schuurmachine maakt namelijk ronde bewegingen en daar maak je de nerf van je hout mee kapot. Verder krijg je met schuurmachines eigenlijk altijd krassen, hoe fijn je schuurpapier ook. Mijn lesgeefmens vermoord me als ik het woord schuurmachine maar ook uit durf te spreken _O- .

doei schreef:
Vjestagirl schreef:

Eigenlijk niet :n Zou ook niet weten waar je dat kan doen...

Bij mij :)) :') . Ik kom veel op antiekveilingen en weet wel wat van waardes van meubelen.

manfredie schreef:
binnenbekleding vervangen is ook nog best een klus volgens mij...
ik heb een stoel gekocht met hele zitting zodat ik niet zoveel er aan hoef te doen...:D

Binnenwerk vervangen is idd een behoorlijk werk, vooral als je het op de authentieke manier doet (dat doe ik altijd), met veren, jute, paardenhaar en krijn. En dat is ook behoorlijk kostbaar. Maar als je een niet zo oud meubel hebt, dan kun je het ook met schuim doen, koop dan wel goede kwaliteit, anders is je zitting na 2 jaar alweer ingezakt en kun je overnieuw beginnen.

Ik kan wel wat foto's maken van projecten die ik nog opgestapeld heb staan voor de liefhebber :') ?

Ik heb trouwens van mijn hobby mijn beroep gemaakt, en antiek is nu officieel een bron van inkomsten van mij :) . Maar ik doe niet alleen in meubels, maar ook in serviezen, woonaccessoires etc. Heb bijvoorbeeld een prachtige antieke Franse houten lampenvoet staan, echt een van mijn favorieten op dit moment :) . Die heeft ook wat verf eraf, maar dat geeft hem zo'n prachtig doorleefd uiterlijk :) .

Ik weet niet of hier nog mensen projecten zoeken, maar ik heb wel een aantal leuke spullen te koop ook :) .
Deze kast bijvoorbeeld. Origineel Biedermeier uit ca. 1860.
Afbeelding
Rechterdeurtje zit wat los bovenaan, maar dat is makkelijk te verhelpen. Verder is ie in super staat. Deze zou echt gaaf zijn om helder glas in te zetten, eventueel schilderen.